Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez hant3r » 29 lip 2014, 19:09

leonidsas napisał(a):Widzę że szkoda słów ale to twój wybór



Pogrzebałem trochę i norma dla jego jednostki napędowej podobnież jest 1l/1000km. Więc przy zużyciu 0,4l/1000km nie kwalifikowałbym od razu silnika do remontu. Co prawda sprawdzić mu pewnych rzeczy nie zaszkodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2013, 15:16
Posty: 93
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 2.0 2004r.

Postprzez matthies » 29 lip 2014, 19:33

hanter dzięki za specyfikację. Gdzie znalazłeś tą normę? Kurde jakby to była prawda, to nie ma sensu wymieniać oleju, tylko ciągle dolewać hehehe po 4000km cały olej wymieniony ;) ;)

wiem że oil catch tank powstrzymuje ubywanie oleju, ale czy rzeczywiście inżynierowie mazdy tak spieprzyli, że trzeba po nich aż tak widocznie poprawiać? Rozumiem, że przy montażu catch tanka zawór PCV zupełnie wypada z obiegu?
Montaż tej zabawki jest jedynym sposobem na przedmuchy w skrzyni korbowej? (wtf to jest tak przy okazji :D? )
PS. masz może w razie czego namiar na dobry i tani?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez hant3r » 29 lip 2014, 22:11

matthies napisał(a):hanter dzięki za specyfikację. Gdzie znalazłeś tą normę? "..."


Silnik 4-cylindrowy, benzynowy, DOHC, 4 zawory na cylinder
Średnica x skok tłoka: 87,5 x 94,0 mm
Pojemność skokowa: 2261 ccm
Moc maksymalna: 166 KM (122 kW) przy 6500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 207 Nm przy 4000 obr./min
Dopuszczalne maksymalne zużycia oleju 1l/1000km
Stopień sprężania: 10,6:1
Skrzynia biegów: 5-stopniowa, mechaniczna
Przełożenia (1/2/3/4/5 bieg/bieg wsteczny/przekładnia główna): 3,307/1,842/1,233/0,970/0,755/3,166/4,388
Prędkość maksymalna: 214 km/h – Sedan
211 km/h – Hatchback
209 km/h – Sport Kombi
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 sek. – Sedan
9,0 sek. – Hatchback
9,2 sek. – Sport Kombi
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie): 12,2/7,0/8,9 l
Poziom emisji CO2 (g/km): 212
Zgodność z normą emisji spalin: Euro 4
Ogumienie: 215/45 R17
Pojemność zbiornika paliwa: 64 l
Pojemność bagażnika: 500 l – Sedan
492 l – Hatchback
505 l – Sport Kombi
Masa własna: 1415 kg – Sedan
1430 kg – Hatchback
1465 kg – Sport Kombi
Dopuszczalna masa całkowita: 1885 kg – Sedan
1890 kg – Hatchback
1935 kg – Sport Kombi
Ładowność bagażnika dachowego: 100 kg
Wymiary (dł./szer./wys.): 4680/1780/1435 mm – Sedan/Hatchback
4700/1780/1480 mm – Sport Kombi
Rozstaw osi: 2675 mm
Rozstaw kół: 1550 mm

Takie coś mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2013, 15:16
Posty: 93
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 2.0 2004r.

Postprzez brodaM6 » 29 lip 2014, 22:44

leonidsas napisał(a):A to chyba znaczy że masz duże przedmuchy ze skrzyni korbowej sprawdz , odłącz pcv założ catch tanka na jakieś 1000 km, a zobaczysz o czym mówię

To prawda , kolega dobrze prawi pcv jest bolączką 2.3 może wyssać cały olej .Matthiu a ty go nie wymieniales przypadkiem , sam to możesz kolektor dolotowy zdjąć i zobaczyć czy moco zarzygany i jak ten pcv.
leonidsas napisał(a):już nie muwię o evap które też masz podpięte do komory spalania

A może jednak <co?> , chodzi ci o elektrozawor par paliwa
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 29 lip 2014, 23:37

tak wymieniałem w listopadzie 2013. Raczej nie podejmę się sam zdejmowania dolotu... zaczynam zdrowo myśleć o tym occ, ale potrzebuję paru wskazówek po polsku z czym to się je, i czy taki 750ml za 30$ wystarczy? Czy nagromadzony tam olej trzeba następnie przelewać z powrotem do silnika? Czy o co kamą?

