Demontaż i naprawa/wymiana Intercoolera

Postprzez Shadow86 » 14 cze 2010, 20:53

Panowie, jak wyjąć intercooler z M6 2.0 136km 2002r. w taki sposób, aby za dużo auta nie rozbierać? Dotarłem do tego, że najlepiej się dostać zdejmując koło i nadkole, ale co dalej. Czy ten nasz intercooler jest z aluminium czy jakiegoś innego stopu – mam pęknięcie na króćcu dolnym i chciałbym to najlepiej zespawać lub skleić. Czy opłaca się montować używany intercooler? Na akcję serwisową ASO niestety za późno...
Jeszcze jedno: skąd olej w intercoolerze, jeżeli jest to droga powietrza?
Początkujący
 
Od: 14 cze 2010, 20:39
Posty: 8
Auto: M6 GG/GY
S4 C4
A90Q

Postprzez kwaśny » 15 cze 2010, 00:23

Shadow86 napisał(a): Jeszcze jedno: skąd olej w intercoolerze, jeżeli jest to droga powietrza?


z turbiny i odmy. Jezeli jest go tam duzo, to przyjrzyj sie lepiej turbinie.
Ja tez sie nie zalapalem, przy okazji wymiany rozrzadu mechanior wymontowal ic i dal do pospawania – jest on aluminiowy.
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 20:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez Shadow86 » 15 cze 2010, 15:09

Jak się zabrać do demontażu? Poradźcie coś...
Początkujący
 
Od: 14 cze 2010, 20:39
Posty: 8
Auto: M6 GG/GY
S4 C4
A90Q

Postprzez qzym » 15 cze 2010, 18:00

No najpierw strzel browarka....
A tak na poważnie, to obawiam się że bez wyjęcia zderzaczka nie dasz rady. Można kombinować, zdjąć koło, nadkole, wywalić całą obudowę filtra powietrza, wykręcić wspornik filtra i wtedy próbować...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 13:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Grzyby » 15 cze 2010, 18:09

Tylko z demontażem zderzaka. Nie wyobrażam sobie innego sposobu :)
Obrazek
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Shadow86 » 15 cze 2010, 19:43

Fajna fota <spoko>
Śruby znalazłem i wiem, które odkręcić. Powiedzie jeszcze czy potrzebna jest duża siła, aby zdjąć zderzak z zaczepów/ ślizgów? Spawać dziada czy wymienić na używkę? Nowy również wchodzi w grę, ale kasę chciałbym przeznaczyć na inne przyjemności dla auta...
Początkujący
 
Od: 14 cze 2010, 20:39
Posty: 8
Auto: M6 GG/GY
S4 C4
A90Q

Postprzez Grzyby » 15 cze 2010, 23:05

Siła do zdjęcia z zaczepów w zasadzie minimalna :) Za to odpowiednio ukierunkowana – jak będziesz rozbierał to zobaczysz co i jak.
Co do zderzaka – proponowałbym używkę. Bezproblemowo powinieneś znaleźć z demontażu w Twoim kolorze, więc miałbyś z głowy koszty malowania (koszt około 300zł)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Shadow86 » 16 cze 2010, 13:23

Grzyby napisał(a):Siła do zdjęcia z zaczepów w zasadzie minimalna :) Za to odpowiednio ukierunkowana – jak będziesz rozbierał to zobaczysz co i jak.
Co do zderzaka – proponowałbym używkę. Bezproblemowo powinieneś znaleźć z demontażu w Twoim kolorze, więc miałbyś z głowy koszty malowania (koszt około 300zł)



Źle doczytałeś posty – zderzak mam cały. Pytałem tylko o siłę przy jego demontażu. Wymieniam IC...
Początkujący
 
Od: 14 cze 2010, 20:39
Posty: 8
Auto: M6 GG/GY
S4 C4
A90Q

Postprzez kwaśny » 16 cze 2010, 14:58

nie trzeba zderzaka sciagac .. na pewno nie trzeba, bo moj mechanik nie sciagal .. kolo + nadkole i chyba nawet nic od gory nie wyciagal ! wiec sie nie rozpedzaj, bo mozesz to 2 razy szybciej zrobic ;)
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 20:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez Enduro » 16 cze 2010, 18:30

kwaśny napisał(a):nie trzeba zderzaka sciagac .. na pewno nie trzeba, bo moj mechanik nie sciagal .. kolo + nadkole i chyba nawet nic od gory nie wyciagal ! wiec sie nie rozpedzaj, bo mozesz to 2 razy szybciej zrobic ;)

no to on troche pracowity jest..
bo każdy leniuch, np. taki jak ja, najpierw myśli, potem działa,
aby było prościej, absoltunie!
demontaż IC po demontażu grilla potem przedniego zderzaka.
inne opcje na pewno będą połączone z przykleństwami!
P.S
przy okazji obejrzyj dokładnie rury gumowe od IC, bo one lubią z czasem popękać,
szczególnie w okolicy opasek zaciskowych od strony IC
i kabel, który to leży bezpośrednio na IC, czy nie jest nadtarty...!
i przesmaruj to miejsce.
powodz.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pawel1978 » 16 cze 2010, 18:39

