Cewka zapłonowa

Postprzez malyluz » 8 maja 2011, 11:58

Witam
Ja również dołączam się do pytania w sprawie cewki.
Mazda 6 r2004 1.8 benzyna+LPG od jakiegoś czasu pojawia się błąd o wypadaniu zaworu na 2 cylindrze.
W ciągu ostatniego miesiąca wymieniłem kable, cewkę zapłonową i swiece a błąd dalej się pojawia
malyluz
 

Postprzez patel69 » 8 maja 2011, 17:25

chinol napisał(a):
patel69 napisał(a):witam!
I ja również sie dołączam.
Jakis czas temu zaczął mi sie pojawiać błąd P302 Wypadanie zapłonu na cylindrze nr 2 i podejrzewam że może to być cewka :/


A wymieniałeś świece? I na takie jakie powinny być czyli irydowe? Miałem tak w Astrze 3 i wyskakiwało 5 błędów związanych z wypadaniem zapłonów. Wymiana świec pomogła i błędy poznikały. Pozdro...


Wymieniłem na NGK ITR6F13 ale to nic nie dało :/ nie dość że wyrzuca mi ten błąd to auto nadal przerywa w zakresie obrotow od 2000 – 3000 obr/min :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 maja 2010, 20:09
Posty: 17
Skąd: Złoczew
Auto: M6 – 2.0i – 16V – 141Km – GY – 2004 – LPG (STAG PREMIUM)

Postprzez chinol » 10 maja 2011, 10:07

Elo.
Aha no to pozostaje:
– sprawdzenie zaworów czyli któryś z zaworów do końca się nie zamyka. Trza byłoby rozebrać, wymienić zużyte części i dotrzeć gniazda.
– do sprawdzenia wtryskiwacze – na początek czyszczenie i ustawienie.
Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 13:47
Posty: 126
Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic

Postprzez patel69 » 10 maja 2011, 12:47

Witam!
Wczoraj byłem u swojego Gaziarza i sie wszystko wyjasniło ;) spierdzielił sie wtryskiwacz chyba (Valtec 34) poszedł do naprawy gwarancyjnej ;) założył mi zwykłego Valteka i Madzia smiga ;)
Wiec u mnie obyło sie bez wiekszych kosztów ;)

pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 maja 2010, 20:09
Posty: 17
Skąd: Złoczew
Auto: M6 – 2.0i – 16V – 141Km – GY – 2004 – LPG (STAG PREMIUM)

Postprzez Wojtek » 10 maja 2011, 15:57

dlatego zawsze pytam:
jak chodzi autko na benzynce?
(oczywiscie po odlaczeniu instalacji gazowej...)

jezeli nadal sa problemy, to szukamy, jezeli nie ma... gazownik wita...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez katarna » 15 maja 2011, 23:33

Witam wszystkich,
Trochę mnie nie było ale śpieszę z odpowiedzią.
Miałem dziwne objawy szarpania podczas jazdy, taki efekt jakby nie palił na jeden gar. Oczywiście elektryk odkrywczo stwierdził że pewnie jakaś świeca ma przebicie i zalecił wymianę. Oczywiście też okazało się że świece są ok, więc poszedł dalej. Jak nie świece to pewnie któraś cewka –(bo kabli nei ma) na pytanie która stwierdzono że nie wiadomo bo problem pojawia się i znika. Musiałem kupić cewkę i przerzucać co jakiś czas na kolejny garnek. Niestety , nie dość że za pierwszym razem kupiłem nei taka jak trzeba, po korekcie ze strony hurtowni okazało się że to nie to :|
W związku z tym dojrzałem do wizyty w ASO i na porzucenie "osiedlowego" elektryka , być może dobrego ale nei do tego auta. Tam wyszło jak byk że walnięta jest sonda lambda i wyceniono mi część na 2300zł.!!!
Całe szczęście poszukałem w sieci i ustrzeliłem używkę za 150zeta i hula!!! po 2 miechach szarpania i niespokojnych nocy- a tak na dokładkę dodam że w swojej madzi przejechane mam zaledwie 56 000km.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 cze 2010, 20:31
Posty: 15
Auto: Mazda 6 1,8 Sport kombi, 2006,

