Sprzęgło – problemy/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Lemoniadowy » 29 cze 2013, 01:43

Witam
Ja mam taki problem, nie wiem czy to normalne jest.
Jak puszczam sprzęgło i jest ono przy samej górze to nagle wyczuwam drgania na pedale.
co moze byc nie tak?
(:Przed kupnem Mazdy zapoznaj się z instrukcja obsługi dołączona do każdego modelu, bądź skonsultuj się z lekarzem lub mazdowiczem, gdyż każda Mazda niewłaściwie stosowana zagraża Twojemu życiu,psychice lub zdrowiu. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 19:17
Posty: 215 (10/3)
Skąd: Kraśnik/Antwerpia
Auto: Była
viewtopic.php?f=331&t=157326

Jest BMW 525D F10

Postprzez Jotec » 2 lip 2013, 12:52

Witam
w mojej M6 dieselek mam problem z sprzęgłem:
jeździłem jakiś czas w ten sposób ale jest coraz gorzej, biegi nie chcą wchodzić
przez połowę zakresu naciskam samą sprężynę trzymającą pedał dopiero od połowy czuć sprzęgło
mechanik mówi o pompie sprzęgła, wymieniłem na jakąś używana ale nie poprawiło się,
płynu nic nie ubywa
i albo pomaga albo to zbieg okoliczności bo jak naciskam kilkukrotnie szybko sprzęgło to jakoś te biegi wchodzą
Pomocy bo już nie wiem co mam z tym robić a już jest tragedia szczególnie na parkingu...
2M była wymieniana
Początkujący
 
Od: 19 sie 2012, 15:34
Posty: 15
Skąd: Pabianice Łask
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 150KM 2007r

Postprzez tomekk17C » 2 lip 2013, 14:03

Witam,
Pierwszy mój post więc łącze z ogólnym temat odnośnie problemów ze sprzęgłem.
Postaram się po krótce streścić moją historię.
Stwierdzono że w mojej Madzi kończy się sprzęgło, więc po niekrótkim odwlekaniu zdecydowałem się na zakup kompletnego sprzęgła firmy AISIN.
Zakupiłem komplet na aledrogo, po czym wczoraj otrzymałem informację ze sklepu, że jednak stwierdzono brak kompletu AISIN na stanie, po czym zaprponowano mi firmę Blue Print.
Z tego co kojarzę jest to dystrybutor części i nie było wiadome co przyślą.
Dzisiaj otrzymałem informację że przyszło:
– łożysko KOYO
– tarcza NKK

Przeglądając forum natknąłem się nainformację że jakościowo jest to niezły sprzęt, aczkolwiek nurtuje mnie inna kwestia, mianowicie za komplet AISIN, którego nie otrzymam zapłaciłem 930 PLN.
Czy w przypadku otrzymania powyższego kompletu KOYO oraz NKK powinienem się domagać zwrotu jakiejś części z zapłaconych pieniędzy?
Przeglądałem już forum w kierunku odpowiedzi na to pytanie ale niestety nie znalazłem nic kontkretnego.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
tomekk17C
 

Postprzez the_mask » 15 sie 2013, 20:58

Witam. Zakupiłem Madzie 6 ostatnio i borykamy się z jeszcze jednym problemem, bo już jeden z kierownicą rozwiązałem dzięki temu forum. Mianowicie chodzi o sprzęgło. Gdy puszczam je delikatnie to musze dodać gazu inaczej samochód się zadławi. Natomiast gdy puszczę trochę szybciej to rwie do przodu jak ogier. Zauważyłem jeszcze że gdy dociskam je do końca to słychać taki delikatny trzask jak wstarych zawiasach. To normalne, cy może jest na to jakieś rozwiązanie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 cze 2009, 21:40
Posty: 6
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 6 BY 1.8 16V 2003

Postprzez machanek » 29 sie 2013, 21:05

Od 2 tygodnie jestem posiadaczem Mazdy 6 2.0 141KM benzyna rocznik 2004 przebieg 138k.
Dzisiaj wracając z pracy zauważyłem że pedał sprzęgła zaczął stukać.
Wrzucając biegi 1-2-3 puszczając sprzęgło tuż przy samej górze słychać lekkie stuknięcie, na biegu 4-5 jest to niewyczuwalne ( maleje z każdym biegiem wyżej ). Pod samą nogą też coś delikatnie czuć, ale ciężko to określić dźwięk dochodzi idealnie z pedału sprzęgła, same biegi wchodzą bardzo płynnie. Na zgaszonym silniku wciskając sprzęgło nic nie słychać.

