Dolewki oleju, zmiana

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez padidar » 14 cze 2015, 10:01

Witam

Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy 6 kombi 2,0 diesel z DPF 136km z 2004 roku, przebieg 255 tys

Poprzedni właściciel 2000 km temu wymienił olej, zauważyłem że już jest na minimum.

Zalany jest Castrol 5W30, z tego co wyczytalem jest on nie polecany, czy mogę zrobić dolewką innym np: Mobil1 5w30 ( któs na forum go polecał, że po zalaniu nim mniej bierze oleju ) ?. Czy można zmieszać te dwa oleje, czy lepiej jest wymienić całość ? A może dolać Dexelie DPF 5w30, czy można jej dolać, czy trzeba wyminieć całość ?

Pozdrawiam i czekam na odp.
Piotr
Początkujący
 
Od: 13 cze 2015, 22:07
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2004 r. 1,9 Diesel 121KM, przebieg 255 tys/km

Postprzez Kristof11 » 14 cze 2015, 19:57

Coś jest nie prawdą w tym co napisałeś w 2004 roku nie było filtra dpf. Jeśli tak szybko wzięło olej to radzę sprawdzić smok oleju ( jeśli brudny to podkładki pod wtryskami) a wtedy wymienić olej
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 09:12
Posty: 19 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 RF-5C, 2004r. 121KM

Postprzez padidar » 14 cze 2015, 21:40

O filtrze DPF poinformowała mnie właścicielka, tak jej się wydaje, teraz nie wiem czy to prawda, muszę gdzieś sprawdzić po numerze VIN.

Wraz z samochodem dostałem książkę serwisową z Niemiec – i co mnie zdiwiło, że tam wszędzie jest podane, że w Serwisie dolewali olej dexlia 5W40 ?, więc może nie ma DPF ?.

Teraz mam zalany Castrol 5w30- może powien być 5w40 i z tej przyczyny bierze olej ?

Czy ktoś z forum może rozszyfrować po numerze VIN ?
Początkujący
 
Od: 13 cze 2015, 22:07
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2004 r. 1,9 Diesel 121KM, przebieg 255 tys/km

Postprzez Kristof11 » 14 cze 2015, 22:48

Jeśli jest to 2004 rok to nie ma opcji żeby był filtr dpf no chyba ze był wymieniony cały silnik i osprzęt na polift. Zalecany jest do tego silnika 5w30 ale nie powinno być takiego ubytku oleju
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 09:12
Posty: 19 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 RF-5C, 2004r. 121KM

Postprzez kubsztyk » 14 cze 2015, 22:55

Jeśli data produkcji 2004 to nie masz DPF. Wątpliwości mogły by być przy 2005 roku.
Jakiej marki olej dolejesz – nie ma znaczenia. Ma być 5W30. Może być Mobil1 (nawet lepiej niż Castrol), Valvoline, Elf, Total, Motul, Amsoil itp. Przy wymianie wlej olej o klasyfikacji lepkościowej 5W30 i jakościowej ACEA A1/B1, A5/B5 lub A3/B4. Marka jak wyżej.
Polecam lekturę tego wątku: viewtopic.php?f=329&t=128239
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez padidar » 14 cze 2015, 23:09

Dziękuję za odpowiedzi, chyba nie mam tego DPF <serduszka> o jeden problem mniej <jupi>
Ale co do oleji, w książce serwisowej z ASO Niemieckiego lali 5W40 nie 5w30 ? Może jak nie ma DPF to powiniem być olej bardziej lepki 5W40 ? i wtedy może będzie mniej go brał :)

Spaliny nie są ani niebieski ani czarne, wygląda wszystko OK
Początkujący
 
Od: 13 cze 2015, 22:07
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2004 r. 1,9 Diesel 121KM, przebieg 255 tys/km

Postprzez kubsztyk » 14 cze 2015, 23:19

Zrób płukanie silnika przy wymianie oleju środkiem renomowanej firmy np. Valvoline, Liqui Moly, Motul, Amsoil, Millers Oils itp. i przejdź na 5W30. Jeśli zużycie pozostanie, to nie wina oleju, tylko stanu silnika albo jakiegoś podzespołu (np. turbiny, uszczelnienia itp.). Jeśli zużycie wzrośnie (choć nie powinno), to wróć do 5W40. Teoretycznie po płukaniu zużycie powinno spaść, jeśli pozostanie takie samo, to j/w.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez padidar » 14 cze 2015, 23:28

Kubsztyk – dzięki.

