Spalanie oleju – benz.

Postprzez ptaku » 14 cze 2009, 13:32

Witam!
Ostatnio moja Mazda spalila sporo oleju... W marcu robilem wymiane oleju. Zawsze zalewalem tani olej eurolite jednak tym razem wlalem castrol magnatec o tych samych wlasciwosciach (10W40 pol-syntetyk). Przebieg auta 168000km. Silnik 2.0 benzynowy.
Od wymiany przejechalem ok 7000km. Tydzien temu przy 5000km sprawdzilem stan oleju i byl na MIN. Dolalem 1l castrolu. Wczesniej miedzy wymiania nigdy nie dolewalem. Wymiane oleju robilem co 10000km. Przedwczoraj zrobilem trase 1700km z Anglii. Dzis sprawdzilem olej i znow jest na MIN wiec spalil litr oleju ktory wlalem tydzien temu. Fakt ze jechalem duza czesc trasy 140-180km/h ale wydaje mi sie ze kolejny 1l to duzo za duzo :( No i teraz co powinienem zrobic... zalac go olejem mineralnym? Czy jechac od razu do mechanika? Kompresje powinien miec dobra bo nie odczuwam braku mocy. Jedyne co zauwazylem to maly dymek przy przegazowaniu. Wyciekow nie zauwazylem. Boje sie ze castrol mimo ze ma te same parametry mogl wyplukac to i owo w silniku :| Czy to poczatek konca? Podpowiedzcie mi co moze mnie czekac... Pierscienie, panewki? Ile moze kosztowac naprawa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (2/0)
Skąd: Doncaster/Sosnowiec
Auto: Mazda 6 2.5 Sport

Postprzez magicadm » 14 cze 2009, 14:02

ptaku napisał(a):Fakt ze jechalem duza czesc trasy 140-180km/h

I tutaj bym szukał głównej przyczyny.
Spróbuj w drugą stronę wracać "wolniej", do 120km/h

ptaku napisał(a):Boje sie ze castrol mimo ze ma te same parametry mogl wyplukac to i owo w silniku

Castrol ma bardzo złą opinię – czemu to g... wlałeś?

ptaku napisał(a):Pierscienie, panewki? Ile moze kosztowac naprawa?

Drugi silnik duuużo taniej, ale moim zdaniem za wcześnie na ten krok.

PS
Zakładam, że poziom oleju badasz zawsze w tych samych warunkach
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez darrecki » 14 cze 2009, 14:19

ptaku napisał(a):Witam!
Ostatnio moja Mazda spalila sporo oleju... W marcu robilem wymiane oleju. Zawsze zalewalem tani olej eurolite jednak tym razem wlalem castrol magnatec o tych samych wlasciwosciach (10W40 pol-syntetyk). Przebieg auta 168000km. Silnik 2.0 benzynowy.
Od wymiany przejechalem ok 7000km. Tydzien temu przy 5000km sprawdzilem stan oleju i byl na MIN. Dolalem 1l castrolu. Wczesniej miedzy wymiania nigdy nie dolewalem. Wymiane oleju robilem co 10000km. Przedwczoraj zrobilem trase 1700km z Anglii. Dzis sprawdzilem olej i znow jest na MIN wiec spalil litr oleju ktory wlalem tydzien temu. Fakt ze jechalem duza czesc trasy 140-180km/h ale wydaje mi sie ze kolejny 1l to duzo za duzo :( No i teraz co powinienem zrobic... zalac go olejem mineralnym? Czy jechac od razu do mechanika? Kompresje powinien miec dobra bo nie odczuwam braku mocy. Jedyne co zauwazylem to maly dymek przy przegazowaniu. Wyciekow nie zauwazylem. Boje sie ze castrol mimo ze ma te same parametry mogl wyplukac to i owo w silniku :| Czy to poczatek konca? Podpowiedzcie mi co moze mnie czekac... Pierscienie, panewki? Ile moze kosztowac naprawa?


