Modyfikacja elektr. przepustnicy(Tb)L3 w thin blade i thru wot
Strona 1 z 1
W przepustnicach fomoco thru wot nie istnieje , tzn wyjaśnię o co chodzi – otwarcie przepustnicy przy pełnym ogniu nigdy nie jest 100% , i moc spada od 5000 rpm , ale jest na to rozwiązanie znajdujące się wewnątrz tb
Zaczynamy od odkręcenia obudowy w której znajduje się tps
pokazują nam się wnętrzności
teraz odkręcamy motylek
aby wyjąć motylek z prowadnicy wałka zakręcamy kółkiem zębatym do pełnego otwarcia tb
i wysuwamy go w kierunku wejścia tb
zdejmujemy kółko zębate z rolki
teraz zabieramy się za zdjęcie rolki prowadzącej(na zdj. jest już zmodyfikowana rolka
podważamy ślimak rolki i wyciągamy -uwaga robić to powoli bo sprężyna zrobi kuku
i gotowe
co do silniczka idle możemy go odkręcić teraz bez problemu , w przypadku tb 1.8 do 2.3 musimy w pierwszej kolejności ściąć nity i zastąpić przy składaniu śrubunkami to tyle
Ja mam zrobioną na pełen porting na 3 cale łooo tak wejście i wyjście i otwarcie po modzie thru wot
Zaczynamy od odkręcenia obudowy w której znajduje się tps
pokazują nam się wnętrzności
teraz odkręcamy motylek
aby wyjąć motylek z prowadnicy wałka zakręcamy kółkiem zębatym do pełnego otwarcia tb
i wysuwamy go w kierunku wejścia tb
zdejmujemy kółko zębate z rolki
teraz zabieramy się za zdjęcie rolki prowadzącej(na zdj. jest już zmodyfikowana rolka
podważamy ślimak rolki i wyciągamy -uwaga robić to powoli bo sprężyna zrobi kuku
i gotowe
co do silniczka idle możemy go odkręcić teraz bez problemu , w przypadku tb 1.8 do 2.3 musimy w pierwszej kolejności ściąć nity i zastąpić przy składaniu śrubunkami to tyle
Ja mam zrobioną na pełen porting na 3 cale łooo tak wejście i wyjście i otwarcie po modzie thru wot
-
leonidas2
Tak wyglądaję wszystkie części tb – no może poza motylkami dorabianymi przeze mnie własnoręcznie z mosiądzu
a tak wygląda badziewny i sprawiający kłopoty silniczek , nie chciało mi się go pociąć by sprawdzić o co w nim chodzi
Niestety nie mam żadnej tb do roboty więc wrzucam na korpusie który służył do testów
numery silniczka dla potomnych
oki zaczynamy skadanie tb
najpierw coś dla tych co chcą zrobić thin blade
wkładmy rolkę oem prowadzącą w łożysko ale wcześniej potrząsamy przepustnicą – za chwilę wyjaśnię dlaczego
otóż w otworze docelowym rolki prowadzącej znajduje się uszczelniacz i jeżeli nie wpasujemy się w niego to lipa
zaznaczamy miejca styku roli do korpusu
i po jednej i drugiej stronie i ucinamy nadwyżkę rolki
następnie szlifujemy motylek od stony wylotu i mamy thin blade zrobione
co do thru wot
czyli wkładamy rolkę prowadzącą i do niej wkręcamy motylek , zakręcamy i mamy widok taki że tb otworzyła się nad to co powinna czyli niweluje w ten sposób powietrze wpadające do niej – na hamowni objawia się to spadkiem mocy od 5000 rpm w górę
następnie
zdejmujemy rolkę i przyklejamy płaski element w miejscu gdzie rolka ślimaka dotyka końca
tak wygląda podkładka pod ślimak dla thru wot
a tak wygląda badziewny i sprawiający kłopoty silniczek , nie chciało mi się go pociąć by sprawdzić o co w nim chodzi
Niestety nie mam żadnej tb do roboty więc wrzucam na korpusie który służył do testów
numery silniczka dla potomnych
oki zaczynamy skadanie tb
najpierw coś dla tych co chcą zrobić thin blade
wkładmy rolkę oem prowadzącą w łożysko ale wcześniej potrząsamy przepustnicą – za chwilę wyjaśnię dlaczego
