Świece zapłonowe. Gdzie się znajdują i jakie są najlepsze? pytania/porady

Postprzez Danmazda » 14 gru 2015, 18:30

Irydowe za 30 parę zł hm.. ja za NGK rok temu zapłaciłem 60 zł za sztukę, i nigdzie taniej nie mogłem znaleźć :/
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Biniu » 14 gru 2015, 19:08

Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez huzak » 14 gru 2015, 21:22

Sprawa wyjaśniona :)
Napisałem do anglojęzycznego supportu, i przekierowali moje zapytanie do Polski. Jednak mamy coś a'la customer support w Polsce :P
Cytuję:
Witam serdecznie,
Faktycznie świecę zapłonową ITV16TT można stosować zamiennie z świecą ITV16.
Różnice pomiędzy tymi świecami są następujące:
-ITV16 – typoszereg świec zapłonowych DENSO "Iridium Power", elektroda środkowa irydowa o średnicy 0,4 mm, elektroda masy z wcięciem w kształcie litery "U", oraz dodatkowo ścięta na krawędziach, -żywotność 60 000 km, (LPG 40 000 km),
-ITV16TT – typoszereg świec zapłonowych DENSO "Iridium TT", elektroda środkowa irydowa o średnicy 0,4 mm, elektroda masy z wspawanym walcem platynowym o średnicy 0,7 mm, – żywotność 120 000 km, (LPG 80 000 km).
Początkujący
 
Od: 29 lip 2008, 18:41
Posty: 5

Postprzez t34567 » 15 gru 2015, 12:31

Od siebie dodam że wytrzymałość świec się zgadza, u siebie mam juz ponad 40 tys km zrobione na Denso ITV16 (mowa o jezdzie na lpg oczywiscie). Kupowałem po 30-parę złotych na http://www.swiece-zaplonowe.pl/ jak ktoś chce to wrzucam kod rabatowy do nich, bo jest ważny tylko rok a następne świece będę kupował gdzieś za 2 lata. (Niedawno kupilem nowe).


Kto pierwszy, ten lepszy :)
Kod: Zaznacz cały
PXT7B8JX
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Roman8 » 4 sty 2016, 11:23

Kod wykorzystany, dziękuję bardzo – 13 zl mniej.
Kupiłem te same świeczki co Ty. Moje maja już ponad 60 tys wiec warto je wymienić na zimę.

Zmieniałeś przerwę i do ilu? 0,9?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez brodaM6 » 4 sty 2016, 12:24

Ja u siebie do 0,9
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez poggo » 14 sty 2016, 00:53

Witam.
Postanowiłem iż ja też wcisnę parę groszy.... Otóż dziś wymieniłem swoje świeczki, gdyż tak na prawdę nie wiedziałem kiedy były wymieniane, a ostatnio zauważyłem że madziula dziwnie drży po przesterowaniu drążka zmiany biegów w pozycję "P" lub przy postoju na światłach z wciśniętym hamulcem i zapiętym "D", a w dodatku od założenia LPG przejechałem już 40 tyś.

Wybór padł na NGK ILTR6A-13G. Założyłem tak jak wyciągnąłem z opakowania (nie kombinowałem nic z przerwą) oczywiście na gwint troszkę smaru miedzianeg do wysokich temperatur.
2016-01-13 22.50.10.jpg
Ngk
To co było zainstalowane wcześniej.
2016-01-13 22.54.11.jpg
Mazda-NGK
Jak widać MAZDA, lecz również NGK z tym że ILTR5A-13G

Auto działa poprawnie, pali bez najmniejszago problemu, zimne jak i zagrzane, objawy drżenia ustąpiły, silnik pracuje równiej...
Z czystym sumieniem mogę polecić te świece. ..

Pytanie moje: co to za "okopcenie" na porcelankach?
2016-01-13 23.43.32.jpg


Czy stare świece posiadają "prawidłowe" ślady zużycia czy jest coś z nimi nie tak.
2016-01-13 23.40.05.jpg
poggo
 

Postprzez DeviS » 18 sty 2016, 16:13

poggo napisał(a):Czy stare świece posiadają "prawidłowe" ślady zużycia....


Jak najbardziej, suchy biało-szary nalot wskazuje na prawidłową pracę silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez grig » 6 mar 2016, 12:02

Czy jest na sali ktos kto ostatnio wymienial swiece w 1.8 MZR 2007 i podzieli sie ich numerami? Denso IT16 beda OK?

I czy 1.8 MZR ma przewody czy tak jak 2.0 po lifcie nie?
Początkujący
 
Od: 6 lut 2016, 19:22
Posty: 19 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 I GG, 1.8 MZR, 2007

Postprzez sztukas » 6 mar 2016, 21:30

Panowie jako że moje świece już dogorywają potrzebuję wymienić na nowe. Moje obecne to NGK ITR6F13. Nie wytrzymały długo bo rok czasu. Nie chcę już NGK tym bardziej, że przerwa to 1,3mm. I tak wszyscy polecają zmniejszyć przerwę do 1,0mm. Moje auto to Mazda 6 2.3 166KM silnik L3C1 2002r. auto z LPG. Jakie świece polecacie? Ludzie chwalą Denso tylko jaki model mam zakupić. Z góry dzięki za szybką odpowiedź bo na środę potrzebuję 4 szt. na wymianę

P.S. tylko krótki gwint 17.5mm
Ostatnio edytowano 7 mar 2016, 00:00 przez sztukas, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 12:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Postprzez mitsuga » 6 mar 2016, 23:12

dołączam sie do pytania ...
też mam 2,3 166KM tyle,ze z 2006 r,stare świece to NGK(gwint krótki)-czy mozna załozyc te dłuższe(gwint 25mm) czyli np.Denso ITV16?czy "bezpieczniej" jednak IT20 ?
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez sztukas » 7 mar 2016, 00:03

Ktoś coś poradzi? Szukałem w e-katalogu Denso to wychodzą mi 4 modele. Najbardziej chyba pasują Denso ZT20EPR11

Moje auto to przedlift 2002r. produkcja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 12:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

PostTen post został usunięty przez DeviS 7 mar 2016, 04:55.

