wibracje na jałowym biegu(benz)

Postprzez qrzys » 11 gru 2009, 11:07

Witajcie,

Jako świeżo upieczony posiadacz 6-tki, mam rzecz jasna kilka wątpliwości natury "czy tak ma być". Poza paroma detalami, póki co największe zastrzeżenia budzą wibracje na jałowym biegu.

Przy rozgrzanym silniku, kręci się wtedy 700-750rpm. I czuje się takie minimalne wibracje.
Przy podniesieniu do 800-1000rpm to znika i jest też cisza, wcześniej jest minimalnie głośniej.
Jakieś sugestie, co z tym zrobić ? Czy może "tak ma być" ?

Co do drugiej części tematu (mogą być powiązane ?). Auto ma przejechane 95k kkm, ostatni przegląd w ASO niemieckim przy 75k km i niestety stało nieruszane od czerwca.
Po oględzinach i odpaleniu silnika okazało się, że w zbiorniczku wspomagania nie ma płynu, a samo wspomaganie nie działa (sam układ zaczął piszczeć po paru minutach). Mechanicy dolali płynu, ok. 0.5l i zaczęło ładnie wszystko działać.
Po jeździe próbnej poszło na warsztat i oględziny, od góry nic się nie znalazło i wyglądało ok. Ale mechanicy zdjęli też pokrywę od dołu (ich własna inicjatywa, dla mnie w sumie szok, w kontekście polskich realiów) i znalazła się nieszczelność w metalowej rurce z układu wspomagania. Zostało to załatane przez nich (oczywiście rurka pójdzie do wymiany przy wizycie w serwisie) i póki co wycieków nie zauważyłem, przejechane ~700km.

Pytanie w sumie takie, czy to że silnik chodził przez kilka-kilkanaście minut (przy nas, nie wiem jak w przeszłości) z za małą ilością płynu w układzie, mogło mieć jakiś niszczycielski wpływ na sam układ wspomagania ? Jak to ew. zweryfikować ?

Jeśli pisałem jakieś herezje w kontekście mechaniki samochodowej, wybaczcie :)

Pozdrawiam,
mimo wszystko wciąż z bananem na twarzy :)
Ostatnio edytowano 11 gru 2009, 12:28 przez qrzys, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2005, 18:37
Posty: 43 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0i GG '04

Postprzez cwieta » 11 gru 2009, 11:16

Na wyciek płynu jest akcja serwisowa. Konkretnie wymiana rurki, jest już o tym na forum. Zadzwoń do ASO podaj VIN i będziesz wiedział co jeszcze masz do zrobienia. Możesz mieć też wgranie nowego programu, praz akcja z intercoolerem ale ta ostatnia z tego co piszą już się zakończyła.
http://www.nfservices.com.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 13:35
Posty: 124
Skąd: płock/ząbki
Auto: M6 GY 25E, 3 dni do 2005diesel

Postprzez qrzys » 11 gru 2009, 22:42

Dzięki za info, o rurce wiedziałem, natomiast o reszcie nie.

A tak z innej beczki, MMP na swojej stronie (http://www.mazda.pl/) nie podaje do siebie telefonu i trzeba szukać przez google...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2005, 18:37
Posty: 43 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0i GG '04

Postprzez Enduro » 12 gru 2009, 17:19

qrzys napisał(a):1.Przy rozgrzanym silniku, kręci się wtedy 700-750rpm. I czuje się takie minimalne wibracje.
Przy podniesieniu do 800-1000rpm to znika i jest też cisza, wcześniej jest minimalnie głośniej.
2....... czy to że silnik chodził przez kilka-kilkanaście minut (przy nas, nie wiem jak w przeszłości) z za małą ilością płynu w układzie, mogło mieć jakiś niszczycielski wpływ na sam układ wspomagania ? )



