Podszarpywanie Mazdy (silnik L8)
Witam! Mam pytanko. W mojej mazdzie 6 1.8benz podczas jazdy ze stałą jednostajną prędkością odczuwa się bardzo delikatne podszarpywanie auta. Autko było w ASO mazdy podpinane pod komputer ale komputer żadnych usterek nie wykrył. Zaznacze, że świece wymieniłem na oryginalne NGK ale poprawy nie ma. Co może być przyczyną tej usterki? Z góry dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam.
- Od: 27 lut 2011, 12:59
- Posty: 7
tak zlej jakosci paliwo moze dac takie efekty... a nawet do zapalenia sie "check engine"
jezeli mozesz, to dotankuj lepszego paliwa...
jezeli mozesz, to dotankuj lepszego paliwa...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam wszystkich,
Od wczoraj mam dziwne objawy w mojej madzi. Podczas zmiany biegów od 3 w górę podczas dodawania gazu lekko jakby ją przytyka, albo muli zanim się rozkręci. Wymieniałem osotanio olej i filtr, ale zastanawiam się co to za objawy? Czy możliwe że jest to jakies kiepskie paliwo i np. zawaliło mi filtr , czy może jakaś świeca nie pali, albo nei daj bożę coś z pompa się dzieje? Dodam że autko ma 53 000km
Pozdrawiam
Od wczoraj mam dziwne objawy w mojej madzi. Podczas zmiany biegów od 3 w górę podczas dodawania gazu lekko jakby ją przytyka, albo muli zanim się rozkręci. Wymieniałem osotanio olej i filtr, ale zastanawiam się co to za objawy? Czy możliwe że jest to jakies kiepskie paliwo i np. zawaliło mi filtr , czy może jakaś świeca nie pali, albo nei daj bożę coś z pompa się dzieje? Dodam że autko ma 53 000km
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 28 lut 2011, 13:58 przez katarna, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 11 cze 2010, 20:31
- Posty: 15
- Auto: Mazda 6 1,8 Sport kombi, 2006,
dobrzyn22 napisał(a):Co to za tytuł zmień go zanim temat skończy w koszu W sumie to częściowo sam sobie odpowiedziałeś na pytania Poszukaj jeszcze na forum,było o tym parę razy
Napisał, że dłwi, a nie szarpie. Nie przypominam sobie tematu o dławieniu.
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
katarna moja podszarpywała w przedziale 2-3 tys. obr co jakiś czas, po wymianie świec wszystko wróciło do normy. Wszystko działo się przy podobnym przebiegu jak u ciebie, polecam świece denso tanie może nie są, ale moim zdaniem warto.
- Od: 24 sty 2010, 16:08
- Posty: 52
- Skąd: mazowieckie
- Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM
Grzyby napisał(a):W benzynach nie ma sitka
A co niby jest zamiast sitka ????????? Skoro nie ma filtra paliwa ??????????????????????
A wracając do tematu kolego jak mogłeś zatankować 91Pb skoro po otwarciu wlewu jest naklejka minimum 95Pb, a zalecane w instrukcji więcej ! Czytać co podaje producent, a nie potem mieć problemy i wydawanie kasy. Jeżeli poszarpywanie masz przy stałej prędkości to możesz czasami mieć zawaloną przepustnicę. Jak jesteś ambitny i ręcze się się trzęsą to w fotorelacjach jest jak to zrobić. Jeden kolega to robił lub jedziesz do warsztatu, który ma specjalne urządzenie z płynem do czyszczenia korektora ssącego, wydechowego, turbiny i robi się to około godziny bez jakiegokolwiek demontażu.
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Jeżeli chodzi o przewody to nie były wymieniane. Dodam, że autko ma 114000 km przebiegu.
Jeśli chodzi o przepustnice to na wizycie w serwisie była przeczyszczona razem z silniczkiem krokowym.
Turbiny tu nie ma bo to 1.8 benz.Mechanik kazał na razie tak jeździć aż usterka da o sobie znać w jeszcze większym stopniu to wtedy komputer diagnostyczny coś powinien pokazać. Oczywiście można z tym dalej jeździć ale pewien niesmak pozostaje.
Jeśli chodzi o przepustnice to na wizycie w serwisie była przeczyszczona razem z silniczkiem krokowym.
Turbiny tu nie ma bo to 1.8 benz.Mechanik kazał na razie tak jeździć aż usterka da o sobie znać w jeszcze większym stopniu to wtedy komputer diagnostyczny coś powinien pokazać. Oczywiście można z tym dalej jeździć ale pewien niesmak pozostaje.
- Od: 27 lut 2011, 12:59
- Posty: 7
Witam wszystkich,
Przepraszam za może mało fachowe opisy ale nie jestem nawet mechanikiem amatorem.
Jestem już po wymianie świec na takie jak były (japońskie nie pamiętam literek ale coś DGC czy coś takiego) niestety poprawy nie ma.
