wymiana silnika – benzyna

Postprzez dobrzyn22 » 2 sie 2012, 08:32

Witam kolego piotrasKTM na naszym forum.

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

tym razem przeniosłem do odpowiedniego wątku
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5155 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez damian6017 » 7 paź 2012, 20:38

mam pytanie do znawcow tematu czy w mazdzie 6 z roku 2006 jest mozliwe zamontowanie silnika z mazdy 6 z 2004 roku wiem ze skrzynia w poliftowej mazdzie ma 6 biegow oraz jest dpf nie jestem pewny czy to tylko te roznice prosze o pomoc
Początkujący
 
Od: 7 paź 2008, 23:21
Posty: 5
Skąd: klodzko
Auto: mazda 6 2.2 gh

Postprzez dobrzyn22 » 8 paź 2012, 12:09

łączę z istniejącym wątkiem (proponuję od razu się z nim zapoznać ;) )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5155 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez qrooel » 24 wrz 2013, 18:29

Witam,

niestety spotkała mnie katastrofa.

Silnik stracił kompresję (miał być tylko uwalony zawór), a po rozebraniu go mechanik stwierdził, że nie opłaca się nawet naprawiać, tylko od razu wymiana silnika. Uszkodzone tłoki, jakiś metal w komorze silnika i jakieś inne cuda wianki.

Czy znajdzie się ktoś, kto pomógłby mi znaleźć silnik w dobrym stanie i z pewnego źródła?

Jestem załamany <płacze>
Ostatnio edytowano 11 kwi 2014, 23:24 przez qrooel, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 14 cze 2013, 07:29
Posty: 20
Skąd: Kraków

Postprzez siper » 26 wrz 2013, 13:42

Sam kupowałem silnik od tego pana i mogę polecić, bo na razie od przekładki – 8 tyś km nic się nie dzieje.
Ten pan sprzedaje silniki od forda czyli parę części musisz przełożyć ze starego silnika, koło pasowe itp. Ja kupiłem z przebiegiem 76 tyś też za podobną kwotę.
Polecam dobrze przepłukać silnik bo chyba dość długo stoją bez oleju, czyli zalać tłoki jakimś dobrym preparatem, zalać minerałem, odpalić na chwilę, płukanka i zlać wszystko dopiero zalać odpowiednią oliwą, w moim przypadku zalany jest mobilem 3000 xe5w30 chyba jakoś tak się zwie.
siper
Początkujący
 
Od: 30 cze 2009, 17:55
Posty: 19
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 6 2.3 2006 r.

Postprzez qrooel » 26 wrz 2013, 20:29

Dzięki za info. Właśnie czekam na ten silnik, ponoć nie są one najmocniejszą stroną Mazdy. ;/

@siper, tak z ciekawości, to przy jakim przebiegu strzelił Ci silnik i z jakimi objawami?
Początkujący
 
Od: 14 cze 2013, 07:29
Posty: 20
Skąd: Kraków

Postprzez siper » 27 wrz 2013, 03:22

u mnie nie była to typowa usterka silnika, zaraz po zakupie po przejechaniu około 2000 km silnik zjadł cały olej i jak się okazało po ekspertyzie prawdopodobnie ktoś urwał wcześniej miskę olejową co skutkowało przytarciem silnika, wał korbowy cały poobijany, chyba dostał o przeszkodę.
Sprzedawca zrobił remont na sztukę z tym starym wałem i się wszystko rozleciało, bo musiało.
Sprawa jest zgłoszona do sądu za ukrycie wad, niebawem po rozprawie może opiszę cały ten przypadek i jak ostatecznie sprawa się rozstrzygnie.

Ja osobiście będę teraz robił wymianę oleju co 8 tysięcy i za każdym razem stosował płukankę, zobaczymy czy sedno tkwi w czystości oleju.
siper
Początkujący
 
Od: 30 cze 2009, 17:55
Posty: 19
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 6 2.3 2006 r.

Postprzez qrooel » 27 wrz 2013, 10:19

@siper, zaraz po zakupie, czyli do miesiąca czasu od zakupu?

