Automatyczna skrzynia biegów(asb) – opinie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez maselek » 2 mar 2013, 21:05

tommyg, tu zapytaj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez maciejmp » 12 lip 2013, 22:58

Przepraszam za odkopanie, ale przeszukalem cale forum i nie znalazlem odpowiedzi.

Czy automat w przedliftach w wersji 2.0 i 2.3 to ta sama skrzynia?
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2013, 15:45
Posty: 25
Auto: Mazda 6, 2004, 2.0 140

Postprzez Barteq0014 » 9 sie 2013, 23:38

Witam,

Mógłby się wypowiedzieć użytkownik/ znawca na temat skrzyni Activematic (5b po fl)
W M6 2.0 147km ? Czy nie ma z nią problemów bo mam zamiar na zakup mazdy z taką skrzynia.
Jaka jest żywotność skrzyni i jej podzespołów.

Pozdr.
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez tantum » 10 sie 2013, 09:04

Ja posiadam takie auto dokładnie GY z 2008r. skrzynia automat 5b ,2.0 benzyna 147km, mam niecałe 120tys przebiegu, skrzynia pracuje równo ,cicho teraz własnie szykuję się na wymianę oleju w skrzyni najprawdopodobniej będzie to pierwsza wymiana . Filterek kosztuje około 100zł tak mi powiedział zakład zajmujący się automatami (dodam ,że ja handluje nowymi częściami i nie znalazłem zamiennika do tej skrzyni tylko oe około 350zł w servisie) możliwe że takie warsztaty mają jakieś lepsze dojścia – natomiast olej jaki tam zaleje to RAVENOL T-IV FLUID ATF

Ps.Jakie pieniądze chcesz przeznaczyć na to auto ? mam GY z 2008r, 120tys Full Opcja (bez navi)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lip 2013, 11:04
Posty: 5
Skąd: OLeCKO
Auto: Mazda 6 GY 2,0/147KM 2008r.

Postprzez Barteq0014 » 10 sie 2013, 10:47

tantum Poszło PW

Ktoś jeszcze może się wypowiedzieć na ten temat?
Jak to ze spalaniem i osiągami wygląda(czy ładnie się zbiera bo czytałem, że wolno zmienia biegi)
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Slavoo » 28 sie 2013, 20:59

Barteq0014 napisał(a):tantum Poszło PW

Ktoś jeszcze może się wypowiedzieć na ten temat?
Jak to ze spalaniem i osiągami wygląda(czy ładnie się zbiera bo czytałem, że wolno zmienia biegi)


