wymiana termostatu (benz.) – opis na str.2
a ona nie jest na pasku napędzana ? może w nim tkwi problem – sprawdź jego stan i ewentualnie dociągnij lub wymień. Wydajności raczej nie sprawdzisz, a może zwyczajnie się ślizga na niej pasek, albo pompka umiera – tak czy inaczej masz mało czasu na szukanie
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
Witam,
Pompa została sprawdzona i jest sprawna. Chyba znalazłem przyczynę, termostat, który został zamontowany przez "cudownych mechaników" pochodzi od forda mondeo MK3, który posiada sterowanie elektryczne, a z tego co mi wiadomo mazda takiego sterowania nie posiada. Dobrze myślę?
Pompa została sprawdzona i jest sprawna. Chyba znalazłem przyczynę, termostat, który został zamontowany przez "cudownych mechaników" pochodzi od forda mondeo MK3, który posiada sterowanie elektryczne, a z tego co mi wiadomo mazda takiego sterowania nie posiada. Dobrze myślę?
- Od: 19 wrz 2011, 14:45
- Posty: 95
- Auto: Mazda 6 2.0
odświeżę trochę temat. Mnie również dopadł problem "pływającej" temperatury i niedogrzanego silnika na trasie (szczególnie widać to przy redukcji przy dynamicznym wyprzedzaniu). Wyrok: termostat. I tu pytanie do kogoś kto wymieniał go w silniku 2.0. Trzeba wymieniać go łącznie z obudową, czy macie sprawdzony zamiennik. Cena z ASO dość zaporowa (jak na termostat).
tych wkładów znalazłem już kilka rodzajów. Nikt ze sprzedawców nie chce wziąć odpowiedzialności że to ten właściwy. A za każdą "próbę" mechanik sobie policzy. Co do fordowskich, to parę potów wyżej kolega się naciął i wymienił na mazdowski z obudową. Bądź tu mądry . Potrzebuję sprawdzonego rozwiązania.
BTW wg mechanika jest to wersja "nierozbieralna"
BTW wg mechanika jest to wersja "nierozbieralna"
Dobra, czas napisać wszystko na temat samodzielnej wymiany termostatu w silniku 1,8 – L8, który znajdziemy:
1. Spuszczamy płyn chłodniczy.
Tutaj mamy jeden z tematów dot. wymiany płynu i odpowietrzania do którego dojdziemy na końcu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=410&t=85223&start=60
Niestety ja zasugerowałem się instrukcją z forum i po odkręceniu termostatu wylało się ok. 2 litry płynu.
2. Zdejmujemy pasek wielorowkowy.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=131607&p=2214044#p2214044
3. Odkręcamy pompę wspomagania, teraz mamy wygodny dostęp:
(na zdjęciu już odkręcony termostat i wyciągnięty wkład)
4. Odkręcamy termostat, zdejmujemy węże albo na odwrót. Ja nie dałem rady zdjąć grubszego węża na przykręconym króćcu.
5. Przykręcamy nowy termostat, zakładamy węże, przykręcamy pompę, zakładamy pasek, uzupełniamy płyn, odpowietrzamy układ.
Moje uwagi:
Mimo, że chciałem dokonać wymiany posiłkując się czyimś doświadczeniem nie udało się bez niespodzianek. Teoria nabiera kształtów dopiero w praktyce. Najtrudniej było założyć pasek. Jeśli przyjdzie mi znowu dobierać się do termostatu postaram się to zrobić bez odkręcania pompy wspomagania, gdyż mam wrażenie, ze zajmie to mniej czasu.
Będziemy potrzebować: czasu, determinacji, zdolności manualnych i minimalnej wiedzy technicznej oraz podstawowego zestawu narzędzi.
Poświęcony czas (szacunkowo):
ok 1 godz. na demontaż termostatu,
ok 3 godz. na montaż i odpowietrzenie układu.
Na forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi ile wynosi temp otwarcia, w trakcie poszukiwań po kodzie L327-15-170 w katalogach udostępnionych w internecie (np. intercars, iparts) spotykamy w opisach 76, 82, 90 a nawet 95 st. C. Serwis mazdy też nie podał mi takiej informacji, dowiedziałem się tylko, że nie występuje sam wkład.
Po ustaleniu temp otwarcia – 82 st. C – odpadły zamienniki od forda (90'C).
Ze względu na zerowe stany magazynowe nie znalazłem nic w internecie.
Ostatecznie padło na EPS za 170 PLN – po kodzie to ten sam co na stronach w opisie ma podane 76'C, ale to był jedyny fizyczny termostat jaki znalazłem w swojej okolicy i okazało się, że w systemie sklepowym oraz na samym termostacie jest wyryte 82'C
Na koniec numery i sam termostat.
Proszę o wydzielenie i dodanie tego do FAQ, może oszczędzi to czasu innym.
1. Spuszczamy płyn chłodniczy.
Tutaj mamy jeden z tematów dot. wymiany płynu i odpowietrzania do którego dojdziemy na końcu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=410&t=85223&start=60
Niestety ja zasugerowałem się instrukcją z forum i po odkręceniu termostatu wylało się ok. 2 litry płynu.
2. Zdejmujemy pasek wielorowkowy.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=131607&p=2214044#p2214044
3. Odkręcamy pompę wspomagania, teraz mamy wygodny dostęp:
(na zdjęciu już odkręcony termostat i wyciągnięty wkład)
4. Odkręcamy termostat, zdejmujemy węże albo na odwrót. Ja nie dałem rady zdjąć grubszego węża na przykręconym króćcu.
5. Przykręcamy nowy termostat, zakładamy węże, przykręcamy pompę, zakładamy pasek, uzupełniamy płyn, odpowietrzamy układ.
