Wspomaganie kierownicy – problemy. Wymiana płynu str. 9 oraz 13
Moja Mazda 6 z 2004 roku ma na maglownicy oznaczenia GJ6A32110E. czy to jest ważne czy od innego rocznika będzie pasować???
- Od: 24 kwi 2011, 17:15
- Posty: 8
Cześć,
Mam problem z cieknącą pompą wspomagania.
Konkretnie z tego co widzę cieknie mi z oringu pomiędzy pompą a zbiorniczkiem wyrównawczym (na obrazku zaznaczony czerwonym kółkiem). Zna ktoś może wymiary tego oringu? Chciałbym pompę rozebrać i od razu wymienić ( bo nie będę miał czym jeździć po sklepach). W serwisach mazdy i w internecie jest dostępny tylko komplet/zestaw naprawczy uszczelniający pompę za ok 200 zł, co jest wg mnie ceną z kosmosu.
GJ6A32610 np http://www.fox.rzeszow.pl/ZESTAW-NAPRAW ... 37%29.aspx
I jeszcze jedno. Czy pompa się mocno grzeje? Bo nie wiem jaki z jakiego materiału ten oring ma być wykonany.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Dopisano piątek, 15 marca 2013, 11:25:
znalazłem coś takiego, ale nie wiem który to
http://forums.drom.ru/mazda-atenza-mazd ... 19647.html
Mam problem z cieknącą pompą wspomagania.
Konkretnie z tego co widzę cieknie mi z oringu pomiędzy pompą a zbiorniczkiem wyrównawczym (na obrazku zaznaczony czerwonym kółkiem). Zna ktoś może wymiary tego oringu? Chciałbym pompę rozebrać i od razu wymienić ( bo nie będę miał czym jeździć po sklepach). W serwisach mazdy i w internecie jest dostępny tylko komplet/zestaw naprawczy uszczelniający pompę za ok 200 zł, co jest wg mnie ceną z kosmosu.
GJ6A32610 np http://www.fox.rzeszow.pl/ZESTAW-NAPRAW ... 37%29.aspx
I jeszcze jedno. Czy pompa się mocno grzeje? Bo nie wiem jaki z jakiego materiału ten oring ma być wykonany.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Dopisano piątek, 15 marca 2013, 11:25:
znalazłem coś takiego, ale nie wiem który to
http://forums.drom.ru/mazda-atenza-mazd ... 19647.html
- Od: 24 sty 2013, 19:34
- Posty: 8
- Skąd: Pruszcz Gdański, Gdańsk
- Auto: Mazda 6 GG 2003 1.8 PB + LPG BRC
Cześć Wszystkim!
Problem rozwiązany!
Kupiłem oring z vitonu (odporny na temperaturę i czynniki chemiczne, podobno olej też). Koszt około złotówki. Rozmiar tego którego szukałem (między pompą a zbiorniczkiem) to 16x2,5 mm.
Poluzowałem wąż, przesunąłem go w prawo, zdjąłem górną spinkę (to metalowe coś ), odchyliłem zbiorniczek, zmieniłem oring i wszystko złożyłem jak było. Bałem się, że będę musiał zdjąć również dolną spinkę (nie widać jej od góry), ale się udało bez.
Stary oring był twardy i wygrzany.
Wyciek zlikwidowany.
W ciągu kilku dni oczekiwania na naprawę musiałem dolać około lita płynu do wspomagania (ciągłe dolewanie). Niestety, ale cały silnik do mycia, bo pasek rozchlapał go wszędzie.
Pozdrawiam
Problem rozwiązany!
Kupiłem oring z vitonu (odporny na temperaturę i czynniki chemiczne, podobno olej też). Koszt około złotówki. Rozmiar tego którego szukałem (między pompą a zbiorniczkiem) to 16x2,5 mm.
Poluzowałem wąż, przesunąłem go w prawo, zdjąłem górną spinkę (to metalowe coś ), odchyliłem zbiorniczek, zmieniłem oring i wszystko złożyłem jak było. Bałem się, że będę musiał zdjąć również dolną spinkę (nie widać jej od góry), ale się udało bez.
Stary oring był twardy i wygrzany.
Wyciek zlikwidowany.
W ciągu kilku dni oczekiwania na naprawę musiałem dolać około lita płynu do wspomagania (ciągłe dolewanie). Niestety, ale cały silnik do mycia, bo pasek rozchlapał go wszędzie.
