Strona 1 z 1

Brak prądu na zasilaniu pompy paliwa 2.0 147KM

PostNapisane: 4 lis 2016, 16:00
przez polo33
Witam,

opisze sytuację którą do dziś niestety się przytrafia, po zaparkowaniu auta na parkingu podziemnym i godzinnej przerwie Mazda już nie odpaliła, odpalała i gasła i tak kilka razy, brak prądu na pompie paliwa (są tam 4 piny, na dwóch od pływaka jest, na tych od pompy paliwa nie ma), po podłączeniu pompy na krótko pompa działa, za zasilanie pompy odpowiedzialny jest przekaźnik z lewej strony nóg kierowcy AJ51 (niebieski), po podmianie na inny Mazda odpaliła, lecz później problemem było odpalanie za 2gim bądz 3cim razem, dziś znowu Mazda stoi i nie odpala = pompa paliwa nie pracuje po przekręceniu kluczyka, podmienione znowu na dwa inne przekaźniki (używane) i dalej <dupa> Gdzie można szukać przyczyny jeszcze? Mazda kręci, brak paliwa na listwie bo i pompa nie pompuje, świece iskrę mają, dodam że był zmieniany akumulator z poprzedniego auta bo kupiony jako nowy rok temu, czekam na nowy przekaźnik z ASO lecz nie wiem czy to coś pomoże, może ktoś miał jakiś problem podobny i udało się rozwiązać go :)

Re: Brak prądu na zasilaniu pompy paliwa 2.0 147KM

PostNapisane: 4 lis 2016, 16:43
przez tqr_us
Czujnik polozenia wału sprawdź

Re: Brak prądu na zasilaniu pompy paliwa 2.0 147KM

PostNapisane: 10 lis 2016, 12:31
przez polo33
Dalej sprawa nie rozwiązana, zamówiony przekaźnik z ASO zamiennik Aj51 wsadzony 3 dni temu, dalej nie odapalała. Dziś po 3 dniach postoju zapaliła na dotyk za pierwszym <glupek2> Co teraz? nie wiadomo kiedy znowu się sytuacja powtórzy, co można sprawdzić dodam, że moc jest, ciśnienie na pompie też, żadnych spadów mocy coś typowo upierdliwego prądowego i teraz nie wiadomo co może być przyczyną szukanie po całym aucie też niewiele może wnieść.

Re: Brak prądu na zasilaniu pompy paliwa 2.0 147KM

PostNapisane: 10 lis 2016, 14:09
przez tadziol
W skrzynce bezpieczników pod maską jest bezpiecznik od pompy paliwa.
FUEL PUMP
Jak Ci się chce to wywal tę skrzynkę do góry nogami (trochę męki z tym jest) i zobacz czy te przewody nie są zgnite.
Jak chcesz szybciej,to w kabinie tam gdzie jest przekaźnik pompy paliwa jeden z przewodów tego przekaźnika doprowadza napięcie spod maski (chyba biały/zielony pasek).Zobacz czy masz tam napięcie,a jak nie to podaj z najbliższego punktu np.bezpiecznik ROOM.

Re: Brak prądu na zasilaniu pompy paliwa 2.0 147KM

PostNapisane: 12 lis 2016, 11:59
przez tqr_us
Co prawda w innej marce ,ale wlasnie przez czujnik hala(polozenia walu) wieszal sie ,wszystko dzialalo, a na pompe nie dochodzilo napiecie ,pamietam ze potraktowalem go szczotko druciano od tamtej pory nie bylo juz owej sytuacji

Re: Brak prądu na zasilaniu pompy paliwa 2.0 147KM

PostNapisane: 1 gru 2016, 11:04
przez polo33
Sytuacja po trochu opanowana, auto odpala lecz za 2-3 razem dopiero, są obydwa nowe przekaźniki jeden koło nóg kierowcy drugi pod maską, jedynie co to jeszcze uciążliwe odpalanie za 2-3 razem po nocy tak jakby się paliwo cofało z przewodu, jeśli tak jest to gdzie może być nieszczelność przy pompie? Jesli były ściagane te przewody karbowane czarne tam szukać przyczyn ?

Re: Brak prądu na zasilaniu pompy paliwa 2.0 147KM

PostNapisane: 23 sty 2022, 16:11
przez Foldziaty
I w czym tkwił problem? Auto stoi już drugi miesiąc i czasami odpali i jedzie ale już pare razy zgasła a przed tym kontrolka silnika się zaświeciła, brak prądu na pompie paliwa.