Szklanki od Mondeo – Mazda6 2.0 benzyna

Postprzez klajgus » 8 maja 2014, 18:27

brodaM6 napisał(a):co to za urządzenie z tylu na walkach <co?>


tak się blokuje walki w odpowiedniej pozycji , bo żeby nie było za łatwo , producent nie przewidział żadnego klina na połączeniu wałek-zębatka. I jak nie zblokujesz odpowiednio, walków ( po to jest nacięcie z tylu w nich zrobione) + śruba w kolo pasowe na wale, to mogą ci zawory z tłokami się spotac :(
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez brodaM6 » 8 maja 2014, 20:55

Samoróba ?, nie wystarczy zebatych blokowanie .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez wasilek » 9 maja 2014, 09:25

To z tyłu na wałkach to część blokady własnej produkcji :–) Normalna blokada to blacha 4mm, na zdjęciach widać, że ktoś dał dwie po 2mm.

Może uda mi się w ten weekend powalczyć z tą zaślepką.... W najgorszym wypadku pozostanie opuszczenie jednej strony silnika i dalsza walka, bo niestety inaczej się nie dojdzie (jest w takim miejscu, że nie da się np. nabić większego torxa itp)

Komplet blokady (łącznie z tą blachą) można kupić na popularnym serwisie aukcyjnym za 40zł :)
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez brodaM6 » 13 maja 2014, 09:38

A możesz powiedzieć czy o toto będzie <spoko>
http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-ford ... 18593.html
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez wasilek » 13 maja 2014, 17:24

Dokładnie to jest to :)

Sam kupowałem u tego faceta, przesyłka na drugi dzień u mnie :)
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez rymko » 15 maja 2014, 18:51

Wasilek pisałeś, że fordowskie szklanki co 0.02, a w tabeli od klajgus'a są minimum co 0.04 ? :D
Jaki otwór zatyka feralna zaślepka – od napinacza ? – można gdzieś ją zamówić.
Pytam , bo może ją można rozwiercić dremelkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez klajgus » 16 maja 2014, 17:43

rymko napisał(a):Jaki otwór zatyka feralna zaślepka – od napinacza ?


Tak, zaślepia ona miejsce gdzie jest napinacz a dokładniej "otworek " :D gdzie musisz popracować żeby zwolnic napinacz, ciężko będzie ci tam dostać się drymelem, u mnie tez się torx obrócił ale mały przecinaczek i zaślepka puściła :) , ponadto niestety i tak miałem problem ze zluzowaniem napinacza
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez wasilek » 24 maja 2014, 13:51

klajgus napisał(a):
rymko napisał(a):Jaki otwór zatyka feralna zaślepka – od napinacza ?


Tak, zaślepia ona miejsce gdzie jest napinacz a dokładniej "otworek " :D gdzie musisz popracować żeby zwolnic napinacz, ciężko będzie ci tam dostać się drymelem, u mnie tez się torx obrócił ale mały przecinaczek i zaślepka puściła :) , ponadto niestety i tak miałem problem ze zluzowaniem napinacza


1) A z czym dokładnie miałeś probem? Ciężko było trafić miedzy zębatki? Opisz jak sobie poradziłeś.

2) Czy bez problemu małym przecinaczkiem poszlo? Wygrzewałeś ją przed stukaniem przecinaczkiem?

Pozdrawiam

Dopisano 24 maja 2014, o 14:03:

rymko napisał(a):Wasilek pisałeś, że fordowskie szklanki co 0.02, a w tabeli od klajgus'a są minimum co 0.04 ? :D
Jaki otwór zatyka feralna zaślepka – od napinacza ? – można gdzieś ją zamówić.
Pytam , bo może ją można rozwiercić dremelkiem.


