Błąd P 2187
Na wstępie jest mi niezmiernie miło i bardzo się cieszę, że kolega Tadziol tak szybko się z tym uporał. Oczywiście z mojej strony nie ma problemu żeby opisać rozwiązanie problemów.
Powiem więcej, ciekawość nie da mi spokoju do jutra . Zatem proszę o opisanie winowajcy P2187 oraz P0302.
P.S. Wyniki MAF eleganckie, ponad 2 g/s jednak musi być.
Powiem więcej, ciekawość nie da mi spokoju do jutra . Zatem proszę o opisanie winowajcy P2187 oraz P0302.
P.S. Wyniki MAF eleganckie, ponad 2 g/s jednak musi być.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
andryjan napisał(a):szybko się z tym uporał.
No nie wiem czy tak szybko,ale czasami trzeba pochylić się nad problemem klienta i posiedzieć w warsztacie do wieczora.
Wczoraj nie zdążyłem,bo przyjechała na jeden dzień GH z Danii na wymianę łańcucha w R2AA i też trzeba było to zrobić od a do z.
Przyczyna ? P2187 uszczelki kolektora ssącego i zaoksydowane powierzchnie przylgni tego kolektora na aluminiowej głowicy.
P 0302 ? no cóż...głupio to będzie wyglądało,ale
więc podaję : zagnieciona elektroda masowa świecy na 2 cylindrze,prawie zwarta do elektrody środkowej.andryjan napisał(a):z mojej strony nie ma problemu żeby opisać rozwiązanie problemów.
Prawdopodobnie nieuwaga przy montażu. Na jej miejscu chwilowo spark plug OE mazda.
tadziol napisał(a):czasami trzeba pochylić się nad problemem klienta i posiedzieć w warsztacie do wieczora.
Tym bardziej szacun.
tadziol napisał(a):Przyczyna ? P2187 uszczelki kolektora ssącego i zaoksydowane powierzchnie przylgni tego kolektora na aluminiowej głowicy.
Czyli potwierdziło się po wcześniejszych testach.
tadziol napisał(a):P 0302 ? no cóż...zagnieciona elektroda masowa świecy na 2 cylindrze,prawie zwarta do elektrody środkowej.
Prawdopodobnie nieuwaga przy montażu.
No to nieźle. Mało prawdopodobne, że coś takiego odebrałem ze sklepu (aczkolwiek nie przyglądałem się dokładnie wszystkim 4 parom elektrod), zatem chyba rzeczywiście nieuwaga mechaników wrrr.... Będę musiał szybko dokupić 1 sztukę Denso do kompletu na szybką podmiankę.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
To ja od siebie dodam że u mnie ten błąd był wywoływany przez pęknięcie na rurce od zaworu PCV do dolotu, trzeba było wszystko wyciągać żeby to zobaczyć ;–)
- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
u mnie to był pęknięty trójnik na czujniku podciśnienia PS-02
Jak poruszałem i odpadł wężyk oraz zaczęło syczeć to znalazłem
Nie zmienia to faktu, że na jałowym LTFT siedzi na +10 więc niewykluczone, że jeszcze gdzieś zaciąga.
Ale póki sobie radzi i nie rzuca błędami to niech sobie ma i z 15%.
Jak poruszałem i odpadł wężyk oraz zaczęło syczeć to znalazłem
Nie zmienia to faktu, że na jałowym LTFT siedzi na +10 więc niewykluczone, że jeszcze gdzieś zaciąga.
Ale póki sobie radzi i nie rzuca błędami to niech sobie ma i z 15%.
- Od: 14 maja 2012, 17:16
- Posty: 66
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5
Panowie u mnie również pojawia się P 2187 i na szybko opiszę jak to u mnie jest – błąd pierwszy raz pojawił się w lutym tego roku ale po wyczyszczeniu przepustnicy i skasowaniu błędu nie było go aż do października. Co ciekawe – błąd się pojawia, nie kasuję go, ale i tak zauważyłem że już 2 krotnie kontrolka check engine sama zgasła – jak to możliwe? Dodam że moja Mazda ma 2litrowe serce i mam instalację LPG.
Wczoraj sprawdziłem jeszcze raz przepustnicę i jest czysta (w lutym była bardzo zasyfiona).
Podłączyłem się tez pierwszy raz przez FORScan i mam takie parametry:
MAF 2.00 g/s
MAP 32.0 kPa
RPM 655
IAT 29 'C
Test robiony przy temperaturze na zewnątrz ok 15 stopni, maska zamknięta. Czy tym parametrem MAF powinienem się przejmować?
Pytanie dodatkowe: w FORScan widzę też błędy:
– RHID B2477
– RHID B2141
– LHID B2388
wszystkie błędy dotyczą lamp (mam ksenony) ale nie zauważyłem jakichś nieprawidłowości w działaniu świateł – czy te błędy mogę spokojnie skasować?
Wczoraj sprawdziłem jeszcze raz przepustnicę i jest czysta (w lutym była bardzo zasyfiona).
Podłączyłem się tez pierwszy raz przez FORScan i mam takie parametry:
MAF 2.00 g/s
MAP 32.0 kPa
RPM 655
IAT 29 'C
Test robiony przy temperaturze na zewnątrz ok 15 stopni, maska zamknięta. Czy tym parametrem MAF powinienem się przejmować?
Pytanie dodatkowe: w FORScan widzę też błędy:
– RHID B2477
– RHID B2141
– LHID B2388
wszystkie błędy dotyczą lamp (mam ksenony) ale nie zauważyłem jakichś nieprawidłowości w działaniu świateł – czy te błędy mogę spokojnie skasować?
