Olej do automatycznej skrzyni biegów
Dzwoniłem ponownie do AZ Auto. Twierdzą że dostali przykaz od Mazdy by lać Dexelię ATF do a/t z V6 – co mnie dziwi i do 5tek i do 6stek takiego samego
Twierdzą że na 5tki była inna norma lecz Mazda zunifikowała to właśnie do Dexelii Atf. Wiecie – tak marketinig by sprzedawać "swoje" oliwy zamiast konkurencji...
Nie wiem już sam – mam dexelię i wszystko chodzi dobrze... Problem mam znów z miarką bo jej opanować nie mogę – nalałem na minimum przy 65oC no i dolałem jakieś 400ml i jest ponad stan – kuźwa Muszę to odessać – zakupiłem ju strzykawkę – czekam na wizytę w sklepie akwarystycznym by rurkę wpuścić i odessać to co jest za dużo Przyzwyczajony byłem że od min. do max. jest litr a tu widać ze jakieś 300ml to cała skala w przepastnych wiadrach oleju w skrzyni
Sprawdzam na P z rozgrzaną oliwą i po przejściu wszystkich programów... ech ...
Twierdzą że na 5tki była inna norma lecz Mazda zunifikowała to właśnie do Dexelii Atf. Wiecie – tak marketinig by sprzedawać "swoje" oliwy zamiast konkurencji...
Nie wiem już sam – mam dexelię i wszystko chodzi dobrze... Problem mam znów z miarką bo jej opanować nie mogę – nalałem na minimum przy 65oC no i dolałem jakieś 400ml i jest ponad stan – kuźwa Muszę to odessać – zakupiłem ju strzykawkę – czekam na wizytę w sklepie akwarystycznym by rurkę wpuścić i odessać to co jest za dużo Przyzwyczajony byłem że od min. do max. jest litr a tu widać ze jakieś 300ml to cała skala w przepastnych wiadrach oleju w skrzyni
Sprawdzam na P z rozgrzaną oliwą i po przejściu wszystkich programów... ech ...
- Od: 9 cze 2008, 09:25
- Posty: 74
- Auto: Audi S4
Jeśli w opakowaniu Dexelii ATF jest płyn 4 generacji to może być do wszystkich automatów.
Czyli ATF 3 tylko od 5-cio biegowej a ATF 4 do 5-cio i 6-scio biegowej. Dla serwisu lepiej sprzedawać 1 produkt który pasuje do wszystkiego a kosztuje konkretne pieniądze.
Czyli ATF 3 tylko od 5-cio biegowej a ATF 4 do 5-cio i 6-scio biegowej. Dla serwisu lepiej sprzedawać 1 produkt który pasuje do wszystkiego a kosztuje konkretne pieniądze.
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
w kazdym szanowanym sie serwisie mazdy jedyny olej jakim beda zalewac jest dexelia bo taki uklad maja z TOTALEM ktory robi dexelie.do AT zalewaja tylko i wylacznie syntetyka DEXELIA ATF M-V. nie ma roznicy jaki model.mazda zaleca M-V i w manualu jest wyraznie napisane jaki olej zaleca producent.co za roznica czy produkowany przez mobila, valvolina czy midlanda.jesli jest M-V (multi vehicle tzw.Mercon V) to taki trzeba lac.kwestia nie w specyfikacji (bo wiadomo) tylko jaki producent robi lepsze oleje.jeden uwaza ze midland jest najlepszy drugi ze mobil jest najlepszy.
kiedys dzwonilem do SAMKO pogadac o olejach jakimi nadziewaja bryki to koles mi wyraznie powiedzial ze tylko jeden typ olei stosuja do wszystkich automatow.troszke mnie to zdziwilo ze niby najlepszy serwis ASB w Polsce a nie patrza na specyfikacje.i taka jest prawda maja uklad z firma X i ich olej zalewaja do skrzynek.grunt to specyfikacja tylko taka jaka jest w instrukcji tylko taka jaka zaleca producent wozka.a na allegro dexelia ATF M-V juz po 50zł chodzi
ps. czy ktos z was sprawdzal albo slyszal cos na temat amerykanskich olei TOP 1?
jesli tak to prosilbym o podzielenie sie informacjami.