ad 1.
to dosc trudna sprawa, ale ja podejrzewam, ze moze to byc, ale nie musi, powiazane z uszkodzonym pedalem gazu...
aczkolwiek w pierwszej lini nalezy sprawdzic wszystkie poduszki silnika!
ad.2
nie powinno nic sie negatywnego wydarzac, bo i bez plynu pompa jest w srodku dosc mocna nasmarowana..
pozdr
Enduro
Ostatnio edytowano 13 gru 2009, 13:20 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez magicadm » 12 gru 2009, 23:21

qrzys napisał(a):Przy rozgrzanym silniku, kręci się wtedy 700-750rpm. I czuje się takie minimalne wibracje.
Przy podniesieniu do 800-1000rpm to znika i jest też cisza, wcześniej jest minimalnie głośniej.
Jakieś sugestie, co z tym zrobić ? Czy może "tak ma być" ?

Olejowa poduszka silnika do wymiany/regeneracji i na 99,9% NIC INNEGO
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez qrzys » 13 gru 2009, 00:11

magicadm napisał(a):
qrzys napisał(a):Przy rozgrzanym silniku, kręci się wtedy 700-750rpm. I czuje się takie minimalne wibracje.
Przy podniesieniu do 800-1000rpm to znika i jest też cisza, wcześniej jest minimalnie głośniej.
Jakieś sugestie, co z tym zrobić ? Czy może "tak ma być" ?

Olejowa poduszka silnika do wymiany/regeneracji i na 99,9% NIC INNEGO


No to niefajnie, liczyłem że to jednak tylko jakaś kwestia "regulacji obrotów".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2005, 18:37
Posty: 43 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0i GG '04

Postprzez Hieronim » 13 gru 2009, 12:17

a akcja serwisowa na przewod wspomagania może już Cię nie objąć.. Sam to załatwiałem na wiosnę i z tego co wiem waznośc ma 5 lat od daty rejestracji
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez magicadm » 13 gru 2009, 14:31

qrzys napisał(a):No to niefajnie, liczyłem że to jednak tylko jakaś kwestia "regulacji obrotów".

Używki na Allegro kosztuja ok 300zł, tylko trzeba je sprawdzić czy nie "wylane"
A obroty masz OK
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez qrzys » 13 gru 2009, 20:43

@Hieronim
Jeśli 5 lat, to faktycznie po czasie, zobaczymy co mi powiedzą. Z drugiej strony możliwe, że z tą poprawką od mechaników z BMW mógłbym jeździć i jeździć, żadnych ubytków nie stwierdziłem.

@magicadm
Pisząc o tej poduszce, myślałeś o którejś konkretnie ? (np. z tych http://www.allegro.pl/item847877108_poduszka_lapa_poduszki_silnika_mazda_6_02_08.html )
Żeby się upewnić, trzeba je pewnie wymontować ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2005, 18:37
Posty: 43 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0i GG '04

Postprzez magicadm » 13 gru 2009, 21:43

qrzys napisał(a):Pisząc o tej poduszce, myślałeś o którejś konkretnie

Ta z prawej – tylko ona jest olejowa i tylko ona moze se zepsuć.
Nie trzeba jej deomtować: wystarczy odkręcić osłonę pod silnikiem, podlewarować silnik i poluźnić mocowanie od gory – wszytko będzie jasne – a raczej powinno. U mnie środek poduszki byl dosłownie wyrwany.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez qrzys » 14 gru 2009, 09:06

Ok, zweryfikuję to więc u mechanika. Zgłoszę tez problem w serwisie Mazdy, ciekawe jaka będzie diagnoza.

