Drodzy Fani i Fanatycy samochodów Mazda.
Chcę zmienić moją Mazdę 626 na nowszy model. Znalazłem ciekawą ofertę, tylko zastanawia mnie zamontowany w wersji z silnikiem 2.0 układ rozrządu ze zmiennymi fazami zaworów ssących S-VT oraz układ dolotowy o zmiennych parametrach VIS.
Czy warto się nad tą opcją zastanawiać ? Zdaje to egzamin ? Oraz czy nie jest to wadliwe ?
Dowiedziałem się że opcję S-VT montuje się w silnikach 2.3, więc to chyba jest jakiś ewenement albo model robiony na zamówienie.
Będę wdzięczny za informację czy decydować się na zakup, czy jednak nie.
Pozdrawiam
Witek
<w-broda@wp.pl>
gg 9996
Temat poprawiony / Myjk
S-VT – czy warto się nad tym zastanawiać?
Strona 1 z 1
wicio007 napisał(a):więc to chyba jest jakiś ewenement albo model robiony na zamówienie.
Albo bzdury opowiada sprzedający, skąd ta oferta? Może allegro, tam już nie raz zdarzały się silniki 2,3 V6 czy 1,8 160KM.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
- Od: 8 lut 2007, 13:33
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6,2.0,2007 SW automat
S-VT był też montowany w silnikach 2.0 z tgo co pamiętam to parametry silnika są cokładnie takie same jak bez S-VT – jedyn aróznica jest w emisji spalin – dla mnie nie ma to większego sensu.
VIS w nowych mazdach na pewno zdaje egamin – wystarczy zobaczyc na wykresy momementu – dob rze ciągnie od dołu i jest wysoki do końca obeorów – ten patent mazda na pewno dopracowała lepiej niż kto inny.
Co do awaryjności....hm..jest kupe info na forach za wielką wodą, gdzie raportowane jest "stukanie" klapek od VIRSa – problem polega na tym, że cału kolektor w nowych mazdach jest z plastiku – a plastik jak wiadomo nie sprawdza się przy częsciach ruchomych mechanicznie (klapki tez są z plastiku) i po jakomć czasie klapki się wyrabiają – nadal spełniają swoje zadanie – działają, ale z silnika dochodzi dźwięk jakby klepał strasznie zawór – np z braku oleju...
Jedyn rada na tą przypadłość to wymiana całego kolektora...
VIS w nowych mazdach na pewno zdaje egamin – wystarczy zobaczyc na wykresy momementu – dob rze ciągnie od dołu i jest wysoki do końca obeorów – ten patent mazda na pewno dopracowała lepiej niż kto inny.
Co do awaryjności....hm..jest kupe info na forach za wielką wodą, gdzie raportowane jest "stukanie" klapek od VIRSa – problem polega na tym, że cału kolektor w nowych mazdach jest z plastiku – a plastik jak wiadomo nie sprawdza się przy częsciach ruchomych mechanicznie (klapki tez są z plastiku) i po jakomć czasie klapki się wyrabiają – nadal spełniają swoje zadanie – działają, ale z silnika dochodzi dźwięk jakby klepał strasznie zawór – np z braku oleju...
Jedyn rada na tą przypadłość to wymiana całego kolektora...
Nowy zoom zoom,stare uczucia
- Od: 27 lut 2005, 12:11
- Posty: 137
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 sport 2.0
Też zastanawiam się nad tym autem... Użytkuje ktoś z was dwu litrowego benzyniaka poliftowego z automatem? Jak spisuje się ów automat? Chciałbym w przyszłości zagazować przyszłą benzynke, ale ten S-VT chyba się do tego nie nadaje? Nie znam się na benzyniakach dlatego też liczę na jakąś podpowiedź. Całe życie zawsze jeździłem dieslami.
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
www.auto-carrier.eu
- Od: 18 sie 2008, 15:00
- Posty: 58
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda 5 MZR CD
Kurczaki, liczyłem że więcej się dowiem na ten temat szukałem i nigdzie nie znalazłem żadnego opisu w temacie modelu z silnikiem 2.0 i jeszcze na dodatek S-VT. W serwisie Mazdy powiedzieli żeby raczej trzymać się z daleka od tzw dziwnych modeli, bo potem może być problem z częściami zamiennymi....
