Demontaż i naprawa/wymiana Intercoolera
Witam ponownie. Właśnie wczoraj wieczorem wjechałem na kanał i znajomy pooglądał trochę co tam może być i rzeczywiście mówił, że to sprężarka może być. Tylko, że klima działa bez zarzutu. A kolor oleju – jest prawie taki sam jak w silniku jak porównywałem. (EDIT: ponadto zapomniałem dodać, że powyżej sprężarki też jest nieco "mokro" a nie sądzę aby aż tak chlapała)
Dodatkowe spostrzeżenia były jeszcze takie, że ogólnie silnik był lekko zachlapany od spodu ale wycieku żadnego nie było widać. Wyczyściliśmy w miarę możliwości wszystko z tego oleju po czym zrobiłem 10km samochodem i wróciłem na kanał i.... nic. Nie było śladu.
Zastanawiam się jeszcze nad taką kwestią: Samochód przed sprzedażą był myty (pod maską górna część silnika aż lśni) i miał wymieniany olej w ASO. W chwili obecnej mam ze 2mm. powyżej full. Kiedyś mi się zdarzyło przelać diesla troszkę, taką terenówkę, i ten olej mi się troszkę rozlał po silniku. Po skończonej jeździe była panika bo wyglądało jak wyciek, ale po wytarciu okazało się, że wszystko dobrze.
Nie mam chwilowo lepszego pomysłu. Dzisiaj po południu jeszcze raz wjadę na kanał bo trochę więcej kilometrów będę robił i zobaczę czy coś widać.
PS warto zakładać jakąś nieoryginalną osłonę dolną do silnika za +-100zł?
Edit:
Zajrzałem po całym dniu jeżdżenia znowu pod spód i jednak dalej coś tam płynie. Tak jakby trochę mniej ale jednak... spływa po tej sprężarce normalnie. Klimę sprawdzałem dzisiaj bo słońce wyszło i działa prawidłowo bez zarzutu. Jeszcze trochę pojeżdżę i poobserwuję i chyba trzeba się będzie do konkretnego mechanika wybrać...
Dodatkowe spostrzeżenia były jeszcze takie, że ogólnie silnik był lekko zachlapany od spodu ale wycieku żadnego nie było widać. Wyczyściliśmy w miarę możliwości wszystko z tego oleju po czym zrobiłem 10km samochodem i wróciłem na kanał i.... nic. Nie było śladu.
Zastanawiam się jeszcze nad taką kwestią: Samochód przed sprzedażą był myty (pod maską górna część silnika aż lśni) i miał wymieniany olej w ASO. W chwili obecnej mam ze 2mm. powyżej full. Kiedyś mi się zdarzyło przelać diesla troszkę, taką terenówkę, i ten olej mi się troszkę rozlał po silniku. Po skończonej jeździe była panika bo wyglądało jak wyciek, ale po wytarciu okazało się, że wszystko dobrze.
Nie mam chwilowo lepszego pomysłu. Dzisiaj po południu jeszcze raz wjadę na kanał bo trochę więcej kilometrów będę robił i zobaczę czy coś widać.
PS warto zakładać jakąś nieoryginalną osłonę dolną do silnika za +-100zł?
Edit:
Zajrzałem po całym dniu jeżdżenia znowu pod spód i jednak dalej coś tam płynie. Tak jakby trochę mniej ale jednak... spływa po tej sprężarce normalnie. Klimę sprawdzałem dzisiaj bo słońce wyszło i działa prawidłowo bez zarzutu. Jeszcze trochę pojeżdżę i poobserwuję i chyba trzeba się będzie do konkretnego mechanika wybrać...
- Od: 30 sie 2011, 13:16
- Posty: 50
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD 2004r.
Witam
Skoro zauważyłeś, że IC jest w oleju to na pewno jest nieszczelny. Może rozszczelnieniu uległo tylko łączenie IC z którąś rurą aluminiową. Ja tak miałem, rozebrałem, oczyściłem i uszczelniłem silikonem, a dokładniej klejem który stosuje się do uszczelniania mis olejowych podczas montażu.
Skoro zauważyłeś, że IC jest w oleju to na pewno jest nieszczelny. Może rozszczelnieniu uległo tylko łączenie IC z którąś rurą aluminiową. Ja tak miałem, rozebrałem, oczyściłem i uszczelniłem silikonem, a dokładniej klejem który stosuje się do uszczelniania mis olejowych podczas montażu.