Postprzez asda_1987 » 28 sie 2012, 20:41

Panowie czy ktoś kiedyś zakładał cewkę zapłonową z mondeo 1.8 M3 2003r do mazdy M6 1.8 2003 silniki bardzo podobne dużo wspólnych części.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2012, 09:15
Posty: 46
Skąd: bb
Auto: Mazda 6
1.8 TS
2003r

Postprzez dobrzyn22 » 6 wrz 2012, 10:31

łączę z istniejącym wątkiem
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez gregory_z » 22 lut 2013, 22:21

Witam,
Przejrzałem forum i nie znalazłem podobnego wątku, więc mam nadzieje, że nie zaśmiecam.
Proszę o wskazówki jak pomierzyć cewkę zapłonową za pomocą miernika? Czy ktoś już to z Was zrobił? Chciałbym się upewnić, że nie ma przebicia.
Cewka zapłonowa zespolona – Mazda 6 2003 141 km 2,0
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 gru 2012, 00:12
Posty: 28
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 6 (vel. Foczka) 2003 rok sedan 141 km Gaz + LPG ESGI II

Postprzez dobrzyn22 » 23 lut 2013, 12:26

gregory_z napisał(a):Przejrzałem forum i nie znalazłem podobnego wątku

ja znalazłem i łączę <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez henddrix » 21 kwi 2015, 12:40

Witam
Posiadam Mazdę 6 2.3 rocznik 2006 polift od niedawna. Od jakiegoś czasu lekko poszarpuje w między 1.5- 2 tyś obrotów, wymieniłem świece, przepustnice ( stara miała uszxkodzoną obudowe) szzarpanie nie znikło zastanawiam się czy może cewka nie być przyczyną jedna cewka dziwnie piszczy kiedy stacyjka jest w pozycji zapłonu a komputer nie pokazał żadnego błędu po za czujnikiem przepustnicy który skasowałem po wymianie. Czy miał ktoś podobny problem lub ma pomysł jak usunąć problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 17:18
Posty: 52
Skąd: Ruda Śl.
Auto: Mazda 6 GG 2.3 l

Postprzez sztukas » 24 kwi 2015, 23:35

Kolego wymień przewody i świece. Ja założyłem nowe świece NGK i po ok 3 tygodniach musiałem kupić nowy komplet świec i przewodów WN. Jak wymieniasz świece to przewody też koniecznie wymieniaj kompletami. U mnie pomogło i nie ma już szarpanina.

U mnie objawiał się to szarpaniem w przedziale od 1,5 tyś do 2 tyś obr. Na wysokim biegu przy niskiej prędkości jak dodawałem gazu do oporu. Miałem wypadanie zapłonu na drugim i trzecim cylindrze i podejrzewam że u ciebie jest tak samo. Kwestia cewki to już nie wiem bo jej nie wymieniłem, może błąd ale tak wyszło.

Żeby nie być gołosłownym załączam zdjęcie moich 3 tygodniowych świec. 3 z 4 świec do kosza. Tylko jedna się ostała na zapas. Zakupiłem 4 nowe świece i przewody, wszystko NGK chociaż chciałem BERU.
Załączniki
image.jpg
Ostatnio edytowano 26 kwi 2015, 09:23 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 12:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Postprzez DeviS » 24 kwi 2015, 23:53

Dziwna sprawa. Tez u mnie występuje szarpanie silnika w przedziale 1500 – 2200rpm. Świece mają juz przejechane 40000km a przewody oryginał od nowości. Czyli z tego wynika że kwalifikują się do wymiany ale najdziwniejsze jest to że jak odłączę u siebie EGR od kompa to wywala check i wszystko się normuje, nie ma szarpania i samochód jedzie tak jak powinien ;) Czy to dalej może być wina przewodów WN i świec czy raczej szukać gdzie indziej ? Objawy te same na benzynie i LPG ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez henddrix » 28 kwi 2015, 14:45

