Problem z osiągnięciem temperatury roboczej silnika – termostat

Postprzez misiek89 » 31 paź 2013, 12:56

To ten sam silnik więc raczej musi pasować. Tak mnie zastanawia jak można wymienić sam wkład to czego nikt tego nie próbował ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez TeGiO » 31 paź 2013, 14:25

moje pierwsze podejscie bylo z samym wkladem. niestety wszystko zalezy jaki masz termostat. sa 2 typy:
1. nierozbieralny, tzn sama sprezyna jest trzymana przez plaskikowe "lapki" obudowy
http://loki9b.nazwa.pl/pl/p/MAZDA6-1.8-OBUDOWA-TERMOSTATU-TERMOSTAT/1317
2. rozbieralny i tu sie chyba da wymienic. pisze chyba poniewaz mialem ten pierwszy typ i nie mam z tym drugim doswiadczenia
http://www.fox.rzeszow.pl/TERMOSTAT-KOMPLETNY-SILNIKI-BENZYNOWE%284,269,254576%29.aspx
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez misiek89 » 31 paź 2013, 15:58

I pewnie tak jest, przynajmniej zdjęcia na to wskazują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez rafal_k0nieczny » 6 lis 2013, 20:58

Mógłby mi ktoś powiedzieć czy w moim aucie jest jak kolega pisał termostat rozbierany czy nie?

I jak wygląd wkład, prosił bym o jakieś zdjęcie.
rafal_k0nieczny
 

Postprzez slonik1983 » 5 gru 2013, 12:54

Podłączam się pod temat.
W zeszłym roku zleciłem mechanikowi wymianę termostatu.
Po poszukiwaniach okazało się że w fordach
np.: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Termosta ... nzyna/2832
jest montowany prawie identyczny termostat.

Nie wiem co się stało ale nie minął rok a znowu muszę grzebać przy termostacie. Czy ktoś ma pomysł dlaczego tak szybko padł? A może mechanik wymienił sam wkład?
Dodam że jeśli to możliwe jeżdżę z wyłączoną klimą (sprężarka nie pracuje). W samochodzie jest LPG. Czy to może być przyczyną szybszego zużywania się termostatu?
ベストよろしくルーカス
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 08:21
Posty: 75 (2/3)
Skąd: Przyszowice
Auto: Mazda 6 1.8 16V Sport Wagon (GY) 2007r, L8-DE, Benzyna + LPG

Postprzez TeGiO » 5 gru 2013, 19:49

możliwe, że wsadził najtańsze badziewie. ja wsadziłem do siebie oryginał forda za 99zł. najważniejsze, jakie masz oznaki? falująca wskazówka temperatury czy długi czas rozgrzewania się silnika?
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez slonik1983 » 30 gru 2013, 19:10

Była falująca wskazówka temperatury. Po wymianie wskazówka ani drgnie.
Termostat wymieniał Tadziol z Katowic <spoko>
ベストよろしくルーカス
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 08:21
Posty: 75 (2/3)
Skąd: Przyszowice
Auto: Mazda 6 1.8 16V Sport Wagon (GY) 2007r, L8-DE, Benzyna + LPG

Postprzez bary75 » 10 kwi 2014, 10:37

Koledzy, sorki za głupie pytanie, ale nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi: a mianowicie, gdzie w silniku 1,8 PB Mazda 5, znajduje się termostat ? Chcę go wymienić, ale za diabła nie wiem, gdzie się znajduje :(
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez misiek89 » 10 kwi 2014, 21:02

Koło pompy wspomagania dochodzi do niego gruby wąż :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez bary75 » 11 kwi 2014, 07:50

A masz może kolego jakieś zdjęcie, gdzie mogę ten termostat zlokalizować. Nie znam się na tym silniku. Zawsze były u mnie diesle i to ze stajni VW. Pierwszy raz mam japończyka.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez brodaM6 » 11 kwi 2014, 09:31

W FAQ powinno być sam dodawalem

Dopisano piątek, 11 kwietnia 2014, 09:45:

Cos pokręciłam ale w ramach przeprosin tu zerknij 2 strona viewtopic.php?f=60&t=144849&start=20
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez bary75 » 11 kwi 2014, 09:55

No właśnie, bo nigdzie nie mogłem tego FAQ-u znaleźć. A to co podałeś mi kolego, to nie jest silnik 2,3 PB ???
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez brodaM6 » 11 kwi 2014, 10:04

misiek89 napisał(a):Koło pompy wspomagania dochodzi do niego gruby wąż :)

Kolega ma 1.8 jak dobrze pamietam wiec dobrze ci pisał ze koło pompy
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez bary75 » 11 kwi 2014, 10:10

Rozumiem, że stojąc przodem do auta, termostatu muszę szukać po mojej lewej stronie (czyli od strony pasażera) ?. Czy jest jakiś problem z demontażem tego termostatu? Na co muszę zwrócić uwagę? Jakieś podpowiedzi ? Czy łatwo się go wyciąga 9demontuje) ?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez brodaM6 » 11 kwi 2014, 10:15

W tym linku pod fotka gdzie jest termostat jest pare wskazówek. A tu masz ten link do wskazówek bo widzę ze w necie idzie ci opornie co dopiero z wymiana termostatu :P
http://translate.google.com/translate?d ... zda-6.html
A i wiesz ze można od forda wsadzic
Dobrze doczytales. Obrazek
Ostatnio edytowano 11 kwi 2014, 20:55 przez brodaM6, łącznie edytowano 1 raz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez bary75 » 11 kwi 2014, 11:01

brodaM6 napisał(a):A i wiesz ze można od forda wsadzic

Tak wiem, doczytałem w necie.

Czy dobrze doczytałem, że termostat (w 1,8 benzyna), mieści się po stronie kierowcy, między silnikiem, a ścianą grodziową (oddzielającą kabinę od komory silnika) ?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez misiek89 » 11 kwi 2014, 22:39

Termostat w każdym silniku z serii L jest po lewej stronie stoją prządem do maski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez bary75 » 15 kwi 2014, 08:52

Qrcze, Koledzy, usilnie poszukuje instrukcji jak dobrać się do termostatu w Maździe 1,8 benzyna. Trochę zimno jest w aucie w chłodne dni  , a mechanik ma czas dopiero po świętach :(
Widzę, ten opis powyżej, ale może ma ktoś jakieś doświadczenie w temacie, bo np. sam wymieniał i może się podzielić spostrzeżeniami typu: na co zwracać uwagę, etc.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez brodaM6 » 15 kwi 2014, 09:45

Zawsze musim być ten 1 raz ,spróbuj na pw do kogoś napisać kto wymieniał termostatem np :TEGIO cos napewno podpowie.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez misiek89 » 15 kwi 2014, 21:51

Odkręcasz pompę wspomagania 2 śrubki odciągasz na bok potem, już widać wszystko ściągamy węże z obudowy odkręcamy obudowę wraz z termostatem i tyle zakładasz nowy dokręcasz wszystko z wyczuciem tak w skrócie. Ubędzie z setkę płynu jak odpowiednio ułożysz węże i trzeba by go dolać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6