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
[quote="jozim"]Witam
Skoro zauważyłeś, że IC jest w oleju to na pewno jest nieszczelny. Może rozszczelnieniu uległo tylko łączenie IC z którąś rurą aluminiową. oby,ja mysle ze ma pekniecie to w IC przed liftem pospolite chyba ze byl na akcji wymiany IC.ja swoj kleilem w maju byla jedna ryska u dolu narazie .koledzy jak ktos bedzie plukal IC to lepiej sie plucze-myje ciepla woda z plynem ludwikiem do naczyn,pozniej plukanie zimna woda i wydmuchac powietrzem.ja zauwazylem ze benzyna ekstrakcyjna nie daje rady.
Skoro zauważyłeś, że IC jest w oleju to na pewno jest nieszczelny. Może rozszczelnieniu uległo tylko łączenie IC z którąś rurą aluminiową. oby,ja mysle ze ma pekniecie to w IC przed liftem pospolite chyba ze byl na akcji wymiany IC.ja swoj kleilem w maju byla jedna ryska u dolu narazie .koledzy jak ktos bedzie plukal IC to lepiej sie plucze-myje ciepla woda z plynem ludwikiem do naczyn,pozniej plukanie zimna woda i wydmuchac powietrzem.ja zauwazylem ze benzyna ekstrakcyjna nie daje rady.
- Od: 14 lut 2010, 17:35
- Posty: 222
- Skąd: chelm-Zomergem
- Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.
Dzisiaj zauważyłem jak wyciągnełem kratkę ze zderzaka że w IC mam wgniecenie tak w połowie IC i obficie jest tam oleju. Najgorsze jest to że w niedizele musze wyjechać na 4 tygodnie i zostawić samochód żonie nie wiem czy do tego czasu nic sie nie stanie. Tak moja madzia jest z 2002 i 191.000 na liczniku nie wiem czy samemu sie wziąść i zrobić pękniecie jak mówiliście można poksyliną zalepić a co jeśli trzeba będize spawać
- Od: 7 sie 2006, 18:44
- Posty: 44
- Skąd: Wałcz
- Auto: Mazda CX-5 SKYACTIV-G 165 PS 2013
ciamas napisał(a):...że w IC mam wgniecenie tak w połowie IC i obficie jest tam oleju. Najgorsze jest to że w niedizele musze wyjechać na 4 tygodnie i zostawić samochód żonie...
nic nie powinno sie gorszego wydarzyc
NO chyba ,ze zona tak daje w palnik, ze wgniecenie przeobrazi sie w krater, ale wtedy moc silnika w wyniku braku nadcisnia w sytemie spadnie ewidentnie.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam,
Moja mazda zaczeła tracić moc, aż w końcu straciła, w wyglądało to tak,
jadę i nagle auto zaczyna tracić moc, wciskanie gazu nic nie daje,
po zatrzymaniu się wyłączam silnik i odpalam i auto jak by nic się nie stało i jadę dalej,
po około 100 km to samo, i tak parę razy, i w końcu wyłączenie auta nie pomogło.
Po przeczytaniu wielu wątków, sprawdziłem:
– układ dolotowy, wszystko szczelne
– intercooler, i jak widać na zdjęciach był cały zawalony olejem i piachem
intercooler został wyczyszczony i sprawdzony, nie było żadnych pęknięć,
ale bez zmian, zauważyłem ze dół silnika jest pokryty olejem, nie wiem czy to norma.
Co mogę jeszcze sprawdzić zanim auto do holuje do mechanika?
auto odpala bez problemu ale nie przekracza 1000 obrotów
dodam że mechanik urwał jeden króciec wychodzący z obudowy filtra powietrza,
i auto jeździło przez 2 tyg do czasu utraty mocy, czy to mogło mieć wpływ na awarie?
po wklejeniu króca i sprawdzeniu nadal brak efektu.
Jak się upewnić czy nie jest to turbina? żadnego wycia trubiny nie było.
Z góry dziękuję za pomoc.