- Od: 16 lut 2014, 10:18
- Posty: 19
- Auto: Mazda 6, 2007, 2.0 LPG
No u mnie podobna sytauacja... pierwszy raz bład P2187 pojawil sie jakies 3 miesiace temu jezdzilem ze swiecacym sie check engine.. ale czasem tak jaka u kolegi na kilka dni zgasł a pozniej znów sie pojawial/ zawsze gdy np. dojezdzałem do swiateł i auto sie toczyło na luzie/ po skasowaniu błedu mialem spokoj na jakies 500km. i wczoraj znów sie pojawil ten sam bład... Nie wiem czy podjechac do jakiegos gazownika zeby sprawdził mapy/czy to cos da?/a z racji tego ze tu u mnie czyli w UK ciezko o dobrego fachowca to obawiam sie tej wizyty-zeby nie bylo jeszcze gorzej:)
Szukalem na własna reke jakies "nieszczelnosci" ale nic nie znalazłem...
Szukalem na własna reke jakies "nieszczelnosci" ale nic nie znalazłem...
Panowie, ja tez walcze z bledem P2187 w swojej M6.
Wyskakuje na LPG jak i na PB.
Swiece wymienione, zaraz zabieram sie za przepustnice.
Potem zostanie sprawdzenie szczelnosci kolektora.
Rzuccie prosze poki co na wartosci, ktore udalo mi sie odczytac z kompa na wolnych obrotach:
MAF: 1,5 g/s
Intake temp: 50 st.
Intake cisnienie: 5,1 psi
Wyskakuje na LPG jak i na PB.
Swiece wymienione, zaraz zabieram sie za przepustnice.
Potem zostanie sprawdzenie szczelnosci kolektora.
Rzuccie prosze poki co na wartosci, ktore udalo mi sie odczytac z kompa na wolnych obrotach:
MAF: 1,5 g/s
Intake temp: 50 st.
Intake cisnienie: 5,1 psi
Po czyszczeniu przepustnicy wartości nadal pozostały na poziomie podobnym jak w podanych 2 posty wyżej.
Szukać nieszczelności w kolektorze bo MAF mam za niski?
Dodam, ze zarówno moc auta jak i obroty nie budzą mojego niepokoju.
Szukać nieszczelności w kolektorze bo MAF mam za niski?
Dodam, ze zarówno moc auta jak i obroty nie budzą mojego niepokoju.
No dobra podepnę się pod temat..
U mnie wyskakuje bład P2187.. silnik 2.3 Turbo z usa (może to mieć znaczenie).
Wyskakuje co jakiś czas.. różnie.. czasami przy ostrzejszej jeździe.. a czasami przy spokojnej. Na postoju w ogóle..
Wcześniej wyskakiwał tez błąd P0012 więc był sprawdzony rozrząd i VVTi.. ale błąd nadal wyskakiwał przy spokojnej jeździe.. wymieniłem więc zawór zmiennych faz.. puki co jest ok.. ale nie wiele jeszcze jeździłem.. natomiast ten błąd P2187 nawiedza mnie co jakiś czas.. nie odczuwam żadnych zmian.. ale wyskakuje.. chcę go wyeliminować. I teraz tak, na co postawić.. (w weekend będę zmieniał wtryski, więc zrzucam kolektor, więc sprawdzę zawor pcv – jeśli jednak jest sztywno i nie ma luzów.. to czy może byc mimo wszystko uszkodzony?). Następnie.. gdzie znajduje się ten zawór i pochłaniacz par paliwa? Wersja z usa więc pewnie to będzie? jak stwierdzić, że jest on uszkodzony?
U mnie wyskakuje bład P2187.. silnik 2.3 Turbo z usa (może to mieć znaczenie).
Wyskakuje co jakiś czas.. różnie.. czasami przy ostrzejszej jeździe.. a czasami przy spokojnej. Na postoju w ogóle..
Wcześniej wyskakiwał tez błąd P0012 więc był sprawdzony rozrząd i VVTi.. ale błąd nadal wyskakiwał przy spokojnej jeździe.. wymieniłem więc zawór zmiennych faz.. puki co jest ok.. ale nie wiele jeszcze jeździłem.. natomiast ten błąd P2187 nawiedza mnie co jakiś czas.. nie odczuwam żadnych zmian.. ale wyskakuje.. chcę go wyeliminować. I teraz tak, na co postawić.. (w weekend będę zmieniał wtryski, więc zrzucam kolektor, więc sprawdzę zawor pcv – jeśli jednak jest sztywno i nie ma luzów.. to czy może byc mimo wszystko uszkodzony?). Następnie.. gdzie znajduje się ten zawór i pochłaniacz par paliwa? Wersja z usa więc pewnie to będzie? jak stwierdzić, że jest on uszkodzony?
Witam. Mazda 6 2007 r. Automat benzyna. 147KM. TEN SAM błąd 2187 i 2177. Ale przyczyny sa takie jak auto jest nagrzane to na trójce brakuje mu obrotow czy z 2tys obr do 3000 kiepsko idzie i zbyt wczesniej z tego powodu przelacza sie na 4 bieg. Chyba to sie dzieje z powodu ze pokazuje ujemna temperaturę na dolaczonych przez mnie screen . Proszę powiedzieć jaki czujniki za to odpowiada i również gdzie on sie znajduje. Sobda lambda jest nowa nie wywala bledu. Mam dwie i dwie sa nowe. Proszę o spojzenie parametrów
1) Temperatura powietrza dolotowego -25C
2) Wyprzedzenie zaplonu -57.
Dziękuję.
1) Temperatura powietrza dolotowego -25C
2) Wyprzedzenie zaplonu -57.
Dziękuję.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6