otóż w otworze docelowym rolki prowadzącej znajduje się uszczelniacz i jeżeli nie wpasujemy się w niego to lipa
zaznaczamy miejca styku roli do korpusu
i po jednej i drugiej stronie i ucinamy nadwyżkę rolki
następnie szlifujemy motylek od stony wylotu i mamy thin blade zrobione
co do thru wot
czyli wkładamy rolkę prowadzącą i do niej wkręcamy motylek , zakręcamy i mamy widok taki że tb otworzyła się nad to co powinna czyli niweluje w ten sposób powietrze wpadające do niej – na hamowni objawia się to spadkiem mocy od 5000 rpm w górę
następnie
zdejmujemy rolkę i przyklejamy płaski element w miejscu gdzie rolka ślimaka dotyka końca
tak wygląda podkładka pod ślimak dla thru wot
Ostatnio edytowano 30 sty 2015, 06:00 przez leonidas2, łącznie edytowano 1 raz
-
leonidas2
Ze względu na mnogość pytań wrzucam ciąg dalszy
tak wygląda thru wot od środka czyli 100% otwarcia przepustnicy – w serii ślimak wędruje dalej zmiejszając kąt otwarcia
chodzi nam o element doklejony na metalowym korpusie nie na zębatce ślimaka
skoro porobiliśmy co trzeba zabieramy się za składanie
na rolkę prowadzącą nakładamy sprężynę
w ślimaku mamy otwór w który wkładamy pionowy koniec sprężyny dociskowej
w ten sposób trzymając rolkę ze sprężyną wkładamy ją w łożysko tb uważając by koniec springa w otworze się nie zsunął
przed tą czynnością potrząsamy delikatnie korpusem tb by oring o którym pisałem wcześniej ustalił się prawilnie wewnątrz otworu końcowego
nie wsuwamy jej całkowicie w otwór końcowy
drugi koniec sprężyny powinien znajdować się jak na zdj.
tak wygląda thru wot od środka czyli 100% otwarcia przepustnicy – w serii ślimak wędruje dalej zmiejszając kąt otwarcia
chodzi nam o element doklejony na metalowym korpusie nie na zębatce ślimaka
skoro porobiliśmy co trzeba zabieramy się za składanie
na rolkę prowadzącą nakładamy sprężynę
w ślimaku mamy otwór w który wkładamy pionowy koniec sprężyny dociskowej
w ten sposób trzymając rolkę ze sprężyną wkładamy ją w łożysko tb uważając by koniec springa w otworze się nie zsunął
przed tą czynnością potrząsamy delikatnie korpusem tb by oring o którym pisałem wcześniej ustalił się prawilnie wewnątrz otworu końcowego
nie wsuwamy jej całkowicie w otwór końcowy
drugi koniec sprężyny powinien znajdować się jak na zdj.
-
leonidas2
mając rolkę w tej pozycji zakręcamy nią raz o pełen obrót zgodnie z ruchem wskazówek zegara ,uważając przy tym by sprężyna nie wyskoczyła z otworu na dole i na górze
gdy zrobimy pełny obrót wciskamy ją na swoje miejsce , ale przed tym upewniamy się czy zwoje sprężyny nie nachodzą na siebie , jeżeli nachodzą wystarczy śrubokrętem przejechać po nich
jeżeli zmienialiśmy silniczek wkręcamy go na swoje miejsce ale nie dokręcają całkowicie , wkładamy kółko zębate
i teraz dokręcamy na full śrubkę widoczną na zdj, zdejmujemy kółko zębate i dokręcamy drugą śrubkę silniczka ,
zakładamy z powrotem kółko zębate
no i dotarliśmy prawie do mety
teraz zakręcamy kółkiem zębatym by otworzyć tb i wsuwamy motylek od strony wejścia tb na swoje miejsce , powolnie puszczamy kółko zębate by tb się dotknęła ,
ustalamy pozycję motylka by otwory się zgadzały
i dokręcamy śrubunki
następnie zakładamy obudowę tps i gotowe
DELIKATNIE
Skręcamy obudowę i sprawdzamy czy płynnie pracuje
W razie pytań pisać odp. na wszystkie pytania , w miarę wolnego czasu
Dopisano 30 sty 2015, 06:42:
o jakim szlifowaniu piszesz motylka czy rozwiercie korpusu tb?
