Przetarta wiązka kabli, brak kompa, nie działają zegary, tempomat i ABS – fotorelacja 3 str.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez nws » 2 mar 2012, 22:50

Problem rozwikłany. Przyczyna leży w wiązce przewodów CAN położonej wzdłuż prawego nadkola – od skrzynki bezpieczników ( a nawet wcześniej – u mnie usterka przy reflektorze) pod maską, do bezpieczników przy lewej nodze kierowcy. Po przewertowaniu paru stron, w tym zagranicznych wyczytałem że przewód ten ma tendencje do przecierania sie, bądź też "gnicia". Dziś odebrałem moją M6 z ASO gdzie zlokalizowali miejsce – za prawym reflektorem z przodu – musieli zdjąć zderzak i reflektor żeby to zlokalizować. Co ciekawe otulina kabli była nietknięta, równiez pozostałe przewody były w bardzo dobrym stanie, niestety jeden z wiązki zgnił na odcinku 2 cm. Panowie wycieli odcinek, wlutowali noty, oizolowali i wszystko ładnie złożyli <czarodziej>

Policzyli sobie 450,– w tym diagnostykę, wszystko wróciło do normy.

Mam nadzieję że komuś się ta informacja przyda :D
Początkujący
 
Od: 15 lut 2011, 14:57
Posty: 5
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 89kW/121HP
RF-5C

Postprzez Janusz626 » 2 kwi 2013, 19:05

Witam, pozwolę sobie na odświeżenie kotleta. (szukajka wskazała ten temat)

Podobnie jak w temacie ale bez piorunów, czyli problem z elektryką.
Mianowicie z dnia na dzień (po nocy) :
-nie działa obrotomierz
-nie działa prędkościomierz
-nie działa wskaźnik temp silnika
-nie działa licznik kilometrów (przebieg stoi w miejscu, dzienne kilometry również)
-nie działa tempomat (brak kontrolek, nie działają klawisze na kierownicy)
-nie działa kontrola trakcji oraz klawisz wyłączenia DSC (nie ma kontrolki OFF) tak jakby w ogóle nie było DSC
-nie działa ostrzeżenie dźwiękowe nie zapiętych pasów i brak kontrolki na desce
-brak wskazań komputera (pojawiły się same kreski)
-brak kontrolki ciśnienia oleju
-brak kontrolki świec żarowych
-brak komunikacji komputera w złączu diagnostycznym z komputerem diagnostycznym (nie pamiętam zazwy, ale coś a'la TECH... )

Ponadto świeci się pare kontrolek:
-ABS (ale ABS fizycznie działa)
-CHECK ENGINE
-czerwony wykrzyknik w kółku

Oprócz w/w rzeczy wszystko działa ok.

W polowych warunkach we własnym zakresie sprawdziłem miernikiem wszystkie bezpieczniki (żaden nie jest spalony), wszystkie przekaźniki (cewki i styki), wszystkie widoczne gniazda kostki złączki w kabinie pod kierownicą jak i pod maską rozpinałem i spinałem ponownie-żadnej śniedzi nalotu wszystko jak nówka z fabryki.

Ponadto 3/4 bezpieczników i przekaźników nie ma prądu, czy to w kabinie czy pod maską (musiałbym spisać sobie na kartce te co maja prąd-będzie szybciej a na oko to w sumie tylko 5 może 7 łącznie mają prąd).
Ciekawe bo silnik uruchamia się normalnie jak zawsze, pokonałem 400km z Gdańska do domu z rodziną i bez przygód dojechaliśmy.

Wydaje mi się że winna będzie przerwana/zgnita/zjedzona przez jakiegoś gryzonia wiązka lub wspólne zasilanie jeden kabel lub wspólna masa dla w/w nie działających systemów.... tylko jak do tego dojść, schemat byłby bardzo pomocny.
Jak narazie dzisiaj po całym dniu w garażu na kanale nic niepokojącego nie znalazłem, i nie wiem co robić dalej, a do elektryka zaprowadzę dopiero jak się poddam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez zetek » 2 kwi 2013, 19:18

Może zamiast szukać zasilających kabli przejrzyj wszystkie masy !!!!!!!!!!!!!!!!
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Janusz626 » 2 kwi 2013, 19:37

zetek napisał(a):Może zamiast szukać zasilających kabli przejrzyj wszystkie masy !!!!!!!!!!!!!!!!