Postprzez DeviS » 7 mar 2016, 05:08

sztukas napisał(a): Nie wytrzymały długo bo rok czasu.

A ile km przejechanych ?
sztukas napisał(a):Nie chcę już NGK tym bardziej, że przerwa to 1,3mm. I tak wszyscy polecają zmniejszyć przerwę do 1,0mm.

Są różne opinie na ten temat. Ja nigdy nie zmniejszałem przerwy – nie było powodu ;)
sztukas napisał(a): Najbardziej chyba pasują Denso ZT20EPR11

Jeśli Ci najbardziej pasują takie to je kupuj ;) Osobiście mam założone DENSO IT20 i przejechane na nich 35k km ;)

mitsuga napisał(a):też mam 2,3 166KM tyle,ze z 2006 r,stare świece to NGK(gwint krótki)-czy mozna załozyc te dłuższe(gwint 25mm) czyli np.Denso ITV16?czy "bezpieczniej" jednak IT20 ?

Stare świece chyba jednak masz z dłuższym gwintem a nie krótszym ze względu na to że masz polifta ;) I nowe też kup z tym dłuższym gwintem 25mm ;) Z krótszym gwintem są do przed lifta ;) DENSO ITV16 będą dla Ciebie odpowiednie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez mitsuga » 7 mar 2016, 07:09

sam się zdziwiłem jak je wykręciłem ale mam załozone te z krótszym gwintem
czyzby poprzedni właściciel sie pomylił...?
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 21:42
Posty: 47 (1/0)
Auto: ...było 2,5 BP 4x4 aut. a jest M2 6MT

Postprzez CLAU » 7 mar 2016, 08:55

Bardzo możliwe, wiele osób nie potrafi ogarnąć szukająć katalogu jakie świece potrzebuje, nie czytają opisów, nie porównują innych marek etc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez sztukas » 7 mar 2016, 10:07

DeviS, przejechane niewiele bo 12 000km. Te świece Denso IT20 fajnie cenowo wychodzą ale ta przerwa 1,5mm jak dla mnie za duża. Wiem, że można zmniejszyć ale ZT20EPR11 mają w nominale przerwę 1,1mm dlatego je biorę. Przewody mam roczne też z przebiegiem 12 000km to porównam NGK i Denso. Dam znać jak auto się zachowuje. Chyba, że coś jeszcze innego się skopało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 12:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Postprzez Nicram » 7 mar 2016, 22:07

Witam.
Byłem dzisiaj na przeglądzie w ASO Nivette w Warszawie, wziąłem ze sobą zakupione wcześniej świece Denso ITV16TT. Ku mojemu zdziwieniu powiedziano mi, że te świece nie pasują do mojej Madzi (Mazda 6 2.0Pb 2006). Mechanik wyjął starą świecę z mojego auta (bodajże ILTR5A-13G) i porównał z nowymi Denso. Stwierdził, że Denso są krótsze od tych starych (chodzi o cała długość świecy, bo długość gwintu na oko ta sama) i nie podejmie się wymiany, bo... "może nie być styku z cewką". Ktoś się spotkał z czymś takim? I czy Denso ITV16TT rzeczywiście pasują do benzyny 2.0 po lifcie? Wszelkie katalogi twierdzą, że pasuje, ale już sam nie wiem, bo świeca Denso wyglądała (na zdjęciu zrobionym przez mechanika) na ciut krótszą.
Pozdrawiam.
Nicram
 

Postprzez Roman8 » 7 mar 2016, 22:18

Skoro Denso ITV16 pasują, to dlaczego ITV16TT mialyby nie pasowac?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez sztukas » 16 mar 2016, 17:52

Świece zakupione i wymienione. Wybór jak pisałem wcześniej padł na Denso ZT20EPR11 przerwa 1,1mm fabryczna i tak zamontowane bez zmniejszania do 1,0mm. Wymieniona oprócz tego uszczelka pokrywy zaworów ELRING. Stara uszczelka też po roku do wymiany była. Z pokrywy wyciekał olej lekko ale wymieniłem. Olej wymieniony plus filtr oleju i zrobiona kalibracja wtryskiwaczy LPG oraz mała poprawa tolerancji czasu przełączenia benzyny na gaz i póki co sukces. Z pokrywy zaworów olej nie leci auto powiedzmy chodzi równo na gazie i na benzynie. Na chwilę obecną tyle...

Jak większość posiadaczy L3C1 2.3 też przydało by się pierścienie wymienić bo na bank zapieczone. Boję się że po otworzeniu silnika okarze się że to tylko początek więc narazie odpuszczam remonty. Dolewam oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 12:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6