Stuki (nierówności, hamowanie, ruszanie)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mazda666 » 15 cze 2015, 20:20

uporałem się z jednym problemem (branie oleju), mam następny.
podczas jazdy po nierównościach coś stuka z prawej strony (przód). Podobnie przy silnym i szybkim naciśnięciu hamulca oraz przy gwałtownym ruszeniu (w dwóch ostatnich przypadkach występuje jedno stuknięcie). W aucie dźwięk jakby ktoś młotem uderzył.
Facet na stacji diagnostycznej: prowadnica zacisku hamulca. Po obejrzeniu jej ze swoim mechanikiem i krótkiej prezentacji podczas jazdy stwierdził, że jest lekki luz na zacisku, ale to na pewno nie ten dźwięk. Kilka szarpnięć, sprawdzenie luzów, gum nie daje odpowiedzi co uderza. Nie miał niestety dla mnie więcej czasu, więc umówiłem się dopiero za kilka dni. Póki co chciałbym jednak zapytać Was o jakieś typowe usterki zawieszenia, które warto dokładnie sprawdzić.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2014, 19:52
Posty: 37 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 KM r.'06 Benzyna + LPG Prins

Postprzez dodek233 » 16 cze 2015, 13:24

Ja miałem podobny przypadek.. Do wymiany poszly łączniki stabilizatora oraz gumy stabilizatora. Luz ten można sprawdzic ruszajac calym stablizatorem.. U mnie był dosc duzy luz, po poruszaniu stabilizatora bylo slychac bicie. Co do samej wymiany z łącznikami nie ma problemu natomiast wymiana gum to juz istna katorga, :|
Wjedz na kanal i poruszaj stabilizatorem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 16:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Postprzez LooKasH8 » 20 cze 2015, 23:21

Potwierdzam, sprawdź stabilizatory :D mi poluzowała się śruba po zmianie sprężyn i miałem zapewne te same stukania :)
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 23:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez mazda666 » 22 cze 2015, 18:22

wymienione łączniki + gumy + jeden wahacz miał rozerwaną gumę tulei i luz więc też wymieniłem.
Efekt: ustąpiły prawie wszystkie stuki. pozostało stukanie (jedno uderzenie) w momencie gwałtownego naciśnięcia hamulca przy niewielkiej prędkości oraz czasami na dużych dziurach. nie widać i nie czuć nigdzie luzów. na razie daje sobie spokój bo nie będę wymieniać całego zawieszenia.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2014, 19:52
Posty: 37 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 KM r.'06 Benzyna + LPG Prins

Postprzez dodek233 » 22 cze 2015, 19:25

mazda666
Pozdro, wymieniłem dokładnie to samo co ty (no obydwa wahacze :D ), Mocne pukania ustały natomiast pozostało mi pukanie jedynie na dziurach i przy gwałtownym hamowaniu.. Również tak jak Ty odstąpiłem od dalszych wymian <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 16:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Postprzez mazda666 » 29 cze 2015, 18:48

kto wie, czy jeśli byłby luz na przekładni to stukanie występowałoby tylko po stronie pasażera, czy wyczuwalne byłoby po dwóch stronach?
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2014, 19:52
Posty: 37 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 KM r.'06 Benzyna + LPG Prins

Postprzez przemek_bsi » 14 wrz 2015, 20:40

...coś zaczęło stukać ;P . Zaczęło się na pod koniec lipca. Stuki pojawiały się przy skręcie w prawo (jak dociążana jest lewa strona auta).Na początku pomyślałem, że to łączniki-odpiąłem- "puka" dalej.Po kilku dniach wszystko ucichło (przez okres ostatnich upałów). W piątek wyjechałem w dalszą rasę. Przejechałem prawie 1200 km. Już w sobotę zaczęło znowu "popukiwać". Dziś podczas powrotu, podczas prawie każdego ruchu kierownicą w prawą stronę strasznie trzeszczy (puka). Jutro chcę zerknąć na zawieszenie, ewentualnie pojadę na stację diagnostyczną. Czy przyczyną tego może być przegub. Stuki występują tylko i wyłącznie podczas skrętu w prawo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez brodaM6 » 15 wrz 2015, 05:34

Przegub
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez przemek_bsi » 17 wrz 2015, 19:31

Na szczęście to nie przegub :) . Przyczyna była zniszczona tuleja w wahaczu dolnym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6