Sprzęgło – problemy/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Grzyby » 13 wrz 2010, 12:07

Nie wiem co to jest ale mam to od conajmniej 50kkm :)
Pojawia się czasami i tylko przy max. wciśnięciu pedału.
Kiedyś szukałem powodów ale zrezygnowałem :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 13 wrz 2010, 13:59

koluk napisał(a):co może wydawać dźwięk zbliżony do skrzypienia gumy przy maksymalnym wciśnięciu pedału sprzęgła?

najlepiej jak obejrzysz takie rozebrane sprzeglo i popatrzysz gdzie moge sie takie dzwieki tworzyc!
wg. mnie, ale moge sie tu mylic , na lozysku oporowym lub na koncu dzwigni przy docisku (tzw. sloneczku)
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krabdul » 14 wrz 2010, 10:40

Albo uślizg buta na pedale sprzęgła :D
A tak serio to może być ta łapa do nasmarowania.

PS: U mnie za to czasami sprzęgło pod koniec pyknie/przeskoczy sobie jakby natrafiało na dodatkowy opór.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Enduro » 14 wrz 2010, 11:11

krabdul napisał(a):A tak serio to może być ta łapa do nasmarowania.
PS: U mnie za to czasami sprzęgło pod koniec pyknie/przeskoczy sobie jakby natrafiało na dodatkowy opór.

bo tak łapka moze miec wyrobione miejsce gdzie sie zacina i pstryka..
pozdr i polecam przesmarowanie jej, w miare mozliwosci i checi...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez DarDer » 14 wrz 2010, 22:15

witam Kolegów :D
nie uwierzycie co u mnie trzeszczało przy wciskaniu sprzęgła <co?>
PĘKNIĘTA PODSTAWA – czyli zgrzane blaszki które trzymają pedał
kupiłem na allegro za 50zł i po sprawie!
dodam że w serwisie powiedziano mi że do mojej 2,3l pasuje tylko od 2,0l a sprzedający powiedział że ma od diesla no okazało się że pasuje <spoko>
pozdrawiam Darek
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
Początkujący
 
Od: 24 maja 2007, 09:40
Posty: 25
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top

Postprzez Dzanus » 26 wrz 2010, 22:32

U mnie też wystąpiły te stuki i to w miesiąc po kupnie samochodu (125 kkm). Myślałem, że wdepnąłem na minę z zakupem ale się uspokoiłem po przeczytaniu powyższych postów. Od tej pory zrobiłem 3000km i nic więcej się nie dzieje. Jakiś element musi się zużywać i skutkować takim dźwiękiem tylko jaki?
<glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2010, 13:54
Posty: 23
Skąd: Częstochowa
Auto: Kiedyś Mazda 6 Top Sport 143KM, 2006
Teraz Mazda 6 SkyPassion, 2.5l, 2015

Postprzez kwaśny » 29 wrz 2010, 20:44

Mam podobny objaw co polowa forumowiczow tu wpisanych tylko ze gorzej <czarodziej>

autko 2 miesiace stalo, przedtem mialem taki problem http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=100180&p=1735151#p1735151
teraz, po 2 miesiecznym postoju doszlo do tego niewyobrazalne trzeszczenie przy wciskaniu sprzegla, towazysza temu lekkie opory w roznych momentach wciskania pedalu ktorych nie bylo i co mnie najbardziej martwi – przez 3 dni jazdy chyba z 10 razy mi pedal nie odbil do gory .. aha no i pogarsza sie wraz z "rozjezdzeniem samochodu" 20 min jest ok a potem sie zaczyna atak na uszy i proba nerwow zakonczona trzasnieciem drzwiami z minimum podwojnym przeklenstwem <oczy>
tak patrzylem co tam moze sie blokowac / zacierac ale nie bardzo mam pomysl ?

ps. jak ktos ma UAZa albo jakiegos Jelcza to chetnie pokasuje sie z nim komu bardziej sprzeglo skrzypi <spoko>
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez andrewtro » 17 paź 2010, 12:00

KOLEDZY BEZ STRESU! sprzęgło wystarczy odpowietrzyć i po problemie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 11:03
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2,0cd 136mps diesel

Postprzez przemek102 » 17 paź 2010, 17:51

andrewtro napisał(a):wystarczy odpowietrzyć

Gdzie jest odpowietrznik?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 15 maja 2010, 16:50
Posty: 28
Skąd: Siemiatycze
Auto: MAZDA 6 2.0D (136KM)

Postprzez mscorp » 15 gru 2010, 22:18

Trzeszczeć może jak było wyżej napisane na tzw. łapie zarówno od strony łożyska oporowego wewnątrz obudowy skrzyni lub – łatwo dostępne miejsce – od strony hydraulicznego silownika na styku głowicy siłownika a łapą. Wystarczy ciut wcisnąć tłok siłownika aby powstało trochę miejsca i nałożyć niewielką ilość smaru.

