Regulacja zaworów w silniku

Postprzez uplander » 16 lis 2012, 14:42

Witam

Mam pytanie do kolegów z forum. Mianowicie chce zmierzyc w mojej M6 (silnik 2.0 benzyna 141 KM) luzy zaworowe i wedlug manuala mazdy nalezy ustawic tlok 1 w pozycji gornej i mierzyc odpowiednie zawory a potem obrocic o 360 stopni tak zbey byl 4 na gorze i znow zmierzyc odpowiednie.
Natomiast gdzies na forum forda czytalem ze trzeba mierzyc tak zeby krzywki walow rozrzadu byly skierowane do gory? Jak wy to robiliście?

I kolejne pytanie – o same szklanki – na forum znalazlem ze wymienia sie cale szklanki natomiast w manualu M6 – ze wymienia sie podkladki? Ktoś wymieniał same podkladki?

Pozdr
i z gory dzieki z odpowiedzi
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:04
Posty: 31
Auto: MAzda 626 GF LPG

Postprzez rymko » 28 kwi 2014, 16:32

Panowie
Jakie są wartości luzów "in" "out" zaworowych dla silnika 2.3 ?
Jest to gdzieś na forum wyszczególnione, bo nie mogę się dokopać <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Arkadius 73 » 28 kwi 2014, 19:16

Jak jesteś userem 6crew albo 6club to tam zasięgnij info
Arkadius 73
 

Postprzez brodaM6 » 28 kwi 2014, 20:27

Jak sie dokopiesz to wrzuć na forum, jak nie problem. A propo w jakiej kolejność regulujemy zawory ??
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez siemek55 » 28 kwi 2014, 20:54

jeżeli dobrze wyczytałem w manualu to jest taki sam dla silników L8, LF, L3:
in 0,25 +/-0.03mm,
ex 0,30 +/-0,03mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez rymko » 29 kwi 2014, 01:35

Dzięki.To chyba dobre wartości , bo nic innego nie znalazłem.
Opis regulacji jest np. tu
http://www.clearchain.com/~benjsc/downl ... 1E-02C.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez brodaM6 » 29 kwi 2014, 09:09

Myślałem o bardziej szczegółowej informacji ,co sie z czy je ,będę robił to pierwszy raz w życiu znalazłem cos takiego inny silnik choć trochę podobny
Załączniki
image.jpg
F
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez siemek55 » 29 kwi 2014, 10:45

ale wszystko jest opisane w manualu do pobrania na naszym forum. Jeżeli masz na celu tylko sprawdzenie luzów możesz sobie poradzić. Przy braku doświadczenia w zakresie rozbierania silników i jego elementów wymianę szklanek powierzyłbym komuś bardziej doświadczonemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez brodaM6 » 29 kwi 2014, 12:05

Tak po angielsku ,a jak zaczynasz tłumaczyć w translatorze to wychodzą szopki ,szklanek wyjmował nie będę ,luzy to pestka ale nie za pierwszym razem :P tym bardziej ze sie tego nie robiło ,jak to mówią nie ma żeczy nie możliwych są trudne do zrobienia . No i trzeba mieć czym i gdzie .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez siemek55 » 29 kwi 2014, 12:32

BrodaM6, głowy nie dam, ale prezentowane przez ciebie u góry zdjęcie to diesel. a ty masz benzynę. A to już zupełnie inna bajka. U nas nie ma kowadełka ze śrubą regulacyjną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez rymko » 29 kwi 2014, 14:50

Dokładnie tak jak pisze siemek55 – nie wiem czy taka pestka, bo trzeba się dobrać do rozrządu – kasacja luzów to wg. manuala trochę roboty i do tego potrzebne jest jakiś specjalistyczne ustrojstwo. Muszę najpierw zamówić uszczelkę pod pokrywę, bo stara będzie pewnie do wyrzucenia i pomierzyć luzy – jeśli takowe są. Jeżeli jest to regulacja płytkami, to trzeba je ekstra zamówić. Do tego nie jestem pewny jak się te luzy reguluje, zaglądałem przez korek i wydawało mi się, że są tam hydrauliczne popychacze ? Tak więc dopóki nie zdejmę pokrywy to nic nie będę wiedział. Zbliża się parę dni wolnego, więc trochę to wszystko przesunie się w czasie. Jak sprawa mnie przerośnie to pojadę do ASO- mechanikiem nie jestem i nigdy tego nie robiłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez siemek55 » 29 kwi 2014, 15:49

rymko napisał(a): Jeżeli jest to regulacja płytkami.

<nie> tam są "szklanki"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez brodaM6 » 29 kwi 2014, 16:36

Jakby były hydrauliczne to czy by sie same nie regulowały ?, uszczelkę niektórzy wkładali starą . Nie jest to takie straszne ,od rozrządu to tylko obudowę zdjąć tak mi sie wydaje ,a do regulacj klucz i szczelinomierz. A fotka silnika to od Hondy CRX ED 9 kształty mi naszego przypominał :P .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez rymko » 29 kwi 2014, 16:46

Na 100% szklanki ?
Czyli dobrze zajrzałem przez korek wlewu oleju ?.
Zastanawia mnie jedno – skoro są tam szklanki – samoregulatory, to nie wymagana jest żadna regulacja mechanika i nawet sprawdzanie luzów jest bezsensowne. W manualu podane są jednak konkretne wartości luzów, więc może dotyczą one innych silników ;)
W sumie to by było nawet nieźle, oczywiście do czasu ewentualnej wymiany hahaha
BrodaM6 czy zaglądałeś do manuala M6 ? czy robiłeś sam rozrząd ? – przesadzasz z tą prostotą zagadnienia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez siemek55 » 29 kwi 2014, 17:00

jeżeli jest jak w mojej LF, to na bank szklanki i nie ma hydraulicznej kompensacji. Mój silnik jest na łańcuszku. To też inaczej niż na zdjęciu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez brodaM6 » 29 kwi 2014, 17:04

Tak teraz zaglądam do manualna i mam tak jak na stronie B-7 ,czyli bez samoregulujacych się .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez rymko » 29 kwi 2014, 17:18

siemek55 napisał(a):jeżeli jest jak w mojej LF, to na bank szklanki i nie ma hydraulicznej kompensacji. Mój silnik jest na łańcuszku. To też inaczej niż na zdjęciu.

Ja już niczego nie rozumiem – czyli szklanki i hydrauliczne popychacze to coś innego ?????????????

Nikt nie regulował – sprawdzał luzów zaworów – wierzyć się nie chce. Kupa aut zgazowanych, a nikt nie sprawdza luzów ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez CLAU » 1 maja 2014, 11:01

Szklanki i popychacze hydrauliczne to dokładnie to samo i różnią się tylko budową. Szklanka/popychacz hydrauliczny składa się już elementów, które pracują między sobą mechanicznie. A szklanka pełna to kawałek żelastwa i koniec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez antichoice » 2 maja 2014, 11:03

W mojej M6 2.0 147KM mechanik stwierdził wszystkie wydechowe podparte. Kompresja 11 – 11 – 11 – 12
Sciagac glowice?
Co zalecacie?
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2013, 06:56
Posty: 66 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2006r

Postprzez flywin » 2 maja 2014, 14:42

to masz tragedie. w tym silniku jak dobrze pamiętam to jest 18.3 Bara, w L8 17.5Bara
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6