Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez NIEBO! » 13 maja 2014, 21:12

Wymiana PCV coś dała matthies? Trochę się obawiam sam demontować dolot, bo dwie śruby są ciężko dostępne, ale dzięki Twoim zdjęciom zdemontowanego dolotu zaczynam to coraz bardziej brać pod uwagę... Dzięki!

ASO zaśpiewało 900zł za wymianę <lol> <cisza>
Cytuję: "Koszt wymiany to jednak ok. 900 zł, gdyż dostęp do tego zaworu jest bardzo utrudniony, m.in. trzeba zdemontować kolektor wydechowy." hahaha Z cały szacunkiem, ale ASO w swoich wypowiedziach chyba nie powinno mylić ust z <dupa> <co?> hahaha . No chyba ze stąd taka cena, że oni do tego zabiegu demontują jeszcze " m.in. kolektor wydechowy." <lol>
... okoliczni mechanicy za odkręcenie tych 8 magicznie schowanych śrub o łebku 10mm wołają 200-300zł
A u mnie jest jeszcze instalacja gazowa więc mam trochę przegiglane z manewrowaniem kluczami. I zaczynam się głowić ... koszt wymiany to wraz z zaworkiem i robocizną (jeśli nie zdecyduję się sam) to ~400zł. i nie wiadomo czy pomoże... za 400zł kupię 20l oleju co starczy na dolewki przy moim zużyciu przez minimum 40kkm -100kmm czyli conajmniej 2-4 lata zatem czy jest sens się bawić ... czekam na twoje sprawozdanie Maciek, bo jeśli pobór oleju się nie zmniejszył to chyba sobie odpuszczę. (choć u Ciebie to też może mieć wpływ przejście na 5W40 – lecz u mnie nie miało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez matthies » 13 maja 2014, 22:07

wstrzymaj się na razie. Sam tez bym się za to nie brał, na szczęście ja zapłaciłem w sumie 360zł robocizny za wymianę:
Przewód układu sprzęgła OE Mazda
Pompa wody AISIN
Rolka napinacza paska osprzętu OEM Japan (NTN)
Rolka prowadząca paska osprzętu OEM Japan (NTN)
Zawór PCV OE Mazda
Olej LiquiMoly Synthoil High Tech 5W40 5L
Filtr oleju OE Mazda
Uszczelka kolektora ssącego

Oraz taki ogólny przegląd kondycji auta, więc u ciebie ładnie kroją :P Niestety trzeba jeszcze poczekać, bowiem tak jak wspominałem "u siebie" zrobiłem dopiero ok 400km...
Aha, do kosztów dolicz sobie za wczasu uszczelki kolektora, bo mogą powstać przedmuchy jak założysz na stare (ok 120 PLN za 4 szt).
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez patrzan » 21 maja 2014, 12:55

Witam! Mój problem jest natomiast taki... Mam zalany silnik castrol magnatec 10W/40,sugerowałem się ostatnią wymianą,dlatego wlałem taki sam. Po ok 3tys przy hamowaniu mrugnęła mi kontrolka oleju. Na drugi dzień rano sprawdziłem stan i poszła dolewka ponad 2 litry. Brak dymienia,świece wymienione wraz z wymianą oleju, nalot na nich szary,nie ma nagaru,jedynie co to druga i trzecia były wilgotne, obroty zafalują wtedy, gdy włącza się kompresor klimy(normalne), tak to trzymają równo. Autko nie zamula, brak jakichkolwiek wycieków, które mogły być przyczyną. Płyn chłodnicy trzyma stan i jest czysty. Po odkręceniu korka oleju pojawia się lekki dymek,para. Zaczęła mi się pojawiać kontrolka silnika P0420, kat ma wycięty ale nie ma odstawionej sondy. Czy przez to może brać olej,że ma słabą wydajność katalizator, bo powiem szczerze nie wiem gdzie szukać.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 22:28
Posty: 22
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 1.8 GY 2003
Mazda 6 GH 2.2 Diesel Turbo 185 KM R2 2009

Postprzez marcin255 » 21 maja 2014, 13:06

patrzan napisał(a):Czy przez to może brać olej,że ma słabą wydajność katalizator, bo powiem szczerze nie wiem gdzie szukać.

