Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

Postprzez TeGiO » 5 maja 2016, 14:46

a ja mam pytanie. pacjent to mazda 6 1.8 2003r i posiada pierwsza sondę 4-przewodową. czy pasują proste zamienniki lub sondy uniwersalne? wyskakuje check p0420 i nic poza tym, a sonda ma bardzo dziwna prace (bardzo długo pozostaje w stanie min i max).
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez Kuklex » 13 maja 2016, 14:18

Witam ponownie. Prosiłbym o szybką pomoc. Jestem zmuszony kupić oryginał albo bardzo dobry zamiennik na już. Cena z ASO czyli 2133zł mnie trochę przeraża. Chciałem kupić Meat&Doria z Inter Carsu (podobno ori) ale jest niedostępny więc kolejnym celem jest NGK/NTK (http://m.ebay.ie/itm/NGK-NTK-Lambda-Oxy ... nav=SEARCH). Czy ktoś miał już z nimi styczność? Nie chciałbym wyłożyć prawie 1000zł na coś co niezgra się z ECU lub nie będzie działać poprawnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez Diabeł » 23 maja 2016, 11:22

coś mi się zdaje że ktoś opisywał ze te sondy zbytnio nie działają, ale może się mylę.
Gdzieś widziałem Denso za ok 1300 zł
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2011, 12:40
Posty: 53 (1/1)
Auto: Mazda 6 GY 147 KM

Postprzez lambe » 23 cze 2016, 10:59

Witam,

Jest taka sytuacja: brak checka, mazda jeździ dość płynnie, bez poszarpywań (na razie), ale odczyt z ELM327 pokazuje niekompletne odczyty: oxygen sensor (incomplete), catalyst (incomplete) oraz zgłasza pracę w trybie "open loop".
Na wykresie jedna sonda reguluje napięcie w zakresie 0-0,8V, druga sonda pokazuje cały czas 0V.

Na co według Was to wskazuje?

Dodam jeszcze, że auto stało jakiś czas w warsztacie na odłączonym akumulatorze, więc ECU pewnie się zresetowało.

Dzięki z góry za podpowiedź!
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 19 sie 2014, 22:50
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 (GY) 2.0 147km 2005 + LPGtech

Postprzez DeviS » 24 cze 2016, 14:46

Na LPG i Pb tak samo pokazuje ?
I na rozgrzanym czy zimnym silniku to pokazuje ?
Wydaje mi sie ze dopoki sonda sie dobrze nie rozgrzeje silnik pracuje w trybie OL ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez bartusstw » 8 lip 2016, 22:30

Panowie z tego co wyczytałem sonda przed katalizatorem powinna pracować sinusoidalnie w zakresie 0-1V. Próbowałem zdiagnozować sondy u siebie za pomocą ELM327 – niestety skaner "widzi" tylko jedną sondę – nie pracuje liniowa więc zakłądam, że to ta przed katem. Na rozgrzanym silniku (bieg jałowy) trzyma niemal wykres liniowy na poziomie ~0,07 V – w przypadku przygazowania "skacze" do 0,8-1V po czym natychmiast spada do wartości 0,07, zdarzy jej się czasami "zafalować", ale sinusoidy to nie przypomina... Drugiej sondy ELM nie widzi – czy to możliwe, żeby nie działała wcale, a auto nie wyrzucało check engine ? Czy to raczej wina badziewnego skanera ? Obwiniam sonde za zbyt duże spalanie ~17-18 LPG/100 km w mieście, trasa koło 13 LPG.

Czy sonda przed katem posiada 2 wtyczki ?
Początkujący
 
Od: 25 paź 2015, 22:46
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan

Postprzez swirek2001 » 29 lip 2016, 18:32

TeGiO napisał(a):a ja mam pytanie. pacjent to mazda 6 1.8 2003r i posiada pierwsza sondę 4-przewodową. czy pasują proste zamienniki lub sondy uniwersalne? wyskakuje check p0420 i nic poza tym, a sonda ma bardzo dziwna prace (bardzo długo pozostaje w stanie min i max).


Nie wiem czy już coś znalazłeś, ale ja dzisiaj wymieniłem ją na uniwersalną Denso DOX-0121.
Kilkadziesiąt kilometrów przejechanych i na razie brak check-a.
Początkujący
 
Od: 18 maja 2009, 21:34
Posty: 14
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 (1,8 GG, 2002)

Postprzez TeGiO » 1 sie 2016, 13:41

dzięki za odpowiedź, ale zrobiłem to samo po tygodniu od pytania :)
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez DeviS » 1 sie 2016, 17:37

TeGiO napisał(a):zrobiłem to samo po tygodniu od pytania :)

I jak dziala ? Ile km juz przejechane na niej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez thesilent » 1 sie 2016, 20:45

swirek2001 napisał(a):Nie wiem czy już coś znalazłeś, ale ja dzisiaj wymieniłem ją na uniwersalną Denso DOX-0121.
Kilkadziesiąt kilometrów przejechanych i na razie brak check-a.


poka aukcję, jakiś link.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez swirek2001 » 1 sie 2016, 20:54

Początkujący
 
Od: 18 maja 2009, 21:34
Posty: 14
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 (1,8 GG, 2002)

Postprzez TeGiO » 2 sie 2016, 15:05

http://www.swiece-zaplonowe.pl/sondy/14 ... -0121.html
zrobiłem jakieś 3 tys. i wymieniłem katalizator, bo okazało się, że cały popękał.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez jan-os » 4 wrz 2016, 23:54

Danmazda napisał(a):Też miałem problemy z sondą, NTN czytałem że nie zdają egzaminu. Miałem brać tą chin, ale za długo by czekać. Kupiłem używaną od GH, która miała nalatane coś koło 50 tyś. km. Już pond rok i przejechaniu koło 30 tyś. km. wszystko działa jak należy :)


Witam. A czy możesz podać oznaczenia tej sondy?
Znalazłem taką do Mazdy 5 silnik 2.0
http://allegro.pl/mazda-5-cr19-2-0-sonda-lambda-lza07-md5-lfl7-188g1-i6304428048.html

oznaczenie: LZA07-MD5 i 188G1 – u ciebie widziałem 188G1D, czy ma znaczenie?

tu jest jedna wtyczka, ale za to 5 przewodów, czy wystarczy obciąć, przerobić na 2 wtyczki i ma pracować jak trzeba?

