Podszarpywanie Mazdy (silnik L8)

Postprzez paolo2277 » 27 lut 2011, 13:46

Witam! Mam pytanko. W mojej mazdzie 6 1.8benz podczas jazdy ze stałą jednostajną prędkością odczuwa się bardzo delikatne podszarpywanie auta. Autko było w ASO mazdy podpinane pod komputer ale komputer żadnych usterek nie wykrył. Zaznacze, że świece wymieniłem na oryginalne NGK ale poprawy nie ma. Co może być przyczyną tej usterki? Z góry dziękuje za podpowiedzi :) i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 27 lut 2011, 12:59
Posty: 7

Postprzez dobrzyn22 » 27 lut 2011, 16:09

może zawalone syfem sitko w baku <co?> (jest na forum fotorelacja z czyszczenia) lub filtr paliwa <co?>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Grzyby » 27 lut 2011, 16:10

W benzynach nie ma sitka :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dobrzyn22 » 27 lut 2011, 16:24

Człowiek się uczy całe życie <zawstydzony> To sitko odpada ;P
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez paolo2277 » 27 lut 2011, 18:01

Ciekawe czy mógł mieć taki fakt znaczenie,że pewnego razu będąc w niemczech zatankowałem benzyne o mniejszej liczbie oktanów tzn. 91 Autko było trochę słabsze niż na 95 i może ucierpiał któryś z wtryskiwaczy?
Początkujący
 
Od: 27 lut 2011, 12:59
Posty: 7

Postprzez Wojtek » 27 lut 2011, 20:40

tak zlej jakosci paliwo moze dac takie efekty... a nawet do zapalenia sie "check engine"

jezeli mozesz, to dotankuj lepszego paliwa...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez katarna » 28 lut 2011, 11:27

Witam wszystkich,
Od wczoraj mam dziwne objawy w mojej madzi. Podczas zmiany biegów od 3 w górę podczas dodawania gazu lekko jakby ją przytyka, albo muli zanim się rozkręci. Wymieniałem osotanio olej i filtr, ale zastanawiam się co to za objawy? Czy możliwe że jest to jakies kiepskie paliwo i np. zawaliło mi filtr , czy może jakaś świeca nie pali, albo nei daj bożę coś z pompa się dzieje? Dodam że autko ma 53 000km
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 28 lut 2011, 13:58 przez katarna, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 cze 2010, 20:31
Posty: 15
Auto: Mazda 6 1,8 Sport kombi, 2006,

Postprzez zetek » 28 lut 2011, 18:13

dobrzyn22 napisał(a):Co to za tytuł <co?> <glupek2> hahaha zmień go zanim temat skończy w koszu ;P W sumie to częściowo sam sobie odpowiedziałeś na pytania :) Poszukaj jeszcze na forum,było o tym parę razy


Napisał, że dłwi, a nie szarpie. Nie przypominam sobie tematu o dławieniu.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez magicadm » 1 mar 2011, 01:06

A kiedy wymieniałeś przewody zapłonowe?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez magicadm » 1 mar 2011, 01:08

katarna napisał(a):albo nei daj bożę coś z pompa się dzieje

Nie panikuj – to nie diesel :)

Jak dla mnie to kończące się świece lub kable WN :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez micagh » 1 mar 2011, 08:31

katarna moja podszarpywała w przedziale 2-3 tys. obr co jakiś czas, po wymianie świec wszystko wróciło do normy. Wszystko działo się przy podobnym przebiegu jak u ciebie, polecam świece denso tanie może nie są, ale moim zdaniem warto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 16:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Postprzez zetek » 1 mar 2011, 10:18

Grzyby napisał(a):W benzynach nie ma sitka :P


A co niby jest zamiast sitka ??????????? Skoro nie ma filtra paliwa ????????????????????????

A wracając do tematu kolego jak mogłeś zatankować 91Pb skoro po otwarciu wlewu jest naklejka minimum 95Pb, a zalecane w instrukcji więcej !!! Czytać co podaje producent, a nie potem mieć problemy i wydawanie kasy. Jeżeli poszarpywanie masz przy stałej prędkości to możesz czasami mieć zawaloną przepustnicę. Jak jesteś ambitny i ręcze się się trzęsą to w fotorelacjach jest jak to zrobić. Jeden kolega to robił lub jedziesz do warsztatu, który ma specjalne urządzenie z płynem do czyszczenia korektora ssącego, wydechowego, turbiny i robi się to około godziny bez jakiegokolwiek demontażu.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez paolo2277 » 1 mar 2011, 11:41

Jeżeli chodzi o przewody to nie były wymieniane. Dodam, że autko ma 114000 km przebiegu.
Jeśli chodzi o przepustnice to na wizycie w serwisie była przeczyszczona razem z silniczkiem krokowym.
Turbiny tu nie ma bo to 1.8 benz.Mechanik kazał na razie tak jeździć aż usterka da o sobie znać w jeszcze większym stopniu to wtedy komputer diagnostyczny coś powinien pokazać. Oczywiście można z tym dalej jeździć ale pewien niesmak pozostaje.
Początkujący
 
