Sprzęgło – problemy/pytania
Nie wiem co to jest ale mam to od conajmniej 50kkm
Pojawia się czasami i tylko przy max. wciśnięciu pedału.
Kiedyś szukałem powodów ale zrezygnowałem
Pojawia się czasami i tylko przy max. wciśnięciu pedału.
Kiedyś szukałem powodów ale zrezygnowałem
koluk napisał(a):co może wydawać dźwięk zbliżony do skrzypienia gumy przy maksymalnym wciśnięciu pedału sprzęgła?
najlepiej jak obejrzysz takie rozebrane sprzeglo i popatrzysz gdzie moge sie takie dzwieki tworzyc!
wg. mnie, ale moge sie tu mylic , na lozysku oporowym lub na koncu dzwigni przy docisku (tzw. sloneczku)
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Albo uślizg buta na pedale sprzęgła
A tak serio to może być ta łapa do nasmarowania.
PS: U mnie za to czasami sprzęgło pod koniec pyknie/przeskoczy sobie jakby natrafiało na dodatkowy opór.
A tak serio to może być ta łapa do nasmarowania.
PS: U mnie za to czasami sprzęgło pod koniec pyknie/przeskoczy sobie jakby natrafiało na dodatkowy opór.
krabdul napisał(a):A tak serio to może być ta łapa do nasmarowania.
PS: U mnie za to czasami sprzęgło pod koniec pyknie/przeskoczy sobie jakby natrafiało na dodatkowy opór.
bo tak łapka moze miec wyrobione miejsce gdzie sie zacina i pstryka..
pozdr i polecam przesmarowanie jej, w miare mozliwosci i checi...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam Kolegów
nie uwierzycie co u mnie trzeszczało przy wciskaniu sprzęgła
PĘKNIĘTA PODSTAWA – czyli zgrzane blaszki które trzymają pedał
kupiłem na allegro za 50zł i po sprawie!
dodam że w serwisie powiedziano mi że do mojej 2,3l pasuje tylko od 2,0l a sprzedający powiedział że ma od diesla no okazało się że pasuje
pozdrawiam Darek
nie uwierzycie co u mnie trzeszczało przy wciskaniu sprzęgła
PĘKNIĘTA PODSTAWA – czyli zgrzane blaszki które trzymają pedał
kupiłem na allegro za 50zł i po sprawie!
dodam że w serwisie powiedziano mi że do mojej 2,3l pasuje tylko od 2,0l a sprzedający powiedział że ma od diesla no okazało się że pasuje
pozdrawiam Darek
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
- Od: 24 maja 2007, 09:40
- Posty: 25
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top
U mnie też wystąpiły te stuki i to w miesiąc po kupnie samochodu (125 kkm). Myślałem, że wdepnąłem na minę z zakupem ale się uspokoiłem po przeczytaniu powyższych postów. Od tej pory zrobiłem 3000km i nic więcej się nie dzieje. Jakiś element musi się zużywać i skutkować takim dźwiękiem tylko jaki?
- Od: 3 sie 2010, 13:54
- Posty: 23
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Kiedyś Mazda 6 Top Sport 143KM, 2006
Teraz Mazda 6 SkyPassion, 2.5l, 2015
Mam podobny objaw co polowa forumowiczow tu wpisanych tylko ze gorzej
autko 2 miesiace stalo, przedtem mialem taki problem http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=100180&p=1735151#p1735151
teraz, po 2 miesiecznym postoju doszlo do tego niewyobrazalne trzeszczenie przy wciskaniu sprzegla, towazysza temu lekkie opory w roznych momentach wciskania pedalu ktorych nie bylo i co mnie najbardziej martwi – przez 3 dni jazdy chyba z 10 razy mi pedal nie odbil do gory .. aha no i pogarsza sie wraz z "rozjezdzeniem samochodu" 20 min jest ok a potem sie zaczyna atak na uszy i proba nerwow zakonczona trzasnieciem drzwiami z minimum podwojnym przeklenstwem
tak patrzylem co tam moze sie blokowac / zacierac ale nie bardzo mam pomysl ?
ps. jak ktos ma UAZa albo jakiegos Jelcza to chetnie pokasuje sie z nim komu bardziej sprzeglo skrzypi
autko 2 miesiace stalo, przedtem mialem taki problem http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=100180&p=1735151#p1735151
teraz, po 2 miesiecznym postoju doszlo do tego niewyobrazalne trzeszczenie przy wciskaniu sprzegla, towazysza temu lekkie opory w roznych momentach wciskania pedalu ktorych nie bylo i co mnie najbardziej martwi – przez 3 dni jazdy chyba z 10 razy mi pedal nie odbil do gory .. aha no i pogarsza sie wraz z "rozjezdzeniem samochodu" 20 min jest ok a potem sie zaczyna atak na uszy i proba nerwow zakonczona trzasnieciem drzwiami z minimum podwojnym przeklenstwem
tak patrzylem co tam moze sie blokowac / zacierac ale nie bardzo mam pomysl ?
ps. jak ktos ma UAZa albo jakiegos Jelcza to chetnie pokasuje sie z nim komu bardziej sprzeglo skrzypi
- Od: 2 mar 2010, 21:05
- Posty: 56
- Auto: M6 GY 03r CiTD
- Od: 15 maja 2010, 16:50
- Posty: 28
- Skąd: Siemiatycze
- Auto: MAZDA 6 2.0D (136KM)
Trzeszczeć może jak było wyżej napisane na tzw. łapie zarówno od strony łożyska oporowego wewnątrz obudowy skrzyni lub – łatwo dostępne miejsce – od strony hydraulicznego silownika na styku głowicy siłownika a łapą. Wystarczy ciut wcisnąć tłok siłownika aby powstało trochę miejsca i nałożyć niewielką ilość smaru.
