Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez bula6595 » 24 lip 2014, 17:18

Po pierwsze Ceramizer zabezpiecza silnik przed zatarciem się w przypadku za słabego smarowania na pewno na tyle żeby go wyłączyć w L3 jest tak że najpierw silnik zatrzesz a potem zapali się kontrolka.

cały widz polega na tym że jeżeli padnie pompa oleju urwiesz miskę olejową czy ci go po prostu spali Zawsze jest zagrożenie zatarciem silnika.

Kiedyś był taki ceramizer testowany na silniku poloneza ponoć po prawidłowym dawkowaniu ceramizera silnik pracował 4 dni bez oleju ale w to ciężko uwierzyć.
Jednakże można śmiało założyć że raczej uchroni niż szkodzi, co nie zmienia faktu że zdrowy rozsądek i kontrola stanu oleju i w ogóle silnika jest lepszym rozwiązaniem.

Poza tym Jak nie dbasz o fure to potem się to kończy katastrofą proste jak budowa cepa.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez CLAU » 24 lip 2014, 17:55

Uwielbiam te "ponoć" w takich wypowiedziach. 4 dni w silniku poloneza, chlopie odstaw te leki i uzywki bo mi osobiscie wstyd by bylo napisac takie bzdury nawet jesli nie potwierdzone.

Na forum bodajze VW jakis tuner testowal razem z telewizja ceramizer czy innego motodoktora, silnik pojezdzil 15 minut bez oleju. Ten gosc pisal na forum, ze tv zrobila go w konia i zmontowala material tak, ze wyszlo jaki to ultranowoczesny super hiper ulepszacz a juz material ucieli jak silnik sie wysypal. Nie wiem czy to nie bylo nagrywane w VTechu jak dobrze pamietam ale nie jestem pewien.

Lejcie lejcie te ceramizery sobie, w koncu to super tajna rosyjska receptura byla i ich stare czolgi na tym jezdza i patrzcie jak dobrze na ukrainie sobie radza wiec na pewno ten ceramizer to super mega dodatek.


A juz zupelnie na powaznie to zaden ceramizer nie ochroni przed zatarciem. Jezeli silnik jest [tiiit] i pije olej jak chytra baba kitra 3cytryny to nic mu nie pomoze. Na zapieczone pierscienie nawet 5 litrow ceramizera czy innego wynalazku nie poradzi.
Ostatnio edytowano 24 lip 2014, 20:48 przez matthies, łącznie edytowano 1 raz
Powód: wulgaryzmy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez brodaM6 » 24 lip 2014, 18:24

CLAU napisał(a):ezeli silnik jest zjebany i pije olej jak chytra baba kitra 3cytryny to nic mu nie pomoże .

<rotfl> <rotfl>
Wracając do tematu od ostatniej dolewki minęło ze dwa tygodnie ,Dolałem 300 ml to wsumie już 550 ml na 7 prawie 8 tys używania 160 hwp i jak narazie trzyma stan
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez thing » 24 lip 2014, 19:23

zauważyłem że mi też wciąga olej... ale miarke na 11k km więc nie jest najgorzej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez bula6595 » 25 lip 2014, 05:59

CLAU napisał(a):Uwielbiam te "ponoć" w takich wypowiedziach. 4 dni w silniku poloneza, chlopie odstaw te leki i uzywki bo mi osobiscie wstyd by bylo napisac takie bzdury nawet jesli nie potwierdzone.


Przestań ćpać a juz napewno nie obrazaj nikogo takim gadaniem wstyd to mi ze musze takiemu jełopoi odpowiadać .

Oglądaj filmik i przestań mi tu stękać

"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez CLAU » 25 lip 2014, 08:19

Ale co ty tu pokazujesz ? Poloneza na forum Mazdy ? 4 minutowy silnik reklamujacy produkt ? To moze od razu wklej filmik do starego VW T4, niech ludzie zaczna sobie lac olej z frytek i jezdzic na tym – tez sie da ponoc.

Dla mnie bardziej obiektywna jest opinie tunera, ktory potwierdzil ze filmik to marketingowe gowno i silnik sie rozlecial zaraz po nagraniu materialu. Jezeli dla ciebie porownanie na starej prl'owskiej konstrukcji wsadzonej do starego poldka jest tożsame z dużo nowoczesniejszą japońską wysokoobrotowa konstrukcją to ja nie mam pytan.

Proponuje aby wklejac tu filmiki czołgów T72 na ceramizeru, np zdjęcia z Kosova albo Afganistanu, ludzi bardziej to przekona, np 1 Batalion Ceramistyczny Matuli Rosyji:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez siemek55 » 25 lip 2014, 09:16

skończcie to OT :>
Wątek o ceramizerach macie TU
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez CLAU » 25 lip 2014, 13:23

Ale wątek o ceramizerze dotyczy tego wątku olejowego bo dochodzimy do sytuacji, że jak silnik bierze olej to radą na to jest ceramizer co jest bzdurą. Radą na taki silnik jest jego remont lub wymiana na sprawny.

