Świece zapłonowe. Gdzie się znajdują i jakie są najlepsze? pytania/porady
Irydowe za 30 parę zł hm.. ja za NGK rok temu zapłaciłem 60 zł za sztukę, i nigdzie taniej nie mogłem znaleźć :/
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Ja kupowałem tutaj:
http://www.e-denso.pl/denso-itv16-swiec ... -1992.html
http://www.e-denso.pl/denso-itv16-swiec ... -1992.html
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Sprawa wyjaśniona
Napisałem do anglojęzycznego supportu, i przekierowali moje zapytanie do Polski. Jednak mamy coś a'la customer support w Polsce
Cytuję:
Napisałem do anglojęzycznego supportu, i przekierowali moje zapytanie do Polski. Jednak mamy coś a'la customer support w Polsce
Cytuję:
Witam serdecznie,
Faktycznie świecę zapłonową ITV16TT można stosować zamiennie z świecą ITV16.
Różnice pomiędzy tymi świecami są następujące:
-ITV16 – typoszereg świec zapłonowych DENSO "Iridium Power", elektroda środkowa irydowa o średnicy 0,4 mm, elektroda masy z wcięciem w kształcie litery "U", oraz dodatkowo ścięta na krawędziach, -żywotność 60 000 km, (LPG 40 000 km),
-ITV16TT – typoszereg świec zapłonowych DENSO "Iridium TT", elektroda środkowa irydowa o średnicy 0,4 mm, elektroda masy z wspawanym walcem platynowym o średnicy 0,7 mm, – żywotność 120 000 km, (LPG 80 000 km).
- Od: 29 lip 2008, 18:41
- Posty: 5
Od siebie dodam że wytrzymałość świec się zgadza, u siebie mam juz ponad 40 tys km zrobione na Denso ITV16 (mowa o jezdzie na lpg oczywiscie). Kupowałem po 30-parę złotych na http://www.swiece-zaplonowe.pl/ jak ktoś chce to wrzucam kod rabatowy do nich, bo jest ważny tylko rok a następne świece będę kupował gdzieś za 2 lata. (Niedawno kupilem nowe).
Kto pierwszy, ten lepszy
Kto pierwszy, ten lepszy
- Kod: Zaznacz cały
PXT7B8JX
Witam.
Postanowiłem iż ja też wcisnę parę groszy.... Otóż dziś wymieniłem swoje świeczki, gdyż tak na prawdę nie wiedziałem kiedy były wymieniane, a ostatnio zauważyłem że madziula dziwnie drży po przesterowaniu drążka zmiany biegów w pozycję "P" lub przy postoju na światłach z wciśniętym hamulcem i zapiętym "D", a w dodatku od założenia LPG przejechałem już 40 tyś.
Wybór padł na NGK ILTR6A-13G. Założyłem tak jak wyciągnąłem z opakowania (nie kombinowałem nic z przerwą) oczywiście na gwint troszkę smaru miedzianeg do wysokich temperatur. To co było zainstalowane wcześniej. Jak widać MAZDA, lecz również NGK z tym że ILTR5A-13G
Auto działa poprawnie, pali bez najmniejszago problemu, zimne jak i zagrzane, objawy drżenia ustąpiły, silnik pracuje równiej...
Z czystym sumieniem mogę polecić te świece. ..
Pytanie moje: co to za "okopcenie" na porcelankach?
Czy stare świece posiadają "prawidłowe" ślady zużycia czy jest coś z nimi nie tak.
Postanowiłem iż ja też wcisnę parę groszy.... Otóż dziś wymieniłem swoje świeczki, gdyż tak na prawdę nie wiedziałem kiedy były wymieniane, a ostatnio zauważyłem że madziula dziwnie drży po przesterowaniu drążka zmiany biegów w pozycję "P" lub przy postoju na światłach z wciśniętym hamulcem i zapiętym "D", a w dodatku od założenia LPG przejechałem już 40 tyś.
Wybór padł na NGK ILTR6A-13G. Założyłem tak jak wyciągnąłem z opakowania (nie kombinowałem nic z przerwą) oczywiście na gwint troszkę smaru miedzianeg do wysokich temperatur. To co było zainstalowane wcześniej. Jak widać MAZDA, lecz również NGK z tym że ILTR5A-13G
Auto działa poprawnie, pali bez najmniejszago problemu, zimne jak i zagrzane, objawy drżenia ustąpiły, silnik pracuje równiej...
Z czystym sumieniem mogę polecić te świece. ..
Pytanie moje: co to za "okopcenie" na porcelankach?
Czy stare świece posiadają "prawidłowe" ślady zużycia czy jest coś z nimi nie tak.
-
poggo
Panowie jako że moje świece już dogorywają potrzebuję wymienić na nowe. Moje obecne to NGK ITR6F13. Nie wytrzymały długo bo rok czasu. Nie chcę już NGK tym bardziej, że przerwa to 1,3mm. I tak wszyscy polecają zmniejszyć przerwę do 1,0mm. Moje auto to Mazda 6 2.3 166KM silnik L3C1 2002r. auto z LPG. Jakie świece polecacie? Ludzie chwalą Denso tylko jaki model mam zakupić. Z góry dzięki za szybką odpowiedź bo na środę potrzebuję 4 szt. na wymianę
P.S. tylko krótki gwint 17.5mm
P.S. tylko krótki gwint 17.5mm
Ostatnio edytowano 7 mar 2016, 00:00 przez sztukas, łącznie edytowano 1 raz
Ktoś coś poradzi? Szukałem w e-katalogu Denso to wychodzą mi 4 modele. Najbardziej chyba pasują Denso ZT20EPR11
Moje auto to przedlift 2002r. produkcja.
Moje auto to przedlift 2002r. produkcja.
sztukas napisał(a): Nie wytrzymały długo bo rok czasu.
A ile km przejechanych ?
sztukas napisał(a):Nie chcę już NGK tym bardziej, że przerwa to 1,3mm. I tak wszyscy polecają zmniejszyć przerwę do 1,0mm.
Są różne opinie na ten temat. Ja nigdy nie zmniejszałem przerwy – nie było powodu
sztukas napisał(a): Najbardziej chyba pasują Denso ZT20EPR11
Jeśli Ci najbardziej pasują takie to je kupuj Osobiście mam założone DENSO IT20 i przejechane na nich 35k km
mitsuga napisał(a):też mam 2,3 166KM tyle,ze z 2006 r,stare świece to NGK(gwint krótki)-czy mozna załozyc te dłuższe(gwint 25mm) czyli np.Denso ITV16?czy "bezpieczniej" jednak IT20 ?
Stare świece chyba jednak masz z dłuższym gwintem a nie krótszym ze względu na to że masz polifta I nowe też kup z tym dłuższym gwintem 25mm Z krótszym gwintem są do przed lifta DENSO ITV16 będą dla Ciebie odpowiednie
DeviS, przejechane niewiele bo 12 000km. Te świece Denso IT20 fajnie cenowo wychodzą ale ta przerwa 1,5mm jak dla mnie za duża. Wiem, że można zmniejszyć ale ZT20EPR11 mają w nominale przerwę 1,1mm dlatego je biorę. Przewody mam roczne też z przebiegiem 12 000km to porównam NGK i Denso. Dam znać jak auto się zachowuje. Chyba, że coś jeszcze innego się skopało.
Witam.
Byłem dzisiaj na przeglądzie w ASO Nivette w Warszawie, wziąłem ze sobą zakupione wcześniej świece Denso ITV16TT. Ku mojemu zdziwieniu powiedziano mi, że te świece nie pasują do mojej Madzi (Mazda 6 2.0Pb 2006). Mechanik wyjął starą świecę z mojego auta (bodajże ILTR5A-13G) i porównał z nowymi Denso. Stwierdził, że Denso są krótsze od tych starych (chodzi o cała długość świecy, bo długość gwintu na oko ta sama) i nie podejmie się wymiany, bo... "może nie być styku z cewką". Ktoś się spotkał z czymś takim? I czy Denso ITV16TT rzeczywiście pasują do benzyny 2.0 po lifcie? Wszelkie katalogi twierdzą, że pasuje, ale już sam nie wiem, bo świeca Denso wyglądała (na zdjęciu zrobionym przez mechanika) na ciut krótszą.
Pozdrawiam.
Byłem dzisiaj na przeglądzie w ASO Nivette w Warszawie, wziąłem ze sobą zakupione wcześniej świece Denso ITV16TT. Ku mojemu zdziwieniu powiedziano mi, że te świece nie pasują do mojej Madzi (Mazda 6 2.0Pb 2006). Mechanik wyjął starą świecę z mojego auta (bodajże ILTR5A-13G) i porównał z nowymi Denso. Stwierdził, że Denso są krótsze od tych starych (chodzi o cała długość świecy, bo długość gwintu na oko ta sama) i nie podejmie się wymiany, bo... "może nie być styku z cewką". Ktoś się spotkał z czymś takim? I czy Denso ITV16TT rzeczywiście pasują do benzyny 2.0 po lifcie? Wszelkie katalogi twierdzą, że pasuje, ale już sam nie wiem, bo świeca Denso wyglądała (na zdjęciu zrobionym przez mechanika) na ciut krótszą.
Pozdrawiam.
-
Nicram
Świece zakupione i wymienione. Wybór jak pisałem wcześniej padł na Denso ZT20EPR11 przerwa 1,1mm fabryczna i tak zamontowane bez zmniejszania do 1,0mm. Wymieniona oprócz tego uszczelka pokrywy zaworów ELRING. Stara uszczelka też po roku do wymiany była. Z pokrywy wyciekał olej lekko ale wymieniłem. Olej wymieniony plus filtr oleju i zrobiona kalibracja wtryskiwaczy LPG oraz mała poprawa tolerancji czasu przełączenia benzyny na gaz i póki co sukces. Z pokrywy zaworów olej nie leci auto powiedzmy chodzi równo na gazie i na benzynie. Na chwilę obecną tyle...
Jak większość posiadaczy L3C1 2.3 też przydało by się pierścienie wymienić bo na bank zapieczone. Boję się że po otworzeniu silnika okarze się że to tylko początek więc narazie odpuszczam remonty. Dolewam oleju.
Jak większość posiadaczy L3C1 2.3 też przydało by się pierścienie wymienić bo na bank zapieczone. Boję się że po otworzeniu silnika okarze się że to tylko początek więc narazie odpuszczam remonty. Dolewam oleju.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6