wymiana termostatu (benz.) – opis na str.2

Postprzez brio11 » 7 lut 2013, 11:24

Pewnie bez jej wyciągania nie można sprawdzić czy to ona jest uszkodzona? Nie kapie z niej, nie słychać buczenia, może jest jakiś sposób żeby to sprawdzić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez maarec » 7 lut 2013, 11:52

a ona nie jest na pasku napędzana ? może w nim tkwi problem – sprawdź jego stan i ewentualnie dociągnij lub wymień. Wydajności raczej nie sprawdzisz, a może zwyczajnie się ślizga na niej pasek, albo pompka umiera – tak czy inaczej masz mało czasu na szukanie :)
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez brio11 » 7 lut 2013, 15:57

Witam,

Pompa została sprawdzona i jest sprawna. Chyba znalazłem przyczynę, termostat, który został zamontowany przez "cudownych mechaników" pochodzi od forda mondeo MK3, który posiada sterowanie elektryczne, a z tego co mi wiadomo mazda takiego sterowania nie posiada. Dobrze myślę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez zetek » 7 lut 2013, 22:50

Zgadza się. Termostat od Mondeo to całkiem inna rzecz. Z ciekawości jak sprawdziłes pompę??????? Jej problem może występować dopiero po osiągnięciu wysokiej temperatury.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez brio11 » 7 lut 2013, 23:20

Znajomy mechanik mi to sprawdzał, jutro zapytam jak to robił i dam znać. O mechanikach, którzy wstawili mi termostat od mondeo można w delikatnym skrócie powiedzieć partacze....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez siemek55 » 5 kwi 2014, 15:08

odświeżę trochę temat. Mnie również dopadł problem "pływającej" temperatury i niedogrzanego silnika na trasie (szczególnie widać to przy redukcji przy dynamicznym wyprzedzaniu). Wyrok: termostat. I tu pytanie do kogoś kto wymieniał go w silniku 2.0. Trzeba wymieniać go łącznie z obudową, czy macie sprawdzony zamiennik. Cena z ASO dość zaporowa (jak na termostat).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez misiek89 » 5 kwi 2014, 21:15

Zobacz czy nie masz wymiennego samego wkładu a jak nie to ładuj fordowski i po sprawie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez siemek55 » 5 kwi 2014, 21:26

tych wkładów znalazłem już kilka rodzajów. Nikt ze sprzedawców nie chce wziąć odpowiedzialności że to ten właściwy. A za każdą "próbę" mechanik sobie policzy. Co do fordowskich, to parę potów wyżej kolega się naciął i wymienił na mazdowski z obudową. Bądź tu mądry <rotfl> . Potrzebuję sprawdzonego rozwiązania.
BTW wg mechanika jest to wersja "nierozbieralna"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez misiek89 » 5 kwi 2014, 23:46

Pewnie jest nie rozbieralny jak w większości mazd a termostat jest taki jak w focusie i m3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Wuyek » 28 lis 2014, 19:36

Dobra, czas napisać wszystko na temat samodzielnej wymiany termostatu w silniku 1,8 – L8, który znajdziemy:
Mazda6Thermostat.JPG


1. Spuszczamy płyn chłodniczy.
Tutaj mamy jeden z tematów dot. wymiany płynu i odpowietrzania do którego dojdziemy na końcu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=410&t=85223&start=60

Niestety ja zasugerowałem się instrukcją z forum i po odkręceniu termostatu wylało się ok. 2 litry płynu.

2. Zdejmujemy pasek wielorowkowy.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=131607&p=2214044#p2214044

3. Odkręcamy pompę wspomagania, teraz mamy wygodny dostęp:
(na zdjęciu już odkręcony termostat i wyciągnięty wkład)
IMG_2947.JPG


4. Odkręcamy termostat, zdejmujemy węże albo na odwrót. Ja nie dałem rady zdjąć grubszego węża na przykręconym króćcu.

5. Przykręcamy nowy termostat, zakładamy węże, przykręcamy pompę, zakładamy pasek, uzupełniamy płyn, odpowietrzamy układ.

Moje uwagi:
Mimo, że chciałem dokonać wymiany posiłkując się czyimś doświadczeniem nie udało się bez niespodzianek. Teoria nabiera kształtów dopiero w praktyce. Najtrudniej było założyć pasek. Jeśli przyjdzie mi znowu dobierać się do termostatu postaram się to zrobić bez odkręcania pompy wspomagania, gdyż mam wrażenie, ze zajmie to mniej czasu.
Będziemy potrzebować: czasu, determinacji, zdolności manualnych i minimalnej wiedzy technicznej oraz podstawowego zestawu narzędzi.

Poświęcony czas (szacunkowo):
ok 1 godz. na demontaż termostatu,
ok 3 godz. na montaż i odpowietrzenie układu.

Na forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi ile wynosi temp otwarcia, w trakcie poszukiwań po kodzie L327-15-170 w katalogach udostępnionych w internecie (np. intercars, iparts) spotykamy w opisach 76, 82, 90 a nawet 95 st. C. Serwis mazdy też nie podał mi takiej informacji, dowiedziałem się tylko, że nie występuje sam wkład.