Bo powiem szczerze, że też się zastanawiam co z tym fantem zrobić.
Początkujący
 
Od: 14 cze 2013, 07:29
Posty: 20
Skąd: Kraków

Postprzez Kidler » 27 wrz 2013, 13:29

.
Ostatnio edytowano 11 gru 2013, 18:23 przez Kidler, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2013, 12:52
Posty: 4
Skąd: Łódź
Auto: M6 2.3 '06

Postprzez siper » 28 wrz 2013, 13:37

`qrooel

3 miesiące po zakupie, samochód kupiłem w styczniu, zarejestrowałem, pojechałem do pracy do Holandii na 3 miesiące bo kupiłem mazdę na urlopie, przyjechałem w marcu na urlop założyłem gaz u bananmina i wracając do holandii nowym samochodzikiem, dojeżdżając do Niemiec silnik zaczął stukać, okazało się że nie było oleju, zostało około litra. Tylko u mnie ewidentnie widać że silnik był rozbierany (silikon itp.) uszkodzony mechanicznie wał, oraz wałki wyrównoważające- uderzenie. Nie wiem jak jest u Ciebie.
siper
Początkujący
 
Od: 30 cze 2009, 17:55
Posty: 19
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 6 2.3 2006 r.

Postprzez qrooel » 29 wrz 2013, 11:26

@siper, u mnie jest to samo, ewidentnie silnik był już remontowany.

Chyba dużo racji jest w tym, że te silniki z gazem nie za dobrze działają. ;/
Początkujący
 
Od: 14 cze 2013, 07:29
Posty: 20
Skąd: Kraków

Postprzez siper » 29 wrz 2013, 11:58

to nie wina gazu, silnik i tak by się rozleciał, nie miał prawa długo pochodzić z obitym wałem
siper
Początkujący
 
Od: 30 cze 2009, 17:55
Posty: 19
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 6 2.3 2006 r.

Postprzez bula6595 » 29 wrz 2013, 12:57

Tylko kkondolehy panowie żałuję że was spotkaly takie nieprzyjemności :'(

Wysłane z mojego LT22i przy użyciu Tapatalk 4
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez qrooel » 14 paź 2013, 13:47

Mam pytanie,

czy jest możliwe, że jeżeli silnik stał powiedzmy rok w garażu (wyciągnięty z auta) i teraz na 1 cylindrze nie ma ciśnienia, to czy 'dotarcie' takiego silnika (przejechanie powiedzmy 2 000 km) może coś zmienić i wyrównać pracę silnika?
Początkujący
 
Od: 14 cze 2013, 07:29
Posty: 20
Skąd: Kraków

Postprzez misiek89 » 14 paź 2013, 13:59

Raczej trzeba rozebrać i sprawdzić gdzie to ciśnienie ucieka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez bula6595 » 14 paź 2013, 15:56

Nie ma czegoś takiego jak dotarcie w używanym silniku ta sztuka jest nie sprawna

Wysłane z mojego LT22i przy użyciu Tapatalk
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez igi1983 » 27 lut 2014, 22:47

Witam, posiadam mazde 6 2002 2.3 benzyna, i niestety mój silniczek padł. Mam zamiar zrobić przekładkę motoru, znalazłem potencjalnego dawce, sęk w tym że dawca jest z 2004 i w automacie a ja mam manuala. Czy ten silnik bedzie bez problemów pasował?? Za każde info z góry DZIEKUJĘ :)
igi1983
 

Postprzez flywin » 28 lut 2014, 10:16

przecież to nie ma różnicy czy AT czy MT dla silnika
nawet lepiej. AT bo silnik nie będzie przeciążany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez lukaszl1111 » 11 kwi 2014, 20:36

Podpowiedzcie mi: muszę wymienić motor w swojej maździe 2,3 benzyna 2002 roku znalazłem kilku sprzedających w internecie oferujące silniki do tego auta. Natomiast kod zgadza się początkowy L3 pozostałe cyfry inne czy to ma znaczenie????
lukaszl1111
 

Postprzez karbol » 23 maja 2014, 13:24

A czy można zaadoptować silnik z europejskiej wersji przed liftem do amerykańskiej wersji po lifcie. Bo wiem, że góra silnika jest inna ale u mnie padł cały dół cały wał korbowód panewki etc. Także czy można zmienić dół i zaadoptować reszte. Z góry dzięki
Początkujący
 
Od: 23 maja 2014, 13:11
Posty: 3
Auto: Mazda 6 GG 2,3l 2007 wersja USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6