Świece zapłonowe. Gdzie się znajdują i jakie są najlepsze? pytania/porady

Postprzez dodek233 » 18 maja 2016, 13:29

A więc zakupiłem zestaw przewodów zapłonowych oraz świec firmy NGK, Numer katalogowy: 4x NGK 4477 i NGK 6984 . Mam pytanie do zestawu przewodów zapłonowych otrzymałem małą tubkę z silikonem przeźroczysty, Do czego jest on potrzeby ? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 16:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Postprzez CLAU » 18 maja 2016, 13:44

Posmaruj nim styk na swiecy i dodaj troche do kazdej fajki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Solzbi » 18 maja 2016, 17:05

Zakupiłem świece Denso ITV16 do mojej Madzi. Po odkręceniu starych okazało się nowe są minimalnie krótsze, niestety zdjęcie w pełni tego nie odzwierciedla... Po wymianie wszystko pracuję prawidłowo, żadnych nieprzyjemność, czyli nie ma co się martwić tą minimalną różnicą w długości?
Obrazek

Madzia przejechane ma 152tys, z tego 35tyś na gazie. Jak oceniacie stan świec? Zmniejszyłem przerwę na 0.8mm. Moim zdaniem trzy są w porządku, po śladach na tej drugiej z lewej wnioskuję że jest nieszczelność oleju przez to taka zapopielona do tego uszkodzony izolator :| Wszystkie świece posiadają brązowy nalot na izolatorze. (świece są ułożone w kolejności, tak jak patrzymy na silnik z przodu auta.)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 00:25
Posty: 52
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna/lpg, 2006r., 147KM

Postprzez dodek233 » 19 maja 2016, 09:51

To że zakupiłeś święcę minimalnie krótszą od oryginału, nie powinno w jakikolwiek negatywny sposób wpłynąć na pracę silnika, natomiast jeśli byłyby dłuższe to .... <cisza> <cisza> . Na świecy 2 widać ewidentnie przedostający się olej, nie jest to dobra wiadomość. Dużo bierze ci oleju? Czy przy zapalonym silniku ulatnia się siwy dym z układu wydechowego ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 16:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Postprzez Solzbi » 19 maja 2016, 13:47

Bierze tak ok. 1l na 3tyś km. Żadnego niepokojącego dymku z rury wydechowej nie widać, ani na zimnym ani na ciepłym. Zalany mam olej valvoline maxlife 10w40.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 00:25
Posty: 52
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna/lpg, 2006r., 147KM

Postprzez dodek233 » 19 maja 2016, 20:27

Solzbi napisał(a):Bierze tak ok. 1l na 3tyś km.


Myślę że możesz powoli zacząć zbierać na remont Madzi <głaszcze> . Zwłaszcza że i tak go już zalewasz 10w40 ...

Wracając do mojej sprawy, objawy szarpania, spadku mocy, zniknęły po wymianie kompletu kabli oraz świec firmy NGK. Wróciła z powrotem moc madzi 2,3 <lol>.. Dzięki wam z porady i pomoc w diagnozie. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 16:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Postprzez Raus » 13 cze 2016, 22:37

Panowie czym się różni świeca Denso IT20 – http://www.e-denso.pl/denso-it20-swieca ... -1994.html od NGK ITR6F13 – http://www.e-ngk.pl/ngk-itr6f13-swieca- ... -1528.html i które z nich lepiej wybrać do Mazdy 6 GG 2.0 141KM (przedlift) ??

ps. Czy ktoś zamawiał ze sklepu do którego linki podałem? Można brać bez obawy o podróbki?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 mar 2016, 12:20
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 GG 2.0 Benzyna, 141km, 2002

Postprzez DeviS » 14 cze 2016, 17:28

Obie swiece ida do przedlifta, ogolnie i jedne i drugie sa polecane ;) aktualnie u siebie mam zalozone te Denso i zrobilem na nich ponad 45tys km (na LPG) i jeszcze daja rade ;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez patel69 » 27 cze 2016, 11:21

a czy możecie polecić jakieś świece budżetowe? np. Boscha?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 maja 2010, 20:09
Posty: 17
Skąd: Złoczew
Auto: M6 – 2.0i – 16V – 141Km – GY – 2004 – LPG (STAG PREMIUM)

Postprzez Sawinio » 27 cze 2016, 12:01

Ja polecam NGK.

Miałem w Z5 i teraz w ZM i bardzo dobrze się sprawują.
Denso też nie są złe.
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 12:10
Posty: 49 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: JEST –> Mazda 5 CR 2.0 RF-7J 143 KM –> 2008 rok
JEST –> Mazda 323F BJ 1.6 ZM 90 KM –> 2003 rok
BYŁA –> Mazda 323C BA 1.5 Z5 88 KM –> 1998 rok

Postprzez DeviS » 11 lip 2016, 14:23

Kupiony kolejny zestaw swiec do Madzi ;) Tym razem Denso Iridium TT (IT16TT).
Ktos używał moze juz tych swieczek z technologia TT ?
Załączniki
20160711_142223.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez DeviS » 22 lip 2016, 22:07

Swiece wymienione. Co sadzicie o starych swiecach ? Przejechane na nich 50tys na LPG. Laczny przebieg 195tys
Załączniki
20160722_220013.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez devil-80 » 30 lip 2016, 17:24

Ja zmieniłem świece na Denso T16TT mogą być?
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez DeviS » 1 sie 2016, 13:07

Jak najbardziej mogą byc ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Ogr » 7 wrz 2016, 23:16