Co to evap?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez CLAU » 29 lip 2014, 23:44

Zawór pvc odprowadza do dolotu gazy olejowe z pokrywy zaworów i kieruje je do komory spalania – żadnego oleju co się gdzieś zbiera nigdzie się ponownie nie używa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez matthies » 29 lip 2014, 23:51

no ale w tej puszce coś się zbiera przecież. Nie jest to właśnie ten znikający olej? Po prostu nie rozumiem zasady działania tego ustrojstwa :(

hanter mam identyczną specyfikację, ale akurat tego wersu o normie spalania oleju nie było tam ujęte. Dzieki <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez CLAU » 29 lip 2014, 23:59

Zawór sam z siebie nie zapycha się znacząco, to są odrobiny oleju bo zaworek jest mniejszy od dłoni – teoretycznie on sięsam czyści przy regularnych wymianach oleju ale w praktyce róznie z tym bywa. Natomiast ubywanie 1 litra na 10 000km nie powoduje, że ten olej się gdzieś odkłada – on wpada do komory przy spalaniu przez pierścienie i odpowietrzenie i się spala.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez brodaM6 » 30 lip 2014, 06:36

CLAU napisał(a):Zawór pvc odprowadza do dolotu gazy olejowe z pokrywy zaworów i kieruje je do komory spalania – żadnego oleju co się gdzieś zbiera nigdzie się ponownie nie używa.

Jakich zaworów to nie odma.
http://translate.google.pl/translate?hl ... %26hl%3Dpl
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez CLAU » 30 lip 2014, 06:59

No skrzynia korbowa, późno bylo i myślałem o czym innym i napisałem o wałkach rozrządu, mój błąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez hant3r » 30 lip 2014, 09:02

CLAU napisał(a):"...". Natomiast ubywanie 1 litra na 10 000km nie powoduje, że ten olej się gdzieś odkłada – on wpada do komory przy spalaniu przez pierścienie i odpowietrzenie i się spala.


Zwróć uwagę, że jest to silnik 2,3l którego wadą jest pobór oleju, przeczytamy o tym wszędzie po prostu on mazdzie nie wyszedł, a przy tej pojemności silnika dopasowanie wszystkich elementów silnika musi być "luźniejsze" co może głupio tłumaczyć spalanie oleju.

Z doświadczenia wiem, że nie od razem dobrym rozwiązaniem jest remont silnika. Za przykład może być mój służbowy Kangoo zalewany do 150tys. km ELFem niestety zaczął łykać olej ponad 1l/1000km, wszyscy mechanicy remont, remont,remont, a że mam na to słowo alergie pojechałem do swojego obecnego mechanika. Wymienił mi olej na Mobila a auto ma w tym momencie 240tys km i łykanie oleju zatrzymało się na minimalnych wartościach ok. 0,5/5000km.


Nie mówię, że akurat moja teoria jest idealna i odradzam koledze sprawdzenie pewnych rzeczy, ale na pewno jestem daleki od wysuwania wniosków na temat silnika po tym, że łyka 0,4l/1000km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2013, 15:16
Posty: 93
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 2.0 2004r.

Postprzez CLAU » 30 lip 2014, 11:14

O silniku to już trąbiłem w niejednym temacie, że jest on nieudany. To fakt i tyle, jest zbyt dużo przypadków również na forach zagranicznych. Ten silnik potrafi być zjebany i tyle. Tak już jest.

U mnie silnik też wciąga olej, jeżdżę na Dexelii – najwięcej w trasach, przy miejskiej jeździe go nie znika ale 400km na tempomacie, 2800rpm i tak około 0,8L na 10k weźmie.

Być może fabryczne pierścienie są słabej jakości i łatwo się zapiekają lub ścierają w towarzystwie cylindra, trudno mi ocenić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez matthies » 30 lip 2014, 13:36

Podpowiem tylko ze mój mechanik wymieniał pierścienie w 2.0 w M5, i to też nie pomogło na pobór oleju.

Cały czas niestety nie znam działania OCC. Czy to zapobiega znikaniu oleju, w jaki sposób? I co należy zrobić z tym co się w nim zgromadzi?
Potrafi ktoś z was to wytłumaczyć?
Myślę, że co do faktu, iż motor 2.3 do najbardziej udanych nie należy, jesteśmy wszyscy zgodni.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 30 lip 2014, 21:16

[/
CLAU napisał(a):O silniku to już trąbiłem w niejednym temacie, że jest on nieudany. To fakt i tyle

U mnie silnik też wciąga olej, jeżdżę na Dexelii – najwięcej w trasach, przy miejskiej jeździe go nie znika ale 400km na tempomacie, 2800rpm i tak około 0,8L na 10k weźmie.

