Stuki przedniego zawieszenia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez guzu » 20 lis 2014, 21:02

Na zimnym silniku po nocy po mocnym skręcie w lewo i małej prędkości z prawej strony dochodzi "buczenie" – nie jest to stuk – jakby "buksowanie" koła.

Zauważyłem, że mam uszkodzoną osłonę zewnętrzną przegubu – smar leje się na wewnątrz felgi przedniej prawej.

Na prawej stronie na przodzie nowe łożysko, tarcze, klocki i wahacz przedni dolny tylny "wąsy".

Po wymianie osłony powinno być ok czy lepiej od razu wymienić cały przegub?
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 14:35
Posty: 65 (2/0)
Skąd: Błonie
Auto: Mazda 6 Sport Combi 2.0 2005 147 KM
LPG TECH 224, KME TUR, Barracuda, Bormech 650x250

Postprzez kubsztyk » 21 lis 2014, 00:55

Jeśli została uszkodzona oslona, to prawdopodobnie dostały się tam już piach i zanieczyszczenia drogowe. Jeżeli dochodzą jakieś stuki z tego koła, to jest już jasny sygnał, że coś sie tam już mogło uszkodzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez guzu » 21 lis 2014, 11:13

rozumiem, że nie ma potrzeby wymiany przegubów parami?

uszkodzona manszeta więc na 100% przegub zewnętrzny czy to dopiero po rozłożeniu się okaże?
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 14:35
Posty: 65 (2/0)
Skąd: Błonie
Auto: Mazda 6 Sport Combi 2.0 2005 147 KM
LPG TECH 224, KME TUR, Barracuda, Bormech 650x250

Postprzez marekck-83 » 8 gru 2014, 12:59

Czołem.
Jakiś czas temu zrobiłem remont zawieszenia, tylne całe, łącznie z amorkami, przednie bez amorów. Mimo to cały czas coś stuka z przodu z lewej strony.
Luzów brak.
Czy amortyzatory mogą być przyczyną hałasów?
Dodam, iż na przeglądzie amorki wykazały ok 80% sprawności. nie wiem czy były wymieniane przez poprzednika, ja najeździłem ok 130tys. km.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 10:19
Posty: 18
Skąd: Opole
Auto: M6 2.0 D GY 145PS

Postprzez misiek89 » 8 gru 2014, 17:41

Amorki mogą pukać i to na najmniejszej dziurce, drążek i konikówce drążka sprawdziłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 21:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez marekck-83 » 9 gru 2014, 07:38

Końcówki i drążki są w porządku.
Amorki, podejrzewam, nie były od nowości wymieniane

Zamówiłem amorki, zobaczymy co będzie po wymianie.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 10:19
Posty: 18
Skąd: Opole
Auto: M6 2.0 D GY 145PS

Postprzez CLAU » 9 gru 2014, 13:51

A przód to robiłeś cały-cały czy cały-wyrywkowo ?

Bo z przodu masz wszystkie do wymiany wszystkie 3 [waaaco?], drązki, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora.

I to jest całe zawieszenie bez amorów i sprężyn. Jak nie wymieniałeś tych elementów to do sprawdzenia/wymiany wszystkie tuleje oraz sworznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez marekck-83 » 12 gru 2014, 08:23

Wymieniane były łączniki stabilizatora, dolne wahacze, w górnych sworznie.
Drążki, końcówki drążków nie mają luzów.
Wymieniłem wczoraj amorki i jest zdecydowana poprawa. Chociaż zawieszenie dalej nie działa zupełnie cicho.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2011, 10:19
Posty: 18
Skąd: Opole
Auto: M6 2.0 D GY 145PS

Postprzez Koniu25 » 20 sty 2015, 21:06

Czy wymienia się śrubę mocującą wahacz przedni skośny, która przechodzi przez tuleje? Co puka w gumowej tuleji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 23:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez messi89 » 17 kwi 2016, 08:07

Witam, jak w opisie w moim autku dochodzą dziwne stuki w czasie gdy jest ciepło, a zimą tego w ogóle nie ma. Wymieniłem z przodu amortyzatory, prawy dolny wahacz [jaki?], silentblock, łącznik stabilizatora, łożysko mcpersona z poduszką i ciągle to samo nie mam siły na ten hałas w autku. Został do wymiany górny wahacz oraz wahacz dolny przedni ale każdy mechanik mówił że te wahacze są okey nie mam siły na te stuki proszę o pomoc :( :( :(
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2016, 17:53
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2006 r.
2.o benzyna
TOP SPORT

Postprzez Greg88 » 18 kwi 2016, 07:16

Pewny jesteś że to stuki z przodu? Czasem dźwięki dziwnie się rozchodzą i bywa to różnie.
Stuka na głębokich wybojach czy na płytkich?
Jest to głuche stukanie czy może jakieś inne?
Rozumiem że podczas wizyty u mechanika wszedłeś z nim do kanału i na szarpaku potwierdził że stuka?
Chwyciłeś za koło podczas szarpania i sam wyczułeś stukanie?
Czy może zasugerowałeś mu że stuka a on doi z Ciebie pieniądze na kolejne wymiany?
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 08:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez messi89 » 18 kwi 2016, 08:26