Ja mam model GH z automatem od 3 m-cy, zrobiłem już prawie 10 tys. km (przebieg całk. samochodu to 95 tys. km), więc mogę się podzielić pierwszymi wrażeniami.
Spalanie – miasto
W mieście pali dużo (jak na mój gust). Jeżdżąc po Warszawie (a właściwie stojąc – średnia to ok. 25-28 km/h) zużycie wynosi 12 L/100 km i więcej. Można zejść poniżej 11 L/100 km, ale przy bardzo delikatnej jeździe i przy sprzyjających "zielonych falach". Podsumowując: charakterystyka tego automatu jest taka, że im więcej zatrzymań i startów, tym więcej będzie palił. Sprzęgło hydrokinetyczne ma swoje potrzeby ;P
Spalanie – trasa
Tutaj miłe zaskoczenie. Przy spokojnej jeździe na "gierkówce" zszedłem do 7,5 L/100 km. Generalnie piąty bieg ma przełożenie, które sprzyja oszczędnej jeździe.
Ogólnie
Skrzynia jak na tradycyjny automat pracuje dosyć płynnie. Przy przyspieszaniu czuć tylko delikatne zwolnienie samochodu w trakcie zmiany biegu, ale w akceptowalnym czasie. Mam wrażenie, że i tak zmiana biegów przebiega szybciej niż ręcznie u przeciętnego kierowcy. Chociaż mamy do dyspozycji 5 biegów, to tak naprawdę w praktyce jeździ się głównie na 2, 3 i 4 biegu. Jedynka służy wyłącznie do ruszenia, a piątka wskakuje dopiero gdy samochód już nie przyspiesza i odejmiemy nogę z gazu. Oczywiście można samemu zmieniać biegi, ale ja wychodzę z założenia, że nie po to szukałem automatu, żeby teraz wachlować lewarkiem. W trasie, gdy prędkość już się unormuje obroty zwykle spadają poniżej 2 tys. Wspomniałeś o wolnej zmianie biegów – wydaje mi się, że ta opinia dotyczy reakcji skrzyni na kick-down. Przy wyprzedzaniu trzeba brać to pod uwagę, bo redukcja faktycznie trochę zajmuje. Kolejna kwestia to praca skrzyni przy przyspieszaniu "na maksa". Praktycznie od 2 biegu ciągnie obrotami do 6500 i dopiero wrzuca wyższy bieg. Mój kolega przy "testowej" jeździe aż się wystraszył, jak obroty wskoczyły pod czerwone pole :) Jego Laguna zmieniała biegi przy niższych obrotach. Taka praca skrzyni może niektórym przeszkadzać przy częstym wyprzedzaniu na trasie, bo za każdym razem słychać "wycie" silnika na obrotach. Mi akurat to nie przeszkadza.
Generalnie jednak mazda w takiej konfiguracji to rakieta nie jest. Fabrycznie do setki ma 11,1 s czyli o niecałą sekundę więcej niż z manualem. Przeboleję to, bo bardziej cenię komfort ;)
Po zakupie wymieniłem olej i filtr. Wchodzi około 5 L (koszt ok. 270-300 zł), wymiana z filtrem wyniosła kolejne 370 zł.
Ostatnio edytowano 13 paź 2013, 10:01 przez Slavoo, łącznie edytowano 3 razy
Pozdrawiam, Sławek

Obrazek LPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 19:46
Posty: 105 (1/2)
Skąd: Józefosław
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR A/T + LPG Landi Renzo Omegas

Postprzez Barteq0014 » 30 sie 2013, 23:38

Dzięki za odpowiedź :)

Teraz jestem już posiadaczem M6 z automatem od 2 tygodni i potwierdzam informacje jak napisał kolega Slavoo. W GY poliftowej tak samo. Jak chce się przyspieszać to tylko z gazem w podłodze i nie puszczać bo od razu bieg zrzuca na niższy,ale jednak wole manula (mimo opcji ręcznej), pozatym ok do spokojnej jazdy :D
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Grucha » 31 sie 2013, 08:19

Jeśli dobrze zrozumiałem to macie AT 5-biegowe w autach z 2008 roku <co?>
Grucha
 

Postprzez Slavoo » 31 sie 2013, 08:54

tak
Ostatnio edytowano 31 sie 2013, 09:39 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostaniego posta
Pozdrawiam, Sławek

Obrazek LPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 19:46
Posty: 105 (1/2)
Skąd: Józefosław
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR A/T + LPG Landi Renzo Omegas

Postprzez Barteq0014 » 31 sie 2013, 21:18

Tak, skrzynię Activematic <oczko>
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Summit » 2 wrz 2013, 11:48

Barteq0014 napisał(a):Witam,

Mógłby się wypowiedzieć użytkownik/ znawca na temat skrzyni Activematic (5b po fl)
W M6 2.0 147km ? Czy nie ma z nią problemów bo mam zamiar na zakup mazdy z taką skrzynia.
Jaka jest żywotność skrzyni i jej podzespołów.

Pozdr.