Co do odpowietrznika – na siłowniku znajduje się taki "kominek" bodajże od dołu, już nie pamiętam.

Wystarczy się trochę przypatrzeć i wszystko można znaleźć.

P.S. Enduro dobrze mówi :)
mscorp
 

Postprzez Jokkk » 20 gru 2010, 12:25

Witam. Wczoraj wpadł mi pedał sprzęgła i musiałem go ręcznie podnosić dla bezpieczeństwa nie sprawdzałem czy działa. Mam mazde 6 2.0 Benzyna i nie wiem jak jest zbudowane. Mechanik mówił że hydraulika ale na allegro znalazłem linkę do sprzęgła więc sam już nie wiem. Jeśli wiecie jak to wygląda to poproszę o opis budowy.
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 00:07
Posty: 7
Skąd: Milejów
Auto: M6 2.0 02.r

Postprzez krabdul » 20 gru 2010, 13:26

Ja mam auto z czerwca 2002 z takim samym silnikiem i mam hydraulikę przy samym sprzęgle, ale czy przewód hydrauliczny idzie od samego pedału? racze tak ale 100% pewności nie mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Jokkk » 20 gru 2010, 14:01

No właśnie dla sprostowania http://allegro.pl/mazda-6-2-0-03-linka-sprzegla-taniooo-tanioo-i1355811249.html sam już nie wiem. No ale dzisiaj wjadę na kanal to zrobię pare fotek i zobaczymy.
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 00:07
Posty: 7
Skąd: Milejów
Auto: M6 2.0 02.r

Postprzez krabdul » 20 gru 2010, 15:41

To jest do anglika – możliwe, że dla leworęcznych było inaczej. Parę osób ma takie auta na forum więc niech oni się wypowiedzą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez mscorp » 20 gru 2010, 16:10

krabdul napisał(a):...mam hydraulikę przy samym sprzęgle, ale czy przewód hydrauliczny idzie od samego pedału? racze tak ale 100% pewności nie mam.


idzie do samego pedału

Popatrz sobie jak wygląda sprzęgło i jego sterowanie:
1. http://japancars.ru/cat/mazda/?cat=AEGA ... &blk=1600A
16520 – łapa sprzęgła
2. http://japancars.ru/cat/mazda/?cat=AEGA ... &blk=4140A
tu masz wysprzęglik (tłoczek)
3. http://japancars.ru/cat/mazda/?cat=AEGA ... &blk=4145A
a tu przewód hydrauliczny, przy czym 41-380 to przewód elastyczny, który najprawdopodobniej Tobie poleciał – sprawdź w dwie osoby, czy przy wciskaniu, bądź wciśniętym już sprzęgle nie pęcznienie.
Pomijam oczywistości takie jak poziom płynu hamulcowego w zb. wyrównawczym.

Co do wersji angielskiej, to nie wiem.
mscorp
 

Postprzez krabdul » 20 gru 2010, 18:15

Mi bynajmniej nic nie poleciało :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Guiliano » 28 gru 2010, 21:51

Operacja – wymiana sprzęgła i koła 2M.
Chciałbym kupić coś z tego:
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-mazda-mpv-6-citd-i1376583863.html
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeglo-mazda-6-mpv-2-0di-i1374626477.html

Na który zestaw się zdecydować?

pozdro
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez zboq » 28 gru 2010, 22:27

Kolego z tego drugiego linka sprzedawca jest z tarnowa i na tym forum się reklamuje ze na asortyment dla klubowiczów mazdy dają 28% rabatu :>

viewtopic.php?f=85&t=110178&p=1863484#p1863484

Zadzwoń i się dopytaj :D
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Enduro » 28 gru 2010, 23:43

przemek102 napisał(a):
andrewtro napisał(a):wystarczy odpowietrzyć

Gdzie jest odpowietrznik?

na skrzyni pomiedzy silnikiem a chlodnicami, dosc dobrze dostepny od spodu auta.pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek » 29 gru 2010, 00:30

krabdul napisał(a):To jest do anglika – możliwe, że dla leworęcznych było inaczej. Parę osób ma takie auta na forum więc niech oni się wypowiedzą.

A co angole to dziwolagi? :> <faja>

Moge potwierdzic:
Sprzeglo jest hydrauliczne... Od zbiorniczka plynu hamulcowego idzie oddzielna rurka (przewod gumowy) do pompy sprzegla... stad rurkami naokolo silnika, dalej przewod elastyczny... i...
silownik hydrauliczny sprzegla...
Panowie maski w gore... wszystko widac jak na dloni.

Ps. Do tych, ktorym pedal wpada w podloge... sprawdzcie rurke elastyczna i silownik sprzegla.
Czy i kiedy wymienialiscie plyn hamulcowy (wliczajac w to obwod sprzegla)? :>
Juz nie wspomne o odpowietrzaniu...
Plyn powinno sie wymieniac co 2 lata... polecam sie do tego stosowac...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6