Niestety jan ie mam kabli zapłonowych w wersjach po lifcie jest osobna cewka na kazdy cylinder. Świec nie podejżewam bo miałem NGK wcześniej wymieniłem na DENSO a problem pozostał. Narazie kupie jedną cewke i będe pokolei przekładał z cylindra na cylinder może poskutkuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 17:18
Posty: 52
Skąd: Ruda Śl.
Auto: Mazda 6 GG 2.3 l

Postprzez depe500 » 3 lis 2015, 00:14

Witam. Jestem nowy na forum i szukam przyczyny slab2ej iskry w madzi 6 2.3 2005. Po wymianie silnika jest bardzo slaba iskra. Sprawdzalem na 2 roznych cewkach i na 2 roznych przewodach wn i niestety dalej nie chce gadac. Gdzie jeszcze mam szukac ?
Prosze o pomoc bo juz nie mam pomyslow.

Udalo sie odpalic. Problemem okazala sie wtyczka od aparatu zaplonowego. Byla bardzo zabrudzona. Wyczyscilismy i odpalil odrazu.

Niestety pojawil sie kolejny problem z drzeniem skrzyni biegow, ale to temat na jutro.
depe500
 

Postprzez DeviS » 29 lis 2015, 20:58

Panowie mam problem ze swoją Mazdą. Może zaczne od początku. Chciałem wymienić u siebie cewke zapłonową więc wziąłem się za to, niestety okazało się że jedna śruba była mocno zapieczona, wiec innymi metodami chciałem ją odkręcić no i przez przypadek połamała mi się podstawa cewki zapłonowej (nie pytajcie jak to zrobiłem). Więc ją skleiłem Poxipolem, niestety po tym Madzia odpalała i zaraz gasła, rozumiem że gdzieś nie było masy więc wziąłem kawałek przewodu miedzianego i podłączyłem go od śruby cewki zapłonowej ( w tym miejscu gdzie uwaliłem podstawę) do jednej ze śrub od silnika. Po tym zabiegu było super, Mazda jeździła, pojechałem kupić używaną podstawę, zrobiłem ogólnie 50km i nagle niedaleko domu zapaliły się kontrolki i Mazda zgasła, zatrzymałem się, odpaliłem bez problemu ufff, NAJDZIWNIEJSZE było jednak to że jak zgasła odrazu pokazała mi rezerwe paliwa a wiem że miałem ponad 1/3 baku !!! Podjezdzając pod dom znowu zgasła, znowu odpaliłem, zaparkowałem i poszedłem do domu. Miałem dzisiaj podjechać do znajomego i wymienić tą podstawę ale okazało się że samochód nie chce odpalić ! Co mogło się stać ? Rozrusznik kręci, zachowuje się tak jakby nie miała iskry, mogło dojść do jakiegoś zwarcia ? Dolałem nawet paliwa do baku myśląc że ta rezerwa zniknie ale wskazówka zatrzymuje sie na literce E i pokazuje cały czas rezerwe.

Dzisiaj uporalem sie z problemem, bylem u znajomego i wymienilismy podstawe cewki zapłonowej. Zalozylismy uzywana cewke bo nowa okazała sie do <dupa> i silnik pracował bardzo nie rowno. Bede wysyłał na reklamacje ;) co do rezerwy paliwa, zapewne pływak sie gdzies zawiesil lub czujnik poziomu paliwa bo po resecie kompa pokazuje odpowiedni stan ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez DeviS » 13 gru 2015, 03:17

Wymieniłem cewkę na drugą nową tej samej firmy, no i znowu pojeździła 50km i samochód zaczął szarpać i gasnąć. O mało nie rozbiłem samochodu jak wjeżdzałem na rondo a tu nagle zgasł i brak wspomagania i hamulców...... Także pozostaje mi oddanie i zwrot pieniędzy ;) Cewka zamówiona ze sklepu Car Zone we Wrocławiu , zamiennik firmy NTY LTD czy jakoś tak ;p chyba już lepiej dołożyć i kupić nową oryginalna z fox rzeszów ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez radar88 » 17 maja 2017, 17:47

Pany dwa pytania. Cewka zaplonowa Gg2003 LF jest dwu modułowa ?? I drugie sygnał napięciowy 12V tak ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6