Za bogata mieszanka (benz.)

Postprzez Grucha » 8 sie 2012, 16:59

Wklej logi ze scanxl zwlaszcza wartosci na przeplywce na wolnych obrotach

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez Neron-ek » 8 sie 2012, 21:53

Według mnie sprawa jest bardzo prosta.
Masz źle ustawioną instalację LPG lub zużyte wtryskiwacze gazowe co powoduje zalewanie silnika gazem.
Reszta to już tylko MIL i podany błąd odczytany kabelkiem.

Łatwo to zweryfikować jeśli masz komputer pokładowy.
Podczas pracy na lpg jedziesz ze stałym obciążeniem silnika patrzysz na kompa na zużycie chwilowe i przełączasz na benzynę – jeśli wskazanie chwilowe ulegnie zmianie na + czyli wzrośnie to masz 100% pewności.

Jeśli nie masz błędu sondy lub kata to się sondami na razie nie zajmuj bo ECU stwierdza że pracują prawidłowo natomiast korekta paliwowa przekracza -25% i tu pojawia się błąd w ECU.

Masz kabelek więc sprawdź sobie korektę LFT na 100% jest na max.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez dobrzyn22 » 8 sie 2012, 22:03

łączę z istniejącym wątkiem....
a na przyszłość:
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez radek_mon » 8 sie 2012, 22:13

Grucha napisał(a):Wklej logi ze scanxl zwlaszcza wartosci na przeplywce na wolnych obrotach


Tak szczerze to dopiero zaczynam przygodę z tym programem (co prawda PCMSCAN a nie Scanxl ale chyba obydwa potrafią to samo podejrzewam) i muszę się przyznać nie bardzo wiem jak się tam logi wyciąga. Próbuje wyeksportować to do pliku cvs, ale wychodzi mi z tego jakaś sieczka – wszystko jest w jednej kolumnie pisane ciągiem, nie da się nic z tego wyczytać. Do czasu jak się nie dowiem co robię źle wrzucam zrzuty z ekranu z wykresów zrobionych w pcmscanie.

Wolne obroty:
Obrazek

Fragment w trakcie jazdy po mieście:
Obrazek

Jeśli dobrze rozumiem wartości na przepływce to będzie PID: MAF (Mass Air Flow), ma nadzieje że dobry umieściłem na wykresie o ile coś z tych wykresów da się odczytać bo przyznaje, że bardzo mały zakres pracy pokazują. A na przyszłość może ktoś mi podpowie jak ładnie wyciągać logi :D


Neron-ek napisał(a):Masz kabelek więc sprawdź sobie korektę LFT na 100% jest na max.

Pytanko, gdyż nie jestem obeznany w tych skrótach LFT – jaki to parametr?

@dobrzyn22 sorki jakoś przeoczyłem ten post
Ostatnio edytowano 9 sie 2012, 00:18 przez radek_mon, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 8 sie 2012, 15:10
Posty: 3
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna+LPG
rok 2004 (GG)

Postprzez Neron-ek » 8 sie 2012, 22:36

LTF – Long Fuel Trim- parametr mówi o ile procent ECU koryguje mieszankę ze względu na fatalny współczynnik lambda weryfikowany przez pierwszą sondę.

Silnik w dobrej kondycji i przy dobrym paliwie potrafi utrzymać tą korektę na poziomie +/– 5%

Głupoty ten kabel czyta – wolne obroty masz na ponad 4000 <jupi>

Na sondach też bzdury – albo PID-y w programie źe dobrane albo masz jakiś trefny babel
Ostatnio edytowano 8 sie 2012, 22:41 przez Neron-ek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Arkadius 73 » 8 sie 2012, 22:41

A maf stoi w miejscu
Arkadius 73
 

Postprzez radek_mon » 9 sie 2012, 00:34

Neron-ek napisał(a):Głupoty ten kabel czyta – wolne obroty masz na ponad 4000 <jupi>


Nie wiem czy po włączeniu zapisu nie przegazowałem na luzie, teraz już nie pamiętam, ale faktycznie zdarzają się jakieś dziwne skoki np. w niektórych momentach (co prawda tylko jedna "ramka") zdarzają się jakieś dziwne przekłamania jak np. obroty do 10tys. <glupek2> tak ogólnie parametry wydaja się ok. tylko co jakiś czas taki dziwny skok się zdarzy. Nie wiem czego to może być przyczyna, ale generalnie użyłem 3 różnych laptopów, żeby porozumieć się z autem (kable zaczął się komunikować dopiero pod WinXP pod Win7 nie chciał działać). Póki co nie wiem czy to ja coś robię źle, czy sterowniki są nie takie jak powinny czy też kable jest walnięty. Neron-ek zrobię tak jak napisałeś czyli wykorzystam komputer pokładowy i przełączę się na benzynę w trakcie jazdy i zobaczę czy coś się zmieni w spalaniu tymczasowym. Ogólnie w przyszłym tygodniu pojadę na regulację, mam nadzieję że to wina tylko gazu bo instalacja jest ciągle na gwarancji :)
Początkujący
 
Od: 8 sie 2012, 15:10
Posty: 3
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna+LPG
rok 2004 (GG)

Postprzez micagh » 9 sie 2012, 07:24

Jeśli błąd zaczęło wywalać po montażu gazu to obstawiam, że gazownik się nie popisał albo się mapa gazowa rozjechała. Skasuj błąd pojeździj na benzynie jak błąd nie wróci to masz wtedy pewność. Druga sonda powinna wskazywać stałą wartość i akuratnie ona to na dawkę paliwa nie ma chyba wpływu bo diagnozuje kata, regulacyjna jest pierwsza i to ona miesza ze spalaniem jak jest walnięta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 16:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Postprzez brodaM6 » 4 mar 2013, 13:15

Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Grucha » 9 mar 2013, 14:54



Long Fuel Trim 20,3% <nie>
Grucha
 

Postprzez brodaM6 » 10 mar 2013, 11:17

tamte dane to robilem na gazie <glupek2> ,w załączniku masz nagranie na benzynie do odtworzenia w scanXl elm.

Dopisano niedziela, 10 marca 2013, 10:21:
wyczytałem że to cały czas problem dotyczy gazu i prawdopodobnie zła mapa.
Załączniki
zapis..rar
(1.07 MiB) Pobrane 70 razy
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6