Moja mazda zaczeła tracić moc, aż w końcu straciła, w wyglądało to tak,
jadę i nagle auto zaczyna tracić moc, wciskanie gazu nic nie daje,
po zatrzymaniu się wyłączam silnik i odpalam i auto jak by nic się nie stało i jadę dalej,
po około 100 km to samo, i tak parę razy, i w końcu wyłączenie auta nie pomogło.
Po przeczytaniu wielu wątków, sprawdziłem:
– układ dolotowy, wszystko szczelne
– intercooler, i jak widać na zdjęciach był cały zawalony olejem i piachem
intercooler został wyczyszczony i sprawdzony, nie było żadnych pęknięć,
ale bez zmian, zauważyłem ze dół silnika jest pokryty olejem, nie wiem czy to norma.
Co mogę jeszcze sprawdzić zanim auto do holuje do mechanika?
auto odpala bez problemu ale nie przekracza 1000 obrotów
dodam że mechanik urwał jeden króciec wychodzący z obudowy filtra powietrza,
i auto jeździło przez 2 tyg do czasu utraty mocy, czy to mogło mieć wpływ na awarie?
po wklejeniu króca i sprawdzeniu nadal brak efektu.
Jak się upewnić czy nie jest to turbina? żadnego wycia trubiny nie było.
Z góry dziękuję za pomoc.
wilczekpl napisał(a):Moja mazda zaczeła tracić moc, aż w końcu straciła
Co mogę jeszcze sprawdzić zanim auto do holuje do mechanika?
1) Układ paliwowy:
– sprawdź sitko w zbiorniku paliwa viewtopic.php?f=90&t=91177
– wymień filtr paliwa i upewnij się że układ paliwowy jest szczelny. Bardzo często rozszczelnieniu ulega ręczna pompka paliwa, a znajduje się ona w podstawie do której jest przykręcany filtr paliwa.
2) Układ podciśnieniowy, ponieważ to on porusza geometrią turbiny.
W filtrze powietrza znajduje się akumulator (rozgałęźnik podciśnienia zabudowany w górnej części obudowy filtra). Jeżeli mechanik uszkodził jeden z tych króćców i jest on nieszczelny to geometria turbiny została pozbawiona sterowania.
Ja też uszkodziłem jeden z tych króćców i naprawiłem to w następujący sposób:
-Nagrzałem drugi koniec wiertła (ten gładki) i wypaliłem otwór. Nie wierciłem aby uniknąć paprochów, które mogły by zapchać układ podciśnieniowy
– W wypalony otwór wkleiłem na klej typu "Super Glue" plastikową rurkę. Rurkę wziąłem od mydła w płynie z pompką, gdyż średnica, twardość i plastyczność spełniły moje oczekiwania.
– Otwór i rurkę spasowałem bardzo dokładnie na tyle, że klej zastosowałem tylko profilaktycznie.
3) Sprawdź pompę vacuum.
Powodzenia
Ostatnio edytowano 18 lis 2011, 13:19 przez jozim, łącznie edytowano 2 razy
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Dziękuję Jozim,
Ja z ułamanym króciem jeździłem ponad 2 tyg,
dopiero po awarii wyszło żę jest wyłamany.
Jutro wymienię filtr paliwa, może coś pomoże,
z sitkiem w zbiorniku będzie problem, bo ostatnio zalałem do pełna:(
Zapomniałe dodać ze jak dodam delikatnie gazu
to z rury wydechowej leci czarny pył,
może ta informacja pomoże w diagnozie.
Ja z ułamanym króciem jeździłem ponad 2 tyg,
dopiero po awarii wyszło żę jest wyłamany.
Jutro wymienię filtr paliwa, może coś pomoże,
z sitkiem w zbiorniku będzie problem, bo ostatnio zalałem do pełna:(
Zapomniałe dodać ze jak dodam delikatnie gazu
to z rury wydechowej leci czarny pył,
może ta informacja pomoże w diagnozie.
wilczekpl napisał(a):Filtr paliwa wymieniony, niestety poprawy nie ma.
Proponuje podłączyć się pod kompa i to u kogoś w miarę bystrego. Bardzo często komputer nie pokazuje żadnych błędów, ale jeżeli ktoś ma opanowaną obsługę testera to może sprawdzić dużo więcej rzeczy np. ciśnienie paliwa na szynie CR, lub ciśnienie doładowania. Po odczytaniu tych i wielu innych parametrów, które dla niejednego mechanika są szczytem umiejętności, można naprawdę precyzyjnie zdiagnozować usterkę.