- Od: 8 lut 2007, 13:33
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6,2.0,2007 SW automat
wicio007
Poczytaj sobie trochę na tej stronce http://paultan.org/2007/01/30/mazda-6-2 ... est-drive/
System występuje w 2.0 po lifcie oraz 2.3 przed i po lifcie. 2.0 z tym systemem jest ze skrzynią 6.
Poczytaj sobie trochę na tej stronce http://paultan.org/2007/01/30/mazda-6-2 ... est-drive/
System występuje w 2.0 po lifcie oraz 2.3 przed i po lifcie. 2.0 z tym systemem jest ze skrzynią 6.
- Od: 8 paź 2007, 13:17
- Posty: 34
- Auto: mazda 6 benz. 2.0
wicio007 napisał(a):W serwisie Mazdy powiedzieli żeby raczej trzymać się z daleka od tzw dziwnych modeli, bo potem może być problem z częściami zamiennymi....
A co w tym modelu jest dziwnego?
wicio007 napisał(a):W serwisie Mazdy powiedzieli
A ja CI mówię, zmień serwis
bredok napisał(a):Chciałbym w przyszłości zagazować przyszłą benzynke, ale ten S-VT chyba się do tego nie nadaje?
Jest na forum kilka 6 i 3 z zagazowanymi silnikami 2.3 i chyba nikt nie miał poważniejszych problemów...
- Od: 15 cze 2007, 01:09
- Posty: 166
- Skąd: gdzieś na wschodzie
- Auto: M6 '02 2.0 Benzin
LF to najlepszy silnik do "szóstki" – ma optymalną moc, jest prosty i trwały oraz pali niewiele. Dodanie do niego zmiennych faz niemal nic nie zmienia i nie uważam, żeby był sens drążyć temat.
wicio007
Engine
The all-new Mazda6 offers a choice of three petrol engines. When combined with lower vehicle weight and aerodynamic improvements ,each engine offers significant fuel economy and CO2 improvements over the previous Mazda6.
The MZR 2.5 engine was developed by increasing the bore and stroke of the 2.3-litre engine of the previous Mazda6. And it remains just as compact, light and quiet. The engine’s maximum output is 170 PS, delivering strong running performance and a sporty spirit.
The MZR 2.0 is a four-cylinder petrol engine with a Sequential Valve Timing (S-VT) system, a Variable Induction System (VIS), an electronically controlled throttle and dual silencers.
The MZR 1.8 four-cylinder petrol engine delivers high torque at all speeds. It also offers superior environmental performance thanks partly to an electronically controlled throttle and a single silencer.
2.0 tak jak wczesniej Ci zapodałem jest polifcie i taki sam w nowej 6
Engine
The all-new Mazda6 offers a choice of three petrol engines. When combined with lower vehicle weight and aerodynamic improvements ,each engine offers significant fuel economy and CO2 improvements over the previous Mazda6.
The MZR 2.5 engine was developed by increasing the bore and stroke of the 2.3-litre engine of the previous Mazda6. And it remains just as compact, light and quiet. The engine’s maximum output is 170 PS, delivering strong running performance and a sporty spirit.
The MZR 2.0 is a four-cylinder petrol engine with a Sequential Valve Timing (S-VT) system, a Variable Induction System (VIS), an electronically controlled throttle and dual silencers.
The MZR 1.8 four-cylinder petrol engine delivers high torque at all speeds. It also offers superior environmental performance thanks partly to an electronically controlled throttle and a single silencer.
2.0 tak jak wczesniej Ci zapodałem jest polifcie i taki sam w nowej 6
- Od: 8 paź 2007, 13:17
- Posty: 34
- Auto: mazda 6 benz. 2.0
Trochę późna reakcja, ale zawsze – kupiłem inną Mazdę a tamta jak się okazało była po niezłym dzwonku (wystrzelone kurtyny, oczywiscie zamaskowane że nic nie widać i kręcony licznik), tak więc jeśli jeszcze jest w ofercie to nie polecam.
- Od: 8 lut 2007, 13:33
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6,2.0,2007 SW automat
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6