Czujniki poziomowania Xenonów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kalatos » 2 gru 2010, 00:04

Witam,
Od kiedy zaczęły się ogromne mrozy moje xenony przestały się poziomować. Świecą maxymalnie dwa metry za zderzakiem i nic nie widać. Może czujniki zamarzły, może zasypało je błoto pośniegowe. Czy jest Wam ten problem znany, gdzie są te czujniki, żeby je oczyścić, bo z takimi krótkimi światłami to nie jazda... :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Grzyby » 2 gru 2010, 01:22

Na pewno są zaraz za lewym kołem (przednim od strony kierowcy). czy gdzieś jeszcze – nie wiem.
Możliwe że zapaćkało je błoto i lód.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MI$ » 2 gru 2010, 09:33

Pierwszy tak jak Grzyby napisał przy lewym kole. Jak skręcisz koła na maxa w prawo to powinieneś go zobaczyć.
Drugi jest przy tylnym kole też lewym. Ale do niego dostęp już jest gorszy.
Trzeba wliźć pod auto. Przykręcony jest do wahacza i podwozia.

Śnieg niestety nie ma tu nic do rzeczy.
Czujnik to tak naprawdę dwa elementy przyczepione do 2 różnych części auta (wahacz i coś co się nie rusza) połączone cięgnem. Niestety Japończyk nie pomyślał i nie zabezpieczył miejsc łączących cięgno z tymi dwoma elementami. Jeśli tam dostanie się woda a później zamarznie mamy po cięgnie. Jest plastikowe i urwie się przy pierwszym ruchu czyli w momencie ruszenia autem :(

Przerabiałem to u siebie z tylnym czujnikiem i trzeba albo rzeźbić coś domowymi sposobami albo cały czujnik. Koszt około 150-200zł na alledrogo w ASO coś koło 1000zł (nie pamiętam dokładnie)

Ale w Twoim przypadku ja bym jeszcze zerknął na silniczki w lampach. Może one nie działają.
Jak ja miałem uwalony czujnik to lampy się podnosiły tylko "stawały" nie w tym miejscu co powinny (za wysoko lub za nisko).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez kalatos » 2 gru 2010, 11:46

Jeszcze przedwczoraj było dobrze, myślę, że właśnie czujniki się zapaćkały. Może spróbować oczyścić chociaż ten przedni?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez kalatos » 2 gru 2010, 23:30

Jak to ustrojstwo dokładnie wygląda, odkopałem dziś całe nadkole i nie widzę tego dalej <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Grzyby » 2 gru 2010, 23:32

Takie "dźwigienki" za kołem w stronę silnika (nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MI$ » 3 gru 2010, 09:17

Na tej aukcji co prawda do RX8 ale w 6 wygląda to bardzo podobnie:
http://allegro.pl/mazda-rx8-rx-8-czujnik-poziomowania-xenonow-i1309930833.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez kalatos » 4 gru 2010, 00:16

Panowie przeczytałem jeszcze kilka tematów i zgłupiałem. Może od początku. Jeszcze przed dużymi mrozami wszystko działało poprawnie. Zaczęły się mrozy i zaczęły się problemy z lampami. Jak to teraz wygląda. Nie ma podczas zapalania samochodu tego klasycznego ruchu soczewek dół i odpowiedni poziom. Oba stoją w pozycji, która wydaje się być pozycją najbliższą. Świecą dosłownie 3 metry za zderzak!? Z czego lewa lampa deczko bliżej prawa deczko dalej. Nie ma żadnego ruchu. Nie chce mi się wierzyć, że w obu lampach na raz podły silniczki. Czego to może być wina, pomóżcie bo zwariowałem. Dodam, że samochód stał dziś cały dzień w ocieplonym garażu, wszystkie śniegi się rozpuściły i po wyjechaniu nadal to samo, żadnego ruchu, stoją jak zamurowane. Może poszedł jakiś bezpiecznik, sam już nie wiem... Od czego zacząć?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Fred West » 4 gru 2010, 00:23

Zostaje jeszcze kwestia "zaprogramowania ksenow" na nowo,czasem z nimi tak sie dzieje o ile silniczki i czujniki sa ok.
O programowaniu jakbys poszukal to i chyba w tym dziale znajdziesz.
Pozdrawiam i zycze sukcesow :) .
Fred West
 

Postprzez kalatos » 4 gru 2010, 00:48

Informacja

Wyszukiwarka nic nie znalazła.

:P :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Pawko_6 » 4 gru 2010, 10:21

kalatos napisał(a):Wyszukiwarka nic nie znalazła.