Od: 27 lut 2011, 12:59
Posty: 7

Postprzez katarna » 1 mar 2011, 16:15

Witam wszystkich,
Przepraszam za może mało fachowe opisy ale nie jestem nawet mechanikiem amatorem.
Jestem już po wymianie świec na takie jak były (japońskie nie pamiętam literek ale coś DGC czy coś takiego) niestety poprawy nie ma.
Oczywiście forum i nie tylko przekopałem, wiem już że filtr sobie odpuszczam, siteczko również.
Na kompie wyszło że jakieś przepięcie na wysokim napięciu, więc na pierwszy strzał poszły świece – du.a, zero poprawy. Jutro jadę może pokaże tym razem na którym gaże nie pali. Najgorsze jest to że nie dzieje się to cały czas, i oczywiście jak testowaliśmy to wszystko chodziło jak należy <glupek2> , a jak wyjechałem po wymianie to długo nie musiałem czekać.
Teraz plan mam taki że zakupię jedną cewkę i będę chyba zamieniał aż trafię :| . I tutaj mam kolejne pytanie, czy faktycznie fordowkie cewki są stosowane w tych silnikach? ( GG1, Mazda 6 Sport Kombi 1,8 MŻR Ex. Bose, chyba wszystko co mam napisane w książce)
Zna;lazłem taką na allegro http://allegro.pl/fomoco-70e3020-cewka-zaplonowa-mazda-5-6-mx5-i1459797381.html kod 70E3020 cena ok 180zł. Czy macie może lepszy pomysł ?
Pozdrawiam
ps. kabli brak w tym modelu, co uświadomił mi dopiero mechanik :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 cze 2010, 20:31
Posty: 15
Auto: Mazda 6 1,8 Sport kombi, 2006,

Postprzez Wojtek » 1 mar 2011, 16:49

...a moze kolega katarna poda kody bledow, a nie ich interpretacje? :>

Ps. polecam czyszczenie przepustnicy... <faja>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez katarna » 1 mar 2011, 21:37

Przylukam jutro w takim razie, bo dzisiaj wiem tylko tyle co mi mechanik przekazał :| , a powiedził dokładnie cytuję " że był błąd który wykasował na temat przebicia wysokiego napięcia. Czy jakoś tak <lol>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 cze 2010, 20:31
Posty: 15
Auto: Mazda 6 1,8 Sport kombi, 2006,

Postprzez vegasnight9 » 2 mar 2011, 01:32

paolo2277 napisał(a):Witam! Mam pytanko. W mojej mazdzie 6 1.8benz podczas jazdy ze stałą jednostajną prędkością odczuwa się bardzo delikatne podszarpywanie auta. Autko było w ASO mazdy podpinane pod komputer ale komputer żadnych usterek nie wykrył. Zaznacze, że świece wymieniłem na oryginalne NGK ale poprawy nie ma. Co może być przyczyną tej usterki? Z góry dziękuje za podpowiedzi :) i pozdrawiam.


Mam dokładnie to samo. Świece wymienione na NGK. Moje podejrzenie pada na sondy lambda. Mam to lekkie szarpanie tylko gdy jadę na tempomacie np. na 4 biegu i mam około 2 tys. obrotów. i tylko gdy auto jest rozgrzane. Gdy jest zimne jest ok. Na zimnym silniku sondy nie pracują więc stawiam na to.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez zetek » 2 mar 2011, 10:43

Jeżeli pokazuje bład na wysokim napięciu to na moje cewka. Co sonda ma wspólnego z szarpaniem???? Może spróbować ją odłączyć ??????????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez magicadm » 2 mar 2011, 19:04

paolo2277 napisał(a):Jeżeli chodzi o przewody to nie były wymieniane. Dodam, że autko ma 114000 km przebiegu.

To znaczy, że zbliżają się do swojego końca. U mnie wytrzymały ok 140 tys km

Kupiłem JANMOR FS50 – dedykowane do MONDEO (bliźniczy silnik) za niecałe 100zł i jest super.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez adamb » 2 mar 2011, 19:23

magicadm napisał(a):
paolo2277 napisał(a):Jeżeli chodzi o przewody to nie były wymieniane. Dodam, że autko ma 114000 km przebiegu.

To znaczy, że zbliżają się do swojego końca. U mnie wytrzymały ok 140 tys km

Kupiłem JANMOR FS50 – dedykowane do MONDEO (bliźniczy silnik) za niecałe 100zł i jest super.


to jak ja mam juz 122000mil to sie juz dawno skonczyly? <lol>

MONDEO (bliźniczy silnik) – ze co?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6