W profilu podjesz, że jesteś z Warszawy więc w celu zaoszczędzenia na błędnych diagnozach sugeruje tobie skontaktować się z tym warsztatem http://www.autojaksa.com.pl/
Daj znać co bolało twoje autko.
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
koledzy czysciłem coler i wylałem z niego olej czy wypadało by cać turbinkę do regeneracji czy nie ?
Witam
Panowie mam taki problem auto traci moc i jest wrażenie jakby turbina się nie załączała po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu auto panownie ma moc, nie wiem o co chodzi do tego dodam że klima nie dziala i auto jak wróci z trasy i sie chłodzi na biegu jałowym to jest tak jakby jeszcze jeden dzwięk oprócz zwykłego terkotania taki wolniejszy jakby dzwięk ale slyszalny bardzo dobrze prosiłbym o pomoc z góry dzięki
Panowie mam taki problem auto traci moc i jest wrażenie jakby turbina się nie załączała po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu auto panownie ma moc, nie wiem o co chodzi do tego dodam że klima nie dziala i auto jak wróci z trasy i sie chłodzi na biegu jałowym to jest tak jakby jeszcze jeden dzwięk oprócz zwykłego terkotania taki wolniejszy jakby dzwięk ale slyszalny bardzo dobrze prosiłbym o pomoc z góry dzięki
- Od: 28 sie 2011, 19:45
- Posty: 25
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda 6 2.0 136 MZR-CD 2004
witam panowie ,a gdzie moge dostac te uszczelki pod intercooler?
- Od: 29 cze 2010, 19:17
- Posty: 24
- Skąd: Wolverhampton UK
- Auto: mazda 6 2.0 d 136 bph ..2003r
I mnie natchnęło do demontażu i naprawy intercoolera. Powodem, dla którego to zrobiłem jest chęć ciągłego ulepszania i szukanie dziury w całym. A tak na poważnie, to w ASO już sporo czasu temu dowiedziałem się, że moja mazda nie była na akcji serwisowej związanej z wadliwymi coolerami. No i faktycznie, było troszkę oleju pod górną rurą i na żeberkach coolera. Po porządnym wyczyszczeniu ujrzałem 2 pęknięcia przy górnej rurze. Oczywiście zostały zalepione poxiliną:
Ale dodatkowo uwidocznił się inny problem. Mianowicie króciec dolnej rury aluminiowej, na który nakłada się rurę gumową, był mocno skorodowany. W jednym miejscu na tyle, że pojawiła się dziurka na wylot o średnicy 2mm. Postanowiłem tego nie zostawić – wyczyściłem w miarę dokładnie szczotką drucianą i papierem ściernym, no i potem również poxilina w celu uzupełnienia ubytków po wżerach. Tak wyglądało to świeżo po nałożeniu kitu:
A tak po utwardzeniu się wypełniacza, zeszlifowaniu pilnikiem i papierem 40 oraz 300:
W związku ze skorodowanym i naprawionym króćcem mam pytanie: Czy istnieje możliwość, że po jakimś czasie znów aluminium się utleni i napuchnie, a poxilina się wykruszy i jakimś cudem te kawałeczki zostaną zassane? Wydaje mi się to mocno hipotetyczne, bo chyba prędzej nastanie koniec żywota intercoolera, niż rura znów napuchnie – no bo skorodowana warstwa jest zebrana, a jej resztki przykryte kitem, więc nie będzie się utleniać, a goła warstwa metalu raczej długo wytrzyma.
Myślałem też o zamocowaniu gumowego węża do tej rury przy użyciu dwóch opasek. Dobrym pomysłem jest posmarowanie króćców cieniutką warstwą wazeliny technicznej w celu odcięcia dostępu tlenu?
Pozdro!