... no fakt, nie pomyślałem żeby dopisać że wszelakie masy widoczne pod maską wokół silnika/skrzyni/nadkoli/skrzynek z bezpiecznikami jak i w okolicach pod kierownicą przejrzałem ewentualnie wyczyściłem i ponownie skręciłem etc...

dodam że w tych bezpiecznikach co nie maja prądu nie ma zasilania nie ma przejścia do "plusa" baterii, jak narazie błądzę ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez zetek » 2 kwi 2013, 20:54

Co to za bezpieczniki stało prądowe czy mają mieć zasilanie po kluczyku?????????? Od czego te bezpieczniki???????????????? Główne zasilanie przy klemach łączą ???????????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Janusz626 » 2 kwi 2013, 22:33

zetek napisał(a):Co to za bezpieczniki stało prądowe czy mają mieć zasilanie po kluczyku??

...tak, są bezpieczniki "stałoprądowe" tzw HOT np 100A MAIN, czy też FAN, AD FAN, IG KEY, FUEL PUMP, ABS, DEFOG, FOG i jeszcze parę innych bez względu na położenia stacyjki, niektóre są załączane poprzez przekaźniki-po stacyjce np przekaźnik TNS RELAY i bezpiecznik ILLUMI lub TAIL lub też przez przekaźnik poprzez załączenie manualne np klawiszem lub czujnikiem (bez schematu zapisuje na kartce co z czym i jak się łączy lub załącza i nie jest to proste, jak zdemontuje całą skrzynkę bezpiecznikową pod maską to wtedy zobacze jak i gdzie co z czym i jak się lub po czym załącza)

zetek napisał(a):Główne zasilanie przy klemach łączą ??

.. a jak myślisz ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez zetek » 4 kwi 2013, 20:42

myślę, że możesz mieć właśnie z nim problem a dokładniej z zasilaniem bez pozycji po kluczyku bo jak sam piszesz bezpieczniki/ przekaźniki właśnie nie mają zasilania. W sumie sprawa ciężka przez forum, żeby pomóc. A spróbuj może włączyć zapłon i ruszać poszczególnymi kablami bo albo masz coś upalone, utlenione lub nie łączy.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Janusz626 » 5 kwi 2013, 12:39

Witaj, dostałem namiar od kolegi Mandey na Wiring Diagrams Mazda6, jak wyjdę z łóżka po chorobie to się ponownie zabiorę do pracy i będę kombinować (pewnie pod koniec przyszłego tygodnia), jak dotąd w wolnej chwili porównuje moje zapiski ze schematem-dzięki Mandey <spoko>

Dodano 23.04.2013

...moje poczynania jak narazie nie przynoszą rezultatu, w najbliższych dniach zdejmuje przedni zderzak i przejże instalacje w okolicy przedniej lampy, tak jak pisano wcześniej w temacie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez marc07 » 6 kwi 2013, 10:53

Mam problem z Mazdą 6 2004 RF5C 2,0 Diesel.
Byłem u 2 mechaników (jeden pracuje w ASO, a drugi to serwis ASO Mazdy) i w obu przypadkach nie mogli się połączyć z komputerem przez złącze serwisowe. Do tego mam:
– świecącą kontrolkę ABS
– świecącą kontrolkę TCS (chceck engine)
– brak wskazania na obrotomierzu, prędkościomierzu, i wskaźnika temp silnika

Pierwszy mechanik zasugerował że w okolicy intercoolera, oraz po drugiej stronie w okolicy pojemnika na spryskiwacz lecą wiązki przewodów które mogą być przetarte, i stąd problem z brakiem łączności z komputerem. Co o tym sądzicie? Może ktoś miał taki problem?

