Cześć,
Od jakiegoś czasu mam problem z Mazdą 6, 1.8Pb+LPG, rok 2002.
Po kilku-kilkunastominutowej jeździe autostradą i kilkuminutowym postoju na biegu jałowym w środku słychać dziwne brzęczenie:
https://youtu.be/zgSMyL679SM
Przy dodawaniu gazu znika, ale przy utrzymywaniu obrotów znowu się pojawia.
Jeśli jeździ się z prędkością ok 100km/h nieprzyjemnego dźwięku nie ma. Dotyczy on tylko sytuaci gdy jeździ się prędkościami autostradowymi.
Myślałem, że to z racji tego, że samochód był na 10W40 – zmieniłem olej na 5W40 ale problem dalej się pojawia.
Po otwarciu maski nie słychać żadnego dziwnego dźwięku, samochód nie traci na mocy, chodzi tak jak zawsze.
Oleju jest pod maksimum, kompresja sprawdzana (~15,5bara na każdym cylindrze).
Po ostygnięciu silnika wszystko wraca do normy i nic nie słychać.
Kontrolka oleju się nie zaświeca.
Czy ktoś wie gdzie szukać problemu?
brzęczenie po jeździe autostradą
Strona 1 z 1
U mnie też pojawiło się podobne brzęczenie po przegonieniu gadziny po autostradzie przez dłuższy czas. Najbardziej brzęczy gdy na chwilę spadają obroty silnika wtedy, gdy włączy się wentylator chłodnicy.
Jeszcze nie sprawdzałem na kanale, ale wydaje mi się, że te brzęczenie dochodzi gdzieś z układu wydechowego. Obawiam się, czy coś się nie "posypało się" w tłumiku końcowym bądź w katalizatorze...
Jeszcze nie sprawdzałem na kanale, ale wydaje mi się, że te brzęczenie dochodzi gdzieś z układu wydechowego. Obawiam się, czy coś się nie "posypało się" w tłumiku końcowym bądź w katalizatorze...
- Od: 17 wrz 2013, 12:15
- Posty: 56
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 6 GG 2006 r
benzyna 2.0 (147 KM)
U mnie z kolei pojawiło się turkotanie w okolicach lewarka ,do 2tys obr jest cicho, powyżej już turkotanie ( tak jakby coś pyrgało po puszce katalizatora) chyba coś się rozsypało w katalizatorze . Układ wydechowy nigdzie się nie obija, błędu żadnego nie ma auto jeździ tak jak jeździło. Myślicie, że kat się posypał? Miał ktoś taki przypadek?
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Ok u mnie problem rozwiązany . A mianowicie
Wczoraj pojechałem umyć Madziulkę ,było ładnie i dość ciepło . Po umyciu i wysuszeniu autka wsiadłem, zrobiło mi się gorąco od tego latania dookoła Madzi ,żeby nie opuszczać okien bo powoduje to ponowne i zamoczenie włączyłem klimę i co ? I nie działa . Wysiadam ,zaglądam pod maskę czy kompresor się załącza i nie wierzę, 1 koło sprzęgła sprężarki odkręcone i wsparte luźno na podłużnicy . Nie wypadło do końca więc podskakiwało na podłużnicy gdy dodawałem gazu ,stąd terkotanie w kabinie . Całe szczęście ,że śrubka też się znalazła była na osłonie silnika . Wszystko poskręcane, ale nie sprawdzałem czy klima dziala. Jeszcze muszę zrobic jedną rzecz , otóż wkurza mnie pierścień uszczelniający przed katalizatorem , który ciągle piszczy . A jak już mam Madzię na kanale to między kołnierz pierścienia a pierwszą sondę wspawam łącze elastyczne i pierścień skręce na sztywno. Mam nadzieję , że taki zabieg spowoduje mniejszą ilość drgań na nadwoziu
Wczoraj pojechałem umyć Madziulkę ,było ładnie i dość ciepło . Po umyciu i wysuszeniu autka wsiadłem, zrobiło mi się gorąco od tego latania dookoła Madzi ,żeby nie opuszczać okien bo powoduje to ponowne i zamoczenie włączyłem klimę i co ? I nie działa . Wysiadam ,zaglądam pod maskę czy kompresor się załącza i nie wierzę, 1 koło sprzęgła sprężarki odkręcone i wsparte luźno na podłużnicy . Nie wypadło do końca więc podskakiwało na podłużnicy gdy dodawałem gazu ,stąd terkotanie w kabinie . Całe szczęście ,że śrubka też się znalazła była na osłonie silnika . Wszystko poskręcane, ale nie sprawdzałem czy klima dziala. Jeszcze muszę zrobic jedną rzecz , otóż wkurza mnie pierścień uszczelniający przed katalizatorem , który ciągle piszczy . A jak już mam Madzię na kanale to między kołnierz pierścienia a pierwszą sondę wspawam łącze elastyczne i pierścień skręce na sztywno. Mam nadzieję , że taki zabieg spowoduje mniejszą ilość drgań na nadwoziu
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6