To dużo jak na tak udany silnik ,ja swój nie wypal mazdy paluje jak chce i wciąga mi tego oleju tyle co tobie a nawet mniej narazie 0,6 na 8 tys . Tagże ma prawo sie skończyć nawet pierścienie pcv itd.

Dopisano środa, 30 lipca 2014, 21:32:

Matthiu na twoim miejscu zainstalował bym catch tank.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 30 lip 2014, 22:59

no ja to poważnie rozważam, ale chciałbym aby ktoś mi pomógł zrozumieć jego działanie krok po kroku i czy trzeba zwalać dolot itd itp...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez lechuk » 31 lip 2014, 12:14

A u mnie klops. Wzięła 3 litry oleju na 5tyś km. Fakt, że 6tyś obr widuje nierzadko. Rozważam remoncik tzn. wymiana pierścieni, remont głowicy i przy okazji wymiana rozrządu z napinaczem bo trochę łańcuch słychać. Chciałbym to robić sam. W 323F BA Z5 robiłem to samo i chodzi dobrze, więc jakieś doświadczenie mam, ale może w M6 są jakieś kwiatki nie do obejścia?
Z tego co widzę to ze zdjęciem głowicy nie powinno być jakiejś większej filozofii, ale jak wygląda ściąganie miski i pokrywy łańcucha rozrządu z boku? Można to zrobić w aucie czy trzeba silnik wyciągać?
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez CLAU » 31 lip 2014, 13:03

1l na 10k to nie jest moim zdaniem wysoki wynik, zwłaszcza, że mam porównanie do nowych aut kupionych w salonie różnych marek.

Zakładanie oil catch tanka jest bez sensu bo to nie rozwiązuje problemu. Jeżeli masz problemy z silnikiem z powodu par olejowych kierowanych do przepustnicy i dolotu to jeszcze to ujdzie ale OCT nie zlikwiduje brania oleju przez silnik bo niby jak ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez leonidsas » 31 lip 2014, 14:23

Chyba nie rozumiecie działania tego ustrojstwa , catch tanka podłączasz bezpośrednio wybebeszając zawór lub go usuwając , nie wolno podłączyć ct z zaworem , trza go albo wybebeszyć albo usunąć , w ten sposób sprawdzisz przedmuchy ze skrzyni korbowej, jeżeli poprowadzisz wyjście znów do dolotu to co zobaczysz?

można to zrobić nie kupując catch tanka , trzeba tyko parę gumi rurek złączki i pojemnik + zaślepienie na ten czas wejścia od pcv do kolektora , wtedy będziesz miał pewność czy to pierścienie czy skrzynia korbowa
leonidsas
 

Postprzez CLAU » 31 lip 2014, 14:54

Wytłumacz mi proszę co to znaczy "skrzynia korbowa" – bo wynika jednoznacznie z twojej wypowiedzi, ze olej ubywa albo z powodu pierścieni, albo "skrzyni korbowej" cokolwiek to znaczy. Naprawiałeś kiedyś skrzynie korbową, aby silnik zużywał mniej oleju ? Znowu jakieś antybiotyki na kogoś działają.

Instalacja oil catch tanka niczego nie zmienia – opary olejowe dalej są wytwarzane, tylko zamiast zostać skierowane do dolotu są skierowane do pudełka. Czy oil catch tankiem zastąpisz zawór pcv, czy odpowietrzenie pokrywy zaworów, to te gazy dalej i tak są produkowane.

I OCT tylko je zbiera i teraz po co, aby go sobie samemu opróżniać i się brudzić, kiedy fabrycznie on i tak trafia do komory spalania ? Pomijam fakt, że "olej" a dokładnie miks olejowy złapany do takiego zbiorniczka to nie jest czysty olej silnikowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez leonidsas » 31 lip 2014, 15:03

nic nie rób tak ma być ten typ tak ma amen

nie no [tiiit]....em się człowieku pomyśl , odłączyliśmy odpowietrzenie od dolotu – podążasz , wiadomo że opary są zasysane w dolot ale jak odłączysz zasysanie kumasz ?

widzę że tu są znawcy jednostki więc przestaję się udzielać bawcie się dobrze

nie rozbierałem tego silnika ale wiem co go boli a jak ty wiesz lepiej skoro masz 2.0 to spox
leonidsas
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6