Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez Krzysiek1980 » 22 gru 2017, 22:16

Po prostu trzymajmy się norm producenta, bo z tymi olejami to jest urwanie głowy jak się wciągniemy w temat. Mnie to trochę interesuje i widzę też pewnie nieścisłości, których nie potrafię wyjaśnic. A skoro nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę :D Weźmy produkty Valvoline, ja je kupuję z 2 powodów. Po pierwsze oleje mniej popularne od tych wszystkich Castrol, Mobil, Total, ELF itp, więc mniejsze ryzyko podróbek. Drugi powód że te oleje są produkowane i rozlewane tylko w Holandii, więc znowu kwestia zaufania. Sorry, ale przez lata Polak wypracował sobie opinię kombinatora i cwaniaka i chyba ta mentalnośc nadal w Nas tkwi, więc nie specjalnie mam zaufanie do olejów rozlewanych w PL. Nawet z tego powodu, że jak czytałem potrafiły z różnych rozlewni różnić się kolorem. Co mnie zastanawia w Valvoline ( i nie tylko w tej marce) to cena. Pamiętam jak Synpower jeszcze 2 lata temu kosztował ok. 180 zł, a teraz 5W40 kupujemy za niecałe 100 zł, więc z tym napisem Full Syntetyk pewnie byśmy mogli polemizować, bo pełny syntetyk musi niestety trochę kosztować. Chociaż teraz na rynku to Full Syntetyków z prawdziwego zdarzenia jest już mało i są to na ogół stare i trochę egzotyczne firmy jak Penrite, Red Line, AMSoil, Royal Purple itd. Co do testów, to pewnie piszemy o tym samym kolesiu co podgrzewa próbki palnikiem i ocenia zanieczyszczenia? Tez mnie to śmieszy, bo wychodzi na to że taki Revanol zbiera lepsze noty niż AMSoil czy Redline, gdzie te oleje nawet obok siebie nie stały jeśli chodzi o parametry. Więc na zakończenie, trzymajmy się norm producenta, kupujmy ze sprawdzonego źródła i zmieniajmy olej co 10-12 tys km, a będzie dobrze :) Jedynie to bym omijał Castrola, bo potrafi silniki zaszlamiać, gdzie pewnie możecie poczytać na różnych innych forach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 20:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Biniu » 24 gru 2017, 07:32

Dokładnie tak samo od dłuższego czasu staram się ludziom tłumaczyć.
Lać olej kupiony u sprawdzonego sprzedawcy, spełniający normy producenta (SAE, ACEA oraz API) i wszystko będzie dobrze. Jeśli uzytkujesz samochód w cięższych warunkach to po prostu wymieniasz olej częściej.
Akurst w przypadku Mazdy to opracowali system w którym cały czas jeździsz na świeżym bo trzeba dolewać z powodu ubytków :D
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Krzysiek1980 » 24 gru 2017, 07:51

Patrząc na moją byłą M6, to mozna powiedzieć że w ciągu roku dokonywałem 3 wymiany oleju <rotfl> Szkoda tylko że człowiek dowiedział się o tych silnikach z własnego doświadczenia i z forum, bo jak czytałem w pismach branżowych czy poradnikach, to same pozytywy i zero wzmianki o wadliwych pierścieniach. Podobnie zresztą jak twierdzenie że M6 I po lifcie juz nie koroduje :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 20:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez AXe_MeXx » 3 sty 2018, 16:02

Panowie wiem, że inne auto (choć silnik podobny), ale problem ten sam, z którym sie uporałem (po remoncie nie bierze oleju) niestety po wymianie pierscieni auto sie dławi.

Najnowsze z wczoraj badania na komputerze:
1. Lekko wahąjace sie parametry na 2 sondzie lambda (możliwa wina katalizatora który popił prędzej oleju?)
2. Z pierwszą sondą komp się nie mógł połączyć (nie widział jej parametrów)
3. Możliwa nieszczelność na kolektorze dolotowym. Wartość na kompie 0,5 (nie wiem jakich jednostek) a elektromechanik powiedział, że powinno byc 0,3.

A i jeszcze zapomniałem dodać pewnie dosyć ważnych obserwacji: Na beznyznie dławienie się jest zdecydowanie większe niż na LPG. Na rozgrzanym silniku jest to też zdecydowanie bardziej odczuwalne, a sam silnik nagrzewa się bardzo szybko do połowy na wskaźniku (ale akurat tego prędzej nie obserwowałem i może to jest normalne).