Z tego co pamiętam to sąco 0.02. Zadzwoń do pierwszego lepszeo ASO Forda i Ci pomogą dobrać. Zawsze zamawiaj ciut niższe, np. aby mieć luz 0.3 potrzebujesz szklanke 353 a takiej nie ma to weź 352. W rozmiarach szklanek jest podawana tylko liczba po przecinku np. szklanka 352 to grubość 3,352mm.
Luz na wydechowych to 0, 3 +– 0, 03 czyli od 0, 27 do 0, 33 jak juz to lepiej iść w stronę 0, 33.
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez klajgus » 24 maja 2014, 20:38

wasilek napisał(a): A z czym dokładnie miałeś probem? Ciężko było trafić miedzy zębatki? Opisz jak sobie poradziłeś.

2) Czy bez problemu małym przecinaczkiem poszlo? Wygrzewałeś ją przed stukaniem przecinaczkiem?


po odkręceniu tej zaślepki według manuala trzeba znaleźć otwór w napinaczu żeby go zluzować, ja tam grzebałem :( z 10 minut ale bez rezultatu, jak o coś tam złapałem to używając sporej siły i tak nic się nie luzowało, balem się coś tam popsuć, a, że już miałem dorobione "przyrządy" :) do blokady kol zębatych jak na zdjęciach wyżej odpuściłem sobie, co do samej zaślepki to torx szybciutko się poddał, ale przecinakiem poszło bez większych problemów, nawet po odkręceniu nie było wielkich szkód, troszeczkę przeszlifowałem ta zaślepkę i śladu nie było , nabiłem w nią większego torxa i zakręciłem z powrotem, nic nie podgrzewałem.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez wasilek » 24 maja 2014, 22:00

Ja na szczęście mam kupioną nową. Ale wkręciłeś na klej? Bo oryginalna nowa jest już z klejem (kolor czerwony, prawdopodobnie Loctite).

Czyli nie udalo Ci sie zluzować napinacza? Ja niestety mam również do wymiany jedną szklankę na ssących, więc patent odpada....
Ostatnio edytowano 25 maja 2014, 09:13 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez klajgus » 24 maja 2014, 22:45

tak wkręciłem na klej ale na niebieski to chyba był "średni" tak samo na klej dałem śrubę przy zębatce, tam miałem stracha bo jak wiesz nie ma tam żadnego klina a nasadka z dynamometrem tam jak dobrze pamiętam się nie dojdzie. Napinacza nie zluzowałem, ale jak pisałem, ze możne za szybko się poddałem , u mnie na ssących było OK jedna byłą w dolnej tolerancji, ale teraz jak będę sprawdzał to możne być już do wymiany, wiec czekam jak ci wyjdzie luzowanie nacinacza :) zdaj proszę dokładną relacje :)
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez wasilek » 26 maja 2014, 09:42

Ostatnio brakuje mi czasu aby się tym zająć :(

Z tego co mi mówił kolega, który robił to w Mondeo to w tą dziurę należy włożyć coś np. gwóźdź i rozchylić zębatki. Mówił, że za pierwszym razem grzebał w tej dziurce z 20-30min, ale za kolejnym mutka i trafił :)

Oczywiście jak to zrobię (jest szansa w przyszły weekend, jak mi nic nie wypadnie) to się pochwalę.
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez rymko » 26 maja 2014, 11:02

wasilek możesz wrzucić zdjęcie tej zaślepki i jej numer OEM ? – zamawiałeś w Foxie /
Zastanawiam się czy ew. nie można wkręcić tam coś innego, skoro to tylko zaślepka <czarodziej>
W zestawie do blokowania rozrządu mam widoczną na obrazku blokadę napinacza (z kółeczkiem)
Załączniki
DSC_0037.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez wasilek » 2 cze 2014, 11:08

Hej,

Zamawiałem w Foxie – koszt niestety 50zł :(

Zastanawia mnie jaki jest konkretnie rozmiar torxa, bo 30 wchodzi dosyć luźno, a 35 tylko do połowy. Czy są jakieś rozmiary pośrednie? Bo we wszystkich zestawach mam 30 a następny 35.

Numer części 9XG0-99-667L

Może da się coś dopasować innego, najważniejsze aby była płaska, bo jak będzie to zwykła nakrętka to będzie haczyć o pasek wieloklinowy.