Sprawdzałem opór samych czujników ABSu i są książkowe – 1,27kOhma, ale to sedno sprawy to brak łączności. Czy ktoś ma może rozpiskę kabli w gnieździe serwisowym? Skąd te sygnały biegną, gdzie jest zasilanie itp....
Ostatnio edytowano 13 maja 2013, 09:16 przez marc07, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez dobrzyn22 » 6 kwi 2013, 17:39

marc07 napisał(a):w okolicy intercoolera, oraz po drugiej stronie w okolicy pojemnika na spryskiwacz lecą wiązki przewodów które mogą być przetarte, i stąd problem z brakiem łączności z komputerem. Co o tym sądzicie? Może ktoś miał taki problem?

miał ktoś – kilka razy było to opisane na forum(polecam szukać, słowa kluczowe to np. przetarte kable, wiązka, itp ;) )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janusz626 » 28 kwi 2013, 21:16

Dodano 27.04.2013
...mazda usprawniona <jupi>

Tak jak pisano wyżej w temacie, jest wiązka kabli pod lampą prawą (stojąc od przodu auta) która leży sobie najnormalniej w świecie na IC, jak wiadomo IC jest zawieszony na gumowych wieszakach i sobie drży od pracy silnika skutecznie przecierając karbowaną osłone, izolacje i kable wewnątrz.
Przetartych przewodów było 6 sztuk, w tym jeden całkowicie. Ten jeden z nich był skorodowany na odcinku 10cm, pozostałe również w kiepskim stanie.
Ogólnie 6 przewodów wymagały reanimacji i wszczepieniu nowych odcinków, dodam kilka zdjęć dla potomności, po wymianie i nowym połączeniu wszystko wróciło do normy i bez objawów j/w.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


papa


...usterka nie była związana z piorunem jak temat wskazuje... <faja>
Ostatnio edytowano 28 kwi 2013, 21:54 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez matthies » 28 kwi 2013, 21:41

cieszy mnie bardzo, że uporałeś się ze swoim problemem, lecz mam jedno "ale"... Piszesz pod lampą prawą, a pokazujesz lewą ;) jakbyś mógł poprawić dla potomności.
Mnie natomiast ciekawi, dlaczego jest to konstrukcyjnie taki bubel, żeby się to przecierało od IC.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Janusz626 » 28 kwi 2013, 22:03

matthies napisał(a): lecz mam jedno "ale"... Piszesz pod lampą prawą, a pokazujesz lewą jakbyś mógł poprawić dla potomności.

..poprawiłem (stojąc przed autem będzie to lampa prawa)
matthies napisał(a):Mnie natomiast ciekawi, dlaczego jest to konstrukcyjnie taki bubel, żeby się to przecierało od IC

...konstrukcyjnie w tym miejscu z autem nic się nie działo, żaden dzwon etc.
Ta wiązka jest dość masywna ciężka, w dobrym stopniu zamocowana na na dwóch spinkach:

Obrazek

...a środek wiązki leżakuje na aluminiowej górnej części IC,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Mandey » 29 kwi 2013, 08:37

Też miałem z nią problem, Tadziol go rozwiązał :P wiązka zabezpieczona – opleciona dodatkową gumową osłoną, a że przetwornice jeszcze montowałem pod reflektor to się nie zmieściła, także dodatkowo uporałem się z problemem i wiązkę przeciągnąłem dookoła IC :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Janusz626 » 29 kwi 2013, 12:29

Dodam że po naprawieniu przetartych przewodów i podłączenia pod komputer wyskoczyły błędy:
U1900
U2516
U0155
...oczywiście dały się skasować bezpowrotnie.