Problem szerzej opisałem tutaj:


viewtopic.php?f=394&t=195283&start=60

Auto po kupnie piło 0,5 L na 1kkm, po roku powyżej 1L stąd decyzja o remoncie.

Sugestie mile widziane. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez Piobo » 21 sty 2018, 21:17

Witam
... a ja opiszę przypadek mojej Madzi
Po kupnie autka przy 172 tyś. wymieniłem olej na Total Quartz Ineo ECS 5w30. Niestety nie wiedziałem jakim olejem wcześniej był zalany. Przeraziło mnie spalanie oleju, bo w każdym aucie które miałem zalewałem i "zapominałem" do następnej wymiany.
Poczytałem trochę na forum i wszystko stało się jasne – ten typ tak ma
Na chwilę obecną mam przejechane trochę ponad 179 tyś. i przez te ok. 7 tyś. dolane ok. 3 litry oleju, a właściwie na 6 tyś. bo od ok. tysiąca kilometrów nie ubyło mi nic!!! <co?> <co?> <co?>
Jedyne co, to tuż przed ostatnią dolewką wymieniłem dwa końcowe tłumiki, rurę i tłumik środkowy/rozprężny, ten za katem. Odcięty i dorabiany na zamówienie w firmie Fatex u p. Peśli z gwiazdą wyhamowującą spaliny. Kat w środku czyściutki.
Raczej nie wiążę tej wymiany wydechu ze spadkiem spalania oleju, no chyba, że coś to ma do rzeczy <co?>
Za chwilę jadę na ferie w góry i miałem wymieniać olej, na Dexelię albo Valvoline, ale w takim przypadku chyba sobie odpuszczę <co?>
Potrafi mi ktoś wytłumaczyć co się mogło zadziać, że przestało przepalać olej, mam się cieszyć z tego faktu czy raczej coś niedobrego się dzieje <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2017, 21:23
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GY 2,0 147 KM

Postprzez zas3k » 23 sty 2018, 12:50

zimniej jest to i oleju mniej wyparowuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 13:08
Posty: 56 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M6 GY '06 FL Active 147KM 2.0 Pb

Postprzez Piobo » 23 sty 2018, 14:13

Eee, zimniej czyli olej gęściejszy, czyli idąc tym tropem rozwiazaniem na zwiększoną konsumpcję oleju przez nasze mazdy było by zalanie bardziej gęstego oleju np. 10w40 ,a z tego co czytałem tak nie jest
... ale przyznam szczerze, że też mi przeszło to przez myśl
Ostatnio edytowano 23 sty 2018, 19:56 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2017, 21:23
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GY 2,0 147 KM

Postprzez Biniu » 23 sty 2018, 15:35

10w40 tylko przez pierwsze 3-4 km będzie bardziej lepki zanim się rozgrzeje silnik. Potem ma standardową lepkość jak 5w40. Najgorzej w zimę, bo slabsze smarowanie będzie do momentu zagrzania.
Także jak ktoś robi bardzo dużo krótkich dystansów to spalanie oliwy w zimę może spaść jak i zalanie 10w40 czy jakichś 50.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Eshiru » 23 sty 2018, 16:43

Witam, mam problem z mazdą. Olej ubywa w strasznym tempie, auto nie kopci, nie dymi, nic za mną nie śmierdzi nawet pod dużym obciążeniem. Pamiętam co się działo w mojej poprzedniej 323f gdy znikało dużo mniej oleju. Przy zmianie oleju zauważyłem solidny wyciek z prawej strony silnika (od strony paska klinowego) z góry tego w ogóle nie widać. Jutro odstawiam auto do mechanika ale zastanawiam się co to może być i czy może to wpływać na tak duży ubytek oleju. Po wymianie miałem maksa, po przejechaniu około 50 km mam już połowę bagnetu, na pewno gdyby spalał taką ilość było by to widoczne a tutaj nie ma żadnych objawów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2015, 13:47
Posty: 180 (9/2)
Skąd: Sopot
Auto: Volvo v50 2.0D

