Modyfikacja elektr. przepustnicy(Tb)L3 w thin blade i thru wot

Postprzez leonidas2 » 27 sty 2015, 06:54

W przepustnicach fomoco thru wot nie istnieje , tzn wyjaśnię o co chodzi – otwarcie przepustnicy przy pełnym ogniu nigdy nie jest 100% , i moc spada od 5000 rpm , ale jest na to rozwiązanie znajdujące się wewnątrz tb


Zaczynamy od odkręcenia obudowy w której znajduje się tps

1.jpg


pokazują nam się wnętrzności

2.jpg


teraz odkręcamy motylek

3.jpg

4.jpg


aby wyjąć motylek z prowadnicy wałka zakręcamy kółkiem zębatym do pełnego otwarcia tb

5.jpg


i wysuwamy go w kierunku wejścia tb
6.jpg


zdejmujemy kółko zębate z rolki

7.jpg


teraz zabieramy się za zdjęcie rolki prowadzącej(na zdj. jest już zmodyfikowana rolka
8.jpg


podważamy ślimak rolki i wyciągamy -uwaga robić to powoli bo sprężyna zrobi kuku

9.jpg


10.jpg


i gotowe

11.jpg


co do silniczka idle możemy go odkręcić teraz bez problemu , w przypadku tb 1.8 do 2.3 musimy w pierwszej kolejności ściąć nity i zastąpić przy składaniu śrubunkami to tyle



Ja mam zrobioną na pełen porting na 3 cale łooo tak wejście i wyjście i otwarcie po modzie thru wot

12.jpg
leonidas2
 

Postprzez leonidas2 » 29 sty 2015, 15:44

Tak wyglądaję wszystkie części tb – no może poza motylkami dorabianymi przeze mnie własnoręcznie z mosiądzu

1.jpg


a tak wygląda badziewny i sprawiający kłopoty silniczek , nie chciało mi się go pociąć by sprawdzić o co w nim chodzi

2.jpg




Niestety nie mam żadnej tb do roboty więc wrzucam na korpusie który służył do testów


numery silniczka dla potomnych

3.jpg

4.jpg



oki zaczynamy skadanie tb

najpierw coś dla tych co chcą zrobić thin blade

wkładmy rolkę oem prowadzącą w łożysko ale wcześniej potrząsamy przepustnicą – za chwilę wyjaśnię dlaczego

5.jpg


otóż w otworze docelowym rolki prowadzącej znajduje się uszczelniacz i jeżeli nie wpasujemy się w niego to lipa
6.jpg

zaznaczamy miejca styku roli do korpusu

7.jpg


i po jednej i drugiej stronie i ucinamy nadwyżkę rolki

następnie szlifujemy motylek od stony wylotu i mamy thin blade zrobione

co do thru wot

czyli wkładamy rolkę prowadzącą i do niej wkręcamy motylek , zakręcamy i mamy widok taki że tb otworzyła się nad to co powinna czyli niweluje w ten sposób powietrze wpadające do niej – na hamowni objawia się to spadkiem mocy od 5000 rpm w górę

następnie
zdejmujemy rolkę i przyklejamy płaski element w miejscu gdzie rolka ślimaka dotyka końca

tak wygląda podkładka pod ślimak dla thru wot

8.jpg
Ostatnio edytowano 30 sty 2015, 06:00 przez leonidas2, łącznie edytowano 1 raz
leonidas2
 

Postprzez leonidas2 » 30 sty 2015, 06:54

Ze względu na mnogość pytań wrzucam ciąg dalszy

tak wygląda thru wot od środka czyli 100% otwarcia przepustnicy – w serii ślimak wędruje dalej zmiejszając kąt otwarcia

9.jpg


chodzi nam o element doklejony na metalowym korpusie nie na zębatce ślimaka


skoro porobiliśmy co trzeba zabieramy się za składanie

na rolkę prowadzącą nakładamy sprężynę

10.jpg


w ślimaku mamy otwór w który wkładamy pionowy koniec sprężyny dociskowej

11.jpg


w ten sposób trzymając rolkę ze sprężyną wkładamy ją w łożysko tb uważając by koniec springa w otworze się nie zsunął
12.jpg


przed tą czynnością potrząsamy delikatnie korpusem tb by oring o którym pisałem wcześniej ustalił się prawilnie wewnątrz otworu końcowego
13.jpg


nie wsuwamy jej całkowicie w otwór końcowy

14.jpg


drugi koniec sprężyny powinien znajdować się jak na zdj.
15.jpg
leonidas2
 

Postprzez brodaM6 » 30 sty 2015, 07:13

Jak dużo zeszlifowales tb <co?> ,może by tak zrobić z tych postów temat o modyfikacji tb <co?>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez leonidas2 » 30 sty 2015, 07:16

mając rolkę w tej pozycji zakręcamy nią raz o pełen obrót zgodnie z ruchem wskazówek zegara ,uważając przy tym by sprężyna nie wyskoczyła z otworu na dole i na górze

16.jpg


gdy zrobimy pełny obrót wciskamy ją na swoje miejsce , ale przed tym upewniamy się czy zwoje sprężyny nie nachodzą na siebie , jeżeli nachodzą wystarczy śrubokrętem przejechać po nich

17.jpg


jeżeli zmienialiśmy silniczek wkręcamy go na swoje miejsce ale nie dokręcają całkowicie , wkładamy kółko zębate

