Strona 14 z 16

PostNapisane: 17 lip 2013, 15:12
przez cichy3a
matthies napisał(a):cichy a znajdz odcinek mniej uczęszczanej drogi i przeleć się lewym pasem, tak jak na wyspach i jeszcze sprawdź czy wtedy nie ściąga, bo wartości ustawione przez Panów wydają się dość rozległe wg mnie.



przejechałem się po lewej stronie tak jak pisałeś trochę jedzie w lewo ale jest naprawdę dużo lepiej niż było wcześniej teraz tym samochodem jeżdzi żona i też mówi że jest dobrze i nie suszy mi już głowy i mam święty spokój

PostNapisane: 17 lip 2013, 19:04
przez matthies
wniosek taki, że potwierdza się to co było wiele razy poruszane – auto ma tak dobry i czuł układ kierowniczy, iż nawet wymagane pochylenie jezdni wpływa na prowadzenie ;)

PostNapisane: 30 lip 2013, 17:35
przez Rumcajs
mój sposób na ściąganie..o 0,1Bara więcej w prawym kole, niż w lewym i Auto jedzie prosto ;)

PostNapisane: 6 sie 2013, 12:18
przez zemoj
cichy3a napisał(a):Witam
Mate pytanie czy zakładał ktoś te mocowania amortyzatora z łożyskiem które mają zniwelować ściąganie w prawo czy te części załatwiają sprawę przejrzałem cały wątek i nikt nie napisał że to pomaga lub nie.Czy można te części kupić poza ASO jeżeli tak to gdzie

Części można dostać poza ASO. Ja kupiłem KYB i założyłem z nadzieją, że zniweluje to ściąganie, ale niestety nic to nie zmieniło. W zasadzie już się do tego przyzwyczaiłem, ale jak pojeżdżę trochę innym autem i wsiadam znów do Mazdy, to wkurza mnie, że tak ciężko coś z tym zrobić. Być może spróbuję w przyszłości takich ustawień jak cichy3a. Tylko ta zbieżność: -1 stopień <co?> Wydaje mi się, że to duże odchylenie od zalecanej wartości:
(0st. 11' +/– 22')...

Szkoda, że do Pana Dudy mam tak deleko...

Re: Ściąganie auta na prawo – co to może być?

PostNapisane: 8 sty 2014, 13:02
przez DeviS
Witam.
Również mam problem ze ściąganiem mojej Mazdy w prawo. Ogólnie dziwna sprawa, kupiłem ją na oponach letnich (symetrycznych) i było wszystko super, nie ściągała, jechała prosto tak jak być powinno. Niestety gdy założyłem nowe opony zimowe KIERUNKOWE pojawił się problem.... Czy to faktycznie może być wina opon ? Czy kierunkowe mają większą tendencję do ściągania ? Jadąc tak 40-50km/h nie czuć tego, dopiero tak przy 90-110km/h da się odczuć dosyć znaczne ściąganie w prawo.
Ktoś powiedział że to wada fabryczna. OK, może faktycznie coś nie dopracowali w fabryce ale niezależnie od opon czuł bym to ściąganie..

Re: Ściąganie auta na prawo – co to może być?

PostNapisane: 8 sty 2014, 21:25
przez dobrzyn22
powiem tylko jak to było u mnie.

Auto ściągało dość wyraźnie.
W międzyczasie zmieniłem opony + wymiana tarcz i klocków na nowe. Problem znikł – obecnie auto jedzie jak po szynach.

Wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów (nic nie tarło, nie grzało się, itd.)

PostNapisane: 8 sty 2014, 22:44
przez matthies
w sumie wiecie co, odkąd mam zregenerowane zaciski z tyłu to mi też przestało ściągać w prawo.

[Usunięte]

PostNapisane: 25 sty 2014, 17:58
przez dudek1963
PostTen post został usunięty przez Paweł 27 sty 2014, 22:05.
Powód: niewłaściwy dział

PostNapisane: 29 sty 2014, 12:25
przez pietia82
A ja jak wymieniłem opony z letnich 17 na zimowe 15 to przestało ściągać chyba trzeba bedzie poszukac opon