Raczej przez branie oleju wypalił się kat
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez patrzan » 21 maja 2014, 13:18

Ale kat jest wycięty to jak się mógł wypalić jak go nie ma, jest tylko sama pucha.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 22:28
Posty: 22
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 1.8 GY 2003
Mazda 6 GH 2.2 Diesel Turbo 185 KM R2 2009

Postprzez marcin255 » 21 maja 2014, 13:29

patrzan napisał(a):Czy przez to może brać olej,że ma słabą wydajność katalizator,

patrzan napisał(a):Ale kat jest wycięty to jak się mógł wypalić jak go nie ma

zdecyduj się
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez patrzan » 21 maja 2014, 13:55

marcin255 napisał(a):zdecyduj się


Jestem zdecydowany tylko nie dopisałem, że nie mam kata stąd to Twoje ''zdecyduj sie''
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 22:28
Posty: 22
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 1.8 GY 2003
Mazda 6 GH 2.2 Diesel Turbo 185 KM R2 2009

Postprzez marcin255 » 21 maja 2014, 15:08

patrzan napisał(a): Zaczęła mi się pojawiać kontrolka silnika P0420

to w takim wypadku normalne ale nie ma nic wspólnego z braniem oleju
zobacz
viewtopic.php?f=466&t=169860
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez patrzan » 22 maja 2014, 19:30

Po tym dolaniu oleju dzisiaj sprawdzałem stan i jak na razie trzyma. Od dolania zrobiłem jakieś 350 km, także już byłyby jakieś braki na bagnecie, na razie z tym forte się wstrzymam. Dziwne te japońce kurka! Jutro odstawiam sondę i zobaczę co dalej. Uczę się tego auta wcześniej miałem v40 i jakoś Ci Szwedzi komplikacji nie stwarzali hahaha
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 22:28
Posty: 22
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 1.8 GY 2003
Mazda 6 GH 2.2 Diesel Turbo 185 KM R2 2009

Postprzez patrzan » 28 maja 2014, 09:28

Dzisiaj dolałem 250 ml po przejechaniu 670 km, także myślę,że na razie nie ma obaw. <spoko>
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 22:28
Posty: 22
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 1.8 GY 2003
Mazda 6 GH 2.2 Diesel Turbo 185 KM R2 2009

Postprzez brodaM6 » 28 maja 2014, 20:00

Ja Dolałem tyle na prawie 5 tyś.,
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez patrzan » 28 maja 2014, 20:26

Tak ale wynik jak dla mnie jest zadowalający,ponieważ wcześniej miałem 1l na 1000km teraz zeszło na tyle przy nic nie robieniu w silniku.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 22:28
Posty: 22
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 1.8 GY 2003
Mazda 6 GH 2.2 Diesel Turbo 185 KM R2 2009

Postprzez CLAU » 29 maja 2014, 08:22

W obu przypadkach to nie jest powód do zachwytu tylko powód do remontu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez bary75 » 29 maja 2014, 09:02

Witam, po miesięcznej jeździe na wyremontowanym silniku.
Jak pamiętacie (albo i nie), w zeszłym miesiącu auto poszło do mechanika bo brało tyle oleju, jak nikomu na tym forum (do tego jeszcze problemy ze sprzedającym w ramach rękojmi).
Na dzień dzisiejszy mam zrobione od wymiany około 4 tyś. kilometrów, w tym około 1 tyś. po autostradzie z prędkością dochodzącą do 160km/h. Stwierdzam jedno, prawie żadnego ubytku oleju, może około 1 mm na bagnecie :)

A co do sprzedającego, to kancelaria adwokacka napisała do niego pismo i zapłacił. Jednak nie omieszkał napisać mi, że jest to próba zastraszania go i jeżeli potwierdzą się jego przypuszczenia, wówczas sprawe skieruje do prokuratury. Oj ci ludzie.

Sumując, autko po wizycie w warsztacie nie bierze oleju :)

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez matthies » 29 maja 2014, 11:14

możesz przypomnieć co było zrobione i za ile?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez bary75 » 29 maja 2014, 11:22

matthies napisał(a):możesz przypomnieć co było zrobione i za ile?


A więc tak:
1. śruby głowicy 90zł
2. płynna uszczelka miski olejowej, pokrywy rozrzadu 115zł
3. uszczelniacz wału korbowego 50zł
4. filtr oleju 26zł
5. olej silnikowy Liqui Moly 10w40 159zł
6. uszczelka głowicy 198zł
7. Oczyszczacz silnika (Liqui Moly) 65zł
8. Pierścienie 4 kpl. 260zł
9. uszczelniacze zaworowe 16szt 180zł
10. robocizna 1000zł.

Tyle mnie to kosztowało, razem jakies 2150zł.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez brodaM6 » 29 maja 2014, 17:29

CLAU napisał(a):W obu przypadkach to nie jest powód do zachwytu tylko powód do remontu.

Dla ścisłości Dolałem 200 ml , i nie jeżdzę jak emeryt , od lipca na pokład trafi fotelik i skończy sie pirat style :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Arkadius 73 » 29 maja 2014, 17:32

Dla ścisłości to i tak cię czeka za niedługo remont jednostki ale pewnie to już wiesz
Arkadius 73
 

Postprzez brodaM6 » 29 maja 2014, 17:36

bary75 napisał(a):autostradzie z prędkością dochodzącą do 160km/h.

Przy tylu to ja ostatnio X3 wyprzedzalem :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez misiek89 » 30 maja 2014, 10:08

Coraz więcej tych 1,8 z problemem spalania oleju i praktycznie wszędzie to samo pierścienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6