Słychać to dosłownie z prawej strony przód i to tylko gdy jest ciepło. Stuki raczej występują na płytkich wybojach/nierównościach i jest to głuche stukanie. Na szarpaku gdy miałem przegląd poprosiłem diagnostę, żeby szarpnął autem i wychodził stuk od górnego wahacza z tego co słyszałem i widziałem ale po rozebraniu elementu, że jest okey, a wymiany pozostałych części były na chybił trafił, ponieważ nie można zlokalizować z czego ten stuk jest
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2016, 17:53
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2006 r.
2.o benzyna
TOP SPORT

Postprzez Greg88 » 18 kwi 2016, 12:31

Z przodu i jak jest ciepło... Zrozumiałbym jak jest zimno i się materiał kurczy...
Na forum przypadków było wiele od luźnego mocowania amortyzatora po głupi kamyczek w szczęce hamulca czy zapieczony tłoczek i luźno latający klocek hamulcowy.

Nie wiem jak do końca mechanik zdiagnozował usterkę ale na ucho to za mało. Jak na szarpaku chwytał poszczególne elementy zawieszenia to może być znalezienia powodu stukania.

Czy w trakcie jazdy po równej nawierzchni skręcając naprzemiennie delikatnie kierownica to lewo to prawo też Ci stuka? Czy faktycznie tylko na uskokach?
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 08:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez messi89 » 18 kwi 2016, 12:49

tylko na uskokach. Temat zacisków przerabiałem i nic, wózek jest dokręcony, a mocowanie amortyzatora też jest dokręcone i nie można tego poszukać. Byłem u wielu mechaników w przeciągu paru miesięcy i nic nie znaleźli. Miałem wykręconą poduszkę silnika i z nią wszystko jest okey ( brak wycieków)
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2016, 17:53
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2006 r.
2.o benzyna
TOP SPORT

Postprzez Greg88 » 18 kwi 2016, 13:36

To wychodzi na to że któryś z niewymienianych wahaczy...
Ja to bym podniósł auto i za pomocą łomu ponaciągał wahacze i może faktycznie któryś by pokazał luz.
Co innego jest sprawdzać zawieszenie na szarpaku jak auto stoi na kołach a co innego jak podniesione i swobodnie wiszą elementy zawieszenia. Jak samochód stuka na wybojach to dochodzi w pewnym momencie do zmiany rozkładu sił na zawieszeniu i wtedy stuka (luzy itp. itd.)
Nie wiem co tu więcej doradzić niestety <nie powiem>
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 08:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez dodek233 » 18 kwi 2016, 13:40

Witam. Miałem podobny przypadek do Ciebie stuki przy uskokach, przy wpadaniu w dziury lub nawet najechaniu na kamyczek, najgorzej było przy jezdzie po betonowych plytkach. Wymieniłem łączniki stabilizatora i gumy stabilizatory, (stare były mocno zjechane), efekt... średni , dalej stuka puka tylko trochę mniej, byłem również tak jak ty na szarpakach i poprosiłem o sprawdzenie wszystkich sworzni, wahaczy, znajomy mechanik zapewnił mnie że wszystko jest ok . Po tygodniu jazdy nie wytrzymałem i wymieniłem wszystkie wahacze zarówno z prawej jak i lewej strony, wahacz górny, dolny P + L. Efekt zadowalający zero stuków, stare wahacze miały rozbite sworznie konkretnie i tulejki sparciałe, dziwne bo na szarpakach tego nie wykazało !!
Jak coś mam wahacze Bergmana, plus jest taki że są tanie, zrobiłem na nich 30tyś. km i poki co nie stuka <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 15:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Postprzez messi89 » 18 kwi 2016, 14:13

no u mnie został do wymiany górny wahacz i dolny przedni z prawej strony. Byłem u wielu mechaników i mówili że wahacze są okey sprawdzali za pomocą breszki ale nie jestem pewien i dziś chce nasmarować sworznie na dolnym i górnym wahaczu i może to pomoże
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2016, 17:53
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2006 r.
2.o benzyna
TOP SPORT

Postprzez Greg88 » 19 kwi 2016, 09:10

Przesmaruj wahacze i zdaj relacje.
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 08:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez Wilson » 22 maja 2016, 22:30

podpowie ktoś jak nazywa się ten wahacz(dolny gięty? dolny tylny?) ? i czy ta tuleja będzie do niego ok ? http://www.autoczescionline24.pl/yamato-7175723.htmljeżeli sie nie myle to jej nr to 34-460a , z tego obrazka http://i.imged.pl/mazda-6-tuleja-wahacza-przod-dolny-giety-4000904560.jpg gdyby ktoś miał podobny rysunek z opisami który wahacz jak się nazywa byłbym bardzo wdzięczny, ten wahacz na górze w kształcie litery a, czy tez u, to po prostu górny wahacz , a te dolne? sa dwa, ale nie wiem jak je nazywać, żeby odszukać odpowiednia nazwę w katalogu :)
Załączniki
WP_20160522_15_15_20_Raw.jpg
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2015, 13:46
Posty: 139 (3/12)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6s 3.0 AT 2006 +podtlenek LPG w kole:) -w naprawie ;/

Postprzez CLAU » 22 maja 2016, 22:54

Nie lepiej kupić cały wahacz z tulejami zamiast samych tulejek? Yamato to chińszczyzna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6