Stopień trudności: ŁATWY
Wymagane narzędzia: standardowe klucze, różne nasadki, podnośnik, coś do podłożenia pod auto, WD40
Czas pracy: 3h – w zależności czy wszystko łatwo się odkręca.
Uwagi: Ogólnie nie da się źle zrobić tej wymiany, wszystko pasuje jak należy. Kanału nie potrzeba, trzeba podnieść tył samochodu dość wysoko. Kanał jest wskazany, ale da się to zrobić bez niego. Wystarczy jedna osoba, nie trzeba dwóch osób.
Linki wymieniamy wtedy gdy ręczny nie równo łapie, zacina się, bądź skończyła się regulacja już.
W M6 nie ma regulacji lewo – prawo. Jest jedynie główna regulacja – jedna śrubka w kabinie na klucz 10.
Kupiłem linkę firmy BOSCH – zapłaciłem 180zł za nią. Mogę ją polecić – wszystko pasuje bez przeróbek.
Do dzieła:
Najpierw ściągamy uchwyt na kubki. Podwadzamy go do góry i schodzi.
Następnie ściągamy tylną popielniczkę oraz śrubokrętem odsuwamy tylną pokrywkę.
Odkręcamy kluczem rurkowym nakrętkę. Jest to nakrętka na klucz 10. Ta nakrętka skręca nam dźwignię ręcznego z linkami.
Tyle w kabinie póki co. Teraz podnosimy samochód i ściągamy koło. Bierzemy klucz 14 i odkręcamy łapę która trzyma linkę przy zacisku. Po odkręceniu jej zrzucamy linkę z zacisku. Na lince zostanie nam łapa oraz zawleczka.
Teraz wchodzimy pod samochód. Odkręcamy plastikowe osłony, oraz metalową osłonę tłumika. Jeśli to odkręcimy wówczas doskonale widać jak lecą linki. Odkręcamy sukcesywnie linki kluczem 11. Osłony plastikowe oraz metalowe są na klucz 10.
Po odkręceniu metalowe osłony tłumika widzimy miejsce gdzie linka wchodzi do kabiny. Jest to ten element metalowy z gumową uszczelką. Również na klucz 10.
Gdy to odkręcimy wówczas w kabinie wypinamy linki. Chwytamy za plastikowe zaczepy i przekręcamy je. Mamy uwolnione linki w kabinie.
Gdy odkręciliśmy wszystkie śruby od spodu oraz zwolniliśmy linki w kabinie wówczas możemy je wyciągnąć. Normalnie przeciągamy je i wyciągamy.
Następnie ściągamy łapy. Należy śrubokrętem ściągnąć zawleczkę.
U mnie linka lewego koła była zatarta całkiem – nie chodziła, natomiast prawa była naciągnięta. Praktycznie w ogóle nie miałem ręcznego.
Analogicznie wkładamy nową linkę, montujemy na niej łapy oraz zawleczkę
Skręcamy wszystko tak jak było wcześniej. W środku Zakładamy plastikowe uchwty i skręcamy linkę z dźwignią hamulca. Ja sobie poradziłem. Jeśli ktoś nie da rady – jest mu za ciasno to musi rozebrać tunel.
Nakrętką 10 w kabinie naciągamy linkę. Cieszymy się wykonaną naprawą.
Tak samo robimy z drugim kołem. Odkręcając plastikowe osłony pod samochodem doskonale widać jak leci linka. Odkręcamy wszystkie miejsca gdzie przykręcona jest linka.
Jeśli ktoś chce mieć jeszcze lepszy hamulec ręczny to musi kupić nowe klocki i nowe tarcze