Klocki hamulcowe – dobór/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zetek » 28 maja 2011, 22:36

Hubix napisał(a):
zetek napisał(a):
Hubix napisał(a):Ja u siebie wymieniałem z tyłu.

Dałem coś koło 120zł za Lucas – TRW.

Klocki piszczą :]


Zacisk wyczyściłeś (prowadzenia i tłoczek) ???????????????
Tarcze mają "fałdy" lub ranty na obwodzie ???????????
Klocki weszły lekko, a włąściwie to wskoczyły same przy wkładaniu?????????



Przyznaję się:

Zacisku i tloczków nie wyczyściłem, klocki weszły źle. Trzeba było się nieźle nakombinować żeby weszły (kombinowałem z tą blaszką co jest na klocku, szlifowałem itp.)



No to masz odpowiedź. Klocki muszą "wskoczyć same". Kup nowe te blaszki, które je trzymają i zobaczysz jaka jest różnica w ich zakładaniu. A prowadnice wyczyść i nasmaruj. Wystarczy, że ma opór i się krzywi i już masz piszczenie.

TE KLOCKI NIE MAJĄ PRAWA PISZCZEĆ
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez bl@ck » 30 maja 2011, 17:12

Witam.

Mam pytanie, odnośnie klocków, tarcz, a konkretnie nie odbijania tłoczków.
Od długiego czasu w rodzinie jest 121 z tym pojazdem zero problemów <spoko> , zakupiliśmy jednak Mazde 6, troszkę oczytałem się na forum, o zapiekających/nieodbijających zaciskach.
6 stoi na fabrycznych alu 16, zauważyłem że nagrzewają się przednie dość znacząco po ok 20km jazdy, bez katowania hamulca, czy to bezpośredni objaw nieodbijania tłoczka?

Tarcze i klocki wyglądają na "zdrowe"

Na dniach postaram się je rozkręcić, wykonać niezbędnej "pielęgnacji" i złożyć do kupy, mam tylko delikatnego stresa bo wyjazd ok 200k przede mną, i tak dyskomfortowo trochę się czuję.

Jeśli post w niewłaściwym miejscu, przepraszam i proszę o wybaczenie <zawstydzony>
W mechanice samochodowej jestem zielony, więc piszcie drukowanymi literkami ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2008, 21:05
Posty: 16
Auto: Mazda CX5 KF 2,5Pb AWD

Postprzez zetek » 30 maja 2011, 21:33

bl@ck napisał(a):Witam.

Mam pytanie, odnośnie klocków, tarcz, a konkretnie nie odbijania tłoczków.
Od długiego czasu w rodzinie jest 121 z tym pojazdem zero problemów <spoko> , zakupiliśmy jednak Mazde 6, troszkę oczytałem się na forum, o zapiekających/nieodbijających zaciskach.
6 stoi na fabrycznych alu 16, zauważyłem że nagrzewają się przednie dość znacząco po ok 20km jazdy, bez katowania hamulca, czy to bezpośredni objaw nieodbijania tłoczka?

Tarcze i klocki wyglądają na "zdrowe"

Na dniach postaram się je rozkręcić, wykonać niezbędnej "pielęgnacji" i złożyć do kupy, mam tylko delikatnego stresa bo wyjazd ok 200k przede mną, i tak dyskomfortowo trochę się czuję.

Jeśli post w niewłaściwym miejscu, przepraszam i proszę o wybaczenie <zawstydzony>


Auto waży prawie 1,5 tony więc i hamowanie jest większe i się grzeją
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez bl@ck » 2 cze 2011, 07:32

Owszem zgodzę się że ciężar ma znaczenie ;)
Jednak miałem nosa, bo po rozkręceniu przodu okazało się że tłoczki trochę blokują, jednak to ze względu na niemal zerową okładzinę klocków. Musiały się daleko wysuwać, i powrót mógł następować "pod kątem".

Zmieniłem klocki, nasmarowałem wszystko i teraz jestem spokojniejszy, przenoszę się do działu opon :)

P.S.

Gdy zrobię troszkę km, to wypowiem się co do jakości zakupionych na szybko klocków.
W mechanice samochodowej jestem zielony, więc piszcie drukowanymi literkami ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2008, 21:05
Posty: 16
Auto: Mazda CX5 KF 2,5Pb AWD

Postprzez maarec » 2 cze 2011, 21:24

mnie również piszczały klocki – przód, samochód świeżo kupiony, wydawało mi się, że koniec klocków i trze blaszka – jak się okazało, były założone praktycznie nowe Kashayama (nie wiem jak dokładnie z pisownią) i piszczą, gdyż są do bani moim skromnym zdaniem.

wymieniłem na textary – tylko przód, piszczenie znikło – klocki 100pln
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez pear86 » 12 cze 2011, 14:51

W najbliższym czasie mam zamiar wymienić tarcze i klocki hamulcowe z przodu jak i z tyłu. Zastanawiam się co wybrać. ATE czy TRW. na całości różnica w cenie wynosi około 150zł na korzyść TRW. Co o tym sądzicie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2011, 15:03
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 CR 2.0 MZR 145 KM 2007
Mazda6 GG 2,0 MZR-CD 121km 2004

Postprzez zetek » 12 cze 2011, 19:58

pear86 napisał(a):W najbliższym czasie mam zamiar wymienić tarcze i klocki hamulcowe z przodu jak i z tyłu. Zastanawiam się co wybrać. ATE czy TRW. na całości różnica w cenie wynosi około 150zł na korzyść TRW. Co o tym sądzicie?