Kupiłem taką pod koniec lipca w niemczech. 89k przebiegu 07 rocznik, nawet w takim samym kolorze jak Twoja, z tym że liftback. Muszę stwierdzić, że jeździ się super. Nie jest to może taka rakieta jak moja poprzednia w dieslu (przede wszystkim brakuje momentu obrotowego), ale wolną bym jej nie nazwał. Dynamika spod świateł jest lepsza niż w dieslu z manualem, ale z wyprzedzaniem już trochę gorzej. Udało mi się wyhaczyć auto w bardzo dobrym stanie, od dilera i muszę stwierdzić, że skrzynia pracuje super. Czuć zmianę przełożeń tylko kiedy jest nierozgrzana (z 1 na 2), później wszystko chodzi płynnie i nie czuć nic. Skrzynia jest zaprogramowana tak, że każde bardziej zdecydowane wciśnięcie gazu redukuje bieg i piłuje pod czerwone pole. Wymaga to przyzwyczajenia. Jakichkolwiek konkretniejszych przyspieszeń można oczekiwać powyżej 3500 RPM. Denerwujące jest trochę to, że startując trzeba się bardzo delikatnie obchodzić z gazem inaczej rwie do przodu zbyt gwałtownie (jeździłem już automatami i pierwszy raz spotkałem się z czymś takim). W mieście pali od 9,5 do 12l, zależnie od warunków, trasa z moją nogą to 8-9l. Najekonomiczniej nie jest, ale srał pies. Przynajmniej pozbyłem się diesla. Tryb manualny to nieporozumienie, no ale to klasyczny automat, nie DSG. Generalnie jestem bardzo zadowolony.
Martwi mnie jedynie bardzo skąpa ilość informacji dotyczących serwisowania skrzyni. Większość automatów na forum to wersje US, z silnikami 2,3, albo 3,0. Na forach zagranicznych jest podobnie. Na dźwięk słowa automat nasze serwisy robią wielkie oczy i podają mylne informacje. Nie wiem co ile wymieniać płyn, jaki powinienem zalać i ile. Gdyby ktoś mógł pomóc, byłbym zobowiązany. Pozdrawiam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Grucha » 2 wrz 2013, 13:32

Jesli to 5-bieg to zapewne skrzynia Jatco montowana w przedliftach , wymiana oleju dynamiczna co ok 60 tkm , olej do nabycia w ASO lub zamiennik spełniający normy . Swoją drogą to dziwne że nie wkładali 6-biegów (u mnie taka siedzi) a mam auto z 2006 roku. Przy prawidłowej eksploatacji skrzynia przeżyje auto(blachy na 100% <lol> )

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez Paweł » 2 wrz 2013, 13:36

Grucha napisał(a):dziwne że nie wkładali 6-biegów (u mnie taka siedzi) a mam auto z 2006 roku

AW6A-EL występowała tylko z silnikiem Forda.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grucha » 2 wrz 2013, 13:49

A CX-7?

Świat idzie do przodu a Mazda zatrzymała się w rozwoju jeśli chodzi o AT niestety – 6-biegi to standard na dzisiejsze czasy.
Tu masz listę marek które korzystają z 6-biegu AW6A-AEL

http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
Grucha
 

Postprzez Paweł » 2 wrz 2013, 14:21

Grucha napisał(a):Świat idzie do przodu a Mazda zatrzymała się w rozwoju jeśli chodzi o AT niestety – 6-biegi to standard na dzisiejsze czasy.

Mazda przecież opracowała całkowicie własną konstrukcję 6-biegowej skrzyni automatycznej – FW6A-EL i wsadza ją teraz do każdego modelu, niezależnie od rodzaju paliwa.

Grucha napisał(a):A CX-7

Racja, amerykańska ER także miała AW6A-EL... Podobnie jak mój citronen ;).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grucha » 2 wrz 2013, 15:46

Paweł napisał(a):Mazda przecież opracowała całkowicie własną konstrukcję 6-biegowej skrzyni automatycznej – FW6A-EL i wsadza ją teraz do każdego modelu, niezależnie od rodzaju paliwa.


Od którego roku?

Paweł napisał(a):Racja, amerykańska ER także miała AW6A-EL


Nie zapomnij o CX-9
Grucha
 

Postprzez Summit » 2 wrz 2013, 16:41

Grucha napisał(a):
Paweł napisał(a):Mazda przecież opracowała całkowicie własną konstrukcję 6-biegowej skrzyni automatycznej – FW6A-EL i wsadza ją teraz do każdego modelu, niezależnie od rodzaju paliwa.


Od którego roku?


Skyactive, czyli nowa generacja 6,3 i CX-5.

A tak w ogóle to jak badać stan ATF?

P.S. Co do moich blach, to się nie martwię. Poprzedni właściciel widać bardzo dbał o auto, bo jest zrobione profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne drzwi, nadkoli i podwozia. Miło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Barteq0014 » 2 wrz 2013, 22:50

Summit napisał(a):
A tak w ogóle to jak badać stan ATF?