Nadmienie iż gdy nie znałem powodu usterki, żaden komputer nie był w stanie się połączyć z PCM-nadmienie że serwisowy IDS nie był podłączany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez marc07 » 13 maja 2013, 09:07

Sam sobie odpowiem na pytanie bo znalazłem poradę na forum elektroda.pl,
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 9#11805959

Otóż winowajcą tego problemu okazał się przetarty kabel magistrali CAN biegnący od skrzynki bezpieczników aż po pojemnik spryskiwacza szyb. Tyle że przetarcie u mnie wystąpiło ok 25cm za skrzykną bezpieczników co widać na zdjęciach, które wykonałem w trakcie naprawy. Mazda tak beznadziejnie go poprowadziła ze peszel uległ przetarciu i spowodowało to że kable które miały przez niego być chronione uległy przetarciu w kilku mijescach.


Do naprawy potrzeba
-klucza 10,
-2 rolki taśmy izolacyjnej czarnej,
-peszel najlepiej czarny o średnicy ok 25-30mm – ok 1mb
-nożyk do tapet
-4mb przewodu 1mm kwadratowy niebieskiego
-4mb przewodu 1mm kwadratowy czerwonego
-koszulka termokurczliwa niebieska i czerwona
-ok 5h czasu

[b]Kolejność robót – demontaż :[/b]
-odłączyłem klemę + z akumulatora
-wymontowałem pojemnik spryskiwacza
-wymontowałem filtr powietrza
-odpiąłem kabel który leci od skrzynki bezpieczników, potem wzdłuż pasa przedniego nad chłodnicą aż w okolice pojemnika do spryskiwacza szyb
-rozizolowałem całą wiązkę (stosują tam oprócz taśmy izolacyjnej dodatkowe rurki osłonowe i peszle)
-odnalazłem kable czerwone (są 2 szt) i niebieskie (także są 2szt)
-sprawdziłem miernikiem przejście między wyjściem ze skrzynki bezpieczników a okolicy pojemnika spryskiwaczy
-wyciełem kolejno kabel niebieski , i czerwony który widać że był w kilku miejscach przetarty i wstawiłem nowy (nieco grubszy) Kable zlutowałem na długości ok 8-10mm i zabezpieczyłem koszulami termokurczliwymi o długości ok 40-50mm tak aby solidnie je odseparować od warunków zewnętrznych.
-sprawdziłem inne kable w miejscu gdzie moje dwa były przetarte.

[b]Kolejność robót – montaż :[/b]
-całość wiązki posklejałem taśmą wstępnie, tak aby wiązka trzyma się "kupy", a potem nałożyłem peszle i na nowo całą wiązkę okleiłem taśmą izolacyjną czarną.
-ułożyłem kable w poprzednim miejscu (niektóre objemki które trzymały kabel nie nadały się do powtórnego użycia, dlatego że oryginalnie wiązka była nieco cieńsza)


Później wstawię jeszcze filmik z tej akcji...
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez dobrzyn22 » 13 maja 2013, 20:07

marc07 napisał(a):Otóż winowajcą tego problemu okazał się przetarty kabel magistrali CAN biegnący od skrzynki bezpieczników aż po pojemnik spryskiwacza szyb.

skoro tak, to łączę z podobnym istniejącym watkiem <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zetek » 13 maja 2013, 21:14

Na moje na tym zdjęciu gdzie są pokazane termoskurcze jest pokazana blacha od strony błotnika z otworem. u mnie ten otwór, ani nie jest pordzewiały, ani taki zdeformowany. Czyżby tutaj przyczyniła się kiedyś jakaś kolizja, która dała znać po paru latach ??????????? :]
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez art_us » 24 mar 2014, 10:01

Witam, ostatnio mam następujący kłopot. Auto odpala dopiero za którymś razem. Wskaźniki się zapalają jak trzeba, rozrusznik nie kręci. Po kilku próbach startu odpala. Może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem, może to wina immobilizera>? Pozdrawiam i czekam na sugestie.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 10:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Postprzez sibul » 24 mar 2014, 10:15

Pewnie tylko słychać pstrykanie i nic? Jeśli tak sprawdź wiązke przewodów do wyzwalania elektromagnesu rozrusznika ja tak miałem...

Wysłane z mojego MI 2S przy użyciu Tapatalka
Początkujący
 
Od: 19 sie 2013, 19:23
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0 CD Disel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6