kiedys dzwonilem do SAMKO pogadac o olejach jakimi nadziewaja bryki to koles mi wyraznie powiedzial ze tylko jeden typ olei stosuja do wszystkich automatow.troszke mnie to zdziwilo ze niby najlepszy serwis ASB w Polsce a nie patrza na specyfikacje.i taka jest prawda maja uklad z firma X i ich olej zalewaja do skrzynek.grunt to specyfikacja tylko taka jaka jest w instrukcji tylko taka jaka zaleca producent wozka.a na allegro dexelia ATF M-V juz po 50zł chodzi
ps. czy ktos z was sprawdzal albo slyszal cos na temat amerykanskich olei TOP 1?
jesli tak to prosilbym o podzielenie sie informacjami.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
M-V to nie Mercon V ...
ale znam duzo ludzi .. co Smiga na Merconie i skrzynie zyja ....
nie slyszalem o olejach TOP1...
ale dobe Amerykanskie i sprawdzone to Redline D4 ATF ( Smiga w mojej 3 )
albo Amsoil ... z tym ze Redline do kupienia w PL ...
Oleje grupy 5 ESTER .. wiec nie mozna nic wiecej oczekiwac od Jakosci ...
Mobil 1 ATF ... tez sie podobno niezle sprawuje ...
ale znam duzo ludzi .. co Smiga na Merconie i skrzynie zyja ....
nie slyszalem o olejach TOP1...
ale dobe Amerykanskie i sprawdzone to Redline D4 ATF ( Smiga w mojej 3 )
albo Amsoil ... z tym ze Redline do kupienia w PL ...
Oleje grupy 5 ESTER .. wiec nie mozna nic wiecej oczekiwac od Jakosci ...
Mobil 1 ATF ... tez sie podobno niezle sprawuje ...
WItam pojawiały się wątpliwości nawet jedno ASO którego nie bede wymieniał powiedziało m,i że kategorycznie się go nie wymienia więc napisałem do Mazdy USA w sprawie wymiany oleju AT.
Hello
My Mazda was bought in US
I am currenty in europe and Mazda Europe can not give me information about rechange oil in automatic gearbox.
How Often I need to change oil in my AT ?
Do i need also exchange AT oil filter ?
What oil I need to use ?
Please contact by email
Mazda 6 2.3 122 kW L3
Odpowiedź:
Marcin,
Mazda recommends using conventional 5W-20 oil. The oil change should be done every 5,000-7,500 miles. The Automatic Transaxle Fluid (ATF) should be inspected at least twice a year and replaced only if dirty. Factory-trained Mazda technicians and genuine Mazda parts are best for your vehicle. We strongly recommend all maintenance be performed by an Authorized Mazda Dealer. There is no recommended interval mileage for changing the transmission fluid.
Regards,
Tim Kotlar
Specialist, Customer Assistance E-Business
Hello
My Mazda was bought in US
I am currenty in europe and Mazda Europe can not give me information about rechange oil in automatic gearbox.
How Often I need to change oil in my AT ?
Do i need also exchange AT oil filter ?
What oil I need to use ?
Please contact by email
Mazda 6 2.3 122 kW L3
Odpowiedź:
Marcin,
Mazda recommends using conventional 5W-20 oil. The oil change should be done every 5,000-7,500 miles. The Automatic Transaxle Fluid (ATF) should be inspected at least twice a year and replaced only if dirty. Factory-trained Mazda technicians and genuine Mazda parts are best for your vehicle. We strongly recommend all maintenance be performed by an Authorized Mazda Dealer. There is no recommended interval mileage for changing the transmission fluid.
Regards,
Tim Kotlar
Specialist, Customer Assistance E-Business
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
no i jakie masz wnioski BEN po tym co ci odpisali?
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Polecam interwał 40 tys. km.
miasto oraz male roczne przebiegi – wymiana max co 40kkm
trasy oraz duze roczne przebiegi – max 60kkm ewentualnie jesli jestes pewien ze masz zalany swietny w 100% syntetyczny ATF mozna w tym przypadku zwiekszyc do 80kkm
trasy oraz duze roczne przebiegi – max 60kkm ewentualnie jesli jestes pewien ze masz zalany swietny w 100% syntetyczny ATF mozna w tym przypadku zwiekszyc do 80kkm
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Yes, that is recommended. -to o wymianie filtra oleju w AT
Pytanie czy ktoś taki filtr do wersji US dostał ? jak tak to gdzie i za ile ja pytałem się w kilku miejscach i nie mają.