Może ktoś jest w stanie coś doradzić ewentualnie polecić jakiś warsztat w okolicach Krakowa lub Bochni ?
Początkujący
 
Od: 1 sie 2013, 10:43
Posty: 11
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6 2.0 141M Benzyna

Postprzez Gronek » 29 sie 2013, 21:45

Prawdopodobnie rozsypała sie obudowa pedału ...... jak tak to zdejmij wyprostuj, pospawaj, załóż i wyreguluj trzpień wciskający pompę .....
Obrazek
zdjęcie jest z RX8 ale problem jest też nagminny w modelach 3 i 6
ROTARY ENGINE VEHICLES SERVICE
OBSŁUGA I NAPRAWA POJAZDÓW Z SILNIKIEM ROTACYJNYM
Uczciwe diagnozy i rzetelne naprawy, pomoc w zakupie
KONTAKT 508-279-238 tomek@rotaryengines.pl
http://rotaryengines.pl/
Avatar użytkownika
Firma
CUP 2017 miejsce 3
 
Od: 26 cze 2008, 10:39
Posty: 243 (1/22)
Skąd: Warszawa / Śladów
Auto: Bridgeported RX8 hajpałerrrr,
Vectra Joker V6

Postprzez machanek » 29 sie 2013, 22:02

Czy demontaż tego elementu jest bardzo skomplikowany ? Zapewne dostęp tylko z pod samochodu czyli kanał lub jakiś podnośnik ?
Początkujący
 
Od: 1 sie 2013, 10:43
Posty: 11
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6 2.0 141M Benzyna

Postprzez Gronek » 29 sie 2013, 22:13

Pod blokiem zdejmiesz tylko jogę poćwicz ,,, kładziesz się w nogi kierowcy, klucz nasadowy 12 na grzechotce z przedłużką i przegubem łamanym, odpinasz czujnik sprzęgła (jak masz ) , nie łamiesz czujnika stopu przy pedale hamulca klnąc jak szewc (weź dobrą lampkę ) odkręcasz 3 śruby i pedał masz w ręku :D do regulacji płaskie 10 do trzpienia i 12 do kontry... z założeniem troche trudniej ale trochę cierpliwości i się da.... ostrzeż sąsiadów przed brzydkimi zwrotami.....
jak coś to dzwoń <czarodziej>
ROTARY ENGINE VEHICLES SERVICE
OBSŁUGA I NAPRAWA POJAZDÓW Z SILNIKIEM ROTACYJNYM
Uczciwe diagnozy i rzetelne naprawy, pomoc w zakupie
KONTAKT 508-279-238 tomek@rotaryengines.pl
http://rotaryengines.pl/
Avatar użytkownika
Firma
CUP 2017 miejsce 3
 
Od: 26 cze 2008, 10:39
Posty: 243 (1/22)
Skąd: Warszawa / Śladów
Auto: Bridgeported RX8 hajpałerrrr,
Vectra Joker V6

Postprzez machanek » 30 sie 2013, 11:08

Dziś rano pedał pracował normalnie ( zero stuków ), natomiast kilka razy było słychać po wciśnięciu sprzęgła taki metaliczny odgłos jak czasem stygnie chłodnica – takie strzelanie.
Początkujący
 
Od: 1 sie 2013, 10:43
Posty: 11
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6 2.0 141M Benzyna

Postprzez Gronek » 30 sie 2013, 12:41

To go zdejmij i zobacz :) Jak nie to to się rozleciało łożysko albo docisk
ROTARY ENGINE VEHICLES SERVICE
OBSŁUGA I NAPRAWA POJAZDÓW Z SILNIKIEM ROTACYJNYM
Uczciwe diagnozy i rzetelne naprawy, pomoc w zakupie
KONTAKT 508-279-238 tomek@rotaryengines.pl
http://rotaryengines.pl/
Avatar użytkownika
Firma
CUP 2017 miejsce 3
 
