Silnik L3 i L4 różnice

Postprzez rymko » 2 mar 2013, 19:17

Witam
Czy może ktoś krótko przedstawić różnice między silnikami L3 i L4 stosowanymi w M6 ?
W mojej M6 2.3 I Sport 122 kW mam właśnie L4. W książce serwisowej piszą o regulacji luzów zaworowych co 120 tys. km, a skoro wg. tego forum są tam hydrauliczne popychacze nie bardzo rozumiem o co chodzi. <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez nynuch76 » 2 mar 2013, 20:17

rymko napisał(a): wg. tego forum są tam hydrauliczne popychacze nie bardzo rozumiem o co chodzi. <glupek2>


A gdzie na tym forum znalazłeś takie informacje <co?>

rymko napisał(a):różnice między silnikami L3 i L4 stosowanymi w M6 ?


co to za silnik L4 ?
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez rymko » 3 mar 2013, 17:41

No właśnie to chciałbym wiedzieć co to za to silnik.
Występuje także w M3 i M5
Obrazek
Co hydraulicznych popychaczy
viewtopic.php?f=107&t=120632&p=2519648&hilit=szklanki#p2519648
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez matthies » 3 mar 2013, 17:54

i ty masz wpisane ze masz L4 ? dziwne, w instrukcjach nei widzialem zmianki o takim motorze w M6 ???
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez nynuch76 » 3 mar 2013, 17:58

Z tego co wiem to mazda produkuje tylko silniki "L3" 2.3 litra i takie ma oznaczenie bez względu czy to wolnossak czy doładowany i "L5" czyli 2.5 litra (L4 to chyba oznaczenie czterocylindrowego silnika rzędowego ale mogę się mylić ;–))

galaxy s3-tapatalk®
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez rymko » 3 mar 2013, 18:25

Post przez matthies » 10 minut temu
i ty masz wpisane ze masz L4 ? dziwne, w instrukcjach nei widzialem zmianki o takim motorze w M6 ???

W papierach ze stanów miałem Mazda 6I Sport 2.3 L4.
Może jednak nynuch76 masz racje i L4 dotyczy w tym wypadku opisu silnika rzędowego czterocylindrowego, ale tez nie jestem tego pewny. W wielu opisach podzespołów do silnika 2.3 spotkałem się z terminologią L4 a nie L3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez nynuch76 » 3 mar 2013, 18:37

Może dla tego że mazdowskie 2.3 były 6 a obecnie są 4 cylindrowe i podobnie 2.5 ja w epc nigdy nie spotkałem L4 http://en.m.wikipedia.org/wiki/Mazda_L_engine

galaxy s3-tapatalk®
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez evo » 10 mar 2013, 21:03

W odpowiedzi na twoje drugie pytanie:

W silniku 2.3 nie masz hydraulicznej kasacji luzów zaworowych. Luzy kasuje się dobierając odpowiednią grubość płytek znajdujących się na popychaczach.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2013, 13:32
Posty: 18
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 2006

Postprzez rymko » 11 mar 2013, 17:30

evo dzięki.
Możesz jeszcze podać wartości luzów dla tego silnika – 2.3 , bo nie mogę się dokopać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez brodaM6 » 12 mar 2013, 10:02

Słabo szukasz :D w workshop manual 6 jest na bank ,a tu ta książka : viewtopic.php?f=60&t=41306&start=20 tylko w j.Eng.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez rymko » 13 mar 2013, 16:08

No tak słabo nie szukałem.
Chodzi o to czy podane wartości
IN: 022-0.28 mm 0.25 +/-0.03
EX: 0.27-0.33 mm 0.30 +/-0.03
dotyczą wszystkich silników, różnych pojemności – mnie interesował 2.3.
Takiej konkretnej informacji nie znalazłem ani na forum ani workshop manual.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez rymko » 1 gru 2013, 20:10

Wracając do wątku po wklepaniu vinu:

Anti-brake system: 4-Wheel ABS
Body style: SEDAN 4-DR
Brake – front: Disc
Brake – rear: Disc
Brake system: Hydraulic
Cargo volume: 15.20 cu. ft. / 430.4 liter
Consumption in the city: 24 miles/gallon / 9.8 liters/100 km
Consumption on the highway: 31 miles/gallon / 7.6 liters/100 km
Curb weight: 3091 lbs / 1405.0 kg
Driveline: FWD
Engine capacity: L4, 2.3L
Engine series: 4-Cyl. 2.3L
Engine type: 2.3L L4 DOHC 16V

Fuel tank: 18.00 gallon / 68.1 liter
Fuel type: Gasoline
Ground clearance: 5.10 in / 13.0 cm
Overall height: 56.70 in / 144.0 cm
Overall length: 186.80 in / 474.5 cm
Overall width: 70.10 in / 178.1 cm
Safety restraints: Active Belts, Driver/Pass Air, Side Air
Series: Base
Standard seating: 5
Steering Type: R&P
Tires: 205/60R16
Transmission: 5-Speed Automatic Overdrive, 5-Speed Manual Overdrive
Trim level: i Sports Sedan Sport
Turning Diameter: 38.70 in / 98.3 cm
Warranty distance: 36 000 mile / 57 000 km
Warranty duration: 36 month
Wheelbase: 105.30 in / 267.5 cm

W żadnym miejscu opisu silnika nie pojawia się L3 więc chyba jednak typ L4 istnieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez matthies » 1 gru 2013, 22:27

gdzie to wklepywałeś? pokaż porównam ze swoim
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez rymko » 2 gru 2013, 17:40

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez matthies » 2 gru 2013, 17:42

mi wywaliło error więc nie pomogę.
Warning: VIN has invalid check digit. Make sure it is spelled correctly! (check digit = X, found = 2)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 26 sty 2014, 16:18

Zauważyłem jedna rzecz ze te podwójne walki to strasznie sie tłuką chodzi o halas jak jest zimno i im zimniej tym głośniej ,przy powiedzmy +10 słychać je tak 1100rpm i to trwa chwile ,a jak wasze spostrzeżenia .
Ostatnio edytowano 26 sty 2014, 17:12 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ortografia
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Wojtek » 26 sty 2014, 16:52

raczej maly blad sie wkradl... lub niesprecyzowanie...
pewnie chodzilo o :
Engine capacity: (silnik rzedowy) L (line) 4, 2.3L
Engine series: 4-Cyl. 2.3L (czterocylindrowy)
Engine type: 2.3L (pojemnosc) L4 (w linii 4 – cylindrowy)) DOHC (dwa walki w glowicy) 16V (zaworowy) – a kod tego silnika to L3

Obecnie silniki z cylindrami w lini okresla sie litera R
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 23 sie 2014, 20:35

posty dot. modyfikacji dolotu zostały wydzielone i przeniesione do działu tuning:
viewtopic.php?f=102&t=173946
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 30 wrz 2014, 20:21.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 30 wrz 2014, 20:21.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6