Witam od roku posiadam Mazde 6 z motorem 1.8 benzyna
Mam problem brała olej gdzieś na stronie natknąłem się na info o wadzie fabrycznej pierścieni niestety nie zdążyłem nic z tym zrobić straciła kompresję na 4 cylindrze.
Pytanie jaki koszt remontu silnika, na jakich częściach i czy wgl jest sens
Ps. Samochód ma przejechane 173 tyś i z papierów wynika na autentyk
Bardzo proszę o pomoc
Remont silnika
Strona 1 z 1
Hej – podłączę się pod temat
Mam M6 2.3 '02 166KM + LPG.
Spalanie oleju mi rośnie od momentu zakupu i obecnie wynosi 3,5-4l/1000km (5W40)
Podjąłem decyzję o remoncie silnika w ciągu najbliższych 3 miesięcy (sprzedać się chyba nie opłaca), bo auto poza tym ładne i dobrze wyposażone. Kompresja jest na poziomie 14-15 bar (olej w komorze uszczelnia, ale są podstawy do tezy, że gładzie i zawory są w dobrym stanie)
Do wymiany jeśli konieczne pójdą tłoki i będę robił szlif lub tulejowanie cylindrów – zobaczymy po rozebraniu czy nie są owalne i w jakim stanie są tłoki (zwykle w benzynie są przegrzane).
Na chwilę obecną mam pytania:
1. Czy tłok z 2.0 pasuje do 2.3? (średnica ta sama 87,5mm, a pierścienie są zamienne wg. netu)?
2. Gdzie w razie czego mogę dostać tłoki na pierwszy szlif, bo nigdzie nie widziałem?
3. Co warto przy tej robocie wymienić (poza tym co oczywiste np. uszczelniacze wału czy zaworów) ?
4. Jakieś sugestie przed taką robotą od kogoś kto to robił (będzie to robił dobry mechanik, ja osobiście nie mam warunków)?
Pozdrawiam
Mam M6 2.3 '02 166KM + LPG.
Spalanie oleju mi rośnie od momentu zakupu i obecnie wynosi 3,5-4l/1000km (5W40)
Podjąłem decyzję o remoncie silnika w ciągu najbliższych 3 miesięcy (sprzedać się chyba nie opłaca), bo auto poza tym ładne i dobrze wyposażone. Kompresja jest na poziomie 14-15 bar (olej w komorze uszczelnia, ale są podstawy do tezy, że gładzie i zawory są w dobrym stanie)
Do wymiany jeśli konieczne pójdą tłoki i będę robił szlif lub tulejowanie cylindrów – zobaczymy po rozebraniu czy nie są owalne i w jakim stanie są tłoki (zwykle w benzynie są przegrzane).
Na chwilę obecną mam pytania:
1. Czy tłok z 2.0 pasuje do 2.3? (średnica ta sama 87,5mm, a pierścienie są zamienne wg. netu)?
2. Gdzie w razie czego mogę dostać tłoki na pierwszy szlif, bo nigdzie nie widziałem?
3. Co warto przy tej robocie wymienić (poza tym co oczywiste np. uszczelniacze wału czy zaworów) ?
4. Jakieś sugestie przed taką robotą od kogoś kto to robił (będzie to robił dobry mechanik, ja osobiście nie mam warunków)?
Pozdrawiam
Witam.
Posiadam również Mazdę 6 z silnikiem 1.8 i prawie rok temu wyremontowałem silnik i tak samo podchodziłem do tematu jak ty sprzedać się nie opłacało a autko w dobrym wyposażeniu.
Z początku myślałem o przekładce ale mechanik mi odradził ponieważ nie wiadomo co się kupuje a zakup drugiego silnika to koszty od 3000 do 4000 tys. zł. Postanowiłem wyremontować koszt wyniosło mnie to 4000 tyś. zł wiem co mam teraz, silnik pracuje bardzo ładnie i co najważniejsze nie bierze oleju.