żeby wyciągnąć ic z 6 nie musisz ściągać całego zderzaka.odkręć połowę a reszta się podda i odegnie. lepiej iw ygodniej jest ściągnąc filtr powietrza łącznie z mocowaniem (łatwy dostęp do opasek). koło i nadkole to standard do ściągnięcia. jak już się z tym uporasz to masz cały ic na wierzchu. powoli zajmie ci to około 1.5 godziny. sam rozebrałem to w 30 minut. pozdro :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2010, 18:34
Posty: 255
Skąd: Birstall West Yorkshire
Auto: mazda 6 2.2 sport
Black Panther

Postprzez Enduro » 16 cze 2010, 18:56

pawel1978 napisał(a): powoli zajmie ci to około 1.5 godziny. sam rozebrałem to w 30 minut. pozdro :D

normalny miszcz!
gratulacje...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pawel1978 » 16 cze 2010, 19:05

dzięki enduro :P.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2010, 18:34
Posty: 255
Skąd: Birstall West Yorkshire
Auto: mazda 6 2.2 sport
Black Panther

Postprzez Shadow86 » 16 cze 2010, 19:26

IC wyjęty, pospawany i wyczyszczony. Jutro montaż.
Zdjąłem cały zderzak, atrapę, odchyliłem oba nadkola (górna śrubka zderzaka) i wyjąłem puszkę z filtrem powietrza... Zdemontowałem IC razem z wężami gumowymi, aby je obejrzeć i przy okazji wyczyścić. Dzięki za pomoc.
PS Bez zdejmowania zderzaka nie da rady wyjąć IC – nie ma dostępu do wszystkich śrub, a nawet jak poodkręca się śruby to wyjęcie aluminiowych rur dochodzących do IC graniczy z cudem. Sam psikałem ponad dwie godziny różnymi sprayami, aby rozpuścić "kamień" ...
Początkujący
 
Od: 14 cze 2010, 20:39
Posty: 8
Auto: M6 GG/GY
S4 C4
A90Q

Postprzez Enduro » 16 cze 2010, 23:10

polecam dla spokoju wymienic uszczelki IC, bo koszt ich okay,
a i lepiej przy takiej akcji dac nowe.
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Shadow86 » 17 cze 2010, 13:50

Enduro napisał(a):polecam dla spokoju wymienic uszczelki IC, bo koszt ich okay,
a i lepiej przy takiej akcji dac nowe.
pozdr
E.



Takie rzeczy są oczywiste.... Tylko "druciarz" składa auto na uzywanych uszczelkach.
Początkujący
 
Od: 14 cze 2010, 20:39
Posty: 8
Auto: M6 GG/GY
S4 C4
A90Q

Postprzez d.l » 6 lip 2010, 05:18

Panowie chciałem zapytać jak u was wyglądała sprawa z rozłączeniem rur z intecoolerem? ponieważ u mnie po wymontowaniu całości za chiny nie chce puścić ni jedna ani druga.. zapiekły się jakoś czy co.
A wymontowałem ponieważ pojawił się problem z cieknącym olejem i faktycznie na kołnieżu IC jest pęknięty..
Obrazek

Wiem że IC jest aluminiowy ale te rury chyba jakieś żeliwne tak więc pewnie kruche. Dlatego boje się w nie mocniej walić młotkiem żeby nie popękały..
Początkujący
 
Od: 14 maja 2008, 10:29
Posty: 15
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 121KM 2003 r

Postprzez Enduro » 6 lip 2010, 08:51

d.l napisał(a):...Panowie chciałem zapytać jak u was wyglądała sprawa z rozłączeniem rur z intecoolerem? .....

kiepsko!
te rury są BARDZO mocno ze sobą połączone-skorodowane, zapieczone itp..
polecam tego nie ruszać, jeśli nie masz doświadczenia z wyjmowaniem rzeczy prawie niedowyjęcia (bez uszkodzeń)
lub podrzej mocno kołnierz, może wtedy pójdzie raczej lżej!
uszczelki do wymiany, absolutnie!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez d.l » 6 lip 2010, 15:16

To niedobrze.. ehh.
A orientujecie się czy mazda prowadzi jeszcze ta akcje serwisową na wymiane tych IC?
Aha i dzięki enduro za info.
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 6 lip 2010, 22:42 przez d.l, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 14 maja 2008, 10:29
Posty: 15
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 121KM 2003 r

Postprzez Grzyby » 6 lip 2010, 16:10

d.l napisał(a):mazda prowadzi jeszcze ta akcje serwisową na wymiane tych IC?

Akcja była ograniczona czasowo i skończyła się w grudniu zeszłego roku.

d.l napisał(a):nie dobrze

piszemy razem :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6