Pewnie niewiele wniose do tematu, ale:
Zgadzam sie z przedmowca, ze Castrol to kiepski wybor. Nie wydaje mi sie ze mogl cokolwiek wyplukac, ale skoro wczesniej bylo OK to moze poprostu gdzies ucieka na zewnatrz? Sprawdz korek spustowy i filtr, moze tamtedy sie saczy? Sam rowniez zawsze dolewam po urlopie w PL, moze nie az 1l ale tak z 0,5 na pewno.
Takze osobiscie sprawdzil bym czy od spodu wszystko ok, a dopiero potem sie martwil.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez zygtoy » 14 cze 2009, 14:37

Stawiam na uszczelniacze zaworów
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 13:17
Posty: 34
Auto: mazda 6 benz. 2.0

Postprzez ptaku » 14 cze 2009, 14:41

Dzieki za rady i pocieszenie. Zaraz pojde sprawdzic jeszcze raz czy nigdzie nie cieknie ale patrzylem i nic nie zauwazylem... terenu tez nie znaczy. Castrol chyba nie moze byc gorszy od Eurolite....
Olej sprawdzam mniej wiecej w tych samych warunkach. Na zimno i na rownym terenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (2/0)
Skąd: Doncaster/Sosnowiec
Auto: Mazda 6 2.5 Sport

Postprzez Stivi » 14 cze 2009, 15:19

magicadm napisał(a):I tutaj bym szukał głównej przyczyny.
Spróbuj w drugą stronę wracać "wolniej", do 120km/h

tez tak toradzam. Przy takiej predkosci jaka "cisnales" musial spalic.
magicadm napisał(a):Castrol ma bardzo złą opinię – czemu to g... wlałeś?

dokladnie ,Castrol to "gnoj" nie olej . Zobacz jaka jest cena Castrola i Mobil 1.
ptaku w tej sytuacji proponuje Ci wymiane calego oleju na Mobil 1,powrot przy predkosci max 140 i wez sobie na zapas 1l w trase "jakby co".Watpie w to zeby byla gdzie indziej przyczyna,poprostu silnik dostal po "garach" i musial spalic a trasa tez jest dluga.
Stivi
 

Postprzez Enduro » 14 cze 2009, 16:32

zygtoy napisał(a):Stawiam na uszczelniacze zaworów

to powinna kopcic (spalac przepuszczony olej!)
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mlun » 14 cze 2009, 17:52

No ale panowie nie 1L. Nie wierzę że zdrowy silnik przy prędkości 180km/h spali tyle oleju? Takie duże ubytki najczęsciej kończą się padnietymi uszczelniaczami. Objawy to najczęsciej kopcenie po zapaleniu a potem już nie ma żadnego dymu.
Początkujący
 
Od: 1 cze 2009, 14:28
Posty: 21
Skąd: Otwock
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI

Postprzez rakiiim » 14 cze 2009, 18:02

Witam! Dzisiaj się tu dopiero zarejestrowałem i nie specjalnie potrafie się poruszać po tym forum , ale mam pytanko odnośnie spalania oleju w madzi 6 diesel 120 km , niedawno swoją 6 kupiłem i na 10 tyś km wzieła mi ok 1,5 litra oleju , moje pytanie jest takie , czy to normalny pobór ?, aha i chciałem zepytać o kopcenie , zdaję sobie sprawe że silniki diesla kopca jak się je przegoni , ale w mojej madzi chyba jest to ponad norme , każde myślę że normalne rozpędzanie i zmiana biegów przy ok 2,5 tyś obr/min i w lusterkach widze czarny dym , auto tankuję na renomowanych stacjach a olej leje mobil 5w/50. Bardzo bym prosił o odp.
rakiiim
 

