Wspomaganie kierownicy – problemy. Wymiana płynu str. 9 oraz 13

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez wendetta13 » 8 mar 2013, 17:12

Moja Mazda 6 z 2004 roku ma na maglownicy oznaczenia GJ6A32110E. czy to jest ważne czy od innego rocznika będzie pasować???
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2011, 17:15
Posty: 8

Postprzez szczuko » 15 mar 2013, 11:22

Cześć,
Mam problem z cieknącą pompą wspomagania.
Konkretnie z tego co widzę cieknie mi z oringu pomiędzy pompą a zbiorniczkiem wyrównawczym (na obrazku zaznaczony czerwonym kółkiem). Zna ktoś może wymiary tego oringu? Chciałbym pompę rozebrać i od razu wymienić ( bo nie będę miał czym jeździć po sklepach). W serwisach mazdy i w internecie jest dostępny tylko komplet/zestaw naprawczy uszczelniający pompę za ok 200 zł, co jest wg mnie ceną z kosmosu.
GJ6A32610 np http://www.fox.rzeszow.pl/ZESTAW-NAPRAW ... 37%29.aspx
I jeszcze jedno. Czy pompa się mocno grzeje? Bo nie wiem jaki z jakiego materiału ten oring ma być wykonany.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Dopisano piątek, 15 marca 2013, 11:25:

znalazłem coś takiego, ale nie wiem który to
http://forums.drom.ru/mazda-atenza-mazd ... 19647.html
Załączniki
pump.png
Grzesiek

Obrazek
Początkujący
 
Od: 24 sty 2013, 19:34
Posty: 8
Skąd: Pruszcz Gdański, Gdańsk
Auto: Mazda 6 GG 2003 1.8 PB + LPG BRC

Postprzez szczuko » 22 mar 2013, 18:55

Cześć Wszystkim!

Problem rozwiązany!
Kupiłem oring z vitonu (odporny na temperaturę i czynniki chemiczne, podobno olej też). Koszt około złotówki. Rozmiar tego którego szukałem (między pompą a zbiorniczkiem) to 16x2,5 mm.
Poluzowałem wąż, przesunąłem go w prawo, zdjąłem górną spinkę (to metalowe coś :) ), odchyliłem zbiorniczek, zmieniłem oring i wszystko złożyłem jak było. Bałem się, że będę musiał zdjąć również dolną spinkę (nie widać jej od góry), ale się udało bez.
Stary oring był twardy i wygrzany.
Wyciek zlikwidowany.
W ciągu kilku dni oczekiwania na naprawę musiałem dolać około lita płynu do wspomagania (ciągłe dolewanie). Niestety, ale cały silnik do mycia, bo pasek rozchlapał go wszędzie.

Pozdrawiam <spoko>
Grzesiek

Obrazek
Początkujący
 
Od: 24 sty 2013, 19:34
Posty: 8
Skąd: Pruszcz Gdański, Gdańsk
Auto: Mazda 6 GG 2003 1.8 PB + LPG BRC

Postprzez ignacy » 12 maja 2013, 22:49

Witam!

czy pompa wspomagania z RF5 pasuje do RF7 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez tok5 » 4 cze 2013, 13:15

Koledzy chodzi o moją GE. Sytuacja wygląda tak. Kiedy kręcę w lewo na maxa to słychać uderzenie – jakby o blokadę. Teraz by wyprostować koła to muszę "odkręcić" kierownicę. Przy skręcaniu w prawo też jest uderzenie o blokadę ale kierownica po jej puszczeniu prostuje się sama. Co o tym sądzicie?
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:30
Posty: 138 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Postprzez Mandey » 9 wrz 2013, 23:07

Czy ktoś wymontowywał pompę wspomagania w dieslu?
Jedyne co mi wiadomo to tyle, ze wypadałoby dla wygody wykopać aku, następnie spuścić płyn i odkręcić pompę z bloku silnika.
Czy ktoś coś jeszcze może podpowiedzieć?
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Mandey » 11 wrz 2013, 12:52

Chciałbym się upewnić, czy taki olej będzie właściwy...

http://allegro.pl/oryginalny-elfmatic-g3-dexron-iii-a-1-l-i3512308109.html
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Mandey » 14 wrz 2013, 12:06

I pompa wymieniona. Zdecydowałem się na regenerację, ponieważ wszystkie wewnętrzne części zostały wymienione na nowe, a stara została jedynie obudowa i zbiorniczek. Koszt regeneracji – 450 zł, + olej 30 zł. Zdecydowałem się na ten, który przedstawiłem powyżej. Pompa teraz chodzi cichutko i tak jak powinna.
Swoje uszkodzenie pompa sygnalizowała czymś a'la wyciem przy każdym najmniejszym ruchu kerownicy. Nie było żadnych wycieków, a ilość płynu była odpowiednia.

Jeżeli chodzi o wymianę płynu w silnikach diesla postępuje się identycznie jak opisał kolega mscorp na stronie nr 9.
Natomiast jej wymiana nie jest zbyt skomplikowana, ale inna niż w silnikach benzynowych. W dieslach pompa jest montowana w bloku silnika i do jej demontażu wystarczy spuścić płyn, wyjść akumulator, dla wygody wymontować podstawę akumulatora, odpiąć jeden, wykręcić drugi wężyk i odkręcić 3 śruby M12 mocujące pompę.