TRW
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez pear86 » 13 cze 2011, 22:48

dzięki za pomoc ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sty 2011, 15:03
Posty: 28
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 CR 2.0 MZR 145 KM 2007
Mazda6 GG 2,0 MZR-CD 121km 2004

Postprzez Neron-ek » 15 cze 2011, 13:56

Ja u siebie założyłem Kashiyame bo takie mi polecili w Rzeszowskim Sziku.
Ku..a ..ć, to nie są klocki hamulcowe to jakieś drewniane kołki.
Powyżej 120 km/h to prawie nie hamują. Jedno się zgadza z tym co twierdzili w sziku – nie piszczą.
Będę reklamował i chyba założę TRW. Dam znać jak się sprawują.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Hubix » 15 cze 2011, 23:27

Ogarnąłem temat.

Nie wiedziałem, że tłoczek się wkręca.. Już wiem.

Wyczyszczone prowadnice (jednocześnie nasmarowane), zacisk ładnie równo pracuje.

TRW – Ok, jedyne co to pylą dość mocno.

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez qrzys » 17 cze 2011, 15:43

TRW strasznie pylą, teraz będę zmieniał na jakieś inne, ATE pewnie..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2005, 18:37
Posty: 43 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0i GG '04

Postprzez Hubix » 17 cze 2011, 22:18

Tak, TRW faktycznie mocno pylą, ale nie powinny być złe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Wojtek » 17 cze 2011, 22:29

Hubix napisał(a):Tak, TRW faktycznie mocno pylą, ale nie powinny być złe.

i nie sa ... tylko trzeba czesciej myc felgi... ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zielony110 » 23 cze 2011, 20:30

Panowie czy ktos z was wie czy klocki EBC Greenstuff (DP21465) przychodza ze spezynkami rozporowymi <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez mscorp » 27 paź 2011, 09:25

67igor1 napisał(a):
Hubix napisał(a):Tak, TRW faktycznie mocno pylą, ale nie powinny być złe.

i nie sa ... tylko trzeba czesciej myc felgi... ;)


Też potwierdzam, ze TRW mocno brudzą felgi.
Na minus jest niestety skutecznosc hamowania z wysokich predkosci ok 180km/h.
W pierwszym momencie nawet dobrze biorą, ale za chwile mam wrażenie że się roztapiają i nie chca hamować, gdy tego oczekujesz. Drastycznie spada skutecznosc hamowania po rozgrzaniu. Mialem juz dosc niebezpieczna sytuacje i myslalem, ze nie wyhamuje...

Tarcze też mam TRW i na razie je zostawie, ale klocki jako następne myślę założyć Brembo lub Ferrodo.
Po prostu maja byc skuteczne, nie pylić i nie piszczec.
mscorp
 

Postprzez Riki » 29 paź 2011, 00:15

Zakładał ktoś z Was zestaw TEXTARa? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez maarec » 29 paź 2011, 13:37

Riki napisał(a):Zakładał ktoś z Was zestaw TEXTARa? :)


tak – ja zakładałem na tył w czerwcu – i chwalę sobie – na razie ok 4-5 tyś km i dobrze hamują, nie piszczą (tak jak nowe kasahayama po poprzednim właścicielu auta), nie zauważyłem aby jakoś znacząco brudziły felgi – na pewno zdecydowanie lepsze od TRW, które miałem w mondeo
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez majson71 » 31 paź 2011, 20:15

Panowie co sądzicie o takim zestawie do mojej wersji(skrzynia automat)?

Mikoda GT SPORT + EBC REDSTUFF
http://allegro.pl/1325-gt-mikoda-tarcze-sportowe-mazda-6-gg-gy-i1908248781.html
http://www.ebcbrakes.pl/oferta/samochody_osobowe
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 22:04
Posty: 83
Skąd: Centralna Polska
Auto: Mazda 6 GG 3,0 V6 AT (LPG)

Postprzez siemek55 » 31 paź 2011, 21:25

Textar – klocki miałem w oplu. B.dobre(wydaje) tylko b.szybko się kończyły. Obecnie w śmigam na TRW już ponad 15kkm i widzę że nawet połowy nie zjechałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Weelkoo » 20 mar 2012, 13:46

Panowie, nie chcę odkopywać wątku z klockami więc zadam szybkie pytanie tu – potrzebuje kupić komplet klocków na przód i tył do mojej 6'tki, do wyboru mam TRW-Lucas w miejscowym sklepie albo ATE z allegro za dopłatą 50 PLN. Warto dołożyć czy bez różnicy? Któreś mniej pylą przy takiej samej skuteczności hamowania? Albo jakieś inne zauważalne zalety jednych nad drugimi?

EDIT(moderator)odpowiedni wątek"wykopałem" za Ciebie..proszę starać się zadawać pytania w odpowiednich wątkach,jeżeli takowe istnieją
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6