Postprzez Yapa » 14 cze 2009, 20:03

Witam! Dzisiaj się tu dopiero zarejestrowałem i nie specjalnie potrafie się poruszać po tym forum , ale mam pytanko odnośnie spalania oleju w madzi 6 diesel 120 km , niedawno swoją 6 kupiłem i na 10 tyś km wzieła mi ok 1,5 litra oleju , moje pytanie jest takie , czy to normalny pobór ?, aha i chciałem zepytać o kopcenie , zdaję sobie sprawe że silniki diesla kopca jak się je przegoni , ale w mojej madzi chyba jest to ponad norme , każde myślę że normalne rozpędzanie i zmiana biegów przy ok 2,5 tyś obr/min i w lusterkach widze czarny dym , auto tankuję na renomowanych stacjach a olej leje mobil 5w/50. Bardzo bym prosił o odp.

przejrzyj dolot, turbo
mi na 30 tyś. wziął 1 l
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez ptaku » 16 cze 2009, 16:16

diagnoza padła na uszczelniacze zaworów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (2/0)
Skąd: Doncaster/Sosnowiec
Auto: Mazda 6 2.5 Sport

Postprzez hbo » 16 cze 2009, 16:36

ptaku napisał(a):diagnoza padła na uszczelniacze zaworów...

Jak kosztowna to impreza? z Ciekawości pytam. U mnie po 20 000 km ubyło 1/3 na bagnecie, czyli akceptowalna ilość a silnika nie oszczędzałem zbytnio, wskazówka często wędruje pod 6 na obrotomierzu ;)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez darrecki » 16 cze 2009, 18:07

ptaku napisał(a):diagnoza padła na uszczelniacze zaworów...


To wspolczuje urlopu z przygodami. Diagnoza pewna i potwierdzona? I w jaki sposob mechanik to stwierdzil? Sprawdzal kompresje?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez magicadm » 16 cze 2009, 18:30

mlun napisał(a):No ale panowie nie 1L. Nie wierzę że zdrowy silnik przy prędkości 180km/h spali tyle oleju?

Poczytaj instrukcję obsługi od Opla – to dopiero się zadziwisz ;)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Enduro » 16 cze 2009, 18:37

VW dopuszcza norme spalanioa oleju
od 1,5 Litra na 1000 km!
E.
Ostatnio edytowano 23 lut 2014, 15:23 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ortografia
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mlun » 16 cze 2009, 20:06

Oj o oplu to wiem:P W BMW też taka norma jest. Natomiast japońskie silniki słynęły że nie brały oleju(no może mazda kiedyś była wyjątkiem:P).
Początkujący
 
Od: 1 cze 2009, 14:28
Posty: 21
Skąd: Otwock
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI

Postprzez krzych » 16 cze 2009, 20:12

Enduro napisał(a):VW dopuszcza norme spalanioa oleju
od 1,5 Litra na 1000 km!

To chyba jakies inne VW niz ja mialem... Moj po 20k km nie zjadl nawet milimetra z bagnetu a jakby zjadl to moi mechanicy natychmiast by kazali sprzedawac
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez brii » 16 cze 2009, 20:26

To tylko zapis z instrukcji który jest kołem ratunkowym dla gwaranta by utrudnić wymuszenie remontu silnika gdyby to było konieczne na gwarancji ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Enduro » 16 cze 2009, 20:53

brii napisał(a):To tylko zapis z instrukcji który jest kołem ratunkowym dla gwaranta by utrudnić wymuszenie remontu silnika gdyby to było konieczne na gwarancji ;)

dokładnie!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 16 cze 2009, 21:01

brii napisał(a):To tylko zapis z instrukcji który jest kołem ratunkowym dla gwaranta by utrudnić wymuszenie remontu silnika gdyby to było konieczne na gwarancji oczko

No ale ja to wiem, podkreslam tylko jaka to bzdura jest :P

A poza tym w mojej gwarancji tak nie bylo bo bym zbaranial, a nadal widze swoja twarz w lustrze :D (niestety instrukcje sprzedalem razem z wozem, bo bym poszperal)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6