Od: 26 cze 2008, 10:39
Posty: 243 (1/22)
Skąd: Warszawa / Śladów
Auto: Bridgeported RX8 hajpałerrrr,
Vectra Joker V6

Postprzez machanek » 31 sie 2013, 12:00

Zlokalizowałem tą część ale chyba za słaby jestem w te klocki i boję się żebym czegoś nie uszkodził.
Patrząc na pedał sprzęgła to z jego frontu jest podpięta jakaś kostka od elektroniki ( to zapewne ten czujnik ? ).
Początkujący
 
Od: 1 sie 2013, 10:43
Posty: 11
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6 2.0 141M Benzyna

Postprzez Gronek » 31 sie 2013, 17:17

na sprzęgle masz czujnik sprzęgła a na hamulcu czujnik stopu... przekręcasz i wychodzi cały czujnik i tu i tu.... pionowo od dołu jedna nakrętka druga na grodzi po prawej pedału trzeciej po lewej pedału nie widać i musisz ją wymacać.... mówiłem potrenuj jogę :D
ROTARY ENGINE VEHICLES SERVICE
OBSŁUGA I NAPRAWA POJAZDÓW Z SILNIKIEM ROTACYJNYM
Uczciwe diagnozy i rzetelne naprawy, pomoc w zakupie
KONTAKT 508-279-238 tomek@rotaryengines.pl
http://rotaryengines.pl/
Avatar użytkownika
Firma
CUP 2017 miejsce 3
 
Od: 26 cze 2008, 10:39
Posty: 243 (1/22)
Skąd: Warszawa / Śladów
Auto: Bridgeported RX8 hajpałerrrr,
Vectra Joker V6

Postprzez xelor81 » 25 paź 2013, 07:41

Witam wszystkich,

Szykuje sie do wymiany kompletu sprzęgła + koło 2M. Na aledrogo znalazłem komplet który ponoć jest do mojego modelu tj

2006' M6 GY 2.0 MZR-CD 143 KM RF7J

ale co przykuło moją uwagę to że na aukcji jest opisane iż dany komplet pasuje też do Mazd 6 przedliftowych. Dzwoniąc do sprzedawcy uzyskałem potwierdzenie że jest to prawda.


Pytanie czy rzeczywiście jest to prawda? Czy komplet ten rzeczywiście pasuje do wersji GY z 121 i 136 oraz 143 KM? Jeżeli tak to czemu inne aukcje prezentują zestawy do 121 i 136 KM mazd ale nie do 143 poliftowych?

Czy ktoś mi może wskazać gdzie znajde numery kompatybilnych częsci do mojej M6 zebym mógł sobie potwierdzić iż sprzęgło jest to którego szukam?

aukcja

http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-mazda-6-2-0di-luk-p-i3654603866.html
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2012, 16:30
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Auto: 2006' Mazda 6 Kombi
2.0 MZR-CD 143 KM

Postprzez adamoz » 6 lis 2013, 14:56

To musiałby zweryfikować ktoś, kto wymienił kilka takich zestawów w 6 sprzed i po liftingu. Jest taka strona japancars.ru i wpisująć VIN lub wyszukując w katalogu możemy znaleźć oryginalny numer części. I tak dla 6 wg japancars.ru jest to odpowiednio:
RF29-16-610 dla przedlifta
http://japancars.ru/index.php?route=cat ... k_id=1100C
i RF30-16-610A dla polifta
http://japancars.ru/index.php?route=cat ... k_id=1100C
Jeżeli byłyby to te same dwumasy to nie nosiły by różnych numerów katalogowych.
Inną sprawą jest, że dwumasy są obliczone i odpowiadają za przenoszenie odpowiedniego momentu obrotowego a dla silnika RF5C jest on niższy niż dla RF7J. Dlatego może być możliwa zamiana tych dwumas ale tylko w jedną stronę, mocniejszej do słabszego silnika ale nie odwrotnie, oczywiście jeśli fizycznie dało by się je zamontować.
Sam też zastanawiam się nad wymianą i koszt nowej przeraża;/
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 lis 2012, 10:38
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2006 143KM DPF

