błąd – Wypadający zapłon na 2 cylindrze , M6 2,0 2002 rok.

Postprzez klub3 » 12 sty 2011, 11:38

Kilkakrotnie przez różne osoby był odczytywany i kasowany błąd jak wyżej. Problem pojawia się najczęściej na zimnym silniku po odpaleniu na benzynie. Zapala się check, spada moc silnika i silnik pracuje nierówno. Sporadycznie problem występuje po przełączeniu na gaz na rozgrzanym silniku.
Zrobione – wymiana świec, przewodów WN, cewki zapłonowej. Nie ma zmian.
Czego jeszcze można szukać, jak zlokalizować problem (usterkę).
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 15:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez Arek_78 » 12 sty 2011, 14:51

A same wtryski sprawdzałeś? Może się któryś zacina. Sprawdź też kable bo może po montażu instalki coś nie łączy we wtyczkach.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez krabdul » 12 sty 2011, 15:02

A sonda/y ok?

Mi przed wymianą sondy wyskakiwał głównie błąd sondy – logiczne :) – ale wypadnięty zapłon też raz miałem. Po wymianie cisza. W końcu to chyba sonda jest odpowiedzialna za wywęszenie nieprzepalonego paliwa a przy gazie jej żywotność jest krótsza.

Czujnik spalania stukowego (nie wiem czy jest M6, ale pewnie tak) taż by mógł za to odpowiadać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez zetek » 26 sty 2011, 00:13

Walnięta świeca lub przewód wysokiego napięcia w najgorszym przypadku Cewka
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 15:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Wojtek » 26 sty 2011, 04:27

klub3 ... a jaki byl kod tego bledu? <co?>

Podsumujmy...
Objawy:
...na zimnym silniku (po odpaleniu) nierowna praca... tak do 8 – 10 minutek?
Czasem spadek mocy i check engine
...lub (po rozgrzaniu auta) normalna bezproblemowa praca...

Czy tak to wyglada? :>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zetek » 26 sty 2011, 16:44

No właśnie mój bład jak nie masz odczytanego błedu to może nawet być pęknięta klema na aku
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 15:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Wojtek » 28 sty 2011, 23:26

67igor1 napisał(a):klub3 ... a jaki byl kod tego bledu?


<co?> ... sprawdziles juz? :>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez klub3 » 29 sty 2011, 19:47

Błąd – wypadający zapłon na 2 cylindrze, samego kodu nie pamiętam
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 15:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez Wojtek » 29 sty 2011, 19:58

Masz PW.

Edit: 05.02.2011

I jak sie sprawy maja? Masz juz autko sprawne? :>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez klub3 » 8 maja 2014, 08:07

Witam.

Ten błąd był spowodowany wypalonym gniazdem i zaworem. Słaba kompresja i brak zapłonu.

Takie były skutki eksploatacji silnika na LPG bez LUBRYFIKATORA. Przestrzegam przed gazownikami, którzy nie montuja lubryfikatora lub podpowiadają, żeby nie zalewac tego płynu.

Skończyło sie na remoncie głowicy. Koszt 700 PLN. <płacze>
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 15:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez t34567 » 9 maja 2014, 20:42

Albo raczej skutki jazdy na zbyt ubogiej mieszance :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2013, 23:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez brodaM6 » 10 maja 2014, 08:23

klub3 napisał(a):Witam.

Ten błąd był spowodowany wypalonym gniazdem i zaworem. Słaba kompresja i brak zapłonu.

Takie były skutki eksploatacji silnika na LPG bez LUBRYFIKATORA. Przestrzegam przed gazownikami, którzy nie montuja lubryfikatora lub podpowiadają, żeby nie zalewac tego płynu.

Skończyło sie na remoncie głowicy. Koszt 700 PLN. <płacze>

A ile na tym gazie poplątałaś ze takie żeczy piszesz i straszyszntych tych którzy nie założyli lubry, ja do swojej nie zakładałem lubry. bo jest zbyteczne tak wyczytałem tu na forum i żądko kto montuje lubre.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez misiek89 » 10 maja 2014, 13:30

A luzy to kolega sprawdzał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 21:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez klub3 » 11 maja 2014, 20:02

Luzów nie było, instalacja sekwencyjna i wypalone gniazdo, ponieważ auto w Niemczech jeździło bez płynu w lubryfikatorze.

Niedowiarkom i cierpliwym polecam sprawdzić, ile wasze mazdy polatają bez lubryfikatora. Powodzenia i tyle w temacie.

A doradzaja tak gazownicy, którzy nie maja pojęcia o gniazdach w maździe lub nie chce im sie ruszyć tyłka i kupić specjalnie do mazdy lubryfikator.

Ja w Omedze nie mam lubryfikatora (Stag 300 ) i nawet nie zamierzam instalować. A mazda teraz już zawsze jeździ z lubryfikacją.
Ostatnio edytowano 11 maja 2014, 20:48 przez klub3, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 15:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez dobrzyn22 » 11 maja 2014, 20:11

klub3 napisał(a):Dobre mazdy skończyły się na 626 gd dlatego mazdom już dziękujemy.


ogólnie "dobre" auta "skończyły się" na tym mniej więcej etapie...i to niezależnie od marki... :> Producenci zaczęli zauważać, że bardziej im się opłaca robić mniej trwałe auta i podzespoły...

Sorry za OT ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

PostTen post został usunięty przez klub3 11 maja 2014, 20:50.
Powód: nic nie wnosi

Postprzez pingrox » 17 cze 2014, 08:31

chciałbym tylko potwierdzić te symptomy :)

po zrobieniu 100kkm na podtlenku LPG:
wyskakiwanie zapłonów
check na zimnym o gubieniu zapłonu na 1 cylindrze
wymiany kabli cewki świec itp
kompresja 8 na 1 garze
zdjęcie głowicy – wypalone gniazdo :|

przyczyna- lejący wtrysk lpg –>zubożanie reszty garów
o lubrykatorach nie będę się wypowiadać (OT)
Początkujący
 
Od: 17 cze 2014, 07:02
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GG 2.0 LF @LPG

Postprzez klub3 » 17 cze 2014, 17:35

No w moim przypadku nie było potrzeby naprawiania lub ustawiania instalacji. Po naprawieniu głowicy wszystko OK.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 15:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6