Błąd P300 lub P301, P302 szarpanie, nie równa praca silnika.

Postprzez Norbi521 » 19 mar 2016, 16:00

W poniedziałek będą nowe świece bo nie mieli na sklepie dziś a jak narazie check enigne zawitał wypadanie zapłonu... I pytanie do Was swiece denzo czy NGK ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2016, 15:37
Posty: 23 (3/0)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 B+G, 2002r. Sedan

Postprzez sztukas » 19 mar 2016, 18:01

Ja miałem przez rok NGK ITR6F13 ale teraz testuje od tygodnia Denso ZT20EPR11. Jedyne co mogę powiedzieć jak masz LPG to lepiej mieć świece z mniejszą przerwą i tak NGK 1,3mm Denso 1,1mm. Zawsze można samemu zmniejszyć do 1,0mm ale ja zostałem przy tym co daje Denso.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 12:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Postprzez Norbi521 » 19 mar 2016, 18:48

Mam lpg ale słaby interes płacić i ulepszać pod lpg więc będzie denso . I mam nadzieję ze to będzie koniec kłopotów z silnikiem, i tak myślę że niepotrzebnie nowe znowu kable WN były. Teraz wiem że najpierw kable potem swiece a nie odwrotnie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2016, 15:37
Posty: 23 (3/0)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 B+G, 2002r. Sedan

Postprzez brodaM6 » 19 mar 2016, 21:26

Ja znowu kupiłem ngk przerwę zmniejszyłem do 0,9 ;) ,poprzednie tak samo <faja>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez rymko » 20 mar 2016, 09:46

Jedyne co mogę powiedzieć jak masz LPG to lepiej mieć świece z mniejszą przerwą i tak NGK 1,3mm Denso 1,1mm. Zawsze można samemu zmniejszyć do 1,0mm ale ja zostałem przy tym co daje Denso[

Tak z ciekawošci spytam w związku z czym ta zmiana szczeliny na świecy, bo na NGK do benzyny i dedykowanej do gazu jest ta sama wartość – 1.3. ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez brodaM6 » 20 mar 2016, 11:11

Nie pamietam definicji tego ,jak szukałem informacji to natknęłam sie na forum lpg o tym i niektórzy zmniejszają do 0,8
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez sztukas » 20 mar 2016, 11:32

Moim zdaniem nie ma czegoś takiego jak świece czy przewody do gazu. To jest to samo tylko w innych opakowaniach.

Przerwę się zmniejsza po to, że jak w takim starym samochodzie układ zapłonowy nie jest już jak nowy fabryczny to zmniejszenie przerwy na świecy pozwoli na zmniejszenie ryzyka wypadania zapłonów i tylko tyle. Jeżdzenie na LPG bardziej objawia usterki w ukł. zapłonowym. Na Pb95 komputer lepiej radzi sobie z korektami aby utrzymać obroty i pracę silnika w kulturze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 12:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Postprzez rymko » 20 mar 2016, 15:37

O przewodach zapłonowych do gazu nie słyszłem, ale o świecach wielokrotnie.
Może masz rację , że to te same świece różnie opisane, natomiast twoja teoria zmniejszania przerwy na świecach to już czysta demagogia :D
Wg. tego co piszesz w twoim przypadku wystarczyłoby jedynie zmniejszyć przerwę na świecach i wszystko byłoby ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Norbi521 » 23 mar 2016, 11:39

Nowe świece już są, obroty na biegu jalowym nadal faluja ale szarpanie ustalo zobaczę co będzie dalej czy pojawi się check czy nie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2016, 15:37
Posty: 23 (3/0)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 B+G, 2002r. Sedan

Postprzez Norbi521 » 24 mar 2016, 23:53

I niestety dziś wywalilo wypadanie zapłonu cylindra 1.... masakra <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2016, 15:37
Posty: 23 (3/0)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 B+G, 2002r. Sedan

Postprzez rymko » 25 mar 2016, 14:06

Najprościej teraz zamienić przewód wn z 1 cylindra z jakim innym (jeśli długość na to pozwala) i sprawdzić ponownie czy wypada zapłon i na którym cylindrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Norbi521 » 25 mar 2016, 21:04

Myślisz że nowe kable NGK przebijają ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2016, 15:37
Posty: 23 (3/0)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 B+G, 2002r. Sedan

Postprzez rymko » 26 mar 2016, 15:38

Wiesz, w tych czasach nigdy nie wiesz na 100% czy kupiłeś oryginał czy jakąś podróbę, więc jeżeli możesz to zrób tą podmiankę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez virus86 » 20 lut 2018, 20:09

U mnie też taki problem, wymienione przewody świece, zamienione cewki i cały czas wypadanie na 1 cylindrze na dniach jadę do Jaksy zobaczymy co zdiagnozują
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lip 2016, 11:04
Posty: 9 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazada 6 GY, rok 2003, silnik 2.0 benzyna

Postprzez sloniupl » 22 lut 2018, 10:36

Daj znać czy u Jaksy pomogą bo zastanawiam się nad wizytą u nich ale potrzebuje świeżej opinii jak tam dla naszych madzi jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2016, 23:19
Posty: 244 (11/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 PB 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6