wyciek oleju-diagnoza
1, 2
Witam serdecznie
Jest to mój pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc
Pod koniec zeszlego roku zauwazylem ze gubi mi olej ale nie przejmowalem sie tym tak bardzo wiec dolalem i jezdzilem dalej. Dzisiaj zowu zauwazylem ubytek na jakims maly urzadzonku (zdjecie) z przodu silnika (mechanik pow. ze to zawór EGR) i w tym miejscu zaczal sie powoli saczyc olej.
Tkniety tym zdjalem górny plastik oraz wszystkie gąbki i zobaczyłem drugi deliktny wyciek( zdjecia) Podejrzewam ze to z jakiejs uszczelki tylko nie wiem jakiej(pod głowicą, pod klawiaturą) Nie znam sie az tak wiec prosze o rade co z tym dalej? Czy te dwa punkty moga byc powodem duzego ubytku oleju? Dodam ze silnik nie jest jakos kosmicznie zalany i na ziemi nie ma plam. Za kazdego z tych punktow po prostu widac ze sączy sie olej.
Co radzicie, podstawic autko aby wymienil ta uszczelke, bo zawór EGR to chyba droga rzecz. Pozdrawiam
Jest to mój pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc
Pod koniec zeszlego roku zauwazylem ze gubi mi olej ale nie przejmowalem sie tym tak bardzo wiec dolalem i jezdzilem dalej. Dzisiaj zowu zauwazylem ubytek na jakims maly urzadzonku (zdjecie) z przodu silnika (mechanik pow. ze to zawór EGR) i w tym miejscu zaczal sie powoli saczyc olej.
Tkniety tym zdjalem górny plastik oraz wszystkie gąbki i zobaczyłem drugi deliktny wyciek( zdjecia) Podejrzewam ze to z jakiejs uszczelki tylko nie wiem jakiej(pod głowicą, pod klawiaturą) Nie znam sie az tak wiec prosze o rade co z tym dalej? Czy te dwa punkty moga byc powodem duzego ubytku oleju? Dodam ze silnik nie jest jakos kosmicznie zalany i na ziemi nie ma plam. Za kazdego z tych punktow po prostu widac ze sączy sie olej.
Co radzicie, podstawic autko aby wymienil ta uszczelke, bo zawór EGR to chyba droga rzecz. Pozdrawiam
- Od: 5 lut 2013, 09:05
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6
Diesel
2003 r
rafalek7777 napisał(a):Jest to mój pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc
proszę bardzo
a na przyszłość:
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Panowie mam prośbę odkręciłem osłonę silnika zobaczyłem mokrą skrzynie biegów .proszę o radę
- Od: 24 paź 2011, 17:07
- Posty: 18
- Skąd: poznań
- Auto: mazda6 2003 silnik 2.0 121KM diesel
Rozumiem i sorki za pomyłke. Tak wiec ponawiam moją prośbe o poradę co za uszczelke mam do ewentualnej wymiany, co z tym EGR i czy te rzeczy moga wplywac na duzy ubytek oleju?
- Od: 5 lut 2013, 09:05
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6
Diesel
2003 r
pytanie podstawowe dla posiadacza M6 diesla -kiedy( i czy w ogóle) był kontrolowany stan smoka olejowego, oraz – co chyba istotniejsze – co widzisz po odkręceniu korka wleu oleju na pracującym silniku
Ps. dopisz jeszcze, jakiej wielkości są to ubytki oleju(na jaki przebieg ile ml/l)
Ps. dopisz jeszcze, jakiej wielkości są to ubytki oleju(na jaki przebieg ile ml/l)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Kolego dobrzyn to pytanie jest do mnie czy do kolegi rafalka
- Od: 24 paź 2011, 17:07
- Posty: 18
- Skąd: poznań
- Auto: mazda6 2003 silnik 2.0 121KM diesel
Mazde mam dopiero od sierpnia zeszlego roku wiec po wymianie we wrzesniu dolałem w grudniu ok 1,4 l a teraz w lutym po przejechaniu 1500 km od czasu pierwszej dolewki ok 1,2 Zresetowałem licznik i trzymam reke na pulsie w sprawie tych ubytków i bede badał dalej ile ml na km.
Co do smoka to nie mam pojecia czy było cos robione, nawet nie wiem gdzie on sie znajduje.
Madzia było sprowadzana od 1-ego wlasciciela z oryg. przebiegiem 151 tys teraz 159tys (ksiazka serwisowa mazdy do 2011 roku)
Zalany Dexelią 5w30
Dopisano 10 lut 2013, 12:15:
Kolego dobrzyn to co do odkreconego korka przy uruchomionym silniku to nie sprawdzalem. Pojde zaraz i zapale silnik i poobserwuje. Czekam na
Co do smoka to nie mam pojecia czy było cos robione, nawet nie wiem gdzie on sie znajduje.
Madzia było sprowadzana od 1-ego wlasciciela z oryg. przebiegiem 151 tys teraz 159tys (ksiazka serwisowa mazdy do 2011 roku)
Zalany Dexelią 5w30
Dopisano 10 lut 2013, 12:15:
Kolego dobrzyn to co do odkreconego korka przy uruchomionym silniku to nie sprawdzalem. Pojde zaraz i zapale silnik i poobserwuje. Czekam na
- Od: 5 lut 2013, 09:05
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6
Diesel
2003 r
Tam co Ci cieknie to cieknie spod silikonu na którym skręcona jest ta listwa do której dochodzą przewody do wtrysków. Musisz ściągnąć dekiel zaworów, odkręcić przewody wtrysków odkręcić tą blachę, oczyścić stary silikon i zakręcić na nowym.
