jacek09s napisał(a):Wszystko ok tylko jak potem założyć poprawnie zdemontowany uprzednio wałek?
Ja żeby się nie pomylić robiłem sobie zdjęcia ale w gmp masz pozamykane zawory (dla danego cylindra), więc krzywki wałka będą w górze, a tym samym płaskownik po drugiej stronie będzie pasował do wałka, jak obrócisz o 180st krzywki wałka będą na szklankach.
jacek09s napisał(a):Rozumiem, że krzywki się muszą zgadzać zgodnie z tym, że 1 cyl jest w GMP ale nawet odstępstwo o 1mm w położeniu tego wałka może mieć katastrofalne skutki.
Gdy wał masz zablokowany i wałki ustalone płaskownikiem i w dobrej pozycji musi być dobrze, co nie znaczy, że nie warto wykonać kluczem dwóch obrotów wałem bez świec żeby sprawdzić czy nie ma kolizji.
W byłej M3 Z6 ojca źle za pierwszym razem złożyłem rozrząd, na wydechu przesunięty o jeden ząb, nie było kolizji, ale trzeba było złożyć tak jak trzeba, bo tam akurat były znaki, które się nie zgrywały.
Na PW podeślij maila to Ci coś wyślę co Ci pomoże