Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez mankimank » 12 sie 2013, 11:36

Witam
Jestem posiadaczem Mazdy 6 z silnikiem 2.3 + instalacja LPG Stag Premium (zakładana u Banana). Samochód ma przejechane 175000km . Niestety zauważyłem spory apetyt na olej. Byłem ostatnio w Norwegii gdzie zrobiłem 5000km po dość trudnych górzystych trasach + powrót po autostradach. Auto spaliło 4l oleju. Olej został zalany Mobil 1 5W 30. Czy takie zużycie mieści się w granicach normy ? Dodam że auto świetnie się sprawuje żadnego spadku mocy, żadnych wycieków, dymienia, problemów z odpalaniem, kompletnie nic się nie dzieje.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2013, 00:10
Posty: 5
Auto: Mazda 6 kombi 2.3 2006

Postprzez CLAU » 12 sie 2013, 12:42

Nie miesci się.

Ostatnio po wymianie zrobiłem 6000km i nic mi nie ubyło ale też nie kręciłem pod czerwone pole bo miałem raczej spokojniejsze trasy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez bula6595 » 12 sie 2013, 21:30

Przypomnę tylko z w tym wątku jest napisane co zrobić jak sie pojawia taki apetyt na olej.
Pytanie czy wyłeś u mechanika sprawdzać sprężanie czy nigdzie nic nie wyciekło ? bo 4l oleju to dużo za dużo.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez mankimank » 13 sie 2013, 20:59

Witam niestety po ponownym sprawdzeniu u mechanika okazuje się że Mazda dymi i niestety z wydechu kapie olej czyli silnik do remontu albo wymiana. W związku z tym jakie są wasze sugestie wymieniać czy naprawiać dodam że jestem laikiem zwłaszcza jeśli chodzi o naprawę silnika w samochodzie. Jakiego rzędu są to koszty. Czy od razu należy wymieniać wszystko czy kapanie oleju z wydechu oznacza całkowitą agonię motoru?
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2013, 00:10
Posty: 5
Auto: Mazda 6 kombi 2.3 2006

Postprzez dobrzyn22 » 13 sie 2013, 21:17

mankimank napisał(a):W związku z tym jakie są wasze sugestie wymieniać czy naprawiać dodam że jestem laikiem zwłaszcza jeśli chodzi o naprawę silnika w samochodzie. Jakiego rzędu są to koszty.

zapraszam do istniejących wątków, w których jest to opisane...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mankimank » 14 sie 2013, 11:28

Ok mam w takim razie pytanie gdzie w Warszawie wykonać remont silnika? Czy ktoś może mi polecic jakiś warsztat.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2013, 00:10
Posty: 5
Auto: Mazda 6 kombi 2.3 2006

Postprzez perełka » 14 sie 2013, 18:44

Ja przejechałem mają M6 pierwsze 15 tyś km i przyznam że na ten czas dolewałe w sumie nieco 0,5 litra oleju i z tego co słyszałem to norma.
Samochód ma przejechane 125tyś k zalałem go olejem Dexelia ultra i teraz tez taki sam będę zalewał <spoko> http://img15.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3443395687
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2012, 13:36
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 6 kombi
rok 2003
poj.2.0 benzyna/gaz 141KM

Postprzez dobrzyn22 » 14 sie 2013, 19:58

mankimank napisał(a):gdzie w Warszawie wykonać remont silnika?

dział spotkania regionalne--> Twoje województwo--> szukaj wątku dot. polecanych sklepów i serwisów
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Barteq0014 » 22 sie 2013, 16:48

Witam,
Niedawno kupiłem M6 2.0 FL 147KM.
Nie wiem dokładnie ile spala mi oleju bo za krótko ją posiadam.
Kopci mocno (chmura) mi na niebiesko ale tylko powyżej 5k rpm wtedy jakby załączały się zmienne fazy.
Olej miała zalany 5w30, więc zastanawiam się nad zmianą oleju na 10W40
np. Valvoline. Silnik poza tym chodzi ładnie, łańcuch nawet cicho jest, tylko kopci na wysokich obrotach.Kompresja jego to 210 psi to ok. 14,5 bara na każdym z cylindrów, wiec powinno być ok.
Zmienić olej czy co toś ze zmiennymi fazami jest nie tak (wiem,że może trochę spalać ale żeby kopcił ?).
Ostatnio edytowano 25 sie 2013, 21:35 przez Barteq0014, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez marcin255 » 22 sie 2013, 16:51

Barteq0014 napisał(a):Mazda 6 '03 GY
2.0 MZR-CD 136KM



dział : GG / GY / Silniki Benzynowe (L8 / LF / L3)

chyba pomyliłeś działy
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez bieski » 22 sie 2013, 17:03

Barteq0014 napisał(a):Niedawno kupiłem M6 2.0 FL 147KM.

Profilu jeszcze nie zmienil :) 147 to benzyna
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Barteq0014 » 23 sie 2013, 00:34

bieski napisał(a):Profilu jeszcze nie zmienil :) 147 to benzyna

Dokładnie :) Da coś zmiana oleju czy poprostu dolewać?
Najbardziej przeszkadza mi dymienie mimo przesiadki z diesla ;)
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez siemek55 » 23 sie 2013, 07:14

na początek płukanka i pozostań przy 5w30. Może zawiesił się któryś z pierścieni...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Barteq0014 » 23 sie 2013, 10:20

siemek55 napisał(a):na początek płukanka i pozostań przy 5w30. Może zawiesił się któryś z pierścieni...


Ok tak zrobię, jak sprawdzic czy pierscień sie zawiesił?
Pewnie bedzie trzeba rozbierać silnik... :(
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez siemek55 » 23 sie 2013, 13:36

przestanie brać olej w ilościach uniemożliwiających normalne użytkowanie. Na razie bez paniki, zrób płukankę i zmień olej na np. AMS'a. Na forum znajdziesz kto zajmuje się dystrybucją (oni tez doradzą jaką oliwkę i płukankę dobrać)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez qweerty » 24 sie 2013, 12:33

Czy ktos lata na Mobil 3000 xe ? Redukuje ubytki? Ja latam na valvoline maxlife 5w30 i ubytek 1,5l na 10tys km
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez marcin255 » 24 sie 2013, 12:39

qweerty napisał(a):Czy ktos lata na Mobil 3000 xe ? Redukuje ubytki?


Ja mam zalany po remoncie , brak jego nadmiernego spalania
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez perełka » 24 sie 2013, 15:18

Barteq0014 napisał(a):
bieski napisał(a):Profilu jeszcze nie zmienil :) 147 to benzyna

Dokładnie :) Da coś zmiana oleju czy poprostu dolewać?
Najbardziej przeszkadza mi dymienie mimo przesiadki z diesla ;)


Ja bym został przy pełnym syntetyku 5w30 słyszałem że jak mazda dostanie gęściejszy olej to zaczyna dymić :
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2012, 13:36
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 6 kombi
rok 2003
poj.2.0 benzyna/gaz 141KM

Postprzez Barteq0014 » 24 sie 2013, 23:45

perełka napisał(a):Ja bym został przy pełnym syntetyku 5w30 słyszałem że jak mazda dostanie gęściejszy olej to zaczyna dymić


Zostanę przy 5W30 ale najpierw zrobię płukankę a następnie nowy dobry olej :)
Zobaczymy.
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Hubix » 25 sie 2013, 00:21

Ja leje Mobil 1 5W30 3000 XE i zero zużycia oleju. 204 tys przebiegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6