Co do odpowietrznika – na siłowniku znajduje się taki "kominek" bodajże od dołu, już nie pamiętam.
Wystarczy się trochę przypatrzeć i wszystko można znaleźć.
P.S. Enduro dobrze mówi
Co do odpowietrznika – na siłowniku znajduje się taki "kominek" bodajże od dołu, już nie pamiętam.
Wystarczy się trochę przypatrzeć i wszystko można znaleźć.
P.S. Enduro dobrze mówi
-
mscorp
Witam. Wczoraj wpadł mi pedał sprzęgła i musiałem go ręcznie podnosić dla bezpieczeństwa nie sprawdzałem czy działa. Mam mazde 6 2.0 Benzyna i nie wiem jak jest zbudowane. Mechanik mówił że hydraulika ale na allegro znalazłem linkę do sprzęgła więc sam już nie wiem. Jeśli wiecie jak to wygląda to poproszę o opis budowy.
- Od: 4 kwi 2008, 00:07
- Posty: 7
- Skąd: Milejów
- Auto: M6 2.0 02.r
Ja mam auto z czerwca 2002 z takim samym silnikiem i mam hydraulikę przy samym sprzęgle, ale czy przewód hydrauliczny idzie od samego pedału? racze tak ale 100% pewności nie mam.
No właśnie dla sprostowania http://allegro.pl/mazda-6-2-0-03-linka-sprzegla-taniooo-tanioo-i1355811249.html sam już nie wiem. No ale dzisiaj wjadę na kanal to zrobię pare fotek i zobaczymy.
- Od: 4 kwi 2008, 00:07
- Posty: 7
- Skąd: Milejów
- Auto: M6 2.0 02.r
krabdul napisał(a):...mam hydraulikę przy samym sprzęgle, ale czy przewód hydrauliczny idzie od samego pedału? racze tak ale 100% pewności nie mam.
idzie do samego pedału
Popatrz sobie jak wygląda sprzęgło i jego sterowanie:
1. http://japancars.ru/cat/mazda/?cat=AEGA ... &blk=1600A
16520 – łapa sprzęgła
2. http://japancars.ru/cat/mazda/?cat=AEGA ... &blk=4140A
tu masz wysprzęglik (tłoczek)
3. http://japancars.ru/cat/mazda/?cat=AEGA ... &blk=4145A
a tu przewód hydrauliczny, przy czym 41-380 to przewód elastyczny, który najprawdopodobniej Tobie poleciał – sprawdź w dwie osoby, czy przy wciskaniu, bądź wciśniętym już sprzęgle nie pęcznienie.
Pomijam oczywistości takie jak poziom płynu hamulcowego w zb. wyrównawczym.
Co do wersji angielskiej, to nie wiem.
-
mscorp
Operacja – wymiana sprzęgła i koła 2M.
Chciałbym kupić coś z tego:
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-mazda-mpv-6-citd-i1376583863.html
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-mazda-6-mpv-2-0di-i1374626477.html
Na który zestaw się zdecydować?
pozdro
Chciałbym kupić coś z tego:
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-mazda-mpv-6-citd-i1376583863.html
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-mazda-6-mpv-2-0di-i1374626477.html
Na który zestaw się zdecydować?
pozdro
________________________
___________________
__________
So far so good
___________________
__________
So far so good
- Od: 4 lis 2010, 12:09
- Posty: 141
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(
Kolego z tego drugiego linka sprzedawca jest z tarnowa i na tym forum się reklamuje ze na asortyment dla klubowiczów mazdy dają 28% rabatu
viewtopic.php?f=85&t=110178&p=1863484#p1863484
Zadzwoń i się dopytaj
viewtopic.php?f=85&t=110178&p=1863484#p1863484
Zadzwoń i się dopytaj
przemek102 napisał(a):andrewtro napisał(a):wystarczy odpowietrzyć
Gdzie jest odpowietrznik?
na skrzyni pomiedzy silnikiem a chlodnicami, dosc dobrze dostepny od spodu auta.pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
krabdul napisał(a):To jest do anglika – możliwe, że dla leworęcznych było inaczej. Parę osób ma takie auta na forum więc niech oni się wypowiedzą.
A co angole to dziwolagi?
Moge potwierdzic:
Sprzeglo jest hydrauliczne... Od zbiorniczka plynu hamulcowego idzie oddzielna rurka (przewod gumowy) do pompy sprzegla... stad rurkami naokolo silnika, dalej przewod elastyczny... i...
silownik hydrauliczny sprzegla...
Panowie maski w gore... wszystko widac jak na dloni.
Ps. Do tych, ktorym pedal wpada w podloge... sprawdzcie rurke elastyczna i silownik sprzegla.
Czy i kiedy wymienialiscie plyn hamulcowy (wliczajac w to obwod sprzegla)?
Juz nie wspomne o odpowietrzaniu...
Plyn powinno sie wymieniac co 2 lata... polecam sie do tego stosowac...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6