Pozdrawiam
- Od: 24 sty 2013, 19:34
- Posty: 8
- Skąd: Pruszcz Gdański, Gdańsk
- Auto: Mazda 6 GG 2003 1.8 PB + LPG BRC
Koledzy chodzi o moją GE. Sytuacja wygląda tak. Kiedy kręcę w lewo na maxa to słychać uderzenie – jakby o blokadę. Teraz by wyprostować koła to muszę "odkręcić" kierownicę. Przy skręcaniu w prawo też jest uderzenie o blokadę ale kierownica po jej puszczeniu prostuje się sama. Co o tym sądzicie?
pozdrawiam
tok5
tok5
Czy ktoś wymontowywał pompę wspomagania w dieslu?
Jedyne co mi wiadomo to tyle, ze wypadałoby dla wygody wykopać aku, następnie spuścić płyn i odkręcić pompę z bloku silnika.
Czy ktoś coś jeszcze może podpowiedzieć?
Jedyne co mi wiadomo to tyle, ze wypadałoby dla wygody wykopać aku, następnie spuścić płyn i odkręcić pompę z bloku silnika.
Czy ktoś coś jeszcze może podpowiedzieć?
Chciałbym się upewnić, czy taki olej będzie właściwy...
http://allegro.pl/oryginalny-elfmatic-g3-dexron-iii-a-1-l-i3512308109.html
http://allegro.pl/oryginalny-elfmatic-g3-dexron-iii-a-1-l-i3512308109.html
I pompa wymieniona. Zdecydowałem się na regenerację, ponieważ wszystkie wewnętrzne części zostały wymienione na nowe, a stara została jedynie obudowa i zbiorniczek. Koszt regeneracji – 450 zł, + olej 30 zł. Zdecydowałem się na ten, który przedstawiłem powyżej. Pompa teraz chodzi cichutko i tak jak powinna.
Swoje uszkodzenie pompa sygnalizowała czymś a'la wyciem przy każdym najmniejszym ruchu kerownicy. Nie było żadnych wycieków, a ilość płynu była odpowiednia.
Jeżeli chodzi o wymianę płynu w silnikach diesla postępuje się identycznie jak opisał kolega mscorp na stronie nr 9.
Natomiast jej wymiana nie jest zbyt skomplikowana, ale inna niż w silnikach benzynowych. W dieslach pompa jest montowana w bloku silnika i do jej demontażu wystarczy spuścić płyn, wyjść akumulator, dla wygody wymontować podstawę akumulatora, odpiąć jeden, wykręcić drugi wężyk i odkręcić 3 śruby M12 mocujące pompę.
Zakład, w którym pompa została zregenerowana to PHU Tomag, w Dąbrowie Górniczej.
Regenerowali jeszcze pompę z samochodu taty kilka lat temu i mogę ich śmiało polecić
Swoje uszkodzenie pompa sygnalizowała czymś a'la wyciem przy każdym najmniejszym ruchu kerownicy. Nie było żadnych wycieków, a ilość płynu była odpowiednia.
Jeżeli chodzi o wymianę płynu w silnikach diesla postępuje się identycznie jak opisał kolega mscorp na stronie nr 9.
Natomiast jej wymiana nie jest zbyt skomplikowana, ale inna niż w silnikach benzynowych. W dieslach pompa jest montowana w bloku silnika i do jej demontażu wystarczy spuścić płyn, wyjść akumulator, dla wygody wymontować podstawę akumulatora, odpiąć jeden, wykręcić drugi wężyk i odkręcić 3 śruby M12 mocujące pompę.
Zakład, w którym pompa została zregenerowana to PHU Tomag, w Dąbrowie Górniczej.
Regenerowali jeszcze pompę z samochodu taty kilka lat temu i mogę ich śmiało polecić
Witam, olej olejowi nie równy z instrukcji wyniki że ma być ATF M-III bądź zamiennik, polecono mi TOTAL Fluide XLD FE – na stronie producenta piszę że się nadaje, jednakże we wszystkich innych opisach jest jedynie wymieniona automatyczna skrzynia biegów – na samym oleju też, więc czy dany olej pasuje również do układu wspomagania?
Witam. Przy dodawaniu gazu dziwnie gwiżdże pompa wspomagania, dźwięk coś w stylu turbiny. Słychać to nawet wewnątrz samochodu przy większych obrotach i niema znaczenia czy w tym czasie kręcę kierownicą czy nie. Płynu nie ubywa, wspomaganie działa normalnie. Czy jest się czym przejmować?
U mnie ewidentnie dochodzi to z okolic pompy wspomagania. Jako że wcześniej wymienione zastały rolki na pasku oraz regenerowana była sprężarka klimy to raczej pozostaje jedynie to.