Czy mi panowie coś doradzicie w sprawie mokrej skrzyni biegów czy to może simering między skrzynią a silnikiem
- Od: 24 paź 2011, 17:07
- Posty: 18
- Skąd: poznań
- Auto: mazda6 2003 silnik 2.0 121KM diesel
Czyli niema tam zadnej uszczelki, tylko silikon? Jest to jakas problematyczna operacja wymiana tego silikonu i podklejenie z powrotem? Powazny to jest zabieg czy nic takiego?
- Od: 5 lut 2013, 09:05
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6
Diesel
2003 r
Bylem z Moja Mazda u znajomego mechanika i tak dyskutowalismy gdzie ten olej moze sie gubic. I powiedział mi, ze jego zdaniem to juz powoli przepuszcza turbina i wrzuca ten olej dalej w obieg dlatego tez EGR pluje olejem. Co o tym myslicie? Narazie mam obserwowac ile ubywa na ile km i bedzie robic cos dalej. Czekam na wasze zdanie,
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 5 lut 2013, 09:05
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6
Diesel
2003 r
No witam ponownie. Dopiero teraz udało mi sie zgadac z mechanikiem i zajrzelismy i faktycznie w przewodach intercoolera jest olej. Jak odkrecilismy przewód to zaraz widzielismy olej
Wiec chyba winna bedzie powoli przepuszczajaca turbinka :–/ Z dwojga złego przynajmniej mam w miare realna diagnoze.
Co myslicie o tym?
Pozdrawiam
Wiec chyba winna bedzie powoli przepuszczajaca turbinka :–/ Z dwojga złego przynajmniej mam w miare realna diagnoze.
Co myslicie o tym?
Pozdrawiam
- Od: 5 lut 2013, 09:05
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6
Diesel
2003 r
Witam wszystkich.
Jestem dość świeży i niedoświadczony ale szczęśliwy z posiadania od niedawna swojej M6
Jednak mam pewien kłopot, który polega na wycieku ze skrzyni. Ktoś by mógł doradzić co się może dziać?
Do tego na drugim zdjęciu w czerwonym kółku zaznaczyłem jakby odłamaną część na łączeniu skrzyni z silnikiem. Czy mam rację, że tam brakuje fragmentu korony silnika gdzie powinna być śruba łącząca skrzynię z silnikiem?
Jestem dość świeży i niedoświadczony ale szczęśliwy z posiadania od niedawna swojej M6
Jednak mam pewien kłopot, który polega na wycieku ze skrzyni. Ktoś by mógł doradzić co się może dziać?
Do tego na drugim zdjęciu w czerwonym kółku zaznaczyłem jakby odłamaną część na łączeniu skrzyni z silnikiem. Czy mam rację, że tam brakuje fragmentu korony silnika gdzie powinna być śruba łącząca skrzynię z silnikiem?
- Od: 2 paź 2012, 21:49
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3
2007 BK
150 HP
2.0
Imp3r4toR napisał(a):Witam wszystkich.
Jestem dość świeży i niedoświadczony ale szczęśliwy z posiadania od niedawna swojej M6
witamy kolegę
Skoro już jesteś posiadaczem, to zmień opis w profilu (obecnie masz "Poszukiwacz M6" – i do tego dopisz od razu jaki silnik, rocznik auta i miejscowość)
Jednak mam pewien kłopot, który polega na wycieku ze skrzyni.
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem łączę z istniejącym wątkiem
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Imp3r4toR napisał(a):Witam wszystkich.
Jestem dość świeży i niedoświadczony ale szczęśliwy z posiadania od niedawna swojej M6
Jednak mam pewien kłopot, który polega na wycieku ze skrzyni. Ktoś by mógł doradzić co się może dziać?
Do tego na drugim zdjęciu w czerwonym kółku zaznaczyłem jakby odłamaną część na łączeniu skrzyni z silnikiem. Czy mam rację, że tam brakuje fragmentu korony silnika gdzie powinna być śruba łącząca skrzynię z silnikiem?
Czy ktoś ogarnia czy spierdziało się porządnie czy tylko uszczelka?
- Od: 2 paź 2012, 21:49
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3
2007 BK
150 HP
2.0
Witam.
Tydzien temu zmienialem skrzynie automat ( mazda 6, 2003, 2.0 benzyna 140 koni) i wszystko bylo cacy. Dzis zauwazylem lekki wyciek oleju z od strony kierowcy zaraz za kolem. Czy w tych okolicach oprocz oleju ze skrzyni jest mozliwy wyciek jeszcze jakiegos innego oleju?
Tydzien temu zmienialem skrzynie automat ( mazda 6, 2003, 2.0 benzyna 140 koni) i wszystko bylo cacy. Dzis zauwazylem lekki wyciek oleju z od strony kierowcy zaraz za kolem. Czy w tych okolicach oprocz oleju ze skrzyni jest mozliwy wyciek jeszcze jakiegos innego oleju?
- Od: 2 kwi 2013, 15:45
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6, 2004, 2.0 140
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6