Moje uwagi:
Mimo, że chciałem dokonać wymiany posiłkując się czyimś doświadczeniem nie udało się bez niespodzianek. Teoria nabiera kształtów dopiero w praktyce. Najtrudniej było założyć pasek. Jeśli przyjdzie mi znowu dobierać się do termostatu postaram się to zrobić bez odkręcania pompy wspomagania, gdyż mam wrażenie, ze zajmie to mniej czasu.
Będziemy potrzebować: czasu, determinacji, zdolności manualnych i minimalnej wiedzy technicznej oraz podstawowego zestawu narzędzi.
Poświęcony czas (szacunkowo):
ok 1 godz. na demontaż termostatu,
ok 3 godz. na montaż i odpowietrzenie układu.
Na forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi ile wynosi temp otwarcia, w trakcie poszukiwań po kodzie L327-15-170 w katalogach udostępnionych w internecie (np. intercars, iparts) spotykamy w opisach 76, 82, 90 a nawet 95 st. C. Serwis mazdy też nie podał mi takiej informacji, dowiedziałem się tylko, że nie występuje sam wkład.
Po ustaleniu temp otwarcia – 82 st. C – odpadły zamienniki od forda (90'C).
Ze względu na zerowe stany magazynowe nie znalazłem nic w internecie.
Ostatecznie padło na EPS za 170 PLN – po kodzie to ten sam co na stronach w opisie ma podane 76'C, ale to był jedyny fizyczny termostat jaki znalazłem w swojej okolicy i okazało się, że w systemie sklepowym oraz na samym termostacie jest wyryte 82'C
Na koniec numery i sam termostat.
Proszę o wydzielenie i dodanie tego do FAQ, może oszczędzi to czasu innym.
Ostatnio edytowano 28 lis 2014, 20:59 przez Wuyek, łącznie edytowano 1 raz
Wuyek dobra robota ,a jak ustaliłes temperaturę otwarcia termostatu ze ma mieć 82 stopnie i czy to do wszystkich jednostek ? 2.0,2.3,3.0
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Witam,przymierzam się do wymiany termostatu i mam pytanie, czy mogę płyn chlodniczy uzupełnić jakimś innym kolorem niż zielony? W sklepie dostałem fioletowy/różowy teraz nie pamiętam, przeznaczony do Mazdy,nie otwieralem go jeszcze i sprzedawczyni powiedziała ze nie mogę mieszać tego z innymi tylko z takim samym jak mi dała.Po na czytaniu się w internetach o tym to powstał mętlik w głowie a w aucie nadal zimno :-P
- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
Można mieszać. Zielony to najczęściej Prestone lub Dynagel z marketu. Sprawdź jaki płyn Ci dali, bo różowy jest na pewno w grupie VAG tak od czasów Passata B4 jak dobrze kojarzę.
Dzięki za pomoc, popatrzę dokładnie co to jest, druga sprawa to dostałem sam wkład bez obudowy i w sklepie powiedzieli ze będzie napewno pasował, przetestuje na swoim ;–) i dam znać bo kosztował mnie niecałe 6 funtów czyli jakieś 35 zł.Po numerach wychodzi ze tylko do Mazdy 6 przeznaczony i wybite na nim 82.c wiec temperatura otwarcia jest odpowiednia.Jesli ktoś ma konto na ebay to znalazłem go w euro car parts.
http://www.eurocarparts.com/mobile/ecp/ ... f9c&000325
Product Specifications
Opening Temperature [°C] 82
Fitted Quantity 1
Other Information For OE number KL01-15-171
Teraz pisze z komórki wiec od razu mi wchodzi mobilna wersja.
http://www.eurocarparts.com/mobile/ecp/ ... f9c&000325
Product Specifications
Opening Temperature [°C] 82
Fitted Quantity 1
Other Information For OE number KL01-15-171
Teraz pisze z komórki wiec od razu mi wchodzi mobilna wersja.
- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
tekknoraver napisał(a):Dzięki za pomoc, popatrzę dokładnie co to jest, druga sprawa to dostałem sam wkład bez obudowy i
Jak chodziłem po sklepach i sprawdzali po kodzie to też mi chcieli sam wkład sprzedać. Dlatego miałem ze sobą stary.
Patrząc po stopce to nie będzie pasował, ale swoją drogą to do czegoś te wkłady są. Sprawdzaj szybko i daj znać.
Ktoś uczynny da namiar gdzie można dostać w ludzkiej (czyli takiej jaką zapłacił kolega Wuyek) cenie ten termostat? ASO 310-320pln, obdzwoniłem kilka krakowskich hurtowni i jest lipa.
Zastanawia mnie tylko jeden fakt – katalog EPS – temperatura 76C
Zastanawia mnie tylko jeden fakt – katalog EPS – temperatura 76C
viewtopic.php?f=411&t=161480&p=2758250#p2758250
tak jak pisałem wcześniej ja wsadziłem od forda za 99zł całość. jedyna różnica to gruby króciec, który jest trochę dłuższy, pasuje bez problemu
P.S. wsadziłem dokładnie ten
http://allegro.pl/ford-focus-ii-mondeo- ... 23017.html
tak jak pisałem wcześniej ja wsadziłem od forda za 99zł całość. jedyna różnica to gruby króciec, który jest trochę dłuższy, pasuje bez problemu
P.S. wsadziłem dokładnie ten
http://allegro.pl/ford-focus-ii-mondeo- ... 23017.html
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6