Pod maską masz bagnet z czerwoną końcówką i napisem ATF, jest między akumulatorem a silnikiem – czyli nad skrzynią. :)
Ostatnio edytowano 2 wrz 2013, 22:52 przez Barteq0014, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez qrooel » 5 wrz 2013, 19:59

Summit napisał(a):
Kupiłem taką pod koniec lipca w niemczech. 89k przebiegu 07 rocznik, nawet w takim samym kolorze jak Twoja, z tym że liftback. Muszę stwierdzić, że jeździ się super. Nie jest to może taka rakieta jak moja poprzednia w dieslu (przede wszystkim brakuje momentu obrotowego), ale wolną bym jej nie nazwał. Dynamika spod świateł jest lepsza niż w dieslu z manualem, ale z wyprzedzaniem już trochę gorzej. Udało mi się wyhaczyć auto w bardzo dobrym stanie, od dilera i muszę stwierdzić, że skrzynia pracuje super. Czuć zmianę przełożeń tylko kiedy jest nierozgrzana (z 1 na 2), później wszystko chodzi płynnie i nie czuć nic. Skrzynia jest zaprogramowana tak, że każde bardziej zdecydowane wciśnięcie gazu redukuje bieg i piłuje pod czerwone pole. Wymaga to przyzwyczajenia. Jakichkolwiek konkretniejszych przyspieszeń można oczekiwać powyżej 3500 RPM. Denerwujące jest trochę to, że startując trzeba się bardzo delikatnie obchodzić z gazem inaczej rwie do przodu zbyt gwałtownie (jeździłem już automatami i pierwszy raz spotkałem się z czymś takim). W mieście pali od 9,5 do 12l, zależnie od warunków, trasa z moją nogą to 8-9l. Najekonomiczniej nie jest, ale srał pies. Przynajmniej pozbyłem się diesla. Tryb manualny to nieporozumienie, no ale to klasyczny automat, nie DSG. Generalnie jestem bardzo zadowolony.
Martwi mnie jedynie bardzo skąpa ilość informacji dotyczących serwisowania skrzyni. Większość automatów na forum to wersje US, z silnikami 2,3, albo 3,0. Na forach zagranicznych jest podobnie. Na dźwięk słowa automat nasze serwisy robią wielkie oczy i podają mylne informacje. Nie wiem co ile wymieniać płyn, jaki powinienem zalać i ile. Gdyby ktoś mógł pomóc, byłbym zobowiązany. Pozdrawiam.


Też mam automat i moje wrażenia są dokładnie takie same jak opisujesz, więc szkoda przepisywać swoimi słowami.

Mogę jedynie dodać jakie mam spalanie na gazie: 11,5 – 13 L.
Początkujący
 
Od: 14 cze 2013, 07:29
Posty: 20
Skąd: Kraków

Postprzez Janoszka » 15 wrz 2013, 01:30

Summit napisał(a):A tak w ogóle to jak badać stan ATF?

Barteq0014 napisał(a):Pod maską masz bagnet z czerwoną końcówką i napisem ATF, jest między akumulatorem a silnikiem – czyli nad skrzynią. :)

Z tego co gdzieś wyczytałem to:
– olej nie może śmierdzieć spalenizną, być ciemnego koloru – świadczy to o dużym jego zużyciu
– poziom oleju sprawdzamy na pracującym silniku, olej w skrzyni musi być rozgrzany do normalnej temp. pracy. Przed wyciągnięciem bagnetu przewajchować skrzynię PRND i DNRP.
Gdzieś ktoś kiedyś mi mówił że jeżeli będę wyciągał bagnet w ASB przy zgaszonym silniku to zawsze będzie maksymalny stan oleju.
Poprawcie mnie jeżeli się mylę.

A co do 5-biegowej ASB w M6 2.0E to ja ze swojej jestem zadowolony więcej niż bardzo.
Mam ją pół roku i jeszcze się nie nacieszyłem. Jak małe dziecko <diabełek>
Więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję i ... i to chyba wszystko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2012, 21:28
Posty: 95 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GH
2.0E A/T
147 KM
--------
było
M6 GY FL 25B
2.0E A/T 147KM
GK6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6