Ale dodatkowo uwidocznił się inny problem. Mianowicie króciec dolnej rury aluminiowej, na który nakłada się rurę gumową, był mocno skorodowany. W jednym miejscu na tyle, że pojawiła się dziurka na wylot o średnicy 2mm. Postanowiłem tego nie zostawić – wyczyściłem w miarę dokładnie szczotką drucianą i papierem ściernym, no i potem również poxilina w celu uzupełnienia ubytków po wżerach. Tak wyglądało to świeżo po nałożeniu kitu:
A tak po utwardzeniu się wypełniacza, zeszlifowaniu pilnikiem i papierem 40 oraz 300:
W związku ze skorodowanym i naprawionym króćcem mam pytanie: Czy istnieje możliwość, że po jakimś czasie znów aluminium się utleni i napuchnie, a poxilina się wykruszy i jakimś cudem te kawałeczki zostaną zassane? Wydaje mi się to mocno hipotetyczne, bo chyba prędzej nastanie koniec żywota intercoolera, niż rura znów napuchnie – no bo skorodowana warstwa jest zebrana, a jej resztki przykryte kitem, więc nie będzie się utleniać, a goła warstwa metalu raczej długo wytrzyma.
Myślałem też o zamocowaniu gumowego węża do tej rury przy użyciu dwóch opasek. Dobrym pomysłem jest posmarowanie króćców cieniutką warstwą wazeliny technicznej w celu odcięcia dostępu tlenu?
Pozdro!
kubsztyk napisał(a):...Dobrym pomysłem jest posmarowanie króćców cieniutką warstwą wazeliny technicznej w celu odcięcia dostępu tlenu?
Pozdro!
polecam grubiej ..a to w celu odcięcia dostępu też wodzie , która wraz z solą w porach zimowych przyspiesza "znikanie" IC.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzięki. Cooler zamontowałem już wczoraj i nie posmarowałem króćców – zapomniałem. Ale może jeszcze kiedyś wyjmę obudowę z filtrem i odłączę rury gumowe w celu posmarowania, aczkolwiek dostęp, zwłaszcza do tej dolnej, jest mocno utrudniony bez wyjęcia coolera. Ale pewnie da się zrobić.
Dolacze sie moze do tematu i tak z gubsza.
Wyczytalem wszystkie posty, troszke juz wiem na temat mojego problemu bo jak widze ma ten sam choc i tak jestem zielony
Poniewaz zamierzam sie do tego zabrac mam pytanie zasadnicze,
– Czy moge wyciagnac ten caly IC bez wymiany jakis tam uszczelek?, czy przy wyjmowaniu niestety bede musial je wymienic?
Dolaczam kilka fotek na , ktorych widac duzy wyciek z gory i z dolu. Odziwo sprawdzalem stan oleju i mam max., a tu jak widac sporo tego.
Jeszcze jedno wazne pytanko,
– Czy jazda z takim wyciekiem moze spowodowac jakie kolwiek dalsze problemy?
Pytam bo w razie nie powodzienia demontazu, zastanawiam sie jak dlugo pojezdze na takim czyms.
Niechcialbym w nie inwestowac bo za 2 miechy zjerzdzam do Polski i moja 6-stka pojdzie na czesci.
Pozdrawiam
Dopisano 20 wrz 2012, 18:19:
To jak wie ktos cos na temat tych uszczelek i jazdy z takim wyciekiem?
Prosilbym o jakies rady
Wyczytalem wszystkie posty, troszke juz wiem na temat mojego problemu bo jak widze ma ten sam choc i tak jestem zielony
Poniewaz zamierzam sie do tego zabrac mam pytanie zasadnicze,
– Czy moge wyciagnac ten caly IC bez wymiany jakis tam uszczelek?, czy przy wyjmowaniu niestety bede musial je wymienic?
Dolaczam kilka fotek na , ktorych widac duzy wyciek z gory i z dolu. Odziwo sprawdzalem stan oleju i mam max., a tu jak widac sporo tego.
Jeszcze jedno wazne pytanko,
– Czy jazda z takim wyciekiem moze spowodowac jakie kolwiek dalsze problemy?
Pytam bo w razie nie powodzienia demontazu, zastanawiam sie jak dlugo pojezdze na takim czyms.
Niechcialbym w nie inwestowac bo za 2 miechy zjerzdzam do Polski i moja 6-stka pojdzie na czesci.
Pozdrawiam
Dopisano 20 wrz 2012, 18:19:
To jak wie ktos cos na temat tych uszczelek i jazdy z takim wyciekiem?
Prosilbym o jakies rady
- Od: 15 cze 2010, 07:25
- Posty: 9
- Skąd: Havant
- Auto: Mazda 6 diesel rok 2003
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6