18.jpg


i teraz dokręcamy na full śrubkę widoczną na zdj, zdejmujemy kółko zębate i dokręcamy drugą śrubkę silniczka ,

zakładamy z powrotem kółko zębate

19.jpg


no i dotarliśmy prawie do mety

teraz zakręcamy kółkiem zębatym by otworzyć tb i wsuwamy motylek od strony wejścia tb na swoje miejsce , powolnie puszczamy kółko zębate by tb się dotknęła ,

20.jpg


ustalamy pozycję motylka by otwory się zgadzały

21.jpg


i dokręcamy śrubunki

następnie zakładamy obudowę tps i gotowe

DELIKATNIE

23.jpg

24.jpg


Skręcamy obudowę i sprawdzamy czy płynnie pracuje

W razie pytań pisać odp. na wszystkie pytania , w miarę wolnego czasu

Dopisano 30 sty 2015, 06:42:

o jakim szlifowaniu piszesz motylka czy rozwiercie korpusu tb?


tak wygląda seria totalna

25.jpg


a tak troszkę hm.. modowana

26.jpg
leonidas2
 

Postprzez brodaM6 » 30 sty 2015, 14:50

Korpusu tb
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez leonidas2 » 30 sty 2015, 16:10

Jeżeli chodzi o porting tb w 2.3 silniku najlepszy efekt daje porting wejścia i łagodne przejście do motylka i najlepiej nie ruszać seryjnej średnicy przy motylku , zrobić po portingu polerkę na lustro i git, + oczywiście thin blade + thru wot mod
leonidas2
 

Postprzez leonidas2 » 3 lut 2015, 07:33

CDN

parę dodatkowych wskazówek dla robiących thin blade

Gdy mamy już odpowiednio uciętą rolkę

1.jpg


zabieramy się za wykonanie motylka
2.jpg


szlifując go i powiększając otwory stożkowo , tzn fazując by śrubunki schowały się w nich po dokręceniu
3.jpg

4.jpg


WAŻNE

Szlifujemy motylek od strony wylotu nie odwrotnie, chodzi o krawędzie styku z korpusem tb by idealnie dolegały

Po dokręceniu wyszlifowanego motylka możemy uciąć wystające śrubunki i szlifnąć wałek prowadzący
leonidas2
 

Postprzez leonidas2 » 5 lut 2015, 17:29

..
leonidas2
 

Postprzez brodaM6 » 24 lut 2015, 10:30

Tak wyglada tb w 2.3 2007 ,k.... Poległem na je.... Srubkach od motylka muszę przewiercac takie tam srubeczki

Dopisano wtorek, 24 lutego 2015, 11:17:

<killer> nie idzie tych błądzi odkręcić
Załączniki
image.jpg
image.jpg
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez leonidas2 » 1 mar 2015, 01:46

Sorki broda ale nie zawiele mam teraz czasu , musisz uciąć końcówki na odwrocie tb bo są klepane
leonidas2
 

Postprzez brodaM6 » 1 mar 2015, 09:34

Śrubki ogarnięte ,ale za Chiny ludowe nie mogę wyciągnąć rolki ze slimakiem . Próbowałem tb w imadlo i podważaniem dwoma srubokretami żeby to symetrycznie wychodziło i <dupa> Boje sie ze chhuj strzeli ślimak ,drugi patet to w otwór w rolece śrubokręt i miedzy szczęki imadla naciskałem na tb i tez <dupa> <płacze>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez leonidas2 » 3 mar 2015, 16:29

Widze ze nie uporales sie z tym poradze ci cos bo ja jak pierwszy raz rozbieralem od2.3 to tez mialem schody , cienki srubokret idzie do otwora po motylku a drugi pod slimak -mowia ze trzeba 2 osoby – hehe dasz rade sam ja dalem kilka razy majac tak umiejscowione srubokrety i podparte by zrobic dzwignie uderzasz delikatnie kilka razy reka powinno wyjsc ale to potrwa

Dopisano 3 mar 2015, 15:31:

producent nie zamierzal wymieniac bebechow tylko zmiane tb
leonidas2
 

Postprzez brodaM6 » 4 mar 2015, 06:53

Czekałem co poradzisz <oczko> ,wiec to tak trzeba pulsacyjnie ze sie wyraże
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez wit111 » 12 mar 2015, 00:26

"otwarcie przepustnicy przy pełnym ogniu nigdy nie jest 100% , i moc spada od 5000 rpm " A tak łopatliogicznie bo dla elektryka to czarna magia jest, jak mam 7k rpm na zegarze to mam ile, 80% mocy?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 gru 2011, 10:27
Posty: 5
Skąd: Z-cie
Auto: Mazda 6 2.3 Top

Postprzez leonidas2 » 13 mar 2015, 22:30

85%
leonidas2
 

Postprzez wit111 » 14 mar 2015, 19:21

U :D to nie jest tak tragicznie, jest o co walczyć, jak będzie cieplej to może "naprawie" to ustrojstwo. Pytanie tylko czy to posiadam bo jeszcze nie wiem niby silnik ten sam aleeeeee https://www.youtube.com/watch?v=1hXKKNxueTo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 gru 2011, 10:27
Posty: 5
Skąd: Z-cie
Auto: Mazda 6 2.3 Top

Postprzez brodaM6 » 18 mar 2015, 15:57

mpzna przerobić 2.3,2.0,2.5,1.8
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez brodaM6 » 26 mar 2016, 08:37

Jest w konicu dokonałem tego ,w tb nie ma tego uszczelniacze na konicu ewentualnie siedzi ciasno bo nie rusza sie tam nic
Załączniki
image.jpeg
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6