I nie znajdziesz, kalibracji dokonuje się za pomocą komputera. Nie sądzę żeby samoczynnie się rozkalibrowały, w każdym razie nie przypominam takiego przypadku na forum. Moim zdaniem w Twoim aucie ujawniła się typowa przypadłość 6-tek. Można próbować zamienić przetwornice, ale trzeba kalibrować. Nieuchronnie czeka cię wymiana-naprawa reflektorów, albo statyczne ustawienie wysokości świateł i czekanie na cud, może się podniosą, pewnie na krótko, ale i tak bywało. Co do czujników, to one nie mają takiego dużego zakresu poziomowania(trzy metry przed autem), wiec pewnie są sprawne, w każdym razie nigdy problemów z zamarzaniem nie miałem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez MI$ » 4 gru 2010, 12:56

Tak jak pisałem wcześniej, wg mnie:
– to nie czujniki poziomowania – miałem u siebie uszkodzony tylny i światła "latały" góra-dół. Zatrzymywały się tylko nie w tym miejscu co powinny
– to nie przetwornice. Jak sama nazwa wskazuje przetwarzają napięcie.
Problemu szukałbym w samych lampach – może silniczki...
No albo rzeczywiście jest jakiś bezpiecznik...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez Pawko_6 » 4 gru 2010, 18:09

MI$ napisał(a):– to nie przetwornice. Jak sama nazwa wskazuje przetwarzają napięcie.

Przetwarzanie napięcia to tylko jedna z funkcji. Upraszczając, odpowiada też za poziomowanie. Lewego reflektora jest "Master"(dlatego trzeba ją kalibrować-zgrywać z komputerem), steruje przetwornicą prawego, "Slave".
Uszkodzeń tego typu nie kojarzę, a reflektorów-silniczków, mnóstwo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez kalatos » 4 gru 2010, 21:42

Ale dwa silniczki na raz padły? wierzyć mi się nie chce, pewnie będę musiał pojechać do ASO, ehhh... Spróbuje jeszcze sposobu Jaksy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez ru35 » 4 gru 2010, 22:44

Miałem podobną usterkę w swojej poprzedniej madzi przedliftowej często zawieszały się lampy w pozycji maksymalnie w dole raz lewa raz prawa a czasami obie, jaka była przyczyna tego nie wiem podobno przedliftowe tak mają . Przez kilka dni a czasami i tyggodnie jest ok a potem cyrk, świecenie lampami 2m przed samochodem. Ewidentną usterką u mnie tzn. u madzi było zawieszanie się silniczków w lampach , jedynym ratunkiem bezinwazyjnym jest aby podczas uruchamiania samochodu ( wtedy one dokonują samokalibracji – jeśli zle pisze niech mnie ktoś poprawi ) jest aby druga osoba popukała w lampę dłonią , u mnie to działało i wracało do normy i tak co jakiś czas , było i tak że przez kilka miesięcy było spoko
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez rafusmaximus » 5 gru 2010, 01:52

kalatos, oczyść masę, bo masz pewnie zaśniedziałą... jest obok baterii i filtra powietrza i pod zbiorniczkiem od spryskiwacza... ewentualnie zawiesiło Ci się ustrojstwo wewnątrz lampy, ale najpierw zacznij od masy, to nie boli i nie trwa długo – a zobaczymy :>
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez kalatos » 5 gru 2010, 22:55

Trzy sposoby:
– spróbuje oczyścić masę
– spróbuje tego o czym Jaksa mówił, najpierw włączę lampy w później przekręcę kluczyk
– jak nie pomoże złożę rękę w pięść i będę napier***

Ale to za kilka dni bo póki co jestem na nią wściekły :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Stivi » 5 gru 2010, 23:03

kalatos napisał(a): jak nie pomoże złożę rękę w pięść i będę napier***

Jak to nie pomoze to
-czwarty sposob : zepchnij ja do jeziora <ok>
Stivi
 

Postprzez kalatos » 5 gru 2010, 23:10

Nie nie nie i tak ją kocham :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez kalatos » 11 gru 2010, 01:38

Przeszedł mi foch, poszedłem dziś do garażu wyprowadziłem Magdalenę i co się okazuje... Zrobiłem jak robi Jaksa. Najpierw zapaliłem xenony, a później przekręciłem stacyjkę. Ktoś kto pisał, że poziomują się nawet kiedy świateł się nie zapali miał rację, polać mu :) Za każdym razem jak wyjmę i wsadzę ponownie kluczyk, przekręcę go w pozycję on słychać silniczki. Jak dodatkowo zapaliłem wcześniej światła było widać jaki wykonują ruch. Otóż przy każdej próbie jadą maksymalnie w dół, czy w górę już nie pamiętam i opadają do takiej pozycji o jakiej pisałem, czyli dwa metry przed maskę. Jak z tego wniosek? Silniczki działają, w lampach nic się nie zawiesiło bo się poruszają. Gdzie dalej szukać przyczyny? Czy przyczyną może być rozkalibrowanie? Dlaczego one się rozkalibrowują i czy taka kalibracja pomoże? Czy jednak szukać winy w czujniku?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6