Możesz mi powiedzieć gdzie wchodzi ten mniejszy trzpień z blokady? Bo duży jest do blokady wału. Czy to jest do blokowania ślizgu? Bo ja blokowałem 3cm śrubą 6mm (tak było w instrukcji serwisowej).
Załączniki
zaśłepka.jpg
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez rymko » 2 cze 2014, 12:01

Dopiero pod koniec miesiąca będę mógł pogrzebać – ciągle używam auta – nawet szklanek jeszcze nie zamówiłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez wasilek » 29 wrz 2014, 09:00

No i w ten weekend udało mi się znaleźć trochę czasu i wymieniłem szklanki :)

Zaślepkę, o której pisałem odkręciłem w następujący sposób: wygrzałem ją palniczkiem takim z Castoramy za 20-30 zł (taki na gaz do zapalniczek), a następnie delikatnie zaostrzonym przecinaczkiem po obrzeżu.

Reszta poszła banalnie prosto, czyli w skrócie:
– blokada koła na wale (śruba 6mm długości 30mm)
– zdjęcie paska wielorowkowego, bo za nim jest zaślepka
– wepchnięcie czegoś w dziurę po wykręceniu zaślepki (np. gwóźdź, drut do robienia na drutach itp.) aby rozblokować napinacz
– następnie o lekki obrót wałkiem wydechowym w kierunku "do siebie" aby naciągnąć łańcuch
– zablokowanie bieżni poprzez włożenie zamiast zaślepki (śruba 8) blokady z zestawu (taki trzpień)
– następnie odkręcenie zębatek
– odkręcenie stopek
– wyjęcie wałków
– wymiana szklanek
– no i złożenie wszystkiego

Zajęło mi to w sumie 3 godzinki, z czego godzina była na gadanie itp.

Teraz mogę potwierdzić na własnej skórze, że szklanki od forda pasują idealnie.

Zmiana natychmiast zauważalna, już silniczek się nie trzęsie, nic nie faluje na gazie itp. Same plusy.

Najważniejszą sprawą jest zrobienie sobie rozpiski, jaka szklanka była i jaka jest obecnie. Bo w przyszłości wystarczy zdjąć pokrywę, pomierzyć luzy i wiadomo jakie szklanki zamówić.

Pozdrawiam Wszystkich i życzę miłej zabawy ze szklankami, oczywiście zakończonej sukcesem.
Paweł
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez rymko » 29 wrz 2014, 18:02

Ja stare szklanki przeleciałem magnesówką i też jest git :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez berrrcik29 » 29 wrz 2014, 21:54

Koledzy w Mazdzie6 2003r. 1.8 luz zaworowy reguluje się też wymieniając całe szklanki czy tylko takie podkładki? Gdzieś na forum właśnie, nie mogę tego teraz znaleźć, było napisane że podkładki, a tu koledzy piszecie, że szklanki? Jak to jest faktycznie? ;) Z góry dzięki za pomoc.
Gdzie polecacie kupić w dobrej cenie?
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez rymko » 30 wrz 2014, 14:41

Całe szklanki z zakupem w fordzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez wasilek » 2 paź 2014, 13:06

rymko napisał(a):Ja stare szklanki przeleciałem magnesówką i też jest git :)


Ja nie chciałem tego robić, bo czytałem różne opinie odnośnie "utwardzenia". Podobno są utwardzane powierzchniowo i można sobie kuku zrobić....

Zresztą to nie jest taki straszny koszt, przeważnie tylko są wydechowe do wymiany, więc maks wydatek to 200zł w Fordzie. A swoje można dodatkowo komuś odsprzedać nawet za połowę ceny więc wyjdzie +100zł. Czyli cały zabieg to na czysto 100zł, oczywiście jak uszczelka będzie w dobrym stanie.

A może zrobić taki wątek sprzedam szklanki ? I będziemy sobie wzajemnie sprzedawać, wymieniać, dawać itp?
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6