Zakład, w którym pompa została zregenerowana to PHU Tomag, w Dąbrowie Górniczej.
Regenerowali jeszcze pompę z samochodu taty kilka lat temu i mogę ich śmiało polecić :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez grygory » 19 wrz 2013, 10:05

Witam, olej olejowi nie równy z instrukcji wyniki że ma być ATF M-III bądź zamiennik, polecono mi TOTAL Fluide XLD FE – na stronie producenta piszę że się nadaje, jednakże we wszystkich innych opisach jest jedynie wymieniona automatyczna skrzynia biegów – na samym oleju też, więc czy dany olej pasuje również do układu wspomagania?
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez CLAU » 21 wrz 2013, 07:28

Wspomaganie jest zasilane olejem do skrzyni biegów – będzie pasować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez grygory » 22 wrz 2013, 20:41

Dzięki wielkie, pozostaje mi teraz tylko wziąść się za uszczelnienie wycieku i zalanie nowym olejem.
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez grabekart » 23 wrz 2013, 22:48

Witam. Przy dodawaniu gazu dziwnie gwiżdże pompa wspomagania, dźwięk coś w stylu turbiny. Słychać to nawet wewnątrz samochodu przy większych obrotach i niema znaczenia czy w tym czasie kręcę kierownicą czy nie. Płynu nie ubywa, wspomaganie działa normalnie. Czy jest się czym przejmować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2012, 20:43
Posty: 69 (0/1)
Skąd: Kulesze K./Wysokie Maz.
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 benz. 141 KM, 2002r.

Postprzez haidi » 24 wrz 2013, 23:01

Mam to samo; strzelam, że to 'sprzęgło', o którym już gdzieś czytałem.
Nie mam jednak pewności
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2013, 15:12
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004r hatchback

Postprzez grabekart » 25 wrz 2013, 08:52

U mnie ewidentnie dochodzi to z okolic pompy wspomagania. Jako że wcześniej wymienione zastały rolki na pasku oraz regenerowana była sprężarka klimy to raczej pozostaje jedynie to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2012, 20:43
Posty: 69 (0/1)
Skąd: Kulesze K./Wysokie Maz.
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 benz. 141 KM, 2002r.

Postprzez komar601 » 27 mar 2014, 18:18

Witam
Mam taki problem w swojej nazdzie mianowicie jakies kilka minut po odpaleniu auta wspomaganie dziala dobrze kierownica kreci sie lekko jednak po przejechaniu malego dystansu juz jest znacznie gorzej mam nawet takie wrazenie ze mysze ciagnac za kierownice i pomagac pompie przepychac olej. Odczuwalne to jest zwlaszcza na parkingach podczas parkowania samochod ten nie nalezy do najlepiej skretnych wiec trzeba sie troche namanewrowac. Mam takie pytanie jak to jest w waczych samochodach czy kierownica kreci sie lekko czy z pewnym oporem. Co moze byc przyczyna u mnie takiego dzialznia dodam ze wymienilem juz olej w pompie i nie pomoglo nie slychac tez zadnych dziwnych odglosow z pompy podczas krecenia.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 gru 2012, 21:10
Posty: 11

Postprzez mareczek11400 » 8 sie 2014, 19:29

Witam. Mam Mazdę 6 diesel 2003r 120KM i mam następujący problem. Wiem już że ubywa mi płyn od wspomagania. Jest to już od ponad roku czasu, początkowo musiałem dolać ok. 100ml na 1500km, teraz około 400ml na tym samym dystansie. Dzisiaj rozmawiałem z jednym mechanikiem i zapytał czy przypadkiem nie przybywa mi oleju w silniku. Tutaj po przeanalizowaniu ostatnich 8 tys. km od wymiany oleju uświadomiłem sobie, że po takim dystansie powinno mi ubyć oleju w silniku ok 500ml (tyle zawsze ubywało i żyłem spokojnie :)), a tym razem cały czas poziom jest taki sam a może nawet minimalnie wyższy.
1. Czy to możliwe że płyn z wspomagania ucieka do silnika?
2. Jeśli tak to czy najlepszym rozwiązaniem jest zakup nowej (używanej) pompy czy może da się coś zregenerować?

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 sie 2010, 18:02
Posty: 19
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 diesel 2,0 kombi
2003r

Postprzez rymko » 9 sie 2014, 14:09

Stary czy aby napewno wiesz o czym ty piszszesz ?
Jaką pompę chcesz kupować ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez thing » 9 sie 2014, 17:20

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez mareczek11400 » 10 sie 2014, 21:06

Witam. A dlaczego mam nie wiedzieć o czym piszę? Przecież w silniku CDTI pompa wspomagania jest połączona z silnikiem i jest napędzana bezpośrednio a nie przez pasek. Wygląda ona tak:
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-maz ... 73257.html
tylko się zastanawiam czy jest szansa, że może tam być przeciek powodujący przepływ płyno do oleju silnikowego.
Początkujący
 
Od: 28 sie 2010, 18:02
Posty: 19
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 diesel 2,0 kombi
2003r

Postprzez Shaarky » 29 paź 2014, 22:32

Hej,

Dziś niestety drugi raz z rzędu zaobserwowałem drgania na kierownicy i wibracje auta przy skręcaniu (kręceniu na parkingu). Zjawisko występuje tylko przy odpaleniu i wyjechaniu z parkingu za kilka chwil jak parkuje pod firmą problem nie występuje. Kierownica chodzi lekko, bez problemów.

Jutro dokładnie jeszcze przyjrzę się tematowi: poziom płynu itd.

Żadnego wycia do tej pory nie słyszałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6