Ja też mam 5-przewodową i problemy.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2008, 12:09
Posty: 29
Skąd: Przeworsk
Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r

Postprzez Danmazda » 5 wrz 2016, 16:16

Nie wiem czy inne oznaczenia tej sondy będzie dobrze pracować. Ja szukałem identycznej, żeby miała takie same oznaczenia.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez thesilent » 6 wrz 2016, 22:28

Zamówiłem tę sondę Denso DOX-0121 na ebay.de, dzisiaj przyszła i zamontowałem ją.

Po montażu zrobiłem reset ECU i adaptację czyli odpaliłem i poczekałem, aż się zagrzeje silnik na benzynie.

Wrażenia? Wolne obroty przestały falować, silnik pracuje stabilniej, szybciej się wkręca na obroty, lepiej ciągnie. Przy 90km/h komp spalania pokazał 6,5 l/100km. Ale to wszystko na ciepłym silniku. Wrzucenie na luz przy obojętnie jakiej prędkości nie powoduje już gaśnięcia auta. Wolne obroty są stabilne. Na drugim biegu bez gazu (na wolnych obrotach) mazda jedzie spokojnie nawet pod górkę – wcześniej szarpała i gasła. Brak check engine. To wrażenia po 25km testów. Jutro zobaczę, jak się zachowuje po nocy na zimnym silniku.
Załączniki
denso01.jpg
denso02.jpg
denso03.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez bartusstw » 25 wrz 2016, 14:31

Panowie,

Mam w dalszym ciągu problem ze zbyt wysokim spalaniem i moje podejrzenia padają na sondę lambda. Czy po przebadaniu spalin można określić jasno czy sonda jest sprawna ? Spaliny wychodzą w normie, a spalanie wciąż oscyluje przy wokół 15 L LPG/100 KM. Jazda w trasie bez szaleństw ~11 L, autostrada – jazda ok 140 km/h, 4 osoby, spalanie ok. 12,5 l. Wydaje mi się to rozsądne. Ale jazda po mieście to jakieś 15 litrów na 100 km – chyba trochę za dużo. Co myślicie ? Proszę o pomoc. Chyba, że macie kogoś sprawdzonego w Krakowie
Początkujący
 
Od: 25 paź 2015, 22:46
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan

Postprzez bartusstw » 8 paź 2016, 14:13

bartusstw napisał(a):Panowie,

Mam w dalszym ciągu problem ze zbyt wysokim spalaniem i moje podejrzenia padają na sondę lambda. Czy po przebadaniu spalin można określić jasno czy sonda jest sprawna ? Spaliny wychodzą w normie, a spalanie wciąż oscyluje przy wokół 15 L LPG/100 KM. Jazda w trasie bez szaleństw ~11 L, autostrada – jazda ok 140 km/h, 4 osoby, spalanie ok. 12,5 l. Wydaje mi się to rozsądne. Ale jazda po mieście to jakieś 15 litrów na 100 km – chyba trochę za dużo. Co myślicie ? Proszę o pomoc. Chyba, że macie kogoś sprawdzonego w Krakowie




Mam kolejne pytanie:

Widziałem, że niektórzy kupowali zamienniki sondy 5-przewodowej, jedni byli niezadowoleni, inni nie wyrazili swojej opinii i już sam nie wiem co kupić...

Wszyscy sprzedawcy zapierają się, że ich sonda będzie pasować:
np.
http://allegro.pl/show_item.php?item=6231578767

chociaż znalazłem zupełnie podobna:

https://www.aliexpress.com/item/LFH1188 ... 22407.html

No i jeszcze inna:

http://allegro.pl/show_item.php?item=6535797987


Wiem, że kombinuję, ale szkoda wkładać trochę 10% wartości auta w sondę lamba....
Ostatnio edytowano 8 paź 2016, 17:24 przez bartusstw, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 25 paź 2015, 22:46
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan

Postprzez DeviS » 8 paź 2016, 14:47

Poprostu kup oryginalna uzywke i zapomnij o sprawie ;) Troche pewnie jeszcze na niej pojezdzisz i bedzie chodzila tak jak trzeba ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez thesilent » 8 paź 2016, 15:56

DeviS napisał(a):Poprostu kup oryginalna uzywke i zapomnij o sprawie


Po prostu kup (jak ja) sondę denso nowiutką z gwarancją i zapomnij o sprawie :P

Ja dałem 40 euro na ebay.de. Zrobiłem z 3 tys. km i działa elegancko.

A sondy nie są pięciopasmowe, tylko szerokopasmowe pięcioprzewodowe :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez bartusstw » 8 paź 2016, 17:27

DeviS – już kupiłem oryginalną używkę i spalanie spadło mi do 14,5 L – wciąż dużo. W teorii coś pomogło, ale za mało. I dalej nie mam pewności czy ta używka była sprawna w 100% czy problem siedzi gdzie indziej....

Thesilent, a w przedliftach jest 4 czy 5 przewodowa ?
Początkujący
 
Od: 25 paź 2015, 22:46
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6