PostNapisane: 3 lut 2014, 03:42
przez Betlej_20
Witam.
To i ja może opiszę jak u mnie ściąga... Po zakupie auta na letnich oponach które były do wywalenia ( 205/55/16 ) delikatnie ściągało w prawo. Po założeniu zimówek 195/55/15 zaczęło ściągać wyraźniej. Pojechałem na zbieżność, po ustawieniu zaczęło ściągać jeszcze bardziej;/ Mechanik mówi, że to jest minimalne ściąganie, że nie czuć tego jak trzyma się kierownicę. Niestety moje odczucia są inne, wydaje mi się, że jak trzymam kierownicę to ciągnie auto w prawo i muszę kontrować kierownicą... Wystarczy, że puszcze kierownice to czeka mnie rów:(
Teraz nie wiem co mam robić. Czy spróbować z tym rozprężaniem zawieszenia, czy na podstawie instrukcji z biuletynu ASO czy może czekać do wiosny na nowe opony letnie 16 ? Zapomniałem jeszcze o wymianie tulei i innych podzespołów.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 5 kwi 2014, 13:30
przez Konrad_SK
Odświeżę trochę temat.
W moim aucie również niestety pojawił się problem ściągania w prawą stronę (niby polift i miało być ok, no cóż).
Mam pytanie do kolegi, który robił geometrię u Dudy w Katowicach.
Tam jest ich dwóch, na pewno Czesław Duda i bodaj Jerzy, obaj mają zakłady niedaleko siebie, tyle że jeden jest na prawdę specem, a drugi ma różne opinie z tego co się dowiedziałem.
Możesz napisać u którego byłeś?
Byłem ustawiać swego czasu zbieżność w Hondzie u Czesława Dudy i byłem zadowolony z usługi, choć ciekawi mnie który Tobie naprawiał problem w Mazdzie.

Re: Ściąganie auta na prawo – co to może być?

PostNapisane: 6 kwi 2014, 18:25
przez cichy3a
Witam
Ja byłem u tego który ma warsztat zaraz przy samej ulicy jest to warsztat Czesława Dudy.Jakiś czas temu wymieniałem sprzęgło wiadomo trzeba odkręcić całe sanki po wymianie samochód prowadził się katastrofalnie chociaż mechanik skręcił zawieszenie tak jak przed wyjęciem sanek.Pojechałem do zwykłego warsztatu gdzie ustawiono zbieżność według norm mazdy (była całkiem rozregulowana) i samochód prowadzi się idealnie dodam że wcześniej ten sam warsztat ustawiał zbieżność według tych samych norm i nic.Wydaje mi się że rozprężenie zawieszenia ma sens

PostNapisane: 22 kwi 2014, 08:19
przez marekck-83
Czołem.
W grudniu byłem na ustawianiu zbieżności kół po remoncie przedniego zawieszenia. Z tego co mechanik (raczej dobry fachowiec, kogo bym nie zapytał polecał właśnie tego mechanika) mówił, nie było mocno rozbieżnie... Przed ustawieniem zbieżności, 2 godziny sprawdzał zawieszenie, nie znalazł żadnych luzów.
Niby wszystko ok, a prawe opony, zarówno przednia jak i tylna zdziera na zewnętrznej ich stronie.
Muszę zobaczyć jak zimówki wyglądają... chociaż z tego co pamiętam nie są zdarte.
Zamienię opony stronami i zobaczę co się będzie działo...

PostNapisane: 16 maja 2014, 15:55
przez bartezgo
Poszukuję polecanego warsztatu do ustawienia zbieżności w Szczecinie lub okolicach? Możecie coś podpowiedzieć. Dzięki

Re: Ściąganie auta na prawo – co to może być?

PostNapisane: 16 maja 2014, 22:31
przez dobrzyn22

PostNapisane: 8 cze 2014, 13:57
przez brencik
U mnie auto ściagało na prawo gdyż opona przednia prawa zamiast kołem była owalem (minimalnym). Zadne zbieznosci itp.

Re: Ściąganie auta na prawo – co to może być?

PostNapisane: 9 cze 2014, 08:52
przez and_bany
U mnie ściągało delikatnie w prawo, zwłaszcza na oponach letnich. Wymieniając koła po zimie, zamieniłem koła lewe na prawe (opony nie kierunkowe) i przestało ściągać w prawo. Więc myślę, że to wina opony lub do sprawdzenia felga.

Re: Ściąganie auta na prawo – co to może być?

PostNapisane: 17 sie 2014, 14:41
przez dzidzio79
Witam ja równiez mam problem ze sciąganiem. Moja mazda to 2,0 w dieslu rok 2009.w grudniu wjechałem prawym kołem w dosyc głęboką dziure i od tego momentu auto sciąga w prawo. Wczesniej było wszystko OK. Byłem w kilku serwisach ale zaden z nich nie znalazł problemu . Geometria jest wporządku zadne elemęty zawieszenia nie zostały uszkodzone. Myslałem zeby morze jeszcze skalibrowac układ kierowniczy bo u mnie jest elektroniczne wspomaganie i morze gdzies tu tkwi problem? jest to o tyle dziwne ze czasem nie sciąga prawie wcale, ale to rzadko kiedy. Jak myslicie co moge jeszcze zrobic? Pozdrawiam

PostNapisane: 17 sie 2014, 15:01
przez matthies
1. przeczytaj ten wątek, to będziesz wiedział dlaczego czasem ściąga, a czasem nie
2. weź poprawkę na to, że masz inną generację (następną) niż ta, której temat dotyczy
3. sprawdź, czy felga jest prosta

Re: Ściąganie auta na prawo – co to może być?

PostNapisane: 3 gru 2014, 01:16
przez swirek
U mnie również ściąga w prawo. Po kupnie samochodu pojechałem na ustawienie zbieżności. Po całym zabiegu auto jeszcze delikatnie ciągnie w prawo. Co sądzicie o tym ustawieniu?