Witam
Mam taki problem w swojej nazdzie mianowicie jakies kilka minut po odpaleniu auta wspomaganie dziala dobrze kierownica kreci sie lekko jednak po przejechaniu malego dystansu juz jest znacznie gorzej mam nawet takie wrazenie ze mysze ciagnac za kierownice i pomagac pompie przepychac olej. Odczuwalne to jest zwlaszcza na parkingach podczas parkowania samochod ten nie nalezy do najlepiej skretnych wiec trzeba sie troche namanewrowac. Mam takie pytanie jak to jest w waczych samochodach czy kierownica kreci sie lekko czy z pewnym oporem. Co moze byc przyczyna u mnie takiego dzialznia dodam ze wymienilem juz olej w pompie i nie pomoglo nie slychac tez zadnych dziwnych odglosow z pompy podczas krecenia.
Pozdrawiam
Mam taki problem w swojej nazdzie mianowicie jakies kilka minut po odpaleniu auta wspomaganie dziala dobrze kierownica kreci sie lekko jednak po przejechaniu malego dystansu juz jest znacznie gorzej mam nawet takie wrazenie ze mysze ciagnac za kierownice i pomagac pompie przepychac olej. Odczuwalne to jest zwlaszcza na parkingach podczas parkowania samochod ten nie nalezy do najlepiej skretnych wiec trzeba sie troche namanewrowac. Mam takie pytanie jak to jest w waczych samochodach czy kierownica kreci sie lekko czy z pewnym oporem. Co moze byc przyczyna u mnie takiego dzialznia dodam ze wymienilem juz olej w pompie i nie pomoglo nie slychac tez zadnych dziwnych odglosow z pompy podczas krecenia.
Pozdrawiam
- Od: 10 gru 2012, 21:10
- Posty: 11
Witam. Mam Mazdę 6 diesel 2003r 120KM i mam następujący problem. Wiem już że ubywa mi płyn od wspomagania. Jest to już od ponad roku czasu, początkowo musiałem dolać ok. 100ml na 1500km, teraz około 400ml na tym samym dystansie. Dzisiaj rozmawiałem z jednym mechanikiem i zapytał czy przypadkiem nie przybywa mi oleju w silniku. Tutaj po przeanalizowaniu ostatnich 8 tys. km od wymiany oleju uświadomiłem sobie, że po takim dystansie powinno mi ubyć oleju w silniku ok 500ml (tyle zawsze ubywało i żyłem spokojnie ), a tym razem cały czas poziom jest taki sam a może nawet minimalnie wyższy.
1. Czy to możliwe że płyn z wspomagania ucieka do silnika?
2. Jeśli tak to czy najlepszym rozwiązaniem jest zakup nowej (używanej) pompy czy może da się coś zregenerować?
pozdrawiam
1. Czy to możliwe że płyn z wspomagania ucieka do silnika?
2. Jeśli tak to czy najlepszym rozwiązaniem jest zakup nowej (używanej) pompy czy może da się coś zregenerować?
pozdrawiam
- Od: 28 sie 2010, 18:02
- Posty: 19
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 diesel 2,0 kombi
2003r
- Od: 17 cze 2007, 23:11
- Posty: 396 (10/4)
- Skąd: Kraków
- Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)
Witam. A dlaczego mam nie wiedzieć o czym piszę? Przecież w silniku CDTI pompa wspomagania jest połączona z silnikiem i jest napędzana bezpośrednio a nie przez pasek. Wygląda ona tak:
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-maz ... 73257.html
tylko się zastanawiam czy jest szansa, że może tam być przeciek powodujący przepływ płyno do oleju silnikowego.
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-maz ... 73257.html
tylko się zastanawiam czy jest szansa, że może tam być przeciek powodujący przepływ płyno do oleju silnikowego.
- Od: 28 sie 2010, 18:02
- Posty: 19
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 diesel 2,0 kombi
2003r
Hej,
Dziś niestety drugi raz z rzędu zaobserwowałem drgania na kierownicy i wibracje auta przy skręcaniu (kręceniu na parkingu). Zjawisko występuje tylko przy odpaleniu i wyjechaniu z parkingu za kilka chwil jak parkuje pod firmą problem nie występuje. Kierownica chodzi lekko, bez problemów.
Jutro dokładnie jeszcze przyjrzę się tematowi: poziom płynu itd.
Żadnego wycia do tej pory nie słyszałem.
Dziś niestety drugi raz z rzędu zaobserwowałem drgania na kierownicy i wibracje auta przy skręcaniu (kręceniu na parkingu). Zjawisko występuje tylko przy odpaleniu i wyjechaniu z parkingu za kilka chwil jak parkuje pod firmą problem nie występuje. Kierownica chodzi lekko, bez problemów.
Jutro dokładnie jeszcze przyjrzę się tematowi: poziom płynu itd.
Żadnego wycia do tej pory nie słyszałem.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6