tak wygląda seria totalna
a tak troszkę hm.. modowana
gdy zrobimy pełny obrót wciskamy ją na swoje miejsce , ale przed tym upewniamy się czy zwoje sprężyny nie nachodzą na siebie , jeżeli nachodzą wystarczy śrubokrętem przejechać po nich
jeżeli zmienialiśmy silniczek wkręcamy go na swoje miejsce ale nie dokręcają całkowicie , wkładamy kółko zębate
i teraz dokręcamy na full śrubkę widoczną na zdj, zdejmujemy kółko zębate i dokręcamy drugą śrubkę silniczka ,
zakładamy z powrotem kółko zębate
no i dotarliśmy prawie do mety
teraz zakręcamy kółkiem zębatym by otworzyć tb i wsuwamy motylek od strony wejścia tb na swoje miejsce , powolnie puszczamy kółko zębate by tb się dotknęła ,
ustalamy pozycję motylka by otwory się zgadzały
i dokręcamy śrubunki
następnie zakładamy obudowę tps i gotowe
DELIKATNIE
Skręcamy obudowę i sprawdzamy czy płynnie pracuje
W razie pytań pisać odp. na wszystkie pytania , w miarę wolnego czasu
Dopisano 30 sty 2015, 06:42:
o jakim szlifowaniu piszesz motylka czy rozwiercie korpusu tb?
tak wygląda seria totalna
a tak troszkę hm.. modowana
-
leonidas2
Jeżeli chodzi o porting tb w 2.3 silniku najlepszy efekt daje porting wejścia i łagodne przejście do motylka i najlepiej nie ruszać seryjnej średnicy przy motylku , zrobić po portingu polerkę na lustro i git, + oczywiście thin blade + thru wot mod
-
leonidas2
CDN
parę dodatkowych wskazówek dla robiących thin blade
Gdy mamy już odpowiednio uciętą rolkę
zabieramy się za wykonanie motylka
szlifując go i powiększając otwory stożkowo , tzn fazując by śrubunki schowały się w nich po dokręceniu
WAŻNE
Szlifujemy motylek od strony wylotu nie odwrotnie, chodzi o krawędzie styku z korpusem tb by idealnie dolegały
Po dokręceniu wyszlifowanego motylka możemy uciąć wystające śrubunki i szlifnąć wałek prowadzący
parę dodatkowych wskazówek dla robiących thin blade
Gdy mamy już odpowiednio uciętą rolkę
zabieramy się za wykonanie motylka
szlifując go i powiększając otwory stożkowo , tzn fazując by śrubunki schowały się w nich po dokręceniu
WAŻNE
Szlifujemy motylek od strony wylotu nie odwrotnie, chodzi o krawędzie styku z korpusem tb by idealnie dolegały
Po dokręceniu wyszlifowanego motylka możemy uciąć wystające śrubunki i szlifnąć wałek prowadzący
-
leonidas2
Tak wyglada tb w 2.3 2007 ,k.... Poległem na je.... Srubkach od motylka muszę przewiercac takie tam srubeczki
Dopisano wtorek, 24 lutego 2015, 11:17:
nie idzie tych błądzi odkręcić
Dopisano wtorek, 24 lutego 2015, 11:17:
nie idzie tych błądzi odkręcić
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Sorki broda ale nie zawiele mam teraz czasu , musisz uciąć końcówki na odwrocie tb bo są klepane
-
leonidas2
Śrubki ogarnięte ,ale za Chiny ludowe nie mogę wyciągnąć rolki ze slimakiem . Próbowałem tb w imadlo i podważaniem dwoma srubokretami żeby to symetrycznie wychodziło i Boje sie ze chhuj strzeli ślimak ,drugi patet to w otwór w rolece śrubokręt i miedzy szczęki imadla naciskałem na tb i tez
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Widze ze nie uporales sie z tym poradze ci cos bo ja jak pierwszy raz rozbieralem od2.3 to tez mialem schody , cienki srubokret idzie do otwora po motylku a drugi pod slimak -mowia ze trzeba 2 osoby – hehe dasz rade sam ja dalem kilka razy majac tak umiejscowione srubokrety i podparte by zrobic dzwignie uderzasz delikatnie kilka razy reka powinno wyjsc ale to potrwa
Dopisano 3 mar 2015, 15:31:
producent nie zamierzal wymieniac bebechow tylko zmiane tb
Dopisano 3 mar 2015, 15:31:
producent nie zamierzal wymieniac bebechow tylko zmiane tb
-
leonidas2
U to nie jest tak tragicznie, jest o co walczyć, jak będzie cieplej to może "naprawie" to ustrojstwo. Pytanie tylko czy to posiadam bo jeszcze nie wiem niby silnik ten sam aleeeeee https://www.youtube.com/watch?v=1hXKKNxueTo
- Od: 5 gru 2011, 10:27
- Posty: 5
- Skąd: Z-cie
- Auto: Mazda 6 2.3 Top
Jest w konicu dokonałem tego ,w tb nie ma tego uszczelniacze na konicu ewentualnie siedzi ciasno bo nie rusza sie tam nic
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6