Customowy układ wydechowy
Strona 1 z 1
Witajcie,
Czy ktoś z was montować customowy układ wydechowy do Madzi? Ponieważ mój wymaga kompletnej wymiany, postanowiłem nie inwestować w zamienniki, a wyspawać całość z nierdzewki + sportowe tłumiki itd. Czy ktoś kiedyś sprawdzał jak wpływa odprężenie układu wydechowego na parametry silnika?
Myślałem nad dobrymi przelotowymi tłumikami + sportowy kat lub strumiennica.
Będę wdzięczny za info. Moje silnik to 2.3 N/A
Czy ktoś z was montować customowy układ wydechowy do Madzi? Ponieważ mój wymaga kompletnej wymiany, postanowiłem nie inwestować w zamienniki, a wyspawać całość z nierdzewki + sportowe tłumiki itd. Czy ktoś kiedyś sprawdzał jak wpływa odprężenie układu wydechowego na parametry silnika?
Myślałem nad dobrymi przelotowymi tłumikami + sportowy kat lub strumiennica.
Będę wdzięczny za info. Moje silnik to 2.3 N/A
- Od: 3 sie 2015, 13:41
- Posty: 28
- Auto: Mazda 6 GY 2006r 2.3l 122kw
Ale nikt się nie pisze na takie coś bo zrobienie konkretnego wydechu na dobrych tłumikach to koszt około 3-3,5 tysięca złotych, więc większość ludzi to przeraża i odpuszczają. Nie wolno za bardzo odprężać układu bo zamiast zyskać moment obrotowy to go stracisz.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Z układem w 2,5k powinienem się zamknąć. W moim przypadku wybieram pomiędzy customem a zamiennikami, więc wybór jest prosty.
Wiadomo, że za mocno rozprężyć nie można, tylko pytanie gdzie jest ta granica? Są silniki jak np. te w hondach, które elegancko znoszą np. zwiększenie srednicy wydechu, a sa takie, ktore tego nie lubia. Dlatego próbuję znaleźć jak najwięcej informacji, jak bardzo można ten silnik odprężyć, żeby zyskać a nie stracić.
Aktualnie jest srednica 2'', czy zwiększenie jej do 2,25 zaszkodzi, poprawi czy nic nie zmieni? Ciężko cokolwiek znaleźć na temat wydechów do maszych aut.
Wiadomo, że za mocno rozprężyć nie można, tylko pytanie gdzie jest ta granica? Są silniki jak np. te w hondach, które elegancko znoszą np. zwiększenie srednicy wydechu, a sa takie, ktore tego nie lubia. Dlatego próbuję znaleźć jak najwięcej informacji, jak bardzo można ten silnik odprężyć, żeby zyskać a nie stracić.
Aktualnie jest srednica 2'', czy zwiększenie jej do 2,25 zaszkodzi, poprawi czy nic nie zmieni? Ciężko cokolwiek znaleźć na temat wydechów do maszych aut.
- Od: 3 sie 2015, 13:41
- Posty: 28
- Auto: Mazda 6 GY 2006r 2.3l 122kw
Witam
Podepne sie pod ten temat
Poszukuje dobrego fachowca z W-wy od układów wydechowych
Może ktos zna co robił Mazdy 6 Kombi
Podepne sie pod ten temat
Poszukuje dobrego fachowca z W-wy od układów wydechowych
Może ktos zna co robił Mazdy 6 Kombi
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
yogi_ziom napisał(a):Z układem w 2,5k powinienem się zamknąć. W moim przypadku wybieram pomiędzy customem a zamiennikami, więc wybór jest prosty.
Marne szanse na 2500 za kompletny wydech... Ja też szukałem nierdzewki do swojego 2.3 i dostałem odpowiedź, że za cały wydech cat-back chcą 3600zł... i jakoś mi się od razu odechciało nierdzewki i koniec końców, skończyłem montując wyjca od Peśli
(...) i koniec końców, skończyłem montując wyjca od Peśli
Witam
Troszkę odgrzeję kotleta
Jako, że powoli kończy się wydech w mojej Madzi, to znaczy końcowe tłumiki są już wypalone, pierdzą i coś w nich lata, przymierzam się do wymiany zestawu rura + dwa tłumiki końcowe właśnie od pana Peśli.