Pytanie czy ktoś taki filtr do wersji US dostał ? jak tak to gdzie i za ile ja pytałem się w kilku miejscach i nie mają.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
Filtr do 2.3 5-biegowej widziałem tutaj – http://midparts.com.pl/
nie wiem czy pasuje do '07, musisz sprawdzić
sporo większy problem jest z filtrem do 3.0 – nie mogę nigdzie takiego znaleźć i na forum również z tym cieńko
żadnych konkretnych informacji
nie wiem czy pasuje do '07, musisz sprawdzić
sporo większy problem jest z filtrem do 3.0 – nie mogę nigdzie takiego znaleźć i na forum również z tym cieńko
żadnych konkretnych informacji
- Od: 21 kwi 2008, 20:47
- Posty: 44
- Skąd: Polska Południowa
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r automat 6-bieg
na midparts widzę tylko filtr do 2.3 skrzyni 4 biegowej, ja potrzebuje do 5.
Są takie same ?
co do filtra do 3.0 jest tutaj:
http://midparts.com.pl/JF506EJATCO_Fitl ... -1992.html
Są takie same ?
co do filtra do 3.0 jest tutaj:
http://midparts.com.pl/JF506EJATCO_Fitl ... -1992.html
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
Tak to nie mój rocznik.
ben. uzupełnij profil będzie łatwiej pomagać – ten jest do 2.3 z lat 2003-2005:
http://midparts.com.pl/4F27E_Filtr_oleju-1691.html
ben. uzupełnij profil będzie łatwiej pomagać – ten jest do 2.3 z lat 2003-2005:
http://midparts.com.pl/4F27E_Filtr_oleju-1691.html
- Od: 21 kwi 2008, 20:47
- Posty: 44
- Skąd: Polska Południowa
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r automat 6-bieg
znalazłem ciekawy zamiennik dla JWS 3309 do 6-biegowej skrzyni M6, jest to Castrol TRANSMAX E
http://www.upromex.pl/_pd,pl/143,1834/C ... _E_1L.html
http://www.upromex.pl/_pd,pl/143,1834/C ... _E_1L.html
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
znalazłem coś takiego: Comma MV Automatic Transmission and Power Steering Fluid – 1L
http://www.wilcodirect.co.uk/index.php? ... ts_id=8015
w nazwie ma MV ( specyfikacja M-V ) w specyfikacji napisane że do mazdy,forda pasuje.
na sklep.intercars.com.pl pokazało że pasuje do mojego modelu koszt 33/l zł
stosował ktoś ?
http://www.wilcodirect.co.uk/index.php? ... ts_id=8015
w nazwie ma MV ( specyfikacja M-V ) w specyfikacji napisane że do mazdy,forda pasuje.
na sklep.intercars.com.pl pokazało że pasuje do mojego modelu koszt 33/l zł
stosował ktoś ?
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
ben. napisał(a):znalazłem coś takiego: Comma MV Automatic Transmission and Power Steering Fluid – 1L
http://www.wilcodirect.co.uk/index.php? ... ts_id=8015
w nazwie ma MV ( specyfikacja M-V ) w specyfikacji napisane że do mazdy,forda pasuje.
MV czyli multi vehicle a nie zadna specyfikacja M-V. tlumaczenie zbedne bo kazdy rozumie. mazda ma rozne modele skrzyn AT.
multi vehicle spelnia z regoly specyfikacje mercona V , JWS , itd. wiec nadaje sie do niektorych modeli skrzyn mazdowskich. dlatego w etykiecie pisze mazda
M-V to specyfikacja Mazda 5 a nie multi vehicle
oczywiscie sa ATF-y multi vehicle posiadajace specyfikacje M-V lecz ten co podales z linka tej specyfikacji nie posiada
Ostatnio edytowano 9 lis 2009, 22:16 przez travisowski, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Skrzynka Amsoila z wsylka do PL kosztuje 550 – 600zl na dzien dzisiejszy ... ( 12 Butelek )
czyli 50zl za butelke .....
AMSOIL Universal ATF ... Nadaje sie Do JWS jak I M-V jest to oficjalnie napisane w TSB ... nie mowiac ze jest w PELNI PAO baza ... I ze jest to jeden z najlepszych Plynow do skrzyni Dostepnych ...
czyli 50zl za butelke .....
AMSOIL Universal ATF ... Nadaje sie Do JWS jak I M-V jest to oficjalnie napisane w TSB ... nie mowiac ze jest w PELNI PAO baza ... I ze jest to jeden z najlepszych Plynow do skrzyni Dostepnych ...
a oleje importowane z USA i Canady nie podlegaja akcyzie na terenie Rzeczypospolitej?
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6