Regulacja zaworów w silniku
Witam
Mam pytanie do kolegów z forum. Mianowicie chce zmierzyc w mojej M6 (silnik 2.0 benzyna 141 KM) luzy zaworowe i wedlug manuala mazdy nalezy ustawic tlok 1 w pozycji gornej i mierzyc odpowiednie zawory a potem obrocic o 360 stopni tak zbey byl 4 na gorze i znow zmierzyc odpowiednie.
Natomiast gdzies na forum forda czytalem ze trzeba mierzyc tak zeby krzywki walow rozrzadu byly skierowane do gory? Jak wy to robiliście?
I kolejne pytanie – o same szklanki – na forum znalazlem ze wymienia sie cale szklanki natomiast w manualu M6 – ze wymienia sie podkladki? Ktoś wymieniał same podkladki?
Pozdr
i z gory dzieki z odpowiedzi
Mam pytanie do kolegów z forum. Mianowicie chce zmierzyc w mojej M6 (silnik 2.0 benzyna 141 KM) luzy zaworowe i wedlug manuala mazdy nalezy ustawic tlok 1 w pozycji gornej i mierzyc odpowiednie zawory a potem obrocic o 360 stopni tak zbey byl 4 na gorze i znow zmierzyc odpowiednie.
Natomiast gdzies na forum forda czytalem ze trzeba mierzyc tak zeby krzywki walow rozrzadu byly skierowane do gory? Jak wy to robiliście?
I kolejne pytanie – o same szklanki – na forum znalazlem ze wymienia sie cale szklanki natomiast w manualu M6 – ze wymienia sie podkladki? Ktoś wymieniał same podkladki?
Pozdr
i z gory dzieki z odpowiedzi
- Od: 5 lip 2009, 22:04
- Posty: 31
- Auto: MAzda 626 GF LPG
Myślałem o bardziej szczegółowej informacji ,co sie z czy je ,będę robił to pierwszy raz w życiu znalazłem cos takiego inny silnik choć trochę podobny
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
ale wszystko jest opisane w manualu do pobrania na naszym forum. Jeżeli masz na celu tylko sprawdzenie luzów możesz sobie poradzić. Przy braku doświadczenia w zakresie rozbierania silników i jego elementów wymianę szklanek powierzyłbym komuś bardziej doświadczonemu.
Tak po angielsku ,a jak zaczynasz tłumaczyć w translatorze to wychodzą szopki ,szklanek wyjmował nie będę ,luzy to pestka ale nie za pierwszym razem tym bardziej ze sie tego nie robiło ,jak to mówią nie ma żeczy nie możliwych są trudne do zrobienia . No i trzeba mieć czym i gdzie .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
BrodaM6, głowy nie dam, ale prezentowane przez ciebie u góry zdjęcie to diesel. a ty masz benzynę. A to już zupełnie inna bajka. U nas nie ma kowadełka ze śrubą regulacyjną.
Dokładnie tak jak pisze siemek55 – nie wiem czy taka pestka, bo trzeba się dobrać do rozrządu – kasacja luzów to wg. manuala trochę roboty i do tego potrzebne jest jakiś specjalistyczne ustrojstwo. Muszę najpierw zamówić uszczelkę pod pokrywę, bo stara będzie pewnie do wyrzucenia i pomierzyć luzy – jeśli takowe są. Jeżeli jest to regulacja płytkami, to trzeba je ekstra zamówić. Do tego nie jestem pewny jak się te luzy reguluje, zaglądałem przez korek i wydawało mi się, że są tam hydrauliczne popychacze ? Tak więc dopóki nie zdejmę pokrywy to nic nie będę wiedział. Zbliża się parę dni wolnego, więc trochę to wszystko przesunie się w czasie. Jak sprawa mnie przerośnie to pojadę do ASO- mechanikiem nie jestem i nigdy tego nie robiłem.
Jakby były hydrauliczne to czy by sie same nie regulowały ?, uszczelkę niektórzy wkładali starą . Nie jest to takie straszne ,od rozrządu to tylko obudowę zdjąć tak mi sie wydaje ,a do regulacj klucz i szczelinomierz. A fotka silnika to od Hondy CRX ED 9 kształty mi naszego przypominał .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Na 100% szklanki ?
Czyli dobrze zajrzałem przez korek wlewu oleju ?.
Zastanawia mnie jedno – skoro są tam szklanki – samoregulatory, to nie wymagana jest żadna regulacja mechanika i nawet sprawdzanie luzów jest bezsensowne. W manualu podane są jednak konkretne wartości luzów, więc może dotyczą one innych silników
W sumie to by było nawet nieźle, oczywiście do czasu ewentualnej wymiany
BrodaM6 czy zaglądałeś do manuala M6 ? czy robiłeś sam rozrząd ? – przesadzasz z tą prostotą zagadnienia
Czyli dobrze zajrzałem przez korek wlewu oleju ?.
Zastanawia mnie jedno – skoro są tam szklanki – samoregulatory, to nie wymagana jest żadna regulacja mechanika i nawet sprawdzanie luzów jest bezsensowne. W manualu podane są jednak konkretne wartości luzów, więc może dotyczą one innych silników
W sumie to by było nawet nieźle, oczywiście do czasu ewentualnej wymiany
BrodaM6 czy zaglądałeś do manuala M6 ? czy robiłeś sam rozrząd ? – przesadzasz z tą prostotą zagadnienia
jeżeli jest jak w mojej LF, to na bank szklanki i nie ma hydraulicznej kompensacji. Mój silnik jest na łańcuszku. To też inaczej niż na zdjęciu.
siemek55 napisał(a):jeżeli jest jak w mojej LF, to na bank szklanki i nie ma hydraulicznej kompensacji. Mój silnik jest na łańcuszku. To też inaczej niż na zdjęciu.
Ja już niczego nie rozumiem – czyli szklanki i hydrauliczne popychacze to coś innego ???????????
Nikt nie regulował – sprawdzał luzów zaworów – wierzyć się nie chce. Kupa aut zgazowanych, a nikt nie sprawdza luzów ?
Szklanki i popychacze hydrauliczne to dokładnie to samo i różnią się tylko budową. Szklanka/popychacz hydrauliczny składa się już elementów, które pracują między sobą mechanicznie. A szklanka pełna to kawałek żelastwa i koniec.
W mojej M6 2.0 147KM mechanik stwierdził wszystkie wydechowe podparte. Kompresja 11 – 11 – 11 – 12
Sciagac glowice?
Co zalecacie?
Sciagac glowice?
Co zalecacie?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6