Prosił bym kolegę michalmx3 o rozwinięcie stwierdzenia "wyjec od Peśli" czy ten wydech jest w standardzie, tylko taki głośny, czy to jakaś wersja "sportowa" tłumika?
Jak wygląda sprawa jakości i spasowania, czy aby nie trzeba coś przerabiać, docinać, wyginać?
Dodam, że zależy mi na cichym wydechu, a nie na jakimś usportowionym burczeniu
Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Nie wiem jak te tłumiki zachowują się przy silniku 2.0, ale u mnie z 2.3 jest głośno. Ogólnie Pan Peśla sprzedaje 2 rodzaje tłumików do M6, jedne "sportowe" z którymi moim zdaniem jeździć się nie da i drugie, które oni nazywają "silencer muffler", który jest znośny ale przy większych obciążeniach silnika (np podjazd pod stromą górkę" już jest dla mnie za głośny... Oba miałem okazję przetestować, bo najpierw nieświadomie kupiłem "sportowe", ale później dzięki uprzejmości sprzedającego zamieniłem na "cichsze" i oba brzmią mocno basowo, tylko jeden bardziej, drugi mniej.
Ogólnie z tego co piszą na aukcjach to sprzedają modyfikowane wizualnie tłumiki Polmostrów.
Jeżeli chodzi o spasowanie zestawu, to jeżeli nie masz spawarki i szlifierki to nie ma co się za to samemu zabierać. Ja wymianę zleciłem mechanikowi, który musiał trochę pociąć i pospawać, żeby wszystko dało się dopasować.
Nie wiem na czym Ci zależy, ale jak na zupełnej ciszy w aucie, to nie tędy droga. Ja mam wygłuszony bagażnik i klapę bagażnika matami bitumicznymi i poroso w ilości ile wlezie, a i tak jest głośno (w porównaniu np do Fabii 1.2 kombi)...
Ogólnie z tego co piszą na aukcjach to sprzedają modyfikowane wizualnie tłumiki Polmostrów.
Jeżeli chodzi o spasowanie zestawu, to jeżeli nie masz spawarki i szlifierki to nie ma co się za to samemu zabierać. Ja wymianę zleciłem mechanikowi, który musiał trochę pociąć i pospawać, żeby wszystko dało się dopasować.
Nie wiem na czym Ci zależy, ale jak na zupełnej ciszy w aucie, to nie tędy droga. Ja mam wygłuszony bagażnik i klapę bagażnika matami bitumicznymi i poroso w ilości ile wlezie, a i tak jest głośno (w porównaniu np do Fabii 1.2 kombi)...
michalmx3 napisał(a):yogi_ziom napisał(a):Z układem w 2,5k powinienem się zamknąć. W moim przypadku wybieram pomiędzy customem a zamiennikami, więc wybór jest prosty.
Marne szanse na 2500 za kompletny wydech... Ja też szukałem nierdzewki do swojego 2.3 i dostałem odpowiedź, że za cały wydech cat-back chcą 3600zł... i jakoś mi się od razu odechciało nierdzewki i koniec końców, skończyłem montując wyjca od Peśli
A co zamontowałeś? Tylko końcowe czy pełen zestaw od kolektorów do końcowych?
Podaj konfiguracje.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
W swojej ofercie Pan Peśla ma jedynie tłumiki końcowe razem z rurą od katalizatora (czy tam tłumika środkowego) i takie coś zostało zamontowane. Reszta (od kolektora wydechowego do kata/tłumika środkowego) u mnie została tak jak było z fabryki.
Dzięki kolego michalmx3 za wyczerpującą odpowiedź.
Troche mnie zmartwiłeś tym kiepskim spasowaniem. Wymieniał będę w zakładzie, gdzie montują wydechy więc ze spawarką czy flexem problemu nie będzie, tylko jak to zwykle bywa będą mieli okazje do podniesienia kosztów wymiany. U nich też mógłbym zamówić wydech w podobnej cenie, ale oni mają bez końcówek, a za przespawanie moich + 60 PLN
Rozmawiałem z panem Peślą na temat tego spasowania/przerabiania i jak to wygląda później z gwarancją. Twierdzi, że jeśli trzeba coś przerobić, to tylko ewentualnie same wieszaki... hmm???
