uporałem się z jednym problemem (branie oleju), mam następny.
podczas jazdy po nierównościach coś stuka z prawej strony (przód). Podobnie przy silnym i szybkim naciśnięciu hamulca oraz przy gwałtownym ruszeniu (w dwóch ostatnich przypadkach występuje jedno stuknięcie). W aucie dźwięk jakby ktoś młotem uderzył.
Facet na stacji diagnostycznej: prowadnica zacisku hamulca. Po obejrzeniu jej ze swoim mechanikiem i krótkiej prezentacji podczas jazdy stwierdził, że jest lekki luz na zacisku, ale to na pewno nie ten dźwięk. Kilka szarpnięć, sprawdzenie luzów, gum nie daje odpowiedzi co uderza. Nie miał niestety dla mnie więcej czasu, więc umówiłem się dopiero za kilka dni. Póki co chciałbym jednak zapytać Was o jakieś typowe usterki zawieszenia, które warto dokładnie sprawdzić.
Stuki (nierówności, hamowanie, ruszanie)
Strona 1 z 1
Ja miałem podobny przypadek.. Do wymiany poszly łączniki stabilizatora oraz gumy stabilizatora. Luz ten można sprawdzic ruszajac calym stablizatorem.. U mnie był dosc duzy luz, po poruszaniu stabilizatora bylo slychac bicie. Co do samej wymiany z łącznikami nie ma problemu natomiast wymiana gum to juz istna katorga,
Wjedz na kanal i poruszaj stabilizatorem.
Wjedz na kanal i poruszaj stabilizatorem.
Potwierdzam, sprawdź stabilizatory mi poluzowała się śruba po zmianie sprężyn i miałem zapewne te same stukania
wymienione łączniki + gumy + jeden wahacz miał rozerwaną gumę tulei i luz więc też wymieniłem.
Efekt: ustąpiły prawie wszystkie stuki. pozostało stukanie (jedno uderzenie) w momencie gwałtownego naciśnięcia hamulca przy niewielkiej prędkości oraz czasami na dużych dziurach. nie widać i nie czuć nigdzie luzów. na razie daje sobie spokój bo nie będę wymieniać całego zawieszenia.
Efekt: ustąpiły prawie wszystkie stuki. pozostało stukanie (jedno uderzenie) w momencie gwałtownego naciśnięcia hamulca przy niewielkiej prędkości oraz czasami na dużych dziurach. nie widać i nie czuć nigdzie luzów. na razie daje sobie spokój bo nie będę wymieniać całego zawieszenia.
mazda666
Pozdro, wymieniłem dokładnie to samo co ty (no obydwa wahacze ), Mocne pukania ustały natomiast pozostało mi pukanie jedynie na dziurach i przy gwałtownym hamowaniu.. Również tak jak Ty odstąpiłem od dalszych wymian
Pozdro, wymieniłem dokładnie to samo co ty (no obydwa wahacze ), Mocne pukania ustały natomiast pozostało mi pukanie jedynie na dziurach i przy gwałtownym hamowaniu.. Również tak jak Ty odstąpiłem od dalszych wymian
...coś zaczęło stukać . Zaczęło się na pod koniec lipca. Stuki pojawiały się przy skręcie w prawo (jak dociążana jest lewa strona auta).Na początku pomyślałem, że to łączniki-odpiąłem- "puka" dalej.Po kilku dniach wszystko ucichło (przez okres ostatnich upałów). W piątek wyjechałem w dalszą rasę. Przejechałem prawie 1200 km. Już w sobotę zaczęło znowu "popukiwać". Dziś podczas powrotu, podczas prawie każdego ruchu kierownicą w prawą stronę strasznie trzeszczy (puka). Jutro chcę zerknąć na zawieszenie, ewentualnie pojadę na stację diagnostyczną. Czy przyczyną tego może być przegub. Stuki występują tylko i wyłącznie podczas skrętu w prawo.
Na szczęście to nie przegub . Przyczyna była zniszczona tuleja w wahaczu dolnym.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6