Postprzez roberto_1987 » 24 gru 2013, 01:34

moze ktos pomoze, mam problem ze sprzegłem tak jak przy wciskaniu pedału sprzegła tak i puszczaniu słychac swierszczenie ale na zewnątrz auta przy otwartej szybie w srodku nic nie słychac wiec pedał sprzegła moge chyba wykluczyć wiec nie wiem co to może być??? prosze o pomoc :( :( :(

Ps. dwa tygodnie temu odstawilem madzie na parking i nią nie jezdziłem tylko dwa razy przepaliłem zeby sie rozgrzała a temperatura na zewnątrz nie schodziła po niżej zera za drugim razem zauważyłem własnie że mi coś (piszczy,świerszczy) podczas wciskania pedału sprzegła.
Początkujący
 
Od: 23 lis 2013, 21:12
Posty: 6 (1/0)
Skąd: Radom, Holandia
Auto: Mazda 6 kombi, 2,0. diesel, 2004.
136KM

Postprzez MarQs » 30 gru 2013, 00:49

Witam!

pytanie i historyjka rodzajowa:
6 z 2004 roku ok 210kkm.

Silnik i podzespoly cieple. Na jałowym biegu podczas powolnego jednostajnego wciskania sprzegla w momencie gdy tylko zaczyna łapać (w polowie lub nawet w pierwszej polowie) słychać grzechotanie i czuć delikatne telepanie sprzegla w tym momencie. Kontynuując wciskanie sprzegla doslownie po chwili czyli po delikanym wcisnieciu to ustępuje. Tak samo sie dzieje przy puszczaniu sprzegla – w momecie gdy zaczyna puszczac jest chwila grzechotania i ustepuje. Nie zauwazylem tego podczas jazdy – wtedy wszystko plynnie i bez podejrzanych dzwieków i dygotań działa. tak samo przy postoju i puszczonym sprzegle nic nie telepie. tak samo przy wlaczaniu i wylaczaniu silnika- nic nie telepie. przy przygazowywaniu nic nie telepie. jedynie ten moment podczas wciskania sprzegla.

Padały w tym wątku już podobne pytania – ale bez odpowiedzi. Czy przychodzi Wam coś do głowy?

Jak na dwumas to troche za mało objawów. Może ta poducha?

edit:

sprawdzilem – na zimnym tego zupelnie nie ma.

a na cieplym nie jest to gruchotanie tylko jednak takie metaliczne terkotanie, takie dutrdutr
Pozdrawiam,
MarQs
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 01:06
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 citd sportbreak ;–) '04

Postprzez adamoz » 8 sty 2014, 13:38

proponuję sprawdzić czy to takie turkotanie nie dobiega z filtra powietrza. W naszych mazdach przy wciskaniu sprzęgła otwiera się przepustnica co powoduje wytwarzanie dziwnego dźwięku dudnienia, terkotania czy jak zwał tak zwał.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2012, 10:38
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2006 143KM DPF

Postprzez playeroneee » 26 sty 2014, 21:50

Witam serdecznie Wszystkich :) , mam nadzieje że ktoś mi pomoże. Ostatnio zaczął mi się zacinac pedał sprzęgła (nie odbija i czasami biegi cięzko wchodzą), prowadząc oględziny odkryłem, że pedał sprzęgła jest pęknięty, :| poprzedni własciciel próbowal go przyspawać, ale nie wytrzymało to zbyt długo. Nagrałem film żebyscie mogli sie temu przyjrzeć:


Chciałbym wiedzieć za ile (zł) i gdzie mogłbym dostać taki pedał sprzęgła? Czy od diesel'a też będzie pasował? Albo może od Mazdy3 ??
Ostatnio edytowano 26 sty 2014, 22:16 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ortografia
Początkujący
 
Od: 26 sty 2013, 19:24
Posty: 6
Auto: Mazda 6 kombi,
Skrzynia biegów: Manual 5-speed
Silnik pojemność: 2261 ccm
Silnik: MZR-L3, 16V DOHC, 122kW (166KM)
Typ nadwozia: GY SportWagon

Postprzez matthies » 26 sty 2014, 22:09

dziwne ze taki element pękł! ciekawe jaka jest przeszłość twego auta... od diesla pedał powinien być ten sam, ale co za problem na szrocie jakimś wyrwać ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez pawelc » 27 sty 2014, 09:23

Standardowa usterka ...., wymontuj i pospawaj konkretnie i bedzie trzymać

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6