Awaryjność wahaczy, wytrzymałość zawieszenia kontra "polskie drogi"

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ceies » 7 sty 2013, 16:57

2.200zl.... hmm mieszkam w Irlandii i tutaj za same części (1! cały wahacz) zazyczyli sobie 6500zł :| ... w Polsce zamówiłem same tuleje za 200zl :D tak poza tematem.. musiałem się pożlić
ceies
 

Postprzez Sabat » 7 sty 2013, 17:04

U was inaczej płacą ;P
Ostatnio edytowano 7 sty 2013, 22:46 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Swoop » 8 sty 2013, 23:25

Sabat, a koniecznie trzeba wszystkie 6 wymienić?
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Sabat » 8 sty 2013, 23:38

Swoop napisał(a):Sabat, a koniecznie trzeba wszystkie 6 wymienić?

Koniecznie to na pewno prawy dolny prosty, bo jest tuleja i sworzeń. W zakrzywionym jest tuleja. w górnym sworzeń.
Z Lewej strony nic nie łupie, ale tuleje na dolnych przy mocowaniu z łomem pokazują luzy.
na górnym luzy sworznia. Po rozebraniu okaże się pewnie, że jeszcze jakieś tuleje.
Czyli w każdym coś jest do roboty.

średnio wahacze oem to ok 200zł lepsze lepsze do 300zł za szt.
I mam dylemat bo później jeszcze geometria. robocizna, a za pół roku okaże się że któraś tuleja znowu do wymiany i od początku.
Najlepsze że mi stuka od tej strony co jest mniej wybite( pewnie sworzeń)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Swoop » 8 sty 2013, 23:43

ja u siebie wymieniałem tylko górny z przodu od pasażera i już tak latam ze 3 lata i nic się nie dzieje
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Sabat » 9 sty 2013, 11:37

Pawle pamiętasz może jakiej firmy ten wahacz wymieniałeś?
JA chyba zrobi ę tak że wymienię te z wybitymi sworzniami a w reszcie tuleje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Swoop » 9 sty 2013, 19:26

wszystko załatwiał serwis, więc nie wiem, ale mogę się jakoś dowiedzieć jak mają jakieś info w systemie
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Sabat » 10 sty 2013, 09:09

Nie nie trzeba :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Hubix » 26 sie 2013, 00:19

Witam, zauważyłem, że w miejscu zaznaczonym na foto rozlatuje mi się guma.

1.Można gdzieś kupić samą gumę ?
2.Jak to się fachowo nazywa ?
3.Jaki wpływ na jazdę ma wybita ta guma ?
4.Czy może drgać kierownica od niej ?

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Kety » 26 sie 2013, 08:17

Jedz do kogos zeby tym wahaczem poszarpal. Jesli sa luzy albo cos stuka to wymieniaj. To jest tuleja na wahaczu dolnym prostym. Lepiej chyba wymienic caly wahacz niz sama tuleje ale to juz zadecydujesz sam
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Hubix » 3 wrz 2013, 20:45

Witam

Zacząłem urlop, zajrzałem do przedniego zawieszenia i zaczęły się pierwsze usterki.

Przebieg: 205 tys.km. Równe 50 tys po Polsce.

Do wymiany mam:

PRAWA STRONA:

1.Tuleja wahacza dolnego prostego

LEWA STRONA:

1.Tuleja wahacza dolnego prostego

2.Element zaznaczony na foto:

Obrazek

Da się go wymienić samego ? Jest on na tym samym wahaczu co wybita tuleja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Kety » 4 wrz 2013, 20:40

Podobno da sie wymienic sam sworzeń w tym wahaczu ale chyba lepiej wymienic caly wahacz skoro tuleja tez do wymiany.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez s i w y » 14 maja 2014, 22:38

Odgrzeję kotleta.
Byłem na ścieżce w ostatnim czasie i mechanik mi powiedział że do wymiany są dwa dolne wahacze z przodu, bo rozwalone są tuleje. Mam pytanie czy wymieniał ktoś same tuleje? obowiązkowo jest wymieniać całe wahacze?
Jeśli ktoś to robił to podrzućcie jakieś linki z allegro do aukcji gdzie są takie części.
Pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez mądry » 14 maja 2014, 22:51

a proszę bardzo http://allegro.pl/tuleja-wahacza-przod- ... 62983.html
generalnie warto się zastanowić czy lepiej nie wymienić całego wahacza, bo załóżmy że wymienisz teraz tą tuleję a za miesiąc rozsypie się sworzeń...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez s i w y » 15 maja 2014, 09:29

dzięki, z tego co wiem to sworzeń nie nadaje się do wymiany
Zobaczymy, wszystko wyjdzie jak się rozbierze auto :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez mądry » 15 maja 2014, 10:33

s i w y napisał(a):dzięki, z tego co wiem to sworzeń nie nadaje się do wymiany

no właśnie sworzeń jest integralną częścią wahacza niestety
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Sabat » 15 maja 2014, 17:48

i po ściągnięciu wahacza okazuje się najczęściej że też jest do wymiany.
U mnie skończyło się wymianą wszystkich wahaczy ( dwa teoretycznie można było zostawić), poszły oyodo więc teoretycznie następne 180tyś spokój ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez stasiu_ns » 12 lip 2014, 09:08

Kolego Sabat jak sprawują się wahacze oyodo? Cena dosyć atrakcyjna i kusi mnie założyć wahacze tejże marki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2011, 13:48
Posty: 46
Skąd: Kraków/Nowy Sącz
Auto: Mazda 6 GY, 136KM, 2003 oraz 626 GE, 105KM, 1995

Postprzez Sabat » 12 lip 2014, 09:46

Zrobione na razie 20tyś, wszystko jest ok. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Kety » 14 lip 2014, 09:36

Ja mialem pecha i po wymianie wachacza prostego dolnego z przodu gumka na sworzniu pekla juz po 1,5 roku i przejechaniu zaledwie 30tys. [waaaco?] nie byl tani bo prawie 300zl dalem za Mooga czy cos podobnego, juz calkiem nie pamietam.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6