Mamy tyle milionów samochodów, i jakoś nikt do nich nigdy nie lał ceramizrów przez całe życie i wszystko było ok. Pomijam Januszy, którzy do swojego jedynego Dełu Lanosa wziętego na kredyt do końca życia leją ceramizera i robią tym wehikułem tylko jeden wypad w miesiącu aby się nie zużywał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez boczek » 28 lip 2014, 22:50

Jak kontrolka oleju CI się zaświeci to już może być po ptakach. Szwagrowi w civicu zaświeciła i od razu było po panewkach. Dlatego wolę dolać czegoś co może w takich sytuacjach jeszcze pomóc.
"Kiedy jade, czuje ulge. Nie czuje zadnych ograniczen..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2014, 01:19
Posty: 34 (0/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda 323f 1,5 PB

Postprzez matthies » 29 lip 2014, 17:44

ja dzisiaj dolałem 0,4 L, miałem dokładnie na minimum, po dolewce 1/2. Przejechałem 1070 km, wynika z tego że bierze 4L/10.000 a wcale auta nie pałowałem :( Może ten LiquiMoly 5W40 jest jednak za rzadki... następna oliwa to bedzie znowu coś innego i na pewno tańszego.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez leonidsas » 29 lip 2014, 17:45

A ja myślę że rozbieraj silnik
leonidsas
 

Postprzez matthies » 29 lip 2014, 17:46

rozbiorę i co dalej? popatrzeć mam sobie czy co ;d
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez leonidsas » 29 lip 2014, 17:49

Jesteś pewien do rozbiórki??? bo jak nie to odpuść w 2.3 są te same problemy i dla us. i dla eu
leonidsas
 

Postprzez matthies » 29 lip 2014, 17:50

nie wiem czy jestem pewien, powiedz co trzeba zrobić jak rozbiorę, ile to może orientacyjnie kosztować, to się zdecyduję.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez leonidsas » 29 lip 2014, 17:57

Orientacyjnie to można gdybać po rozebraniu jednostki , słuchaj ja mam v6 i u mnie nawet po pałowaniu a uwież mi że auto nie ma łatwo ze mną , po drugie ja mam parę rozwiązań które konstruktorzy mazdy schrzanili , u ciebie jest na pewno pcv , którą masz nadal podpiętą w dolot bo tak kazali już nie muwię o evap które też masz podpięte do komory spalania
leonidsas
 

Postprzez hant3r » 29 lip 2014, 18:26

matthies napisał(a):ja dzisiaj dolałem 0,4 L, miałem dokładnie na minimum, po dolewce 1/2. Przejechałem 1070 km, wynika z tego że bierze 4L/10.000 a wcale auta nie pałowałem :( Może ten LiquiMoly 5W40 jest jednak za rzadki... następna oliwa to bedzie znowu coś innego i na pewno tańszego.





Z tego wynika, że łyka 0,4L/1000km to chyba nie aż tak dużo nie mniej jednak nie wiem jakie są dopuszczalne normy dla Twojej jednostki, żeby od razu rozbierać silnik.

Polecam CI Mobila z własnego doświadczenia, leją mi go do samochodów służbowych oraz do Madzi leje Mobil 1 ESP Formula 5W-30 i przejechałem już od serwisu 12,5 tys. km. i zero go wypiła, olej jest czysty, nie mniej wiele zależy również od stanu samej jednostki.

Jeśli nie masz zaufania do serwisu/swojego mechanika polecam kupić olej samemu. Ponieważ wiele warsztatów leje coś podobnego do Mobila z "beczki"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2013, 15:16
Posty: 93
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 2.0 2004r.

Postprzez matthies » 29 lip 2014, 18:45

do swojego mechanika to mam mega zaufanie, a jeśli już pozwalam jemu zakupić części to wszystko bierze z InterCars. W sumie na Mobila w Toyocie nie narzekałem (10W40) może rzeczywiście warto spróbować go zalać do madzi... ESP Formula 5W30 to jest 100% syntetyk?

Też mi się wydaje, że ubytki nie są aż takie, żeby od razu pruć silnik. Adamos zawór PCV wymieniałem w listopadzie i nic to nie dało, a nawet apetyt się zwiekszył, więc to chyba nie to.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez leonidsas » 29 lip 2014, 18:52

A to chyba znaczy że masz duże przedmuchy ze skrzyni korbowej sprawdz , odłącz pcv założ catch tanka na jakieś 1000 km, a zobaczysz o czym mówię
leonidsas
 

Postprzez hant3r » 29 lip 2014, 18:57

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2013, 15:16
Posty: 93
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 2.0 2004r.

Postprzez leonidsas » 29 lip 2014, 19:04

Widzę że szkoda słów ale to twój wybór
leonidsas
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6