Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

Postprzez Ogon_MPS » 23 cze 2017, 16:27

Witam,mam problem bo muszę wymienić sondę lambda w moim MPS 6 a to będzie się wiązało ze sporym wydatkiem.
I na allegro są 2 oryginały
http://allegro.pl/sonda-lambda-czujnik- ... 42670.html
oraz
http://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-cx ... 14508.html
Czy znajdzie się ktoś ogarnięty w temacie i powie mi,czy ta literka E na końcu oznaczenia tej tańszej coś zmienia ? Czy śmiało mogę zamówić tańszą ? I w ogóle czy istnieją jakieś zamienniki bo mój mechanik zamówił taki,który nie pasował, bo ta czarna końcówka była gniazdem a nie wtyczką... Ewentualnie czy warto wziąć oryginalną używkę ?


Wielkie dzięki za wszelaką pomoc :(
Ogon_MPS
 

Postprzez rymko » 23 cze 2017, 17:57

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Ogon_MPS » 23 cze 2017, 18:06

Rymko- tylko czy to nie jest żadna różnica,że do amerykańca ?
Ogon_MPS
 

Postprzez tadziol » 23 cze 2017, 21:46

Jeśli masz wersje o emisji spalin z obostrzeniom na Californie to może być nieciekawie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Darro » 23 cze 2017, 23:07

Witam.
Jest to mój pierwszy post więc na początek kilka słów o mnie. Mam na imię Darek, mieszkam w Małopolsce, swoją szóstkę kupiłem niecały miesiąc temu. Na pierwszy rzut oka wszystko OK, jednak w trakcie zakładania instalacji gazowej Panowie w firmie instalującej stwierdzili, że powinienem w najbliższym czasie wymienić sondę lambda. Trochę poczytałem i dowiedziałem się, że w samochodzie są dwie sondy. Miałem możliwość pożyczenia urządzenia do diagnostyki jednak nie wykazało to żadnego błędu związanego z sondami. Moja wiedza w tej dziedzinie jest niewielka więc proszę o pomoc. Poniżej kilka zrzutów z ekranu, które może ułatwią stwierdzenie o którą sondę chodzi.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Tutaj zmieniało się włączone/wyłączone

Obrazek

Wydaje mi się, że uszkodzona sonda 1 (przed katalizatorem)
Dodam, że samochód nie daje oznak awarii, spalanie w normie, brak szarpania, spadków mocy itp.
Na podstawie tych screenów jest mi ktoś w stanie pomóc czy potrzeba jakieś dodatkowe dane?
Początkujący
 
Od: 23 cze 2017, 23:01
Posty: 1
Auto: Mazda 6 – 1.8 (lpg) 2006

Postprzez rymko » 25 cze 2017, 15:24

Ogon_MPS napisał(a):Rymko- tylko czy to nie jest żadna różnica,że do amerykańca ?


Z tego co mi wiadomo Mazdaspeed miała jedną wersję sond na całe Stany- spokojnie możesz ją założyć.
Generalnie wszystkie sondy z opisem exccept California też będą dobre.
Sondy OEM z USA poza innym oznaczeniem nie różnią się parametrami od europejskich.
Kupowałem do Subaru kupionego w Europie sondy ze Stanów i były ok., kupowałem do Hyundaia i też była ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez mardab » 23 wrz 2017, 10:31

Witam, no i moja sonda 1 także zdechła.
Jak tam panowie od sondy z grypy VW? Nadal dobrze się wam ta sonda spisuje, bo ja mam także wersję z 5 przewodami bezpośrednio do sondy i dwiema wtyczkami.
Początkujący
 
Od: 6 mar 2013, 22:54
Posty: 17
Auto: Mazda 6 2.0 LFF7 108kw benzyna+LPG 2006r

Postprzez t34567 » 24 wrz 2017, 09:09

Pół roku jazdy i działa jak należy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez klajmas » 26 wrz 2017, 08:26

Witam, panowie mam problem z moją Mazdą, szarpanie zaczęło się jakiś czas temu, pojawiało się na niskich obrotach w zakresie (1800-2200), przy mocniejszym dodaniu bazuna tych obrotach samochód mocno szarpał, nie przeszkadzało mi to bo wystarczyło dać trochę sprzęgła, więcej gazu i problem znikał. Wczoraj przejechałem w trasie 1000 km i pojawił się problem z szarpaniem nawet na 5tym biegu w zakresie obrotów 3000-4500, wyskoczył check engine i skasowałem dwa błędy, kodów nie pamiętam. Przejrzałem forum i zastanawiam się, który z typowych problemów dopadł moją mazdę, zużyte sprzęgło czy sonda? Dodam, że zaczęło również mocno szarpać podczas postoju na luzie.
Ostatnio edytowano 26 wrz 2017, 12:27 przez klajmas, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2016, 19:10
Posty: 32
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2008, GH

Postprzez CLAU » 26 wrz 2017, 10:56

U mnie szarpanie zniknelo po wymianie swiec i kabli WN. Objawy podobne, rowniez sadzilem, ze to zajechane sprzeglo .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez klajmas » 6 paź 2017, 20:49

Zapalił mi się dziś Check Engine, objawy to szarpanie silnika przy przyspieszaniu. Odczytałem błędy:

P0300 – Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0103 – Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

Co mogło mi nawalić?