Oczywiście forum i nie tylko przekopałem, wiem już że filtr sobie odpuszczam, siteczko również.
Na kompie wyszło że jakieś przepięcie na wysokim napięciu, więc na pierwszy strzał poszły świece – du.a, zero poprawy. Jutro jadę może pokaże tym razem na którym gaże nie pali. Najgorsze jest to że nie dzieje się to cały czas, i oczywiście jak testowaliśmy to wszystko chodziło jak należy , a jak wyjechałem po wymianie to długo nie musiałem czekać.
Teraz plan mam taki że zakupię jedną cewkę i będę chyba zamieniał aż trafię . I tutaj mam kolejne pytanie, czy faktycznie fordowkie cewki są stosowane w tych silnikach? ( GG1, Mazda 6 Sport Kombi 1,8 MŻR Ex. Bose, chyba wszystko co mam napisane w książce)
Zna;lazłem taką na allegro http://allegro.pl/fomoco-70e3020-cewka-zaplonowa-mazda-5-6-mx5-i1459797381.html kod 70E3020 cena ok 180zł. Czy macie może lepszy pomysł ?
Pozdrawiam
ps. kabli brak w tym modelu, co uświadomił mi dopiero mechanik
Przepraszam za może mało fachowe opisy ale nie jestem nawet mechanikiem amatorem.
Jestem już po wymianie świec na takie jak były (japońskie nie pamiętam literek ale coś DGC czy coś takiego) niestety poprawy nie ma.
Oczywiście forum i nie tylko przekopałem, wiem już że filtr sobie odpuszczam, siteczko również.
Na kompie wyszło że jakieś przepięcie na wysokim napięciu, więc na pierwszy strzał poszły świece – du.a, zero poprawy. Jutro jadę może pokaże tym razem na którym gaże nie pali. Najgorsze jest to że nie dzieje się to cały czas, i oczywiście jak testowaliśmy to wszystko chodziło jak należy , a jak wyjechałem po wymianie to długo nie musiałem czekać.
Teraz plan mam taki że zakupię jedną cewkę i będę chyba zamieniał aż trafię . I tutaj mam kolejne pytanie, czy faktycznie fordowkie cewki są stosowane w tych silnikach? ( GG1, Mazda 6 Sport Kombi 1,8 MŻR Ex. Bose, chyba wszystko co mam napisane w książce)
Zna;lazłem taką na allegro http://allegro.pl/fomoco-70e3020-cewka-zaplonowa-mazda-5-6-mx5-i1459797381.html kod 70E3020 cena ok 180zł. Czy macie może lepszy pomysł ?
Pozdrawiam
ps. kabli brak w tym modelu, co uświadomił mi dopiero mechanik
- Od: 11 cze 2010, 20:31
- Posty: 15
- Auto: Mazda 6 1,8 Sport kombi, 2006,
...a moze kolega katarna poda kody bledow, a nie ich interpretacje?
Ps. polecam czyszczenie przepustnicy...
Ps. polecam czyszczenie przepustnicy...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
paolo2277 napisał(a):Witam! Mam pytanko. W mojej mazdzie 6 1.8benz podczas jazdy ze stałą jednostajną prędkością odczuwa się bardzo delikatne podszarpywanie auta. Autko było w ASO mazdy podpinane pod komputer ale komputer żadnych usterek nie wykrył. Zaznacze, że świece wymieniłem na oryginalne NGK ale poprawy nie ma. Co może być przyczyną tej usterki? Z góry dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam.
Mam dokładnie to samo. Świece wymienione na NGK. Moje podejrzenie pada na sondy lambda. Mam to lekkie szarpanie tylko gdy jadę na tempomacie np. na 4 biegu i mam około 2 tys. obrotów. i tylko gdy auto jest rozgrzane. Gdy jest zimne jest ok. Na zimnym silniku sondy nie pracują więc stawiam na to.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
paolo2277 napisał(a):Jeżeli chodzi o przewody to nie były wymieniane. Dodam, że autko ma 114000 km przebiegu.
To znaczy, że zbliżają się do swojego końca. U mnie wytrzymały ok 140 tys km
Kupiłem JANMOR FS50 – dedykowane do MONDEO (bliźniczy silnik) za niecałe 100zł i jest super.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):paolo2277 napisał(a):Jeżeli chodzi o przewody to nie były wymieniane. Dodam, że autko ma 114000 km przebiegu.
To znaczy, że zbliżają się do swojego końca. U mnie wytrzymały ok 140 tys km
Kupiłem JANMOR FS50 – dedykowane do MONDEO (bliźniczy silnik) za niecałe 100zł i jest super.
to jak ja mam juz 122000mil to sie juz dawno skonczyly?
MONDEO (bliźniczy silnik) – ze co?
- Od: 22 kwi 2010, 22:55
- Posty: 590
- Skąd: uk
- Auto: Biale
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6