Powracąjacy bląd P0012

Postprzez brio11 » 6 sty 2012, 13:22

Czyli wizyta w serwisie. Czujnik pewnie nie jest drogi, a jak to wygląda z wariatorem, jeśli to on będzie uszkodzony? Czy wpływ na zaświecenie się kontrolki mógł mieć wpływ niski stan oleju? Wczoraj i dzisiaj jeździłem i kontrolka się nie zaświeciła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez skubidu » 16 maja 2012, 16:24

Witam, jestem użytkownikiem Mazdy 6 z silnikiem benzynowym 2,0 108kW z 2005 roku. Generalnie zadowolonym, chociaż przytrafiła mi się awaria silnika. W skrócie żeby się nie rozpisywać w jednym z cylindrów nie było ciśnienia i mój mechanik stwierdził, ze najprawdopodobniej jeden z zaworów się wypalił. Po rozkręceniu silnika diagnoza sie potwierdziła, zawór miał normalnie dziure tj jakby oderwała się od niego część metalu- szybka kalkulacja kosztów i zdecydowałem się na naprawe. Wszystko szło gładko aż do momentu zapalenia silnika. Klekocze jak diesel, wyskakuje kontrolka silnika a po podpięciu do komputera pokazuje sie błąd P0012" przestawienie wałka rozrządu – za późno". Silnik zapala normalnie, trzyma oborty normalnie na zimno i na ciepło, wkręca sie dobrze na obroty, podczas jazdy też wszytko normalnie moc, spalanie... tylko ten klekot. Wszystko było składane wg procedury z programu, sprawdzane dwa razy ale gdzieś popełniony został błąd. Jeśli ktoś mógłby mnie nakierować co trzeba zrobić żeby pozbyć się tego "klekotania" byłbym wdzięczny

pozdrawiam
skubidu
 

Postprzez lukias81 » 16 maja 2012, 17:53

Skąd jesteś? Skoro już jesteś to uzupełnij profil, będzie łatwiej pomóc.
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez skubidu » 16 maja 2012, 19:15

Auto stoi pod Krakowem u majstra :)
skubidu
 

Postprzez Wojtek » 16 maja 2012, 19:51

czujnik... lub kable... a przy VVT (zmiennych fazach rozrzadu dochodzi sterowanie nimi...)


ps. lacze z tematem o bledzie P0012...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez stewie_griffin » 17 maja 2012, 07:49

Miałem problem z błędem P0012, ale u mnie dodatkowo był błąd P0010. Też mi klekotało ale tylko przy ruszaniu i tylko na skręconych kołach. Pierwsza diagnoza mechanika wskazała na wariator. Całe szczęście wszystko skończyło się na wymianie regulatora ciśnienia przy wariatorze, w każdym razie chyba tak to się nazywało. Koszt używki razem z wymianą 700zł. Problem od kilku miesięcy się już nie pojawił. :)
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 07:27
Posty: 40
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002r.

Postprzez dobrzyn22 » 17 maja 2012, 10:54

moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez skubidu » 30 maja 2012, 21:41

Witam ponownie, dzięki za podpowiedzi w sprawie klekotania :) Sprawa się wyjaśniła chociaż nie tak od razu bo zajęło to kilka dni rozbierania, przestawiania, składania ... w każdym razie ponownie została ściągnięta głowica i okazało się że uszczelka katalogowo niby od tego modelu okazała się posiadać o jeden otworek za mało co zostało przeoczone, a przez to nie było doprowadzenia oleju do jednej z panewek, właściwego smarowania i powodowało klekotanie <glupek2> Teraz jest już wszystko ok, a Madzia zrywa się, odnosze wrażenie lepiej niż przed awarią :D
skubidu
 

Postprzez marcinx260494 » 2 maja 2015, 14:51

skubidu napisał(a):Witam, jestem użytkownikiem Mazdy 6 z silnikiem benzynowym 2,0 108kW z 2005 roku. Generalnie zadowolonym, chociaż przytrafiła mi się awaria silnika. W skrócie żeby się nie rozpisywać w jednym z cylindrów nie było ciśnienia i mój mechanik stwierdził, ze najprawdopodobniej jeden z zaworów się wypalił. Po rozkręceniu silnika diagnoza sie potwierdziła, zawór miał normalnie dziure tj jakby oderwała się od niego część metalu- szybka kalkulacja kosztów i zdecydowałem się na naprawe. Wszystko szło gładko aż do momentu zapalenia silnika. Klekocze jak diesel, wyskakuje kontrolka silnika a po podpięciu do komputera pokazuje sie błąd P0012" przestawienie wałka rozrządu – za późno". Silnik zapala normalnie, trzyma oborty normalnie na zimno i na ciepło, wkręca sie dobrze na obroty, podczas jazdy też wszytko normalnie moc, spalanie... tylko ten klekot. Wszystko było składane wg procedury z programu, sprawdzane dwa razy ale gdzieś popełniony został błąd. Jeśli ktoś mógłby mnie nakierować co trzeba zrobić żeby pozbyć się tego "klekotania" byłbym wdzięczny

pozdrawiam


Miałem podobny przypadek tylko w madzi 2 2008 rok. NIe klekotał ale po przejechaniu 50 km zaświeciła się lampka silnika. Okazał się błąd P0012 mechanik przestawił komputerowo zapłon aby łapał się w granicy skali, która wynosiła od -5 do 40. Teraz jest coś koło 5 do 7 na biegu jałowym. Czy lepiej jest poświęcić trochę czasu i oddać jeszcze raz do mechanika na ustawienie wałka rozrządu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 23:14
Posty: 109 (0/1)
Skąd: Mława
Auto: Mazda 2 DE 1349ccm 86KM '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6