Wiadomo, że chciałbym żeby było jak najciszej, ale zdaję sobie sprawę, że zamiennik w takiej cenie nigdy nie dorówna fabryce, a na ori brak funduszy... byle by nie pierdziały tak jak teraz moje.
... a może ktoś ma jeszcze innego, sprawdzonego producenta wydechow???
Troche mnie zmartwiłeś tym kiepskim spasowaniem. Wymieniał będę w zakładzie, gdzie montują wydechy więc ze spawarką czy flexem problemu nie będzie, tylko jak to zwykle bywa będą mieli okazje do podniesienia kosztów wymiany. U nich też mógłbym zamówić wydech w podobnej cenie, ale oni mają bez końcówek, a za przespawanie moich + 60 PLN
Rozmawiałem z panem Peślą na temat tego spasowania/przerabiania i jak to wygląda później z gwarancją. Twierdzi, że jeśli trzeba coś przerobić, to tylko ewentualnie same wieszaki... hmm???
Wiadomo, że chciałbym żeby było jak najciszej, ale zdaję sobie sprawę, że zamiennik w takiej cenie nigdy nie dorówna fabryce, a na ori brak funduszy... byle by nie pierdziały tak jak teraz moje.
... a może ktoś ma jeszcze innego, sprawdzonego producenta wydechow???
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Piobo napisał(a):Wymieniał będę w zakładzie, gdzie montują wydechy więc ze spawarką czy flexem problemu nie będzie, tylko jak to zwykle bywa będą mieli okazje do podniesienia kosztów wymiany. U nich też mógłbym zamówić wydech w podobnej cenie, ale oni mają bez końcówek, a za przespawanie moich + 60 PLN
Rozmawiałem z panem Peślą na temat tego spasowania/przerabiania i jak to wygląda później z gwarancją. Twierdzi, że jeśli trzeba coś przerobić, to tylko ewentualnie same wieszaki... hmm???
Na samych wieszakach się na pewno się nie skończy, bo u mnie było cięcie i spawanie rury łączącej. Co do ceny, to mnie skasował mechanik 200zł za montaż.
Biniu napisał(a):A co zamontowałeś? Tylko końcowe czy pełen zestaw od kolektorów do końcowych?
Podaj konfiguracje.
Biniu, czy wymiana katalizatorów może pomóc na to głośne basowe brzmienie tłumika? Czy tak już musi być i tylko wymiana końcowych na inne, lepsze pomoże? I czy za kolektorem wydechowym jest zestaw katalizator i tłumik środkowy, czy dwa katalizatory?
Katalizator >> Środkowy >> Dwa końcowe.
Nie no myślę, że jak w Twoim przypadku jest głośno przy ori kacie i środkowym, a końcowe wymieniłeś to podmianka kata nic nie da. Myślałem, że masz przelot
Wejdź pod auto i sprawdź, ostatnio modne stało się w warsztatach wycinanie katów i robienie przelotu z emu. Kradną Ci kat i sprzedają, a w obliczu podniesienia rygoru przeglądów w kwesti emisji spalin popyt na katy jest bardzo duzy.
Nie no myślę, że jak w Twoim przypadku jest głośno przy ori kacie i środkowym, a końcowe wymieniłeś to podmianka kata nic nie da. Myślałem, że masz przelot
Wejdź pod auto i sprawdź, ostatnio modne stało się w warsztatach wycinanie katów i robienie przelotu z emu. Kradną Ci kat i sprzedają, a w obliczu podniesienia rygoru przeglądów w kwesti emisji spalin popyt na katy jest bardzo duzy.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu napisał(a):Piobo podjedź na spota w czwartek to pogadamy o wydechach, bo może miałbym dla Ciebie deal.
... a gdzie i o której ten spot?
Edit
Już znalazłem, oczywiście postaram się być, jeśli tylko w miarę wcześnie wyjdę z pracy
Biniu, jak Cię znajdę?
Mam kombiaka jak Ty znajdziemy się bez problemu do 21:30 na pewno będziemy. Sukcesja sektor 2B niebieski
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6