Właśnie dzisiaj wymieniłem świeczki na Denso ITV16TT. Faktycznie ta część, która idzie w stronę cewki była ciut krutsza niż oryginalna świeca, ale jest styk (w gnieździe jest sprężynka) i silnik pracuje bez problemów. Zastanawia mnie jednak opis na opakowaniu. Obok nazwy modelu są symbole IT18. Na zdjęciu u DeviS'a jest IT13. Ktoś to rozszyfrował?
Ogr
 

Postprzez sekoa » 7 paź 2016, 19:58

Cześć,
w tym tyg. miałem 3 razy mocne szarpanie silnikiem (zwłaszcza na zimnym silniku, przy ruszaniu). Nie zdiagnozowałem problemu ale pomyślałem o świecach. DSR nic nie mówi o wymianie 144 tys przejechane, warto byłoby to sprawdzić. Niestety zanim pogrzebałem na forum zamówiłem NGK ITR6F-13. To raczej błąd bo do M6 GY 2007 108kW 2.0 Pb powinienem pewnie mieć te z dłuższym gwintem ILTR5A-13G. Moje pytanie jest takie:
1. Czy da się bez żadnej szkody zamontować NGK ITR6F-13 w moim modelu czy po prostu będzie to fizycznie niemożliwe (nie mogę na razie sprawdzić jakie mam świece bo czekam na klucz).
2. W niemieckiej książce (rok wyd. 2006) jest wpisany model LGF1 18 110lub L3Y2 18110 bez podania producenta. Wie ktoś może jak to interpretować?

Dzięki za pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2015, 14:04
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Pb

Postprzez ruffi » 8 paź 2016, 20:36

Na 99,9% masz świece z dł. gwintu 25mm (dłuższe). Jeśli zamontowałeś krótsze to nie powinno się nic stać, jedynie może czasem poszarpywać ( znajomy tak miał ). Gorzej byłoby gdybyś zamontował to odwrotnie, długie w miejsce krótkich...
NGK ILTR5A-13G powinny być dobrym wyborem... u mnie ma oryginalnych pod logiem mazdy było wytłoczone właśnie NGK.... Jeśli masz podtlenek gazu ;) to nie daj się czasem namówić na świece do LPG, tak jak mówił mój gazownik jest to tylko chwyt marketingowy... kup takie jak powinny być i będzie <spoko>
Pozdrawiam.
Załączniki
2016-01-13 22.54.11.jpg
moje oryginalne....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 maja 2014, 10:12
Posty: 4
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6, kombi, 2.0 Pb+LPG, automat, 2006r.

Postprzez Absintth » 9 paź 2016, 10:56

Czy to są oryginalne świece z pierwszego montażu? Wymieniałem je przy 230kkm.
Obrazek


Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2015, 16:55
Posty: 13 (2/0)
Skąd: 3 - miasto
Auto: Mazda 6 GG 2.3 166KM L3-VE

Postprzez sekoa » 9 paź 2016, 15:56

Dzięki za odp. Dzisiaj się za to zabrałem – mam NGK z logo mazdy te z 25mm gwintu, niestety nie były wymieniane raczej od nowości a silnik ma 144 tys km. Zamontowałem na razie Motorcraft 25mm (bo takie miałem od ręki z 25mm gwintem). Minus taki, że to świece platynowe AYFS22FM (dedykowane do inst. gazu – fck). Wymienię je w tym miesiącu na NGK irydowe jak się w takie zaopatrzę. Jak zrobię zdjęcie świec to wrzucę. Izolatory mocno podpalone, podobnie jak u Ciebie. Zastanawia mnie jedno – w silniku jest stożek zrobiony (nie ma żadnej uszczelki) a świece były czymś posmarowane. Co to a pasta?

Dopisano 10 paź 2016, 11:42:

Cześć,
to świece NGK, które wymontowałem wczoraj. Na kilku świecach widać coś jakby pastę (tym czymś były posmarowane). Nie jest to olej. Świece są dość czarne od strony elektrody, może tak być bo ostatnio jeżdżę autem na dość krótkich odcinkach. Generalnie się trochę namęczyłem bo trzeba mieć dobrą nasadkę żeby odkręcić śruby mocujące fajki, płaskim kluczem nie byłem wstanie tego zrobić a to co miałem nie dało się zastosować. W sumie świece też ciężko było odkręcić ale jakoś poszło. Czekam na oryginalne świece, jak przyjdą zostaną zamontowane.
Załączniki
DSC_0443.JPG
DSC_0444.JPG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2015, 14:04
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Pb

Postprzez ericsson1 » 10 paź 2016, 19:16

Witaj. Tak się składa, że dziś u siebie wymieniłem profilaktycznie świece przy 110 tys km. Też miałem oryginalne takie jak na foto wyżej. Z odkręceniem nie miałem problemów ale dość mocno były dokręcone te pręty od cewek na klucz nr 8. Po wykręceniu świec zauważyłem że gwint jest mokry (zwłaszcza górna jego część) i się trochę zaniepokoiłem bo pomyślałem, że to olej ale po analizie stwierdziłem, że to jest jakiś smar. Prawdopodobnie gwinty były nim zabezpieczone przy montażu aby z biegiem czasu nic się nie zapiekło. Świeczki jakie założyłem to DENSO ITV16TT.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 09:00
Posty: 27
Skąd: Wrocław
Auto: Jest Mazda 6 GY 2,0 147KM 2007 a była 626 GE SEDAN 2,0 FS `96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6