Edit:
Kable zapłonowe, po wymianie Madzia chodzi jak nowa.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2016, 19:10
Posty: 32
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2008, GH

Postprzez Wojcio » 12 paź 2017, 12:42

Witam Mazdziarzy :)

Mam na imię Wojtek i też mam checkengine w Mazdzie :( :( :(

Jakiś dłuższy czas temu zapaliła się kontrolka z błędem P0131 O2 Sensor Circuit Low Voltage Bank1 Sensor1
Niby sonda pracowała, żadnych objawów typu szarpanie nie było.
Po wykasowaniu zapalała się po kilku dniach.

Od jakiegoś czasu pojawiają się też inne błędy, nawet 3 razy już szarpało i pojawił się błąd P-301 Cylinder 1 Missfire Detected.

Teraz pojawiają się takie błędy
P2251 O2 Sensor Negative Current Control Circuit/Open bank1 Sensor1
P2177 System Too Lean Off Idle bank1

Pan Google twierdzi, że może Sonda, może brudna przepustnica, może pompa paliwowa, a może coś z paliwem.
(niedawno jedziłem trochę na rezerwie, może jakiś muł zaciągnął)

Proszę pomóżcie, nie chcę już tej kontrolki.
Jak sonda to jaka może być ? 4 czy 5 przewodów ?
Mazda 6 2.0 2005 po lifcie 147KM hatchback automat
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 72 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez 13kamil » 12 paź 2017, 20:15

Z tego co widzę, to masz LPG. W poprzednim samochodzie też miałem błąd sondy lambda a winna okazała się źle zestrojona instalacja. Kiedy robiłeś jej przegląd?
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2017, 17:45
Posty: 31 (0/2)
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GY polift 2005r. 2.0 benzyna + LPG 147KM
Ex Mitsubishi Carisma 1996r. 1834ccm benzyna+LPG 116KM

Postprzez Wojcio » 14 paź 2017, 12:39

Byłem u gazownika, sprawdzał i stwierdził że wszystko jest dobrze.

Zrobiłam też tak, że wykasowałem błąd i przełączyłem na benzynie. Błąd pojawił się po około 10km.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 72 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez zico1981 » 19 paź 2017, 20:22

http://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-6- ... 63955.html
czy taka sonda jako zamiennik 5 przewodowej moze byc do mazdy 6 2.0 LF ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 gru 2006, 15:31
Posty: 17
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GY '05 FL 147KM 2.0 Pb

Postprzez t34567 » 20 paź 2017, 09:49

Tak, przecież masz napisane do jakich aut pasuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez sobartur » 25 paź 2017, 21:29

Witam.
Moje przeboje z sondom i świecącą kontrolką chek.
Auto ma 260tyś. więc sonda mogła paść. i padła
chek świecił a samochód normalnie jeździł ale kontrolka mnie wkurzała
komp pokazywał. błędy:
P0030-obwód grzania sondy lambda (rząd 1 czujnik 1)
P0131 – zbyt niskie napięcie
P0134- zakłócenie działania.
P2178 -mieszanka za bogata
P2187- mieszanka za uboga
P2251-przerwana masa odniesienia
Wszystkie błędy rząd 1 czujnik 1

Wiec zamówiłem nową chińską na allegro za 250 zeta
Działała dwa tygodnie i <dupa>
Zamówiłem używkę chek zniknął ale silnik szarpał w całym zakresie obrotów a nasilone szarpanie pomiędzy 2000-3000 tyś obrotów. więc znowu <dupa> (choć sprzedający zapewniał ze do ostatniej chwili zaj..... działała ) <lol>
Po dokładnym poszperaniu na forum (Wielkie dzięki forumowiczom a szczególnie osobą SebZab
i t34567)
Zakupiłem nową sondę LZA07AU4 06E906265S firmy NTK za 290 zeta. Sprzedawca dodał złączki do kabli żeby nie lutować . No i działa. Silnik elastyczny ,nie szarpie ,nawet lepiej się wkręca na obroty, jakby mu parę koni przybyło( ale może mi się zdaje) Chek nie razi po oczach ( aż głupio się jeździ czegoś brakuje) Spalanie spadło z 14l na 12l.
Jeszcze raz dzięki ludziom na forum.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2017, 22:05
Posty: 10
Skąd: Żywiec
Auto: mazda 6 GY 4WD silnik 2.3 2007
162 KM L3

Postprzez t34567 » 26 paź 2017, 13:35

Jak kupowałeś u pingponga na Aliexpress to zakładaj dispute, może uda się odzyskać kasę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez stilgardozaurus » 27 paź 2017, 00:20

Witam serdecznie. Chyba padla 1sza sonda w mojej M6 (2.3/2006/Po-Lift/Pb+LPG). Madzia ma prawie 290.000 więc w sumie nic dziwnego.
Czy taki zamiennik – http://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-6- ... 62363.html zrobi dobrą robotę? Ktoś zakupił/używa? Nie padła po 2 tyg :)?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2017, 22:15
Posty: 11
Auto: Mazda 6 / 2.3 / Pb / 166KM / Liftback / 2006

Postprzez sobartur » 27 paź 2017, 10:06

Zrobi ci dobrą robotę <lol>
Początkujący
 
Od: 6 maja 2017, 22:05
Posty: 10
Skąd: Żywiec
Auto: mazda 6 GY 4WD silnik 2.3 2007
162 KM L3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6