Posiadam również Mazdę 6 z silnikiem 1.8 i prawie rok temu wyremontowałem silnik i tak samo podchodziłem do tematu jak ty sprzedać się nie opłacało a autko w dobrym wyposażeniu.
Z początku myślałem o przekładce ale mechanik mi odradził ponieważ nie wiadomo co się kupuje a zakup drugiego silnika to koszty od 3000 do 4000 tys. zł. Postanowiłem wyremontować koszt wyniosło mnie to 4000 tyś. zł wiem co mam teraz, silnik pracuje bardzo ładnie i co najważniejsze nie bierze oleju.
Hej
Ja właśne jestem 5k km po remoncie silnika (z czego 3,5 k km to trasa do Chorwacji)
Cena zależy od zakresu prac, a tego się dowiesz po rozebraniu silnika
Zakres prac:
– kompletne robienie głowicy (uszczelniacze, luzy, planowanie) – 400zł (bez kosztów demontażu i montażu) Nie było konieczności ruszać zaworów, bo w bardzo dobrym stanie.
– honowanie cylindrów, bo były całkiem wyślizgane – 150zł (bez kosztów demontażu i montażu bloku).
– świece (BERU 200zł/kpl)
– wymiana pierścieni (ok. 70zł/cyl), panewek, pompy wody, wszelkiej maści uszczelek (głowicy, miski, pokrywy, wydechu itp),
Nie było konieczności wymiany tłoków, ani tulejowania cylindrów, bo były o dziwo w bardzo dobrym stanie (o dziwo, bo przy spokojnej jeździe M6 brała 4l oleju na 1000km).
Nie wymieniałem tez rozrządu, bo nie był wyciągnięty łańcuch, ślizgi w b.dobrym stanie , a napinaczowi zostało kilka ząbków.
Za to przy okazji do wymiany poszło kompletne sprzęgło LUK – 840zł za samo sprzęgło
Mechanik wziął jakieś 1500-2000zł za robotę (w świętokrzyskim, a nie Wawie ). Nie wiem dokładnie ile, bo nie mam dokładniejszego rozbicia.
W sumie całość to 4300zł, czas 12 dni (przy czym były 4 dni przestoju, bo gość od honowania był na urlopie ).
Oleju ubyło około 500ml po 1k km, a potem przez kolejne 4k km około 300ml = jest dobrze
Ja właśne jestem 5k km po remoncie silnika (z czego 3,5 k km to trasa do Chorwacji)
Cena zależy od zakresu prac, a tego się dowiesz po rozebraniu silnika
Zakres prac:
– kompletne robienie głowicy (uszczelniacze, luzy, planowanie) – 400zł (bez kosztów demontażu i montażu) Nie było konieczności ruszać zaworów, bo w bardzo dobrym stanie.
– honowanie cylindrów, bo były całkiem wyślizgane – 150zł (bez kosztów demontażu i montażu bloku).
– świece (BERU 200zł/kpl)
– wymiana pierścieni (ok. 70zł/cyl), panewek, pompy wody, wszelkiej maści uszczelek (głowicy, miski, pokrywy, wydechu itp),
Nie było konieczności wymiany tłoków, ani tulejowania cylindrów, bo były o dziwo w bardzo dobrym stanie (o dziwo, bo przy spokojnej jeździe M6 brała 4l oleju na 1000km).
Nie wymieniałem tez rozrządu, bo nie był wyciągnięty łańcuch, ślizgi w b.dobrym stanie , a napinaczowi zostało kilka ząbków.
Za to przy okazji do wymiany poszło kompletne sprzęgło LUK – 840zł za samo sprzęgło
Mechanik wziął jakieś 1500-2000zł za robotę (w świętokrzyskim, a nie Wawie ). Nie wiem dokładnie ile, bo nie mam dokładniejszego rozbicia.
W sumie całość to 4300zł, czas 12 dni (przy czym były 4 dni przestoju, bo gość od honowania był na urlopie ).
Oleju ubyło około 500ml po 1k km, a potem przez kolejne 4k km około 300ml = jest dobrze
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6