Postprzez Krzysiek1980 » 23 sty 2018, 18:53

Podziałka max-min. na bagnecie to chyba 0,75 L oleju, więc 375 ml na 50 km to straszne dużo. Może faktycznie ten wyciek też ma wpływ na znikanie oliwy, chociaż ja podejrzewam że główną przyczyną są pierścienie. Mnie przepalało nawet 1,6 L na 1000 km i też dymu nie było. Myslę że katalizator to wyłapuje. Najprostsze sposoby na sprawdzenie czy olej nie jest przepalany, to wykręcenie świec i ocena ich wyglądu. Zdrowa świeca ma kolor kawy z mlekiem, a u mnie po wykręceniu były zaolejone i całe pokryte nagarem. Drugi sposób to końcówki wydechu, gdzie też nie powinno być czarnej smoły. Oczywiście osmolona lekko może być, ale nie na tyle żeby Nam na palcu zostawało. Kolor samego oleju też Ci dużo powie, bo jak przepala to po wymianie w krótkim czasie robi się bardzo ciemny. Gdyby olej Ci uciekał w takiej ilości i tempie przez uszczelnienia, to co rano byś miał nakapaną plamę pod autem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 20:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez PawelSWD » 23 sty 2018, 22:58

Ja zauważyłem znowu u siebie takie coś: kiedyś wlałem 10w40 – ELF i zjadło go w kilka dni.
Potem kupiłem Orlen Platinum 10w40 – trochę bierze, ale o wieeeele mniej.
Z innymi nie próbowałem, ale na wiosnę zaleje jeszcze na próbe Shell 10w40 .. ciekawe jak się zachowa.
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2015, 19:19
Posty: 25
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 6 I, Kombi, 2004 r., 1,8 Benzyna+LPG

Postprzez Tubi » 24 sty 2018, 07:57

Olejem silnika nie naprawisz. U mnie po remoncie ~1l na 10.000km. (5W30)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez PawelSWD » 24 sty 2018, 17:52

Z ciekawości ile Cię wyszedł remont i ile brał przed nim oleju ?
Ostatnio edytowano 25 sty 2018, 19:54 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2015, 19:19
Posty: 25
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 6 I, Kombi, 2004 r., 1,8 Benzyna+LPG

Postprzez Eshiru » 24 sty 2018, 22:57

Jeszcze szybkie pytanko. Te pierścienie faktycznie myślicie że są oryginalne czy jakaś ściema z allegro?
http://allegro.pl/pierscienie-tlokowe-m ... ml#thumb/1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2015, 13:47
Posty: 180 (9/2)
Skąd: Sopot
Auto: Volvo v50 2.0D

Postprzez Tubi » 25 sty 2018, 07:38

PawelSWD napisał(a):Z ciekawości ile Cię wyszedł remont i ile brał przed nim oleju ?


Remont robił poprzedni właściciel wyszło coś koło 5-5,5 tys, oleju brał litr na 2k km przy przebiegu 190K, obecnie auto ma nalatane 215K.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez t34567 » 27 sty 2018, 21:25

Panowie, 1l na 1000km to jest ok. (przynajmniej dla aut grupy VAG). W instrukcji do M6 takiej informacji nie znalazłem.

a4.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2013, 23:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Biniu » 28 sty 2018, 07:36

0,8L na 1000 jest w instrukcji Mazdy polift. Przedliftem nic nie było na ten temat.
Tak Mazda rozwiązała problem olejowy w silnikach Lserii podczas liftingu. Dodała wpis w instrukcji żeby się nie martwić to normalne. A że silnik cały usmarkany w nagarach to nic.
O taka świetna marka nie to co te niemieckiego gunfa.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez AXe_MeXx » 28 sty 2018, 22:48

100% RACJI :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 18:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez t34567 » 29 sty 2018, 08:57

Biniu napisał(a):0,8L na 1000 jest w instrukcji Mazdy polift. Przedliftem nic nie było na ten temat.
Tak Mazda rozwiązała problem olejowy w silnikach Lserii podczas liftingu. Dodała wpis w instrukcji żeby się nie martwić to normalne. A że silnik cały usmarkany w nagarach to nic.
O taka świetna marka nie to co te niemieckiego gunfa.


Dasz link/zdjecie do tej instrukcji? Bo nie wiem czy mam instrukcje od wersji przed liftem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2013, 23:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Biniu » 29 sty 2018, 09:27

Gdzieś w którymś z tematów olejowych wrzucałem. Użyj wyszukiwarki i mój nick. :D
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6