A tak z mechanicznego punktu widzenia, jak to jest, że wibracje mam tylko na najniższych obrotach, a odrobinę wyżej już ich nie ma ? Silnik wpada w rezonans akurat dla takiej częstotliwości drgań, a dla wyższej już nie ? Czy tez może wtedy coś te drgania pochłania ? Sorry za ewentualne herezje ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2005, 18:37
Posty: 43 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0i GG '04

Postprzez cwieta » 14 gru 2009, 10:45

Jestem po rozmowie z ASO Mazdy , akcja z wymianą przewodu wspomagania oraz zmiana oprogramowania komputera trwa tylko do 2.01.2010.
http://www.nfservices.com.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 13:35
Posty: 124
Skąd: płock/ząbki
Auto: M6 GY 25E, 3 dni do 2005diesel

Postprzez Myjk » 14 gru 2009, 10:55

cwieta napisał(a):akcja z wymianą przewodu wspomagania trwa tylko do 2.01.2010

To jeszcze masz czas ;)

cwieta napisał(a):zmiana oprogramowania komputera trwa tylko do 2.01.2010

Tu coś kłamią chyba...

PS akcja na IC do kiedy trwa? :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Grzyby » 14 gru 2009, 10:57

Myjk napisał(a):PS akcja na IC do kiedy trwa?

chyba trwała :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cwieta » 14 gru 2009, 11:06

Grzyby napisał(a):
Myjk napisał(a):PS akcja na IC do kiedy trwa?

chyba trwała :P


do 30.11.2009 :(
http://www.nfservices.com.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 13:35
Posty: 124
Skąd: płock/ząbki
Auto: M6 GY 25E, 3 dni do 2005diesel

Postprzez Enduro » 14 gru 2009, 11:22

sorry za te moje trzy grosze,
ale znam osobiscie dwie historie M5 i M6 z CiTD,
i z tymi motorami ASO walczylo sporo czasu i szczerze to:
nie znalezli przyczyny,
pomimo, ze sprawdzali kola zawieszenia,
czyscili oprogramowanie, wymieniali podzespoly elektroniczne,
pod koniec kompresor klimy a na koniec kpl. silnik, bo sprawdzili,
ze kompresja jest troche nizsza od zalecanej przez dokumentacje wew.
jak dla nowego, jeszcze na gwaracji auta!
i w obydwu modelach pedal gazu swirowal!
ale nie jest to 100% diagnoza z mojej strony tylko takie internetowe spostrzezenie, ktore bazuje nie na domyslach czy wrozbach,
tylko na realnych historiach.
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez qrzys » 14 gru 2009, 11:49

@Enduro
Ale jak na drgania miałby wpływać świrujący pedał gazu ? O ile teoria z poduszkami silnika do mnie przemawia (vide mój wywód o rezonansie ;) ), to wpływu pedału gazu już nie czuję. Chyba tylko wtedy, gdyby faktycznie miał powodować że obroty minimalne są za niskie, a te wszak podobno są ok.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2005, 18:37
Posty: 43 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0i GG '04

Postprzez Grzyby » 14 gru 2009, 12:01

Enduro napisał(a):CiTD

qrzys ma benzyniaka :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 14 gru 2009, 14:29

Grzyby napisał(a):
Enduro napisał(a):CiTD

qrzys ma benzyniaka :)

okay! moje przeoczenie!
qrzys napisał(a):@Enduro
Ale jak na drgania miałby wpływać świrujący pedał gazu ?

wyobraz sobie lub sprobuj sam dosc szybko i krotko naciskac pedal gazu,
przez co silnik bedzie pobudzany a drgania beda wyczuwalne...
o tym wspominalem, choc w benzynie nie ma elektr. pedalu gazu...chyba!?
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gacek » 17 gru 2009, 20:09

Podepnę się pod temat bo dzisiaj zauważyłem również u siebie drania odczuwalne wewnątrz na biegu jałowym.
Ta poduszka olejowa jest jedna czy dwie ? Jaki szacowany koszt nowej, oczywiście zamiennika jeżeli taki istnieje. Roboty z tym dużo tzn koszt robocizny?

Pech chciał że dzisiaj jeszcze dostałem kamyczkiem w przednią szybę :) ale pękła dopiero pod domem. Wymieniał ktoś ostatnio czołówkę, bo jeszcze nie dzwonilem, zreszta wszystko juz pozamykane. W 500 PLN się zmieszczę?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6