W woli wyjaśnienia :

* samochód do 2012 roku był w Niemczech i tam mu lali 5w40 w Serwisie
* od 2012 roku jest w Polsce i tu mu miał lane 5w30 ,
za jakieś 8 tys musze zmienić olej i właśnie się zastanawiam czy nie przejśc na 5w40 – taki miał lany w Niemczech od nowości do 2012 roku – może wtedy spadnie zurzycie oleju.

proszę wyraź Swoją opinie :)

Dopisano 14 cze 2015, 23:34:

Myślę o tym oleju:

http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/maxlife/cid(1833)/maxlife_syntetyczny_5w-40
Początkujący
 
Od: 13 cze 2015, 22:07
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2004 r. 1,9 Diesel 121KM, przebieg 255 tys/km

Postprzez kubsztyk » 14 cze 2015, 23:35

Moja mazda miała od początku lany 5W30 w Niemczech do przebiegu 178 tys. km i przeze mnie też ma lany 5W30, raz tylko 5W40, ale tylko jedna wymiana i już wróciłem do starej lepkości. Olej ubywa w normie 200ml/wymiana co 10 tys. km.

Zaraz i tak przyjdzie moderator i wywali ten temat, więc tutaj: viewtopic.php?f=329&t=128239 możesz zadawać pytania dotyczące olejów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Greeg21 » 29 lis 2015, 11:07

Dzien dobry, mam pytanie, jezeli w silniku mam olej dexelia 5w30 pol syntetyczny czy moge dolac olej innej firmy 5w30 polsyntetyk? Jutro mam wymiane oleju a dzis sprawdzalem i jest ponizej minimum a musze dzis zrobic kilka kilometrów....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2015, 06:39
Posty: 16 (1/0)
Auto: Mazda6 2005 2.3l petrol

Postprzez odom » 29 lis 2015, 11:48

trzymaj się jednego <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez Greeg21 » 29 lis 2015, 12:09

Wiem ale musze dzis cos dolac bo mam ponizej minimum a musze zrobic z 50 km

Dopisano 29 lis 2015, 11:25:

Kupilem taki Obrazek
Nie wiem co bedzie jak go doleje... Pewnie ok 1 litra brakuje do minimum...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2015, 06:39
Posty: 16 (1/0)
Auto: Mazda6 2005 2.3l petrol

Postprzez PP89 » 29 lis 2015, 12:46

Nic nie będzie jak do dolejesz. Kup jakikolwiek o lepkości zbliżonej do twojego i już, dolej i jedź spokojnie a jutro sobie zmienisz na właściwy. Nie masz nowoczesnego silnika, który wymaga oleju o najwyżej klasie, więc praktycznie każdy jaki weźmiesz z półki będzie spełniał wymagania jeśli Ci na tym, aż tak zależy.

Druga sprawa to się tak nie spinaj z tymi 50km, bo jak dopiero teraz zauważyłeś że masz poniżej minimum, to do dzisiejszego sprawdzenia na pewno zrobiłeś dużo więcej km niż 50 przy poziomie minimum i mniej
Tak więc dolej i jedź i nic się nie stanie <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez odom » 29 lis 2015, 12:51

PP89 napisał(a):Druga sprawa to się tak nie spinaj z tymi 50km, bo jak dopiero teraz zauważyłeś że masz poniżej minimum, to do dzisiejszego sprawdzenia na pewno zrobiłeś dużo więcej km niż 50 przy poziomie minimum i mniej
Tak więc dolej i jedź i nic się nie stanie <oczko>


hahaha hahaha hahaha o tym samym pomyslałem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez pietia82 » 29 lis 2015, 13:31

i od kiedy 5w30 to polsyntetyk???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez kubsztyk » 29 lis 2015, 14:34

Od wielu lat, kiedy oleje 5W są produkowane na bazie ropy naftowej + syntetyczne dodatki uszlachetniające, a nie na bazie syntetycznej. Czyli jakieś 90% olejów na rynku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Greeg21 » 30 lis 2015, 08:46

Od samego poczatku byl lany 5w30 polsyntetyk, auto serwisowane w mazdzie od samego poczatku...

Dopisano 30 lis 2015, 15:00:

Wymienili mi na 10w40

Obrazek
post image online
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2015, 06:39
Posty: 16 (1/0)
Auto: Mazda6 2005 2.3l petrol

Postprzez kubsztyk » 30 lis 2015, 20:40

Greeg21 napisał(a):(...) Wymienili mi na 10w40

A dlaczego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Greeg21 » 1 gru 2015, 06:24

Samochod przeszedl badania w laboratorium, i pewnie dlatego bo duzy przebieg juz jest 110k mil i troche mi oleju bralo... Zobaczymy jak teraz bedzie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2015, 06:39
Posty: 16 (1/0)
Auto: Mazda6 2005 2.3l petrol

Postprzez Greeg21 » 13 kwi 2016, 21:59

Bierze jeszcze wiecej oleju :–( mysle na powrocie do 5w30 elf syntetycznego, co wy na to?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2015, 06:39
Posty: 16 (1/0)
Auto: Mazda6 2005 2.3l petrol

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6