Po ustaleniu temp otwarcia – 82 st. C – odpadły zamienniki od forda (90'C).
Ze względu na zerowe stany magazynowe nie znalazłem nic w internecie.
Ostatecznie padło na EPS za 170 PLN – po kodzie to ten sam co na stronach w opisie ma podane 76'C, ale to był jedyny fizyczny termostat jaki znalazłem w swojej okolicy i okazało się, że w systemie sklepowym oraz na samym termostacie jest wyryte 82'C :D

Na koniec numery i sam termostat.
IMG_2953.JPG
Numer

IMG_2954.JPG
termostat


Proszę o wydzielenie i dodanie tego do FAQ, może oszczędzi to czasu innym.
Ostatnio edytowano 28 lis 2014, 20:59 przez Wuyek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2014, 15:27
Posty: 47 (4/0)
Auto: Mazda 6, 1.8, GY1, LPG BRC

Postprzez dobrzyn22 » 28 lis 2014, 20:11

dodano <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brodaM6 » 28 lis 2014, 20:49

Wuyek dobra robota ,a jak ustaliłes temperaturę otwarcia termostatu ze ma mieć 82 stopnie i czy to do wszystkich jednostek ? 2.0,2.3,3.0
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Wuyek » 28 lis 2014, 21:23

Najpierw manual dał mi do myślenia, a potem:

termo.jpg


Do 3.0 nie wiem
Ostatnio edytowano 28 lis 2014, 21:34 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2014, 15:27
Posty: 47 (4/0)
Auto: Mazda 6, 1.8, GY1, LPG BRC

Postprzez tekknoraver » 9 gru 2014, 12:08

Witam,przymierzam się do wymiany termostatu i mam pytanie, czy mogę płyn chlodniczy uzupełnić jakimś innym kolorem niż zielony? W sklepie dostałem fioletowy/różowy teraz nie pamiętam, przeznaczony do Mazdy,nie otwieralem go jeszcze i sprzedawczyni powiedziała ze nie mogę mieszać tego z innymi tylko z takim samym jak mi dała.Po na czytaniu się w internetach o tym to powstał mętlik w głowie a w aucie nadal zimno :-P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez CLAU » 9 gru 2014, 14:58

Można mieszać. Zielony to najczęściej Prestone lub Dynagel z marketu. Sprawdź jaki płyn Ci dali, bo różowy jest na pewno w grupie VAG tak od czasów Passata B4 jak dobrze kojarzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tekknoraver » 9 gru 2014, 17:05

Dzięki za pomoc, popatrzę dokładnie co to jest, druga sprawa to dostałem sam wkład bez obudowy i w sklepie powiedzieli ze będzie napewno pasował, przetestuje na swoim ;–) i dam znać bo kosztował mnie niecałe 6 funtów czyli jakieś 35 zł.Po numerach wychodzi ze tylko do Mazdy 6 przeznaczony i wybite na nim 82.c wiec temperatura otwarcia jest odpowiednia.Jesli ktoś ma konto na ebay to znalazłem go w euro car parts.
http://www.eurocarparts.com/mobile/ecp/ ... f9c&000325
Product Specifications
Opening Temperature [°C] 82
Fitted Quantity 1
Other Information For OE number KL01-15-171
Teraz pisze z komórki wiec od razu mi wchodzi mobilna wersja.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Wuyek » 11 gru 2014, 22:24

tekknoraver napisał(a):Dzięki za pomoc, popatrzę dokładnie co to jest, druga sprawa to dostałem sam wkład bez obudowy i

Jak chodziłem po sklepach i sprawdzali po kodzie to też mi chcieli sam wkład sprzedać. Dlatego miałem ze sobą stary.
Patrząc po stopce to nie będzie pasował, ale swoją drogą to do czegoś te wkłady są. Sprawdzaj szybko i daj znać.
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2014, 15:27
Posty: 47 (4/0)
Auto: Mazda 6, 1.8, GY1, LPG BRC

Postprzez CLAU » 12 gru 2014, 09:26

Patrząc po ofertach sklepów to same wkłady mają skatalogowane jako tylko do diesla RF5C.

W katalogu Wahlera to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez haidi » 13 gru 2014, 12:32

Ktoś uczynny da namiar gdzie można dostać w ludzkiej (czyli takiej jaką zapłacił kolega Wuyek) cenie ten termostat? ASO 310-320pln, obdzwoniłem kilka krakowskich hurtowni i jest lipa.


Zastanawia mnie tylko jeden fakt – katalog EPS – temperatura 76C

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2013, 15:12
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004r hatchback

Postprzez TeGiO » 13 gru 2014, 16:32

viewtopic.php?f=411&t=161480&p=2758250#p2758250


tak jak pisałem wcześniej ja wsadziłem od forda za 99zł całość. jedyna różnica to gruby króciec, który jest trochę dłuższy, pasuje bez problemu :)


P.S. wsadziłem dokładnie ten
http://allegro.pl/ford-focus-ii-mondeo- ... 23017.html
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6