Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na forum. Zakładam iż temat był już nie raz poruszany ale przeglądając forum nie znalazłem odpowiedzi. Otóż jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 6 z 2003 roku 2,3 benzyna automat i napędem na obie osie i choć miałem inne wcześniej samochody to mazda trafiła w moje gusta. Ale do rzeczy postaram się opisać problem dość szczegółowo. około trzy lata temu byłem w Krakowie coś załatwić. za którymś razem po odpaleniu silnika zapaliła się kontrolka ładowania ale wracając trasą do domu sama zgasła. Pomimo tego postanowiłem odwiedzić lokalnego elektryka samochodowego który stwierdził iż padł regulator napięcia. zamówił i wymienił. pominę że spaprał sprawę bo ładowanie było 18v. udałem się do kolejnego elektryka tym razem w Krakowie gdzie ponownie wymienili regulator . miało być ok ale po dosłownie 5 kilometrach musiałem coś kupić i ponownie po ponownym uruchomieniu silnika zapaliła się kontrolka ładowania. wracając do domu na trasie sama zgasła. pomimo to postanowiłem zakupić używany alternator ten sam model i wymienić. sytuacja nadal się powtarzała więc zacząłem ją ignorować. aż pewnego dnia kontrolka nie gasła i ledwie dojechałem do zakładu mechanicznego gdzie mechanik podpinając miernik stwierdził brak ładowania. podpiął akumulator do prostownika na noc i następnego dnia kiedy akumulator był naładowany a silnik zimny kontrolka się nie zapaliła. i tak jest do dzisiaj. myślę że istotna jest tu temperatura na zewnątrz bo objaw powraca raczej w okresie letnim lub też wtedy kiedy samochód ciągnie przyczepę.
może ktoś z forumowiczów ma jakiś pomysł na usunięcie tej usterki bo sytuacja ta coraz bardziej mnie irytuje bo nie można nawet zaplanować wyjazdu na wakacje. z góry dziękuję.
Brak ładowania zależny o temperatury – prośba o sugestie.
Strona 1 z 1
a jak ze sprawnością samego akumulatora? Był sprawdzany? Ile dokładnie ładuje alternator z obciążeniem i bez?
przy poprzednim alternatorze był mniejszej pojemności akumulator ale był sprawny. dwa lata temu wymieniłem na trochę większy bo był problem z paleniem w zimie i też jest sprawny. na pewno poprzedni alternator był sprawdzany po założeniu nowego regulatora na specjalistycznej maszynie i było ok. wiec skoro był ok to może gdzieś coś innego się przegrzewa i komputer wyłącza ładowanie.
- Od: 21 maja 2017, 14:59
- Posty: 6
- Auto: mazda 6 2,3 2003 benzyna 4x4 automat
ok sprawdzę jeszcze raz dla pewności i dam znać
- Od: 21 maja 2017, 14:59
- Posty: 6
- Auto: mazda 6 2,3 2003 benzyna 4x4 automat
ok jak będzie na podnośniku to zrobię fotki
- Od: 21 maja 2017, 14:59
- Posty: 6
- Auto: mazda 6 2,3 2003 benzyna 4x4 automat
I to jest stały napęd na 4 koła?
Noo. w końcu sprawdziłem napięcie na akumulatorze i wychodzi pod obciążeniem w granicach od 12,50 do 13,10. nie wiem jakie napięcie wychodzi z alternatora bo silnik był rozgrzany i nie było jak łap wsadzić. co do napędu 4x4 to nie jestem do końca pewien czy stały ale słyszałem że tak.
- Od: 21 maja 2017, 14:59
- Posty: 6
- Auto: mazda 6 2,3 2003 benzyna 4x4 automat
sprawdzone zostało napięcie na alternatorze przy zimnym silniku i jest ponad 14 volt tak samo na akumulatorze . wychodzi na to że temperatura zewnętrzna ma znaczenie ale czy ktoś ma jakiś pomysł co szwankuje?
- Od: 21 maja 2017, 14:59
- Posty: